Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Familytime: opnieuw naar zuidwest Amerika, zomer 2025.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Reis Familytime: opnieuw naar zuidwest Amerika, zomer 2025.
Hallo allemaal,
Komende zomer (vertrek rond 12 juli) willen we heel graag opnieuw een auto rondreis maken door West-Amerika, we hebben 4 weken de tijd. In 2017 hebben we al eens 5 weken rondgereisd, waarbij we de 'meest bekende highlights' bezocht hebben (LA>Monterey>SF>Yosemite>Bodie>Death Valley>Las Vegas>Zion>Bryce>Page>Grand Canyon>Joshua Tree>San Diego>LA). Het was geweldig! In 2019 zijn we daarom weer naar Amerika gegaan, deze keer in 4 weken het prachtige rondje Salt Lake City>Grand Teton>Yellowstone>Denver>RMNP>Great Sand Dunes>Santa Fe>Monument Valley>Moab>Dinosaur>Salt Lake City. In 2023 zijn we naar het oosten gegaan; in grote lijnen Washington DC/ Niagara Falls/Boston/ New York. Een totaal andere reis maar eveneens fantastisch! Nu de kinderen weer wat ouder zijn (komend zomer 18, 15 en 12 jaar oud), willen ze heel graag nog eens terug naar het westen. Vandaar dat we een combi van 'bekend' en nieuw willen gaan maken. We hebben gekeken naar Hawaii als bestemming, maar gezien de nog hogere kosten daarvan, zien we daar toch van af. We zijn schoolvakantie gebonden, dus heet zal het op sommige plaatsen gaan worden. In 2019 hebben we enorm genoten van het zand sleeën bij Great Sand Dunes, vandaar dat we graag White Sands NP mee willen nemen. Dit ligt alleen nogal in een 'uithoek'. Hoe combineren we dit mooi? Ik heb onderstaande route nu uitgewerkt en ben benieuwd naar jullie adviezen hierin. Onze eerdere reizen waren onder andere zo mooi door alle input die we op dit forum mochten ontvangen.
Dag 1: Amsterdam > Las Vegas (Fremont Street)
Dag 2: Las Vegas > Sedona (via Nelson Ghost town, Kingman/Hackberry, Seligman, Flagstaff)
Dag 3: Sedona (Slide rock St P, West Fork of Oak, Creek Canyon trail)
Dag 4: Sedona (Pink Jeep Tour, Broken arrow tour)
Dag 5: Sedona > Scottsdale Old Town (evt via Jerome/ Prescott? Goldfield Ghost Town, stukje Alpache trail)
Dag 6: Scottsdale > Tombstone (hotel Tombstone? tip voor bezoek onderweg?)
Dag 7: Tombstone > Alamogordo (via Bisbee? vroege avond White Sand NP)
Dag 8: White Sand NP ochtend sleeën > Carlsbad Caverns (via Cloudcroft)
Dag 9: Carlsbad Caverns > Albuquerque Old Town (via Roswell)
Dag 10: Albuquerque > Canyon de Chelly (via Gallup/Window Rock)
Dag 11: Canyon de Chelly (tour?) > Monument Valley
Dag 12: Monument Valley > Page (via Navajo NM/ Tuba City Dinosaur Tracks)
Dag 13: Page > Kanab (Little Hollywood bezoeken?)
Dag 14: Kanab (Kanab expedition Great Chamber + Peekaboo UTV)
Dag 15: Kanab (Bryce NP)
Dag 16: Kanab > Springdale Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Springdale > Las Vegas (via St George Dinosaur disc, Valley of Fire, Hoover Dam)
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas > LA (Santa Monica hotel? of nabij Universal/Warner Bros)
Dag 21: LA divers (Santa Monica pier, Hollywood sign/walk of fame)
Dag 22: LA (Warner Bros of toch Universal)
Dag 23: LA > Sequoia NP
Dag 24: Sequoia NP
Dag 25: Sequoia > Santa Cruz (? evt whale watching, Monterey waren we in 2017; kan ook)
Dag 26: Santa Cruz (?) > San Francisco
Dag 27: SF divers (nader te bepalen)
Dag 28: SF > AMS
Dag 29 terug kan ook
- opties: misschien toch Page overslaan? We hebben een Antelope Canyon bezocht in 2017, gezien de hoge prijzen tegenwoordig twijfel ik of een tweede bezoek aan de andere iets toevoegt. Daarnaast is een boottocht ook erg kostbaar, maar een middag 'strand' aan Lake Powell wel weer erg fijn.
- we kunnen nog 1 nacht toevoegen (dag 29 terugvliegen). Opties hiervoor: 1 nacht extra LA zodat we zowel Universal als Warner Bros kunnen bezoeken? Of elders indien het schema nu te druk is (wel veel 1 nacht verblijven). Met name richting White Sands hebben we wel grote afstanden te overbruggen. Ook nog een optie is de extra nacht inzetten voor Albuquerque > Winslow of Holbrook (via Petrified Forest) en dan volgende dag via Meteor Crater naar Canyon de Chelly (maar wordt het schema nog drukker van...)
We zijn benieuwd naar jullie adviezen!
Komende zomer (vertrek rond 12 juli) willen we heel graag opnieuw een auto rondreis maken door West-Amerika, we hebben 4 weken de tijd. In 2017 hebben we al eens 5 weken rondgereisd, waarbij we de 'meest bekende highlights' bezocht hebben (LA>Monterey>SF>Yosemite>Bodie>Death Valley>Las Vegas>Zion>Bryce>Page>Grand Canyon>Joshua Tree>San Diego>LA). Het was geweldig! In 2019 zijn we daarom weer naar Amerika gegaan, deze keer in 4 weken het prachtige rondje Salt Lake City>Grand Teton>Yellowstone>Denver>RMNP>Great Sand Dunes>Santa Fe>Monument Valley>Moab>Dinosaur>Salt Lake City. In 2023 zijn we naar het oosten gegaan; in grote lijnen Washington DC/ Niagara Falls/Boston/ New York. Een totaal andere reis maar eveneens fantastisch! Nu de kinderen weer wat ouder zijn (komend zomer 18, 15 en 12 jaar oud), willen ze heel graag nog eens terug naar het westen. Vandaar dat we een combi van 'bekend' en nieuw willen gaan maken. We hebben gekeken naar Hawaii als bestemming, maar gezien de nog hogere kosten daarvan, zien we daar toch van af. We zijn schoolvakantie gebonden, dus heet zal het op sommige plaatsen gaan worden. In 2019 hebben we enorm genoten van het zand sleeën bij Great Sand Dunes, vandaar dat we graag White Sands NP mee willen nemen. Dit ligt alleen nogal in een 'uithoek'. Hoe combineren we dit mooi? Ik heb onderstaande route nu uitgewerkt en ben benieuwd naar jullie adviezen hierin. Onze eerdere reizen waren onder andere zo mooi door alle input die we op dit forum mochten ontvangen.
Dag 1: Amsterdam > Las Vegas (Fremont Street)
Dag 2: Las Vegas > Sedona (via Nelson Ghost town, Kingman/Hackberry, Seligman, Flagstaff)
Dag 3: Sedona (Slide rock St P, West Fork of Oak, Creek Canyon trail)
Dag 4: Sedona (Pink Jeep Tour, Broken arrow tour)
Dag 5: Sedona > Scottsdale Old Town (evt via Jerome/ Prescott? Goldfield Ghost Town, stukje Alpache trail)
Dag 6: Scottsdale > Tombstone (hotel Tombstone? tip voor bezoek onderweg?)
Dag 7: Tombstone > Alamogordo (via Bisbee? vroege avond White Sand NP)
Dag 8: White Sand NP ochtend sleeën > Carlsbad Caverns (via Cloudcroft)
Dag 9: Carlsbad Caverns > Albuquerque Old Town (via Roswell)
Dag 10: Albuquerque > Canyon de Chelly (via Gallup/Window Rock)
Dag 11: Canyon de Chelly (tour?) > Monument Valley
Dag 12: Monument Valley > Page (via Navajo NM/ Tuba City Dinosaur Tracks)
Dag 13: Page > Kanab (Little Hollywood bezoeken?)
Dag 14: Kanab (Kanab expedition Great Chamber + Peekaboo UTV)
Dag 15: Kanab (Bryce NP)
Dag 16: Kanab > Springdale Zion
Dag 17: Zion
Dag 18: Springdale > Las Vegas (via St George Dinosaur disc, Valley of Fire, Hoover Dam)
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas > LA (Santa Monica hotel? of nabij Universal/Warner Bros)
Dag 21: LA divers (Santa Monica pier, Hollywood sign/walk of fame)
Dag 22: LA (Warner Bros of toch Universal)
Dag 23: LA > Sequoia NP
Dag 25: Sequoia > Santa Cruz (? evt whale watching, Monterey waren we in 2017; kan ook)
Dag 26: Santa Cruz (?) > San Francisco
Dag 27: SF divers (nader te bepalen)
Dag 28: SF > AMS
Dag 29 terug kan ook
- opties: misschien toch Page overslaan? We hebben een Antelope Canyon bezocht in 2017, gezien de hoge prijzen tegenwoordig twijfel ik of een tweede bezoek aan de andere iets toevoegt. Daarnaast is een boottocht ook erg kostbaar, maar een middag 'strand' aan Lake Powell wel weer erg fijn.
- we kunnen nog 1 nacht toevoegen (dag 29 terugvliegen). Opties hiervoor: 1 nacht extra LA zodat we zowel Universal als Warner Bros kunnen bezoeken? Of elders indien het schema nu te druk is (wel veel 1 nacht verblijven). Met name richting White Sands hebben we wel grote afstanden te overbruggen. Ook nog een optie is de extra nacht inzetten voor Albuquerque > Winslow of Holbrook (via Petrified Forest) en dan volgende dag via Meteor Crater naar Canyon de Chelly (maar wordt het schema nog drukker van...)
We zijn benieuwd naar jullie adviezen!
Re: Opnieuw naar zuidwest Amerika, zomer 2025
Even heel kort je schema gescand, Tucson ontbreekt. Daar is echt veel te doen in de omgeving. We deden een rondje vanuit Phoenix in '22 misschien haal je daar nog wat info uit. En ik vind Sante Fe leuker dan Albuquerque. Wat zeker leuk is daar is het Meow Wolf museum, ook voor kinderen.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Mooie plannen. Sedona is echt zo mooi! White Sands heeft ons ook enorm verrast! Daar gaan jullie je wel vermaken!
Ik zou 1 dag meer plannen tussen White Sands en Carlsbad. Het is toch al 3 uur rijden en als je nog wat wil gaan doen dan wordt het misschien wat te gehaast. Willen jullie de Guadalupe Mountains niet bezoeken? Dit ligt op een half uurtje naast Carlsbad. Neem aan dat je ook een tour gaat doen in Carlsbad. Dit is echt wel de moeite waard. Het lukte ons om kaarten te bemachtigen voor de Kings Palace. Dit was erg indrukwekkend
Willen jullie alleen Sequoia bezoeken of ook Kings Canyon? Deze combinatie vonden wij afgelopen maand erg mooi!
Petrified Forrest zou je in een paar uur kunnen zien. Het is niet heel groot. Wij hebben destijds onze geplande overnachting in Holbrook geannuleerd omdat we veel eerder klaar waren dan dat het plan was.
Ipv Albequerque zou ik Santa Fe kiezen als tussenstop. Deze stad is erg leuk en gezellig. Hebben jullie Tucson bewust overgeslagen? Hier is ook veel te zien, zoals het Saguaro National Park.
Zou je niet beter in San Francisco kunnen starten, dan naar Los Angeles rijden en vanaf daar naar Vegas en dan daar eindigen?
Lijkt mij iets logischer. in San Francisco heb je geen auto nodig dus dit scheelt je ook weer een paar dagen huur. Dan zou je zelfs kunnen overwegen om
Pinnacles en/of Joshua Tree mee te nemen in je planning.
Ik zou 1 dag meer plannen tussen White Sands en Carlsbad. Het is toch al 3 uur rijden en als je nog wat wil gaan doen dan wordt het misschien wat te gehaast. Willen jullie de Guadalupe Mountains niet bezoeken? Dit ligt op een half uurtje naast Carlsbad. Neem aan dat je ook een tour gaat doen in Carlsbad. Dit is echt wel de moeite waard. Het lukte ons om kaarten te bemachtigen voor de Kings Palace. Dit was erg indrukwekkend
Willen jullie alleen Sequoia bezoeken of ook Kings Canyon? Deze combinatie vonden wij afgelopen maand erg mooi!
Petrified Forrest zou je in een paar uur kunnen zien. Het is niet heel groot. Wij hebben destijds onze geplande overnachting in Holbrook geannuleerd omdat we veel eerder klaar waren dan dat het plan was.
Ipv Albequerque zou ik Santa Fe kiezen als tussenstop. Deze stad is erg leuk en gezellig. Hebben jullie Tucson bewust overgeslagen? Hier is ook veel te zien, zoals het Saguaro National Park.
Zou je niet beter in San Francisco kunnen starten, dan naar Los Angeles rijden en vanaf daar naar Vegas en dan daar eindigen?
Lijkt mij iets logischer. in San Francisco heb je geen auto nodig dus dit scheelt je ook weer een paar dagen huur. Dan zou je zelfs kunnen overwegen om
Pinnacles en/of Joshua Tree mee te nemen in je planning.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie plannen, maar het lijkt me wel wat druk. Voor Sequoia/Kings Canyon zou een extra nacht wel mooi zijn denk ik. Als je naar Bryce wilt zou ik daar ook overnachten voor de mooiste uren in het park. Of anders overslaan?
Als Page geen must is, is het ook prachtig om vanuit MV via Capitol Reef naar Bryce te rijden.
Wij deden dit voorjaar onder andere White Sands, Petrified Forest, omgeving Flagstaff en Zion. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. De omgeving van Tucson is inderdaad de moeite waard, maar dat vonden wij in april al bijna te heet.
Voor Sequoia en Kings Canyon zou je naar ons 2013- en 2017-verslag kunnen kijken.
@dejong89 Wat maakt SF - LV anders dan LV - SF? Je wilt dan Sequoia overslaan?
Marianne
Als Page geen must is, is het ook prachtig om vanuit MV via Capitol Reef naar Bryce te rijden.
Wij deden dit voorjaar onder andere White Sands, Petrified Forest, omgeving Flagstaff en Zion. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. De omgeving van Tucson is inderdaad de moeite waard, maar dat vonden wij in april al bijna te heet.
Voor Sequoia en Kings Canyon zou je naar ons 2013- en 2017-verslag kunnen kijken.
@dejong89 Wat maakt SF - LV anders dan LV - SF? Je wilt dan Sequoia overslaan?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties! Ik had Tucson inderdaad niet toegevoegd met het oog op de warmte, maar wellicht is het een optie om Scottsdale in te wisselen voor Tucson (wel via Goldfield ghost town)? Tucson > Alamomogordo leek me te ver qua afstand. Natuurparken in die omgeving heb ik gezien de warmte niet mee genomen. Albuquerque kunnen we inwisselen voor Santa Fe: daar zijn we in 2017 geweest en was erg mooi. Een extra keer is daarom niet erg. Ik ga kijken naar een extra nacht Sequoia /Kings
- dejong89
- Amerika-expert
@Martin & Marianne Dat zou nog kunnen, toch? SF-Monterey-Sequoia -LA (grofweg). Dan hoef je niet 2x langs Vegas.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik weet niet of het veel uitmaakt in die regio qua temperatuur.
Wij waren in 2018 in Arizona/New Mexico. In september. En de temperatuur is niet onder de 35 geweest.
Toch veel gezien en gedaan, maar wat rustiger en zorgen dat je veel drinkt.
Wij vonden Chiricahua NM echt een hele leuke plek, mooi gewandeld ook daar. De echo trail (geloof dat het zo heette) is zeer de moeite waard.
Tomstone vonden wij nogal tegenvallen (wellicht heb ik in de blog het woord 'stom' ook wel genoemd
) dat soort dingen zijn aan ons niet besteed, maar met kinderen is dat wellicht totaal anders.
Saguaro NP in Tuscon vonden wij ook echt de moeite. Ook vanuit de auto; wij hebben daar vanwege de temperatuur ook niet gewandeld.
Nog een aanrader is Kasha Katuwe Tent Rock bij ABQ. ABQ zelf hoeft voor ons ook nooit meer, maar dat park was echt leuk. Maar ik geloof dat dit al een tijd dicht is en ik weet niet wanneer het weer open gaat.
Wij deden Canyon de Chelly onderweg vanaf Farmington naar Holbrook (Petrified Forest ook zeker de moeite!)
In Farmington verbleven wij 2 nachten om Bisti Badlands te bezoeken. Dat vonden we ook heel gaaf.
Nou ja, je gaat naar een prachtig gebied. En heerlijk lang. Maar ook dan waarschijnlijk keuzes maken!
Wij waren in 2018 in Arizona/New Mexico. In september. En de temperatuur is niet onder de 35 geweest.
Toch veel gezien en gedaan, maar wat rustiger en zorgen dat je veel drinkt.
Wij vonden Chiricahua NM echt een hele leuke plek, mooi gewandeld ook daar. De echo trail (geloof dat het zo heette) is zeer de moeite waard.
Tomstone vonden wij nogal tegenvallen (wellicht heb ik in de blog het woord 'stom' ook wel genoemd

Saguaro NP in Tuscon vonden wij ook echt de moeite. Ook vanuit de auto; wij hebben daar vanwege de temperatuur ook niet gewandeld.
Nog een aanrader is Kasha Katuwe Tent Rock bij ABQ. ABQ zelf hoeft voor ons ook nooit meer, maar dat park was echt leuk. Maar ik geloof dat dit al een tijd dicht is en ik weet niet wanneer het weer open gaat.
Wij deden Canyon de Chelly onderweg vanaf Farmington naar Holbrook (Petrified Forest ook zeker de moeite!)
In Farmington verbleven wij 2 nachten om Bisti Badlands te bezoeken. Dat vonden we ook heel gaaf.
Nou ja, je gaat naar een prachtig gebied. En heerlijk lang. Maar ook dan waarschijnlijk keuzes maken!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat kan. Maar dat is toch hetzelfde als de voorgestelde route maar dan andersom? Of wil je na LA naar Sedona? Dat is wel een manier om Las Vegas niet dubbel te doen. Oftewel, in het voorgestelde rondje eerst van LV naar Zion etc, en dan van Sedona naar LA.
En ja Saguaro is goed alleen vanuit de auto te doen. Een aanrader.
Marianne
- dejong89
- Amerika-expert
Ja dat kan ook. Anyway, er zijn meerdere opties.
Persoonlijk (maar dat ben ik) zou ik niet 2x in 1 reis in Vegas willen verblijven. Ben er niet zo wild over.
Persoonlijk (maar dat ben ik) zou ik niet 2x in 1 reis in Vegas willen verblijven. Ben er niet zo wild over.
-
- Amerika-ontdekker
Alleen start in Las Vegas lijkt me niet prettig; juist de avonden zijn daar leuk en dat red ik qua jetleg in het begin niet. Ik zal nog even goed kijken naar mogelijkheden met start in San Francisco, wellicht scheelt dat een nacht. Saguaro vanuit de auto is dan zeker een optie!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis Familytime: opnieuw naar zuidwest Amerika, zomer 2025.
Je kunt evt. nog overwegen om de oostelijke helft van Saguaro NP te laten vallen. Het park is in 2 delen ingedeeld en wij vonden het westelijke stuk mooier dan het oostelijke. Scheelt weer tijd.
- markro
- Moderator
- Contacteer:
In ons reisverslag 2014 is het een en ander te lezen over het bezoek aan onder andere de Saguaroparken bij de stad Tucson.
Over het westelijke deel op dag 7, en het oostelijke deel op dag 10.
Reisverslag: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
Over het westelijke deel op dag 7, en het oostelijke deel op dag 10.
Reisverslag: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm
Als je helemaal naar White Sands wil, waarom dan niet van de gelegenheid gebruik maken en wat meer tijd doorbrengen in New Mexico? Bij Albuquerque kun je naar Petroglyph NM en met de Sandia kabelbaan omhoog, in de buurt van Santa Fe heb je Bandelier NM Pecos NHP en Los Alamos.
Het hier genoemde Kasha Katuwe is al jaren dicht overigens.
In je huidige pkanning vind ik het New Mexico stuk sowieso erg gehaast. Vanwege de vleemuizen gaan de grotten bij Carlsbad Caverns al vrij vroeg in de middag dicht, dus als je 's ochends nog naar White Sands wil wordt dat lastig.
In Alamogordo heb je ook nog het space museum.
New Mexico zal ook koeler zijn dan Arizona, vanwege de hogere ligging.
Het hier genoemde Kasha Katuwe is al jaren dicht overigens.
In je huidige pkanning vind ik het New Mexico stuk sowieso erg gehaast. Vanwege de vleemuizen gaan de grotten bij Carlsbad Caverns al vrij vroeg in de middag dicht, dus als je 's ochends nog naar White Sands wil wordt dat lastig.
In Alamogordo heb je ook nog het space museum.
New Mexico zal ook koeler zijn dan Arizona, vanwege de hogere ligging.
Terug in Texas!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Er zijn wel plannen voor heropeningl, maar niemand weet wanneer.
Ja, maar die plannen zijn er al jaren. Het heeft weinig zin Kasha Katuwe hier aan te raden zonder aan te geven dat het waarschijnlijk nog dicht is.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
Dank allen voor jullie tips! Bandelier hebben we in 2019 bezocht vanuit Santa Fe, destijds stonden we inderdaad ook al voor een gesloten Kasha Katuwe...Ik probeer wat meer rust in te bouwen, San Francisco is geen must aangezien we daar eerder uitgebreid geweest zijn. Terugvliegen vanuit Los Angeles kan dus ook. Page heb ik er nu ook uit gelaten. Misschien is deze route beter?
Dag 1: Amsterdam > Las Vegas
Dag 2: Las Vegas > Sedona (via eerder genoemde plekken)
Dag 3: Sedona
Dag 4: Sedona
Dag 5: Sedona > Tucson (via Ghostfield Ghost Town)
Dag 6: Tucson (oa Saguaro west, Arizona Desert Museum)
Dag 7: Tucson > Bisbee > Tombstone (denk dat dit stadje juist ook voor de kids leuk is; familie foto? In Deadwood ook eens gemaakt; was super leuk om te doen
Dag 8: Tombstone > Alamagordo (eind middag/avond White Sand)
Dag 9: Ochtend sleeën White Sands > Cloudcroft > Carlsbad
Dag 10: Carlsbad Caverns (echter Kings Palace lukt wellicht niet aangezien we al met 5 personen zijn...)
Dag 11: Carlsbad > Roswell > Santa Fe
Dag 12: Santa Fe
Dag 13: Santa Fe > Petroglyph NM (echter, durf ik daar wel te lopen met ratelslangen in dit rustige gebied...???) > Petrified Forest > Holbrook
Dag 14: Holbrook > Meteor Crater National Landmark > Canyon de Chelly
Dag 15: Canyon de Chelly > Monument Valley
Dag 16: Monument Valley > Navajo NM > Kanab
Dag 17: Kanab (Great chamber + Peekaboo Kanab exp)
Dag 18: Kanab (Bryce NP; een trail lopen, hebben we eerder gedaan, andere trail dan eerste keer)
Dag 19: Kanab > Springdale
Dag 20: Zion NP
Dag 21: Springdale > St George Dino Disc > Valley of Fire (/Hoover Dam) > Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas > Sequoia NP (wel lang rijden, is dit te doen???)
Dag 25: Sequoia NP/ Kings Canyon
Dag 26: Sequoia NP > Los Angeles
Dag 27: LA Universal Studios
Dag 28: LA divers
Dag 29: LA Warner Bros
Dag 30: LA > AMS
Hiermee dus 1 nacht te veel....We hebben pretparken fans in ons gezin maar ook geen pretparken fans
vandaar toch de mogelijkheid Warner Bros ook te kunnen bezoeken door een extra dag LA toe te voegen . We zouden Carlsbad Caverns kunnen overslaan? Maar ja, als we er toch in de buurt zijn, dan zeker meenemen?....vraag me alleen af of het reëel is 5 kaarten te kunnen bemachtigen voor Kings Palace (van de 12 die beschikbaar komen): mocht dat niet lukken, is het dan nog echt de moeite waard? Of dan beter overslaan?
Dag 1: Amsterdam > Las Vegas
Dag 2: Las Vegas > Sedona (via eerder genoemde plekken)
Dag 3: Sedona
Dag 4: Sedona
Dag 5: Sedona > Tucson (via Ghostfield Ghost Town)
Dag 6: Tucson (oa Saguaro west, Arizona Desert Museum)
Dag 7: Tucson > Bisbee > Tombstone (denk dat dit stadje juist ook voor de kids leuk is; familie foto? In Deadwood ook eens gemaakt; was super leuk om te doen
Dag 8: Tombstone > Alamagordo (eind middag/avond White Sand)
Dag 9: Ochtend sleeën White Sands > Cloudcroft > Carlsbad
Dag 10: Carlsbad Caverns (echter Kings Palace lukt wellicht niet aangezien we al met 5 personen zijn...)
Dag 11: Carlsbad > Roswell > Santa Fe
Dag 12: Santa Fe
Dag 13: Santa Fe > Petroglyph NM (echter, durf ik daar wel te lopen met ratelslangen in dit rustige gebied...???) > Petrified Forest > Holbrook
Dag 14: Holbrook > Meteor Crater National Landmark > Canyon de Chelly
Dag 15: Canyon de Chelly > Monument Valley
Dag 16: Monument Valley > Navajo NM > Kanab
Dag 17: Kanab (Great chamber + Peekaboo Kanab exp)
Dag 18: Kanab (Bryce NP; een trail lopen, hebben we eerder gedaan, andere trail dan eerste keer)
Dag 19: Kanab > Springdale
Dag 20: Zion NP
Dag 21: Springdale > St George Dino Disc > Valley of Fire (/Hoover Dam) > Las Vegas
Dag 22: Las Vegas
Dag 23: Las Vegas > Sequoia NP (wel lang rijden, is dit te doen???)
Dag 25: Sequoia NP/ Kings Canyon
Dag 26: Sequoia NP > Los Angeles
Dag 27: LA Universal Studios
Dag 28: LA divers
Dag 29: LA Warner Bros
Dag 30: LA > AMS
Hiermee dus 1 nacht te veel....We hebben pretparken fans in ons gezin maar ook geen pretparken fans

Laatst gewijzigd door Familytime op 12 okt 2024, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ziet er goed uit.
Wij deden ook het Desert (dessert is een toetje) Museum, wij vonden het verschrikkelijk heet (in april). Dus kijk goed of je dat wilt doen, de tickets zijn niet goedkoop.
Wij bezochten Tombstone op weg van Chiricahua naar Tucson, dus geen ervaring met een overnachting in de buurt. We hadden geen zin om op de reenactment te wachten, maar ook zonder dat is het wel grappig om even rond te lopen. Het voordeel van in de buurt overnachten is dat je de voorstelling van 9 uur kunt meemaken. Dan zal het qua hitte nog wel meevallen.
Wij hadden geluk met de tour in Carlsbad Caverns, maar ook zonder tour is het de moeite waard. Je hebt er geen hele dag voor nodig. Zie hier voor ons verslag.
Wil je bewust niet bij Bryce overnachten? Het zou mooi zijn als je van MV via Capitol Reef naar Bryce zou rijden. Dat is een prachtige route.
Van Las Vegas naar Sequoia is een flinke rit, maar het hangt er wel heel erg van af waar je gaat overnachten. Wij vinden de cabins in Grant Grove erg plezierig.
Warner Bros is een aanrader. Het kost een paar uur, dus je kunt die dag ook nog wel andere dingen doen in LA.
Ik zie nu dat je ook een topic hebt over Hawaii. Misschien wel handig om daar even te melden dat die reis niet doorgaat.
Marianne
Wij deden ook het Desert (dessert is een toetje) Museum, wij vonden het verschrikkelijk heet (in april). Dus kijk goed of je dat wilt doen, de tickets zijn niet goedkoop.
Wij bezochten Tombstone op weg van Chiricahua naar Tucson, dus geen ervaring met een overnachting in de buurt. We hadden geen zin om op de reenactment te wachten, maar ook zonder dat is het wel grappig om even rond te lopen. Het voordeel van in de buurt overnachten is dat je de voorstelling van 9 uur kunt meemaken. Dan zal het qua hitte nog wel meevallen.
Wij hadden geluk met de tour in Carlsbad Caverns, maar ook zonder tour is het de moeite waard. Je hebt er geen hele dag voor nodig. Zie hier voor ons verslag.
Wil je bewust niet bij Bryce overnachten? Het zou mooi zijn als je van MV via Capitol Reef naar Bryce zou rijden. Dat is een prachtige route.
Van Las Vegas naar Sequoia is een flinke rit, maar het hangt er wel heel erg van af waar je gaat overnachten. Wij vinden de cabins in Grant Grove erg plezierig.
Warner Bros is een aanrader. Het kost een paar uur, dus je kunt die dag ook nog wel andere dingen doen in LA.
Ik zie nu dat je ook een topic hebt over Hawaii. Misschien wel handig om daar even te melden dat die reis niet doorgaat.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dank voor je reactie Marianne: als ik dat zo inschat, kan bij Carlsbad Caverns toch 1 nacht minder en zien we of het lukt om tickets te bemachtigen. Dan gaan we na het bezoek aan de Caverns door naar Santa Fe. We kunnen in Tucson altijd nog zien of we het museum gaan bezoeken of toch iets anders gaan doen, iets wat beter te doen is met hitte (naast de auto tocht door Saguaro). Ik had geen overnachting bij Bryce gepland, zodat we in Kanab ook weer even een 'pauze' met 3 overnachtingen konden hebben (met een georganiseerde activiteit oa voor de kids). Ik zal daar nog eens goed naar gaan kijken, Capitol Reef toevoegen is zeker mooi alleen zou ik daar dan ook weer het liefst 2 nachten zien...weet niet of dat gaat passen. LA kan mogelijk een nacht korter als we Warner Bros kunnen combineren met Santa Monica/Hollywood sign ed. Aan de andere kant is een wat rustigere afsluiting ook prettig. We gaan er naar kijken:)
Het verblijf bij Sequoia moet ik nog even naar kijken, we hadden eerst Wuksachi Lodge op het oog maar die prijzen vind ik echt te gek. Misschien toch Three Rivers eerst (zag daar een mooi verblijf met ook een zwembad) voor Sequoia en daarna Grant Grove maar daar heb ik me nog niet heel goed in verdiept. Wordt vervolgd!
Het verblijf bij Sequoia moet ik nog even naar kijken, we hadden eerst Wuksachi Lodge op het oog maar die prijzen vind ik echt te gek. Misschien toch Three Rivers eerst (zag daar een mooi verblijf met ook een zwembad) voor Sequoia en daarna Grant Grove maar daar heb ik me nog niet heel goed in verdiept. Wordt vervolgd!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, de Wuksachi Lodge is erg duur. Wij hebben er eens gegeten en toen hoorden we mensen klagen over de kamers; die hadden blijkbaar meer ruimte en luxe verwacht voor dat geld.
Vanuit Las Vegas is Three Rivers niet gek voor de eerste nacht. De andere nachten zou ik dan wel kijken naar Grant Grove. De Cedar Grove Lodge vonden we ook erg mooi gelegen (zie hier).
Marianne

Vanuit Las Vegas is Three Rivers niet gek voor de eerste nacht. De andere nachten zou ik dan wel kijken naar Grant Grove. De Cedar Grove Lodge vonden we ook erg mooi gelegen (zie hier).
Marianne
Ik heb Carlsbad Caverns 2x gedaan, beide keren met kleine kinderen en dus alleen de Big Room. Dat is zeker de moeite waard. Omhoog/omlaag lopen (ipv de lift) is ook leuk. We gaan volgende maand weer, maar deze keer met mijn ouders op leeftijd, dus dat wordt weer alleen de Big Room, zal ook nu weer geen straf zijn.
Terug in Texas!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 9739 Weergaves
-
Laatste bericht door lauravanderklugt
-