Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Trom: Zuidwesten met New Mexico.
Reis Trom: Zuidwesten met New Mexico.
Nieuwe ideeën voor een komende reis (2025 of 26) beginnen weer op te borrelen. We waren aan het twijfelen tussen het Noord Westen of Zuid Westen maar de voorkeur ligt momenteel op het Zuidwesten met New Mexico en een aantal indiaanse bouwwerken en nederzettingen.
Graag jullie commentaar om de reis zo afwisselend en interessant mogelijk te maken.
Hierbij een voorlopig schema, waarbij de rode plaatsen al eens eerder bezocht zijn:
Graag jullie commentaar om de reis zo afwisselend en interessant mogelijk te maken.
Hierbij een voorlopig schema, waarbij de rode plaatsen al eens eerder bezocht zijn:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Zuid Westen met New Mexico
Leuke plannen! Ik zie alleen niet erg veel New Mexico.
Ik neem aan dat jullie in het voor- of najaar gaan?
Is Cortez voor Mesa Verde? Wij vonden daar een overnachting in het park erg mooi. Je hebt dan aan 1 nacht wel voldoende. Durango is voor de treinreis?
Holbrook deden wij dit voorjaar, voor Petrified Forest. En we maakten een leuke wandeling bij Sedona. Als je bij Valley of Fire wilt wandelen kan dat niet van mei tot september.
Misschien heb je iets aan ons 2024-verslag voor een zuidelijker stuk van New Mexico en de omgeving van Flagstaff. In september 2019 deden wij een stuk Colorado en Moab en Capitol Reef. Beide keren bezochten we ook Snow Canyon en Zion.
Als je MV al gedaan hebt zou je ook na Cortez naar Grand Junction kunnen rijden. Dan Moab, Monticello en via de 95 naar Torrey. Wij vonden de route naar Grand Junction erg mooi. Zie hier voor ons verslag.
Marianne
Ik neem aan dat jullie in het voor- of najaar gaan?
Is Cortez voor Mesa Verde? Wij vonden daar een overnachting in het park erg mooi. Je hebt dan aan 1 nacht wel voldoende. Durango is voor de treinreis?
Holbrook deden wij dit voorjaar, voor Petrified Forest. En we maakten een leuke wandeling bij Sedona. Als je bij Valley of Fire wilt wandelen kan dat niet van mei tot september.
Misschien heb je iets aan ons 2024-verslag voor een zuidelijker stuk van New Mexico en de omgeving van Flagstaff. In september 2019 deden wij een stuk Colorado en Moab en Capitol Reef. Beide keren bezochten we ook Snow Canyon en Zion.
Als je MV al gedaan hebt zou je ook na Cortez naar Grand Junction kunnen rijden. Dan Moab, Monticello en via de 95 naar Torrey. Wij vonden de route naar Grand Junction erg mooi. Zie hier voor ons verslag.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 22 sep 2024, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reis Trom: Zuidwesten met New Mexico.
@Martin & Marianne Bedankt voor de info. Jullie reis had ik natuurlijk al bekeken bij het verzamelen van mijn informatie
.
Een 'standaard'reis door het Zuid Westen hebben we al gemaakt en voor ons komt als echt nieuw m.n. het stuk t/m Cortez erbij. Dus i.p.v. alleen New Mexico bij het onderwerp had ik ook Zuid Arizona kunnen toevoegen. Aanvankelijk zat nog zuidelijker gebied met o.a. Flagstaff ook in mijn plan maar dat werd toch een beetje te veel woestijnachtig gebied.
Mesa Verde willen we op de dag bezoeken dat we van Durango naar Cortez rijden. De omgeving van Durango lijkt ons afwisselend en daarom 2 nachten. Wellicht Cortez een dag minder.
Bij Holbrook willen we inderdaad naar het Petrified Forest.
Mijn vrouw wil nog heel graag een keer naar Monument Valley dus je voorgestelde route via Grand Junction is nog wel een uitdaging om in mijn schema te krijgen. Het zou wel mooi te combineren zijn met de Black Canyon of the Gunnison. Alhoewel ik daarover wel hele verschillende reviews lees.
Zion hebben we al eens bezoecht en is zeer mooi maar we vonden het wel heel erg druk. Alhoewel ik eraan denk om de reis voor Memorial Day te plannen is Zion, ook begin mei al erg druk als ik de info mag geloven. Snow Canyon ga ik nog even nader bekijken.
Qua Native People hebben we nu o.a. Montezuma Castle, Taos Pueblo, Mesa Verde, Newspaper Rock en Anaszasi State Park staan.

Een 'standaard'reis door het Zuid Westen hebben we al gemaakt en voor ons komt als echt nieuw m.n. het stuk t/m Cortez erbij. Dus i.p.v. alleen New Mexico bij het onderwerp had ik ook Zuid Arizona kunnen toevoegen. Aanvankelijk zat nog zuidelijker gebied met o.a. Flagstaff ook in mijn plan maar dat werd toch een beetje te veel woestijnachtig gebied.
Mesa Verde willen we op de dag bezoeken dat we van Durango naar Cortez rijden. De omgeving van Durango lijkt ons afwisselend en daarom 2 nachten. Wellicht Cortez een dag minder.
Bij Holbrook willen we inderdaad naar het Petrified Forest.
Mijn vrouw wil nog heel graag een keer naar Monument Valley dus je voorgestelde route via Grand Junction is nog wel een uitdaging om in mijn schema te krijgen. Het zou wel mooi te combineren zijn met de Black Canyon of the Gunnison. Alhoewel ik daarover wel hele verschillende reviews lees.
Zion hebben we al eens bezoecht en is zeer mooi maar we vonden het wel heel erg druk. Alhoewel ik eraan denk om de reis voor Memorial Day te plannen is Zion, ook begin mei al erg druk als ik de info mag geloven. Snow Canyon ga ik nog even nader bekijken.
Qua Native People hebben we nu o.a. Montezuma Castle, Taos Pueblo, Mesa Verde, Newspaper Rock en Anaszasi State Park staan.
Misschien Gila Cliff Dwellings en Bandelier NM toevoegen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zion is inderdaad erg druk, ook al voor Memorial Day. Wij reden dit jaar de Kolob Terrace Road. Daar was het erg rustig.
En ja, Monument Valley blijft mooi, dus prima om dat er in te houden. Zou in mijn voorstel ook nog na Monticello kunnen.
Ik geloof dat wij de enigen zijn die niet zo enthousiast waren over de Black Canyon dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken. In 2013 bezochten we het voor de eerste keer. We kwamen toen van Silverton. Silverton vonden we erg leuk. Bedenk wel dat je daar in mei nog sneeuw kunt hebben.
Marianne
En ja, Monument Valley blijft mooi, dus prima om dat er in te houden. Zou in mijn voorstel ook nog na Monticello kunnen.
Ik geloof dat wij de enigen zijn die niet zo enthousiast waren over de Black Canyon dus daar zou je ook nog naar kunnen kijken. In 2013 bezochten we het voor de eerste keer. We kwamen toen van Silverton. Silverton vonden we erg leuk. Bedenk wel dat je daar in mei nog sneeuw kunt hebben.
Marianne
@Martin & Marianne
Begrijp ik het goed dat de route dan zou zijn zoiets als
Durango-Silverton
Silverton-via Grand Junction-Moab
Moab met Newspaper rock in Monticello
Moab-MV
MV-Capitol Reef
enz
Of is dit niet het juiste traject?
Begrijp ik het goed dat de route dan zou zijn zoiets als
Durango-Silverton
Silverton-via Grand Junction-Moab
Moab met Newspaper rock in Monticello
Moab-MV
MV-Capitol Reef
enz
Of is dit niet het juiste traject?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hoi,
Als je nog iets meer van New Mexico en zuidelijk Arizona zou willen zien, zou je misschien ook in Phoenix kunnen starten in plaats van LAX. Dan kom je weliswaar niet in Joshua Tree, maar heb je wat meer tijd voor de andere plekken op jullie route.
In New Mexico zijn ook nog een hoop minder bekende natuurgebieden waar je prachtige rotsformaties kunt zien, zoals bij voorbeeld de Bisti Wilderness in de buurt van Farmington of Plaza Blanca bij Abiquiu. Meer info over deze plekken vind je op ontdek-amerika.nl en op onze weblog van 2017: https://franziskaenklaas.weebly.com/blo ... t-usa-2017
We hebben toen een route vanuit Phoenix gereden waarbij we ook diverse plaatsen op jullie route hebben bezocht.
Als je van oude stoomtreinen houdt, is de Cumbres & Toltec Narrow Gauge Railroad ook nog een aanrader. Die is iets minder toeristisch dan de Durango-Silverton route en loopt van Chama in New Mexico naar Antonito in Colorado. Een verslag van deze treinrit vinden jullie eveneens in ons reisverslag van 2017.
Ten slotte nog even een opmerking over Monticello. De plaats zelf stelt weinig voor. Er zijn maar enkele vrij eenvoudige motels en ook de restaurantkeuze is heel beperkt. Het is wel een prima uitvalsbasis voor het zuidelijk gedeelte van het Canyonlands NP (Needles District) en bovendien een stuk goedkoper dan Moab. Omdat wij geen hoge eisen aan onze overnachtingsplaatsen stellen - we zijn er immers meestal toch alleen om te slapen en een hapje te eten - , voldeed het voor ons voor een nacht of twee, maar verwacht geen luxe of uitgebreide faciliteiten in deze plaats.
Alvast heel veel plezier bij het verder puzzelen!
Groetjes,
Swissdutchie
PS: Misschien heb je ook nog iets aan ons reisverslag van 2016. Die reis ging weliswaar voor een groot gedeelte door Colorado, maar we hadden er toen wel Moab en Mesa Verde in de route zitten. Je vindt dit verslag hier: https://franziskaenklaas.waarbenjij.nu/ ... tah-2016/2
Als je nog iets meer van New Mexico en zuidelijk Arizona zou willen zien, zou je misschien ook in Phoenix kunnen starten in plaats van LAX. Dan kom je weliswaar niet in Joshua Tree, maar heb je wat meer tijd voor de andere plekken op jullie route.
In New Mexico zijn ook nog een hoop minder bekende natuurgebieden waar je prachtige rotsformaties kunt zien, zoals bij voorbeeld de Bisti Wilderness in de buurt van Farmington of Plaza Blanca bij Abiquiu. Meer info over deze plekken vind je op ontdek-amerika.nl en op onze weblog van 2017: https://franziskaenklaas.weebly.com/blo ... t-usa-2017
We hebben toen een route vanuit Phoenix gereden waarbij we ook diverse plaatsen op jullie route hebben bezocht.
Als je van oude stoomtreinen houdt, is de Cumbres & Toltec Narrow Gauge Railroad ook nog een aanrader. Die is iets minder toeristisch dan de Durango-Silverton route en loopt van Chama in New Mexico naar Antonito in Colorado. Een verslag van deze treinrit vinden jullie eveneens in ons reisverslag van 2017.
Ten slotte nog even een opmerking over Monticello. De plaats zelf stelt weinig voor. Er zijn maar enkele vrij eenvoudige motels en ook de restaurantkeuze is heel beperkt. Het is wel een prima uitvalsbasis voor het zuidelijk gedeelte van het Canyonlands NP (Needles District) en bovendien een stuk goedkoper dan Moab. Omdat wij geen hoge eisen aan onze overnachtingsplaatsen stellen - we zijn er immers meestal toch alleen om te slapen en een hapje te eten - , voldeed het voor ons voor een nacht of twee, maar verwacht geen luxe of uitgebreide faciliteiten in deze plaats.
Alvast heel veel plezier bij het verder puzzelen!
Groetjes,
Swissdutchie
PS: Misschien heb je ook nog iets aan ons reisverslag van 2016. Die reis ging weliswaar voor een groot gedeelte door Colorado, maar we hadden er toen wel Moab en Mesa Verde in de route zitten. Je vindt dit verslag hier: https://franziskaenklaas.waarbenjij.nu/ ... tah-2016/2
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Alleen maar voor Newspaper rock dat stuk richting Canyonlands rijden, vind ik persoonlijk wat overdreven. Het kost je een paar uur en zo heel interessant is het niet. Zou ik bewaren voor een andere keer als je wel Canyonlands Needles bezoekt.Moab met Newspaper rock in Monticello
Monticello is prima uitvals basis, maar houd er rekening mee dat op zondag vrijwel alles dicht is op 1 of 2 restaurants na.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik herken wat swissdutchie over Monticello zegt; ik geloof dat het ons niet meer gelukt is om ergens te gaan eten. We waren ook wel erg laat daar, ik zie in ons 2013-verslag dat we om half 9 in ons hotel aankwamen, na een bezoek aan het Needles-district. Maar heel prima voor 1 nacht.
Mijn idee was inderdaad zoiets:
Durango - Grand Junction
Grand Junction - Moab
Moab - Monticello
Monticello - Monument Valley
Monument Valley - Torrey
Wij reden in 2019 via Telluride, dat vonden we een erg leuke route. In 2013 reden we van Silverton naar Grand Junction (zie hier). Dat was ook mooi, maar we hadden toen wat minder goed weer, en misschien waren onze verwachtingen toen ook wat te hoog, maar in elk geval vonden we over de route via Telluride leuker.
Beide routes zijn niet aan te raden als het sneeuwt denk ik. Dan is jouw route beter.
Marianne
Mijn idee was inderdaad zoiets:
Durango - Grand Junction
Grand Junction - Moab
Moab - Monticello
Monticello - Monument Valley
Monument Valley - Torrey
Wij reden in 2019 via Telluride, dat vonden we een erg leuke route. In 2013 reden we van Silverton naar Grand Junction (zie hier). Dat was ook mooi, maar we hadden toen wat minder goed weer, en misschien waren onze verwachtingen toen ook wat te hoog, maar in elk geval vonden we over de route via Telluride leuker.
Beide routes zijn niet aan te raden als het sneeuwt denk ik. Dan is jouw route beter.
Marianne
Bedankt voor alle uitgebreide reacties. Er is weer wat te puzzelen. Ik ga het allemaal bekijken.
Overigens rijden we niet alleen naar Monticello voor Newspaper Rock maar ook omdat we vorig jaar nog niet alles gezien hebben in Moab. We willen b.v. ook het gebied van Needles in.
Overigens rijden we niet alleen naar Monticello voor Newspaper Rock maar ook omdat we vorig jaar nog niet alles gezien hebben in Moab. We willen b.v. ook het gebied van Needles in.
-
- Amerikakenner
Ok, maar het best stukje heen en weer rijden naar The Needles, dus dan zou je wellicht je reis schema wat moeten aanpassen.
@thebruins
Monticello uit uitgangspunt om naar Newspaper Rock en the Needles district te gaan, lijkt met toch een beter plan dan vanuit Moab richting Needles te gaan? Monticello naar the Needles is 1.59u vv en vanuit Moab is het 2.52u. vv.

Monticello uit uitgangspunt om naar Newspaper Rock en the Needles district te gaan, lijkt met toch een beter plan dan vanuit Moab richting Needles te gaan? Monticello naar the Needles is 1.59u vv en vanuit Moab is het 2.52u. vv.

- Bijlagen
-
- afbeelding.png (193.85 KiB) 1639 keer bekeken
-
- Amerikakenner
Ja klopt. Ik had je schema niet goed gelezen, maar nu wel.
Met behulp van een aantal tips de route toch wat omgewerkt en ook mogelijke bezienswaardigheden toegevoegd. Omdat we de voorkeur hebben voor een directe vlucht is vertrekpunt nu Salt Lake City. Dat kan ook nog eenvoudig omgebogen worden naar Las Vegas. Ook Phoenix houd ik in mijn achterhoofd. Al is dat geen directe vlucht. Ook de diverse variaties zoals start Salt Lake en vertrek Las Vegas zijn natuurlijk mogelijk. Dat beslis ik t.z.t.
Graag jullie reacties of de route nog verbeterd kan worden en of ik nog leuke bezienswaardigheden mis. (in de rode plaatsen zijn we al eens eerder geweest.

Graag jullie reacties of de route nog verbeterd kan worden en of ik nog leuke bezienswaardigheden mis. (in de rode plaatsen zijn we al eens eerder geweest.

- Bijlagen
-
- afbeelding.png (65.75 KiB) 1213 keer bekeken
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of een volle dag Montrose nodig is. Wij hadden eerlijk gezegd de Black Canyon snel gezien (in 2013). In 2019 hebben we het nog eens kans gegeven maar dat heeft onze mening niet veranderd. Maar misschien hebben we niet de goede dingen gedaan?
Ik zou eerder rond Moab meer tijd nemen.
Marianne
Ik zou eerder rond Moab meer tijd nemen.
Marianne
@Martin & Marianne
Bedankt, goede tip. Ik zat al een beetje te wachten
want je hebt vaak fantastische tips en suggesties. De route die je eerder noemde, heb ik grotendeels ook verwerkt. Als ik nog bezienswaardigheden onderweg mis die het bezoeken of een omweg waard zijn dan hoor ik het graag. En je verwijzingen naar je eerdere reizen zijn ook waardevol en leveren weer nieuwe ideeën op!
Bedankt, goede tip. Ik zat al een beetje te wachten

We hebben in 2022 een rondje vanuit Phoenix gereden, je zou daar eens naar kunnen kijken of er iets bij zit dat je leuk lijkt. We hebben onderweg van Holbrook naar Sedona ook nog Walnut Canyon aangedaan en iets meer richting Oost El Malpais, El Morro en Ice Cave.
In 2015 zijn we o.a. naar Colorado en Utah (Moab) geweest. Wij vonden Black Canyon of the Gunnison wel de moeite maar we sliepen er ook maar één nacht. En het was onze eerste reis, duis misschien raak je verwend naar mate je vaker gaat
In 2015 zijn we o.a. naar Colorado en Utah (Moab) geweest. Wij vonden Black Canyon of the Gunnison wel de moeite maar we sliepen er ook maar één nacht. En het was onze eerste reis, duis misschien raak je verwend naar mate je vaker gaat

reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
We raken zeker verwend. Hoewel, we doen nu ook met plezier de wat minder bekend dingen. Ik zie dat jullie er ook niet veel tijd hebben doorgebracht. En dat je er niet echt kunt wandelen. Ik denk dat het deels daarom is dat wij er wat minder enthousiast over waren. De uitzichten zijn zeker mooi. Als ik kijk naar ons eerste bezoek (zie hier) dan vond ik de rit richting Animas Forks leuker. Alleen jammer dat wij geen dirt roads durven rijden.

Leuk om te horen Trom! Ik zie dat ik onze index niet helemaal heb bijgewerkt. Ik zal daar nog eens naar kijken, wel handig als je bepaalde bezienswaardigheden wilt opzoeken in onze verslagen.
Marianne
@Martin & Marianne het was zeker niet als kritiek bedoelt hoor. Ik bedoel meer dat we tijdens de eerste reis overal van onder de indruk waren en we er nu misschien anders naar zouden kijken als we nog eens langs gaan.
We zijn steeds meer van het langzamer reizen en minder km's, tenminste dat proberen we en dan nog denk ik achteraf steeds was ik daar maar langer gebleven
.
En voor de reis van @Trom de mooiste route ligt natuurlijk ook aan de periode die je gaat in 2025/2026. Dus middenin de zomer wat Noordelijker en anders zou ik zoveel mogelijk Zuid Arizona en New Mexico meepakken. Maar je hebt nog heel veel tijd om daar over na te denken en de voorpret is de helft van het plezier.
We zijn steeds meer van het langzamer reizen en minder km's, tenminste dat proberen we en dan nog denk ik achteraf steeds was ik daar maar langer gebleven

En voor de reis van @Trom de mooiste route ligt natuurlijk ook aan de periode die je gaat in 2025/2026. Dus middenin de zomer wat Noordelijker en anders zou ik zoveel mogelijk Zuid Arizona en New Mexico meepakken. Maar je hebt nog heel veel tijd om daar over na te denken en de voorpret is de helft van het plezier.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo had ik het ook niet opgevat Ellen! En inderdaad, ik herken ook wat je zegt over langer blijven overal. Wij willen dat graag maar het lukt ons nooit.
Nog een tip voor Sedona: we zijn daar niet echt bekend, maar we vonden de West fork of the Oak Creek Trail erg leuk!
Marianne

Nog een tip voor Sedona: we zijn daar niet echt bekend, maar we vonden de West fork of the Oak Creek Trail erg leuk!
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1114 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-