Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis: Montana - 10-31 mei 2025

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
tvdvrd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis: Montana - 10-31 mei 2025

Bericht door tvdvrd »

Hallo, volgend jaar gaan we 3 weken Montana (10-31 mei) (en omstreken) doen (met auto en overnachten in motels/hotels). Ik wil het deze keer doen zonder vast plan, ook om het relaxed te houden. Er zijn een paar plekken die ik echt graag wil zien zoals
- Grand Tetons ( en dan een fotootje maken bij de Milton barns)
- Crazy Mountains / Big Timber
- Chief Mountain (Highway) ver bovenin Montana

en rest zien we daar wel, misschien rijden we nog wel naar North Dakota - las dat Theodore Roosevelt NP ook mooi is)

We landen op Salt Lake City, dus rijden wel via Yellowstone maar hoef daar geen dagen te spenderen, wellicht rijden we langs wat highlights.
Ik hoef niet zozeer hoge bergpassen te rijden, want de meeste zullen nog dicht zijn door sneeuw en heb er al veel gezien in mijn leven.
Ik heb al meerdere rondjes Amerika gedaan met oa de volgende highlights (Grand Canyon, Yosemite, Route 66Vegas, LA, San Francisco, Zion, Sedona, Death Valley, Sequoia, Colorado, New York, Boston) en wil deze keer niet alleen maar de highlights doen, maar ook een beetje relaxed van het landschap en de sfeer in Montana genieten.

Mijn belangrijkste vraag is - ik begrijp dat het waarschijnlijk net een beetje voor het "seizoen" is - heeft iemand ervaring met deze periode in Montana, en zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden, zoals zaken die nog niet open zijn (anders dan wegen / NP's ivm seizoen).

Van te voren zal ik wel de 1e overnachting (omgeving Salt Lake City) en 2e (Yellowstone?) boeken - maar de rest wil ik gewoon op de bonnefooi doen.

Bedankt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis: Montana - 10-31 mei 2025

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan je niet echt helpen met Montana, maar het lijkt me heel mooi. Ik vermoed dat het ook qua weer goed te doen is als je niet de bergen in gaat.
tvdvrd schreef:
17 okt 2024, 09:41
Van te voren zal ik wel de 1e overnachting (omgeving Salt Lake City) en 2e (Yellowstone?) boeken
Als je naar Grand Teton wilt zou ik daar ook overnachten, anders wordt het wel een heel kort bezoek tussen SLC en Yellowstone.

Misschien is het leuk om van te voren wat te lezen over de expeditie van Lewis en Clark, want je komt onderweg vast wel plaatsen tegen waar zij langsgekomen zijn.

Marianne
tvdvrd
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door tvdvrd »

Ja idd - bedankt voor je tip - denk nu aan 1e nacht ergens op een uurtje rijden boven SLC . We landen 13.15, en kan dan wellicht via Antelope Island State park rijden en dan onderweg wat benodigdheden inslaan bij een Wallmart, en dan de volgende dag ( uit ervaring toch vroeg wakker ) dan naar Jackson,WY - dat is dan nog ongeveer 4 uur dus met wat stops enzo komen we daar dan begin vd middag aan. Heb nu via Booking al wat gevonden in Jackson voor EUR 200 - pittig maar alles is daar duur. Maar goed, dan kan ik die avond en de volgende ochtend nog kijken voor een foto opportunity bij de barns op Mormon Row - en mocht het weer tegen zitten, dan op de terug weg een paar weken later nog een kans.
De rest laat ik afhangen van het weer en de omstandigheden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Jackson is idioot duur, eigenlijk valt 200 dollar nog mee. :lol:
Als je de schuren gaat bekijken, neem dan ook even Schwabacher Landing mee. Zie hier voor ons verslag van een stukje Grand Teton onderweg van Yellowstone.
We bezochten die vakantie ook Antelope Island. Leuk om mee te nemen als je tijd hebt.

Marianne
Berry
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Berry »

Wij zijn half juni 2022 2 weken in Montana geweest. Vonden de West kant wel mooier dan de Oost kant.
Het weer is dan natuurlijk niet vergelijkbaar met mei, maar for what it's worth: dat was top!

Paar punten:
- Glacier NP is fantastisch (maar dat zul je wel al weten).
- Gebied rondom Missoula en de Bitterroot Valley is leuk. De serie Yellowstone speelt zich hier ook af, de ranch zelf is ook te bezoeken.
- de US 12 highway van Idaho richting Lolo Montana is één van de mooiere routes die wij ooit gereden hebben. Sowieso is Idaho m.i. de meest underrated State van de US qua natuur.
- Zoals gezegd is het ten oosten van Glacier allemaal wat meer prairie, Makoshika State Park is nog wel heel leuk.

Mocht je Theodore Roosevelt NP inderdaad kunnen mee pakken zou ik dat doen. Heel leuk en mooi park vonden wij.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij vonden Theodore Roosevelt ook een mooi park. Je moet er wel rekening mee houden dat er 2 delen zijn, dus dat je er eigenlijk tenminste 2 dagen voor uit moet trekken. De delen zijn echt verschillend.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... evelt.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer