Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarom zou je in Amerika willen wonen?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Marcus, bedankt je voor de uitleg. Het geeft een heel andere kijk op immigratie naar de V.S. :mrgreen:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

PeeJay schreef:
Dan volg deze link maar een Anneke :
http://www.usatoday.com/travel/gallery/ ... /flash.htm

/PeeJay
Hey bedankt PeeJay,
Het is op radio 1 geweest een paar dagen geleden. Altijd leuk om iets te horen op de nederlandse radio over de VS en met name over de situatie van de indianen. Ik zal zeker uitzoeken wat er allemaal rond dat museum speelt. Het kan dan wel laat zijn, maar het is beter dan niks natuurlijk.
Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Redneck schreef:
Petra/VS schreef:Natuurlijk :). Maar op mijn blog van vanavond heb ik een link staan naar de fotogalerij van de Washington Post, heel mooie foto's!
Uhm... Petra... Voordat je die foto's kunt bekijken, moet je wel eerst een account aanmaken. :( Je kent mijn instelling; zo min mogelijk gegevens rondstrooien in die grabbelbak die internet heet. Dus helaas.

gr. Redneck
Tja, dan zul je moeten wachten tot wij de trek maken :lol: .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Petra/VS schreef:
Redneck schreef: Uhm... Petra... Voordat je die foto's kunt bekijken, moet je wel eerst een account aanmaken. :( Je kent mijn instelling; zo min mogelijk gegevens rondstrooien in die grabbelbak die internet heet. Dus helaas.

gr. Redneck
Tja, dan zul je moeten wachten tot wij de trek maken :lol: .
of je heet opeens jan pietseren woont aan de dorpstraat 8 in pietjebroek en je mail is jppietjebroek@pietsmail.xy werkt altijd.
daisydog
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door daisydog »

Ja precies, soms vul ik ook maar het een en ander in....

Eens ben ik begonnen met 'Sjaak Chocolade' in te typen bij de naam :P
(Waarschijnlijk at ik op dat moment lekker een verkade reep)

Het is wel grappig als je af en toe opeens mail krijgt geaddresseerd aan Sjaak Chocolade...
Ik gebruik vaak ook een speciaal email adres voor dat soort zaken
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

http://www.bugmenot.com/

Dit kan ook een oplossing zijn, met name voor online kranten.
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

handige website jan, bedankt :D

Richard

BTW als iemand Pietje@hotmail.com heeft, sorry :oops: :hilarious:
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

Goeie tip! Bedankt, Jan.

gr. Redneck
Georgia on My Mind
Redneck
Amerikakenner

Bericht door Redneck »

freekb2 schreef:of je heet opeens jan pietseren woont aan de dorpstraat 8 in pietjebroek en je mail is jppietjebroek@pietsmail.xy werkt altijd.
Wat nepgegevens invullen is een mogelijkheid, maar het punt is dat ik geen formulier wil invullen, ook niet met een fake naam en adres, om een krant te kunnen lezen. :roll:

gr. Redneck
Georgia on My Mind
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Redneck schreef:
freekb2 schreef:of je heet opeens jan pietseren woont aan de dorpstraat 8 in pietjebroek en je mail is jppietjebroek@pietsmail.xy werkt altijd.
Wat nepgegevens invullen is een mogelijkheid, maar het punt is dat ik geen formulier wil invullen, ook niet met een fake naam en adres, om een krant te kunnen lezen. :roll:

gr. Redneck
Dan schiet je daar inderdaad niet veel mee op :)
peppercorn
Amerika-newbie

Bericht door peppercorn »

Dus zeg eens eerlijk: waarom zou jij bereid zijn je koffers te pakken
Ik wil even op Jan vissers vraag ingaan. Ook wil ik even melden dat ik mezelf vandaag nieuw heb aangemeld op dit forum.

Zelf ben ik niet onbekend met Amerika, omdat mijn vader voor zijn werk vanaf 1977 was uitgezonden naar de VS. Deze trip zou voor 5 jaar zijn, maar omdat het hem beviel en mijn moeder niet, is hij gebleven en ik met mijn broers en moeder zijn in 1982 terug gekomen naar Nederland.

Ik heb het zelf nooit als naar ervaren en heb het altijd naar mijn zin gehad. Eerlijk gezegd heb ik ook deze week de knop eindelijk doorgehakt dat ik mezelf 2 jaar geef om terug te gaan. Ik heb geen greencard, omdat mijn ouders toen een visa hadden vanwege het bedrijf die mijn vader had uitgezonden.

Affijn mijn reden is om Nederland uit te gaan (europa) omdat het leefklimaat hier met de tijd onhoudbaar wordt. Zelf woon ik in Amsterdam en heb steeds meer moeite met mezelf aarden hier. Recent hebben wij een laffe moord op een bekende Nederlander de revue zien passeren en ook dit vraagt mij en heel wat Nederlanders weer; waar gaat dit naar toe in Nederland?

Het is een combinatie van een aantal factoren wat mij niet bevalt. Regeringsplannen, toekomst in Nederland zie ik niet rosekleurig, opeenhoping van verschillende culturen en er wordt van ons verwacht dat we alles moeten slikken en pikken, terwijl Nederland naar zijn verdoemenis gaat door mensen met linkse ideeen die hier het softy beleid nog steeds blijven doorvoeren.

Ik snap dat het overal moeilijk is, ook in Amerika. Maar er gaan niet voor niets zoveel mensen Nederland uit ipv er binnen komt. De signalen zijn al afgegeven.
USA fan
Amerikafan

Bericht door USA fan »

prachtig land gwoon grote steden andere cultuur en ik kan nog wel andere redenen verzinnen t eveel om op te noemen
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

USA fan schreef:prachtig land gwoon grote steden andere cultuur en ik kan nog wel andere redenen verzinnen t eveel om op te noemen
Grote steden en een andere cultuur kun je toch ook ergens anders vinden :wink:
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Ik ben nu nog maar 19 jaar, maar weet nu al dat ik 'later' heel graag in de VS zou willen gaan wonen.

Ik volg momenteel een Engelstalige economische studie aan een Nederlandse universiteit en ben van plan om over een jaar voor een half jaar te gaan studeren in Amerika, als een soort uitwisseling. Ik denk dat ik na dat half jaar beter kan beslissen of ik er echt wil wonen of dat het toch maar mijn favoriete vakantiebestemming blijft...

In ieder geval spreekt de hele manier van leven mij aan. Ook de ruimte en rust die je op sommige plaatsen vind zijn geweldig. Verder bevallen de volgende (wat minder belangrijke) zaken me ook wel: de wegen, de auto's, het klimaat (in sommige delen..), het eten, de shopping malls, etc. etc. :)
"Ik ben een Nederlander in hart en nieren. Een lever heb ik nauwelijks meer."
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Steven schreef:Ik ben nu nog maar 19 jaar,
Afbeelding

Dude, je moet toch echt ochtend creme gaan gebruiken ofzo... :hilarious:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

PeeJay schreef:
Steven schreef:Ik ben nu nog maar 19 jaar,
Afbeelding

Dude, je moet toch echt ochtend creme gaan gebruiken ofzo... :hilarious:

/PeeJay
Bedankt voor je advies... het viel me al op dat veel vrienden zeggen dat ik er veel ouder uit zie dan ik ben :lol:
Gast

Daarom ...

Bericht door Gast »

Omdat ik me van kleins af aan American voel, in plaats van Nederlander.
En met Engels kan ik me beter uiten, dan Nederlands.
Zo is dat ook met Western Riding en Engels rijden, Western riding ligt me dan veel beter.
Made in Holland
Amerikafan

Bericht door Made in Holland »

Raar om te zeggen op een Amerika forum maar zou Australië boven Amerika prefereren. :wink:

Leon
Steven
Amerikafan

Bericht door Steven »

Made in Holland schreef:Raar om te zeggen op een Amerika forum maar zou Australië boven Amerika prefereren. :wink:

Leon
Ksssst! Ga 'ns weg! :x

:wink:
Sjeft
Amerika-ontdekker

Bericht door Sjeft »

Ik zou mijn koffers pakken voor.... :lol:

Voor de ruimte die je in de meeste woonwijken ziet

Voor een mooi gevulde garage als Rperre te hebben 8)

Voor de supermakten en binnensteden

Voor de afwisselende natuurgebieden

Voor de sfeer, de mensen en zeker niet onbelangrijk, de taal... vindt het mooier klinken dan ook. (hmm twijfel toch tussen japans en engels..)
Ik spreek zelf ook meer dan goed engels....

Het liefst woon ik in het noorden, dichtbij Canada, want dat vindt ik ook een erg mooi land.
Ik ken iemand uit New Jersey, en hij heeft mij wat foto's van zijn woonwijk gestuurd, en ik was verkocht :wink:
Van anderen hoor ik juist weer dat New Jersey gevaarlijk en crimineel is... ik weet het niet :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer