We hebben nog nooit levellingsblokken gebruikt, als we scheef staan een houtblok er onder en we zijn klaar. Hout hebben we altijd bij omdat we 's avonds graag vuurtje stoken. Ook dat mag niet overal vanwege brandgevaar dus let daar op.
Vies snap ik ook niet, want een hotelkamer wordt ook door tig anderen gebruikt, dus waarom zou camper anders zijn. Misschien nog wel schoner want je kunt zelf schoonmaken en dan verblijf je de gehele vakantie in die ruimte en niet elke nacht in een ander bed en een andere badkamer.
In de C30 zit de douche apart van het toilet. Het wasbakje in het toilet gebruiken we bijna alleen om onze handen te wassen. Tandenpoetsen doen we meestal in het keukentje, gewoon omdat dat veel ruimer is. Soms staat één van ons in de 'badkamer' een de ander in de keuken te poesten. Met een gezin helemaal handig.
Het bed achterin is voor twee volwassenen en de alkoof ook, daar pas ik met 1,90 m ook in. Maar we zijn maar met twee dus slapen daar niet. De eethoek omgebouwd is echt alleen voor kinderen. Daar past geen volwassene op, maar als de kids wat kleiner zijn kan dat prima. Als er één in ligt kun je altijd nog wat schuin liggen. Met maar twee kinderen kun je dus prima uit de voeten. Ze passen beiden ook in de alkoof en dan hoef je de eethoek niet om te bouwen.
De airco zul je niet overal 's nachts nodig hebben. Uit jouw route te zien zou ik zeggen alleen grand canyon en die omgeving. Las Vegas zullen jullie de camper waarschijnlijk weer inleveren en slaap je in een hotel. Zou dus zeker eerst iets in een park zoeken en daarna pas een RV park opzoeken. Maar ik heb een hekel aan RV parken dus ben partijdig

We hebben 1x met El Monte gereisd en alle andere keren met Cruise America. De extra's op de El Monte en Road Bear zijn voor ons niet belangrijk, luifel nooit gemist en ook tv niet. En ja, alle RV's rammelen, al valt het wel mee als je alleen over asfalt rijdt en de meeste toeristen zullen geen gravelwegen gaan rijden. Of in ieder geval geen hele dagen. Dus Cruise America, meer basic en soms wat oudere voertuigen omdat ze een jaar langer doorrijden (wat is nou 1 of 2 jaar?) rammelt niet meer dan de andere verhuurders. Als je wilt kun je over iedere verhuurder klachten en negatieve reviews lezen. Als je per se een luifel wilt en tv dan kies je geen Cruise America.
We huren nooit de kits mee, we nemen een deel zelf mee en de rest kopen we ter plekke in de Walmart of Dollar Tree. Bij Cruise America soms het geluk dat de keukenuitrusting er niet uitgehaald is dus dan heb je die al gratis