Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Boodschappen tips?
Boodschappen tips?
Wij zijn momenteel in zuid-oost Amerika en blijven hier nog wel een tijdje. We zullen met 2 kleine kidd vaak en veel boodschappen moeten doen. De prijzen zijn heftig en wij vroegen ons af of er een prijsverschil is tussen de bekende ketens? Naar welke kunnen we het beste gaan? En zijn er nog algemene tips die de kosten zouden kunnen drukken? Bedankt alvast!!
Zuid-West Amerika (2019)
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Boodschappen tips?
De Walmart hoort wel tot de goedkoopsten en heeft alles. Ook Costco is een goedkope keten, maar daar zijn we nooit geweest. 2 dagen geleden kwamen we per ongeluk in een Sam's Club terecht. Nooit van gehoord. Een ongezellige hal met veel grootverpakkingen. Ik neem aan ook voordelig. Geen idee of die op veel plekken in het land zit. Dit was bij Washington (Dulles) in de buurt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Voor Costco en Sam's Club heb je een betaalde clubkaart nodig.
Er zijn wel wat kleine prijsverschillen tussen de supermarkten maar welke ketens je hebt verschilt per regio, dus daar kan ik geen specifieke tips voor geven. Walmart behoort normaal gesproken wel tot de goedkoopsten. Als je het nauwkeurig wil weten, volgens mij heeft vrijwel elke keten wel een app, dan kun je per artikel de prijs opzoeken en vergelijken. Dat is soms wel een iets hogere prijs dan in de winkel.
En verder, koop c-merken, let op aanbiedingen.
Aldi heeft een beperkter aanbod, maar vrijwel alleen c-merken, dus meestal wel voordelig. Als je die in de buurt hebt zeker een goede optie. Ik neem aan dat Lidl vergelijkbaar is.
En verder, koop c-merken, let op aanbiedingen.
Aldi heeft een beperkter aanbod, maar vrijwel alleen c-merken, dus meestal wel voordelig. Als je die in de buurt hebt zeker een goede optie. Ik neem aan dat Lidl vergelijkbaar is.
Terug in Texas!
Wellicht helpen deze sites:
en
Super bedankt voor de tips!
Hiermee kunnen we zeker vooruit. Walmart zit sowieso dichtbij, vandaag waren we bij Kroger geweest.
Hiermee kunnen we zeker vooruit. Walmart zit sowieso dichtbij, vandaag waren we bij Kroger geweest.
Zuid-West Amerika (2019)
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Je zegt dat je de levensmiddelen hier (in de VS) duur vindt. Prijzen verschillen nogal per regio, maar het hangt vaak ook af van het kooppatroon.
Als je hier dezelfde producten koopt waar je aan gewend bent in Nederland zal het hier inderdaad vrijwel altijd nogal wat duurder uitvallen. Witlof bijvoorbeeld is hier een luxe-product - een enkel stronkje kost ongeveer $1.70... Prei is ook heel duur.
Bananen zijn hier echter heel goedkoop: minder dan $1 per kilo. In Nederland betaal je al snel het dubbele. Boerenkool is hier volgens mij ook veel goedkoper dan in Nederland.
Melk kost in NL €1.50 per liter en in de VS betaal je ongeveer de helft (afhankelijk van de regio). Vlees is hier volgens mij ook nogal wat goedkoper dan in NL.
Deze Britse website heeft een overzicht van de gemiddelde kosten voor boodschappen.
VS: £72 per maand
NL: £90 per maand
In dit overzicht komt NL inderdaad beter uit de bus, maar er wordt slechts gekeken naar de gemiddelde uitgaven en niet naar de kosten van een gezonde maaltijd. Amerikanen hebben een heel ander koop en leefpatroon dan Nederlanders en geven volgens mij relatief veel uit aan producten die niet noodzakelijk zijn en die ze vaak ook maar beter niet kunnen kopen. Derhalve blijf ik erbij dat de kosten vergelijkbaar zijn tussen de twee landen.
Overigens is er nog een factor: de verhouding tussen inkomen en uitgaven. Daar heb je als toerist natuurlijk niets aan, maar als ingezetene is dat natuurlijk eigenlijk het enige dat telt. Volgens NetCredit zijn de VS wat dat betreft mondiaal gezien het goedkoopste... Ik zet daar wel een kanttekening bij: dit zijn gemiddelden, maar de verhouding inkomen/kosten hangt sterk af van de economie de regio.
Conclusie: de nominale kosten van lokale basisproducten voor een gezonde maaltijd liggen in de VS lager dan in Nederland. Als je echter "exotische" producten (met witlof als een bijzondere uitschieter) koopt dan zal je hier veel duurder uit zijn dan in NL.
Als je hier dezelfde producten koopt waar je aan gewend bent in Nederland zal het hier inderdaad vrijwel altijd nogal wat duurder uitvallen. Witlof bijvoorbeeld is hier een luxe-product - een enkel stronkje kost ongeveer $1.70... Prei is ook heel duur.
Bananen zijn hier echter heel goedkoop: minder dan $1 per kilo. In Nederland betaal je al snel het dubbele. Boerenkool is hier volgens mij ook veel goedkoper dan in Nederland.
Melk kost in NL €1.50 per liter en in de VS betaal je ongeveer de helft (afhankelijk van de regio). Vlees is hier volgens mij ook nogal wat goedkoper dan in NL.
Deze Britse website heeft een overzicht van de gemiddelde kosten voor boodschappen.
VS: £72 per maand
NL: £90 per maand
In dit overzicht komt NL inderdaad beter uit de bus, maar er wordt slechts gekeken naar de gemiddelde uitgaven en niet naar de kosten van een gezonde maaltijd. Amerikanen hebben een heel ander koop en leefpatroon dan Nederlanders en geven volgens mij relatief veel uit aan producten die niet noodzakelijk zijn en die ze vaak ook maar beter niet kunnen kopen. Derhalve blijf ik erbij dat de kosten vergelijkbaar zijn tussen de twee landen.
Overigens is er nog een factor: de verhouding tussen inkomen en uitgaven. Daar heb je als toerist natuurlijk niets aan, maar als ingezetene is dat natuurlijk eigenlijk het enige dat telt. Volgens NetCredit zijn de VS wat dat betreft mondiaal gezien het goedkoopste... Ik zet daar wel een kanttekening bij: dit zijn gemiddelden, maar de verhouding inkomen/kosten hangt sterk af van de economie de regio.
Conclusie: de nominale kosten van lokale basisproducten voor een gezonde maaltijd liggen in de VS lager dan in Nederland. Als je echter "exotische" producten (met witlof als een bijzondere uitschieter) koopt dan zal je hier veel duurder uit zijn dan in NL.
Een beetje lekker brood is ook schandalig duur in de VS.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
- Almere vak V
- Amerika-expert
Mwah, ik weet niet wat je heftig noemt...
Wij hebben het geluk dat we gedurende het jaar ons leven mogen verdelen over 3 landen, Nederland, Spanje en Amerika. Als je gewend bent om in Spanje je boodschappen te doen, schrik je jezelf kapot wat je in Nederland en Amerika betaald voor je boodschappen. In al die jaren dat wij inmiddels ook in Spanje verblijven heb ik maar 1 ding kunnen vinden wat echt spuugduur is. En dat is suikervije ranja, 3 keer zo duur als in Nederland.
Bottom line denk ik dat je de boodschappen in Amerika en Nederland redelijkerwijs met elkaar kunt vergelijken. Ja, er zijn dingen veel goedkoper in Nederland. Ik krijg nog net niet de slappe lach als ik zie wat je in Amerika voor een komkomer moet betalen. Andersom, melk en vlees zijn vaak schoffterig duur in Nederland vergeleken met Amerika.
Wat je wellicht kan helpen is je boodschappen doen bij 1 en dezelfde keten. Ze hebben allerlei loyaliteitsprogramma's waar je aan mee kunt doen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mij hier zo min mogelijk mee bemoei. Maar bij ons doen ze vrijwel alle boodschappen altijd bij de Safeway. Daarmee verdien je volgens mij per dollar loyaliteitspunten. Met die punten krijg je weer korting op je boodschappen of bepaalde producten. Maar bijvoorbeeld ook korting op je benzine als je bij hun tankt. Ik heb wel is begrepen dat dit op kan lopen tot een dollar per gallon. Nogmaals, ik weet er het fijne niet van. Maar wellicht de moeite waard om je daar in te verdiepen.
Wij hebben het geluk dat we gedurende het jaar ons leven mogen verdelen over 3 landen, Nederland, Spanje en Amerika. Als je gewend bent om in Spanje je boodschappen te doen, schrik je jezelf kapot wat je in Nederland en Amerika betaald voor je boodschappen. In al die jaren dat wij inmiddels ook in Spanje verblijven heb ik maar 1 ding kunnen vinden wat echt spuugduur is. En dat is suikervije ranja, 3 keer zo duur als in Nederland.
Bottom line denk ik dat je de boodschappen in Amerika en Nederland redelijkerwijs met elkaar kunt vergelijken. Ja, er zijn dingen veel goedkoper in Nederland. Ik krijg nog net niet de slappe lach als ik zie wat je in Amerika voor een komkomer moet betalen. Andersom, melk en vlees zijn vaak schoffterig duur in Nederland vergeleken met Amerika.
Wat je wellicht kan helpen is je boodschappen doen bij 1 en dezelfde keten. Ze hebben allerlei loyaliteitsprogramma's waar je aan mee kunt doen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mij hier zo min mogelijk mee bemoei. Maar bij ons doen ze vrijwel alle boodschappen altijd bij de Safeway. Daarmee verdien je volgens mij per dollar loyaliteitspunten. Met die punten krijg je weer korting op je boodschappen of bepaalde producten. Maar bijvoorbeeld ook korting op je benzine als je bij hun tankt. Ik heb wel is begrepen dat dit op kan lopen tot een dollar per gallon. Nogmaals, ik weet er het fijne niet van. Maar wellicht de moeite waard om je daar in te verdiepen.
zoals zo vaak en in heel veel landen: leef zoals een local en dan valt het mee.
Als ik ga skien in Italie en ik bestel een biertje, dan is dat duur. Doe je een glas wijn, dan is het prima.
Ja, goed brood is duur in de USA. Je ziet veel mensen wraps eten. Dus smeren wij een wrap ipv een boterham als we een lunchpakket inpakken om te gaan wandelen. En we bbq-en vaak met zalm en hamburgers, soms een goede steak. Dát is weer veel goedkoper dan in NL.
Maar goed, een lekker chippie eind van de dag doen we weer wel gewoon en dan betalen we soms 6 dollar voor een zak Lays
Het is tenslotte ook gewoon vakantie...
Kortom: als je er precies dezelfde gewoontes op vakantie op na houdt bij het boodschappen doen kun je best duur uit zijn ja....
Als ik ga skien in Italie en ik bestel een biertje, dan is dat duur. Doe je een glas wijn, dan is het prima.
Ja, goed brood is duur in de USA. Je ziet veel mensen wraps eten. Dus smeren wij een wrap ipv een boterham als we een lunchpakket inpakken om te gaan wandelen. En we bbq-en vaak met zalm en hamburgers, soms een goede steak. Dát is weer veel goedkoper dan in NL.
Maar goed, een lekker chippie eind van de dag doen we weer wel gewoon en dan betalen we soms 6 dollar voor een zak Lays

Kortom: als je er precies dezelfde gewoontes op vakantie op na houdt bij het boodschappen doen kun je best duur uit zijn ja....
Safeways zit iig niet in het zuidoosten 
Maar met supermarkten ga je in de US denk ik uteindelijk een gelijke voorkeur ontwikkelen als in Nederland (of Belgie).
Iemand die in Nederland altijd naar de AH gaat of in Belgie altijd naar Delhaize, zal zich in de US inderaad in het westen vaak thuisvoelen bij een Safeways (of Albertsons in sommige staten, zelfde club). In het zuidoosten zou ik dan zeggen: Publix of The Fresh Market in Georgia. In Texas: HEB of (met afstand het allerbeste) Central Market. In het noordoosten: Stop 'n shop (Ahold), Hanaford (Albertsons/Safeway) of Market Basket (volgens mij alleen Maine, wel prima winkel!). En landeijk uiteraard Whole foods (met name de fresh bar, prima Clam Chowder, Mac & Cheese).
Maarja, ga je hier altijd naar de Lidl en Aldi, dan zul je je vermoedelijk meer thuisvoelen bij de Aldi, Lidl, Food4Less, Winco en Walmart. Of eventueel Kroger, Target of TJ's. Of een lokale Dollar General oid.

Maar met supermarkten ga je in de US denk ik uteindelijk een gelijke voorkeur ontwikkelen als in Nederland (of Belgie).
Iemand die in Nederland altijd naar de AH gaat of in Belgie altijd naar Delhaize, zal zich in de US inderaad in het westen vaak thuisvoelen bij een Safeways (of Albertsons in sommige staten, zelfde club). In het zuidoosten zou ik dan zeggen: Publix of The Fresh Market in Georgia. In Texas: HEB of (met afstand het allerbeste) Central Market. In het noordoosten: Stop 'n shop (Ahold), Hanaford (Albertsons/Safeway) of Market Basket (volgens mij alleen Maine, wel prima winkel!). En landeijk uiteraard Whole foods (met name de fresh bar, prima Clam Chowder, Mac & Cheese).
Maarja, ga je hier altijd naar de Lidl en Aldi, dan zul je je vermoedelijk meer thuisvoelen bij de Aldi, Lidl, Food4Less, Winco en Walmart. Of eventueel Kroger, Target of TJ's. Of een lokale Dollar General oid.
Maar in Nederland ook.. Ik betaal bij de AH standaard EUR 3,19 voor een desembolletje (of ander L&P brood). Dat is ook zo'n beetje het enige fatsoenlijke brood dat je in de Nederlandse supermarkten kunt kopen. Al het andere supermartkbrood is fabrieksrommel met broodverbeteraars en allerlei andere toevoegmiddelen volgestopte rommel, vol met lucht, geen enkele structuur en alleen gemaakt om lang houdbaar te zijn. Nederlands brood is echt slecht, alleen proeft de gemiddelde Nederlander dat niet meer door jarenlange conditionering..
En in de US betaal je $4 voor zo'n zelfde in de winkel afgebakken brood bij de betere supermarkten. Dat is niet heel veel duurder dan hier.
Bij een Central Market in Texas betaal je $5 voor een brood dat volledig in de winkel gemaakt is, from scratch. En die zijn erg goed, en sommige ook veel groter dan de AH broden, dus in feite misschien nog wel goedkoper.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Maar hier kun je nog naar een bakker. Die moet je in de VS met een lampje zoeken.
Ja, maar de bakkers hier die zelf fatsoenlijk brood bakken moet je ook met een lampje zoeken. Het meeste brood van bakkers is net zo slecht als dat van de supermarkt, en vaak ook nog gewoon ingekocht fabrieksbrood.
Zoek maar eens een echte ambachtelijke bakker die zijn eigen desemcultuur onderhoudt en geen toevoegmiddelen gebruikt. In de grote steden zijn ze er soms nog wel, maar je moet erg goed zoeken.
Zoek maar eens een echte ambachtelijke bakker die zijn eigen desemcultuur onderhoudt en geen toevoegmiddelen gebruikt. In de grote steden zijn ze er soms nog wel, maar je moet erg goed zoeken.
Ik zat al te wachten op een opmerking over komkommers. Daar moet ik dan weer om lachen, als je de normale komkommers koopt, en dus niet de kaskomkommers die we in NL gewend zijn, zijn komkommers helemaal niet duur. Jarenlang rond de 50ct betaald, ik geloof nu 65ct. Maar zelfs de kaskomkommers zijn sinds kort nog maar 98ct bij mijn supermarkt (HEB in Texas), en zelfs in de aanbieding gezien voor 78ct, de prijs daarvan is het afelopen half jaar opeens enorm omlaag gegaan.Almere vak V schreef: ↑11 okt 2024, 17:29Ik krijg nog net niet de slappe lach als ik zie wat je in Amerika voor een komkomer moet betalen.
Terug in Texas!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
En voor Edy's ijs, bij voorkeur butter/pecan, gaan we altijd naar de Dollar General.
Wij proberen gezond te eten en merken dat we dan veel duurder uit zijn. We eten niet vaak vlees en drinken ook geen melk. Als je ook nog eens organic pakt betaal je je echt scheel. Maar ook andere artikelen zoals notenrepen, bier en chips vond ik heftig. Daarom was ik benieuwd of er goedkopere opties waren dan waar wij de producten tot nu toe vandaan haalden.
Ik ben iig weer een stuk wijzer geworden nu
Ik ben iig weer een stuk wijzer geworden nu

Zuid-West Amerika (2019)
Notenrepen, chips en bier zijn nou net producten die ik vrijwel altijd bij Aldi koop vanwege de prijs
Terug in Texas!
- Almere vak V
- Amerika-expert
Geen idee. Zoals gezegd, ik bemoei me zelden of nooit met boodschappen.
De grote hoop wordt bij ons gehaald bij de Safeway. Wij hebben downtown in ons dorp een Harvest Market zitten. Spullen die we tekort komen, of vergeten zijn, die halen we daar. Daar is mijn vrouw erg tevreden over. Met name verse zaken vindt ze daar stukken beter. Geen idee wat daar onder de streep uiteindelijk betaald wordt.
Maar de tijd dat een komkommer 3 dollar per stuk moest kosten kan ik mij nog levendig herinneren. Vond ik in ieder geval behoorlijk hilarisch.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1801 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 2 Reacties