Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Annegreet: rondreis Amerika - 90 dagen.
Reis Annegreet: rondreis Amerika - 90 dagen.
Beste allen!
mijn man, 2 kids (2 en 4) gaan volgend jaar half april - half juli een rondreis maken van 90 dagen in Amerika en een deel Canada. We hebben zo goed als een route gemaakt (Voor wie zich afvraagt: waarom skip je een aantal parken in het Westen, we zijn hier al eens geweest met z'n 2en:) alleen Zion en Yosemite willen we opnieuw doen. We zijn absoluut geen steden-mensen. Dus we skippen ook een flink aantal steden en NY doen we maar heel kort, puur omdat we er landen. We willen ergens flexibel blijven, maar ook wel een paar campingplaatsen boeken in de grote parken t.z.t. Ook plannen we soms erg lang de reistijd om gewoon onontdekte pareltjes van USA te zien.
Willen jullie meekijken of dit min of meer een realistische planning is? We rijden met een grote camper van 26-28 FT.
15-apr Heenvlucht New York
16/ 17 april New York
17-apr Reizen 166 mijl
18 t/m 21 april. Lancaster
21-apr Reizen 183 mijl
22 t/m 27 april. Shenendoah
27-apr Reizen 330 mijl
28 t/m 30 april Great smokey Mountains
01-mei Reizen 227 mijl
1 t/m 3 mei Nashville
4 t/m 10 mei Reizen 1506 mijl
10 t/m 11 mei Arches national park
12-mei Reizen 311 mijl
13 t/m 16 mei Zion
17 t/m 18 mei Reizen 560 mijl
19 t/m 23 mei Yosemite
24-mei Reizen 460 mijl
25 t/m 26 mei crater lake national park
27-mei Reizen 226 mijl
28 t/m 29 mei John fossil beds
30-mei Reizen 180 mijl
31 mei t/m 1 jun Mount hood/ multnomah watervallen
02-jun Reizen 68 mijl
3 t/m 4 juni Portland
05-jun Reizen 230 mijl
6 t/m 7 juni olympic national park
08-jun Reizen 185 mijl
9 t/m 10 juni mount rainier
11 t/m 12 juni Reizen 647 mijl
13 t/m 16 juni banff national park (ca)
17-jun Reizen 185 mijl
18 t/m 21 juni jasper national park (ca)
22 t/m 24 juni Reizen 1309 KM
25 t/m 30 juni Yellowstone
01-jul Reizen 57 mijl
2 t/m 5 juli grand teton
06-jul Reizen 196 mijl
07-jul Craters of the moon
8 en 9 juli Reizen 670 mijl
10 t/m 11 juli Seattle
12-jul Terugvlucht Amsterdam
mijn man, 2 kids (2 en 4) gaan volgend jaar half april - half juli een rondreis maken van 90 dagen in Amerika en een deel Canada. We hebben zo goed als een route gemaakt (Voor wie zich afvraagt: waarom skip je een aantal parken in het Westen, we zijn hier al eens geweest met z'n 2en:) alleen Zion en Yosemite willen we opnieuw doen. We zijn absoluut geen steden-mensen. Dus we skippen ook een flink aantal steden en NY doen we maar heel kort, puur omdat we er landen. We willen ergens flexibel blijven, maar ook wel een paar campingplaatsen boeken in de grote parken t.z.t. Ook plannen we soms erg lang de reistijd om gewoon onontdekte pareltjes van USA te zien.
Willen jullie meekijken of dit min of meer een realistische planning is? We rijden met een grote camper van 26-28 FT.
15-apr Heenvlucht New York
16/ 17 april New York
17-apr Reizen 166 mijl
18 t/m 21 april. Lancaster
21-apr Reizen 183 mijl
22 t/m 27 april. Shenendoah
27-apr Reizen 330 mijl
28 t/m 30 april Great smokey Mountains
01-mei Reizen 227 mijl
1 t/m 3 mei Nashville
4 t/m 10 mei Reizen 1506 mijl
10 t/m 11 mei Arches national park
12-mei Reizen 311 mijl
13 t/m 16 mei Zion
17 t/m 18 mei Reizen 560 mijl
19 t/m 23 mei Yosemite
24-mei Reizen 460 mijl
25 t/m 26 mei crater lake national park
27-mei Reizen 226 mijl
28 t/m 29 mei John fossil beds
30-mei Reizen 180 mijl
31 mei t/m 1 jun Mount hood/ multnomah watervallen
02-jun Reizen 68 mijl
3 t/m 4 juni Portland
05-jun Reizen 230 mijl
6 t/m 7 juni olympic national park
08-jun Reizen 185 mijl
9 t/m 10 juni mount rainier
11 t/m 12 juni Reizen 647 mijl
13 t/m 16 juni banff national park (ca)
17-jun Reizen 185 mijl
18 t/m 21 juni jasper national park (ca)
22 t/m 24 juni Reizen 1309 KM
25 t/m 30 juni Yellowstone
01-jul Reizen 57 mijl
2 t/m 5 juli grand teton
06-jul Reizen 196 mijl
07-jul Craters of the moon
8 en 9 juli Reizen 670 mijl
10 t/m 11 juli Seattle
12-jul Terugvlucht Amsterdam
- Bijlagen
-
- image.png (42.2 KiB) 8352 keer bekeken
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis Amerika - 90 dagen
Houd er rekening mee dat je met ESTA maximaal 90 dagen in de V.S. kunt verblijven (en een uitstapje naar Canada zit daabij inbegrepen). Jullie zitten met 89 dagen heel dicht tegen die grens aan.
Qua route vind ik dat jullie wel verrekte veel kilometers afleggen. In New York beginnen, vervolgens helemaal naar de westkust rijden en dan ook nog een stuk Canada. Poe-poe. Ik word al moe als ik eraan denk. Ik zou persoonlijk kiezen voor één bepaalde regio (bijvoorbeeld het westen of het oosten), zodat je daar meer en op je gemak kunt verkennen, zeker als je bijna drie maanden tot je beschikking hebt. Nu heb je lange, lange reisdagen waar je allemaal maar kilometers maakt en je van hot naar her dendert.
Ook bij de volgorde van sommige dingen zet ik wat vraagtekens. Waarom zou je vanuit Portland eerst helemaal naar de Olympic Peninsula rijden en dan weer af te zakken naar Mt. Rainier om vervolgens weer helemaal naar het noorden naar de Canadese Rockies te rijden.
Succes met je planning!
Qua route vind ik dat jullie wel verrekte veel kilometers afleggen. In New York beginnen, vervolgens helemaal naar de westkust rijden en dan ook nog een stuk Canada. Poe-poe. Ik word al moe als ik eraan denk. Ik zou persoonlijk kiezen voor één bepaalde regio (bijvoorbeeld het westen of het oosten), zodat je daar meer en op je gemak kunt verkennen, zeker als je bijna drie maanden tot je beschikking hebt. Nu heb je lange, lange reisdagen waar je allemaal maar kilometers maakt en je van hot naar her dendert.
Ook bij de volgorde van sommige dingen zet ik wat vraagtekens. Waarom zou je vanuit Portland eerst helemaal naar de Olympic Peninsula rijden en dan weer af te zakken naar Mt. Rainier om vervolgens weer helemaal naar het noorden naar de Canadese Rockies te rijden.
Succes met je planning!
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
Re: Rondreis Amerika - 90 dagen
Ik vind het ook erg veel lange reisdagen, zeker met 2 jonge kinderen.
En kijk de reistijden ook even na, je hebt bijvoorbeeld voor Yosemite-Crater Lake 8u staan, maar Google maps geeft al een langere reistijd, en dan ben je met de camper nog een stuk langzamer. Ook voor Zion-Yosemite lijkt de genoemde 10u niet te kloppen, en al zeker niet als je de route bovenlangs neemt (die dan weer een stuk mooier is dan onderlangs, en verschillende dingen onderweg te zien waar je geen tijd voor hebt, maar misschien willen jullie dat overslaan).
En kijk de reistijden ook even na, je hebt bijvoorbeeld voor Yosemite-Crater Lake 8u staan, maar Google maps geeft al een langere reistijd, en dan ben je met de camper nog een stuk langzamer. Ook voor Zion-Yosemite lijkt de genoemde 10u niet te kloppen, en al zeker niet als je de route bovenlangs neemt (die dan weer een stuk mooier is dan onderlangs, en verschillende dingen onderweg te zien waar je geen tijd voor hebt, maar misschien willen jullie dat overslaan).
Terug in Texas!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Annegreet: rondreis Amerika - 90 dagen.
Ja, het lijkt heel erg veel. Het is wel wat lastig te beoordelen door de manier van noteren; eigenlijk is het - zeker ook voor jezelf - wel zo mooi om het per dag te noteren, in een van-naar schema. Zie ook de andere voorbeelden op het forum. Het lijkt nu bijvoorbeeld of je maar 1 dag hebt voor Olympic NP en Arches. En waarom nog een dag tussen Grand Teton en Craters of the Moon? Of lees ik dat niet goed?
Hoe wil je het stuk tussen Nashville en Moab invullen? Great Sand Dunes is mooi en het Colorado NM, maar je kunt ook een stuk zuidelijker gaan, met bijvoorbeeld White Sands. Kijk voor wat mogelijkheden eens in ons 2024-verslag.
Tussen Moab en Zion zou ik wat meer tijd uittrekken, zodat je tijd hebt voor Goblin Valley en Capitol Reef. De camping in Capitol Reef is erg leuk, zeker met kleine kinderen. Op tijd reserveren! Dat betekent 6 maanden van te voren.
Zion - Yosemite is een flinke rit. De Tioga Pass zal nog gesloten zijn dus je moet via een andere pas of helemaal onderlangs rijden. Kijk goed hoe het reserveren in Yosemite gaat en oefen zeker 1 maand van te voren. En zoals Hemmie al zegt rij je erg veel moois voorbij nu op dat stuk. Wil je door Death Valley rijden? kijk ook eens naar Snow Canyon en Valley of Fire. Zie voor die laatste ons 2024-verslag. En zie ons 2019-verslag voor het stuk langs de 395.
Voor Yellowstone zijn de campings nu al te boeken. Het is niet gek om alvast iets vast te leggen, want voor grotere campers zijn er minder plaatsen. Boek desnoods voor meerdere data. Reserveringen zijn tot een maand voor aankomst gratis te annuleren.
Het is mij niet duidelijk waarom je weer terug naar Seattle rijdt, waarom niet eindigen in SLC? Voor het stuk van Crater of the Moon tot aan Bend zou je ons 2015-verslag eens kunnen bekijken. Is het niet logischer om John Day op dit stuk mee te nemen?
Marianne
Hoe wil je het stuk tussen Nashville en Moab invullen? Great Sand Dunes is mooi en het Colorado NM, maar je kunt ook een stuk zuidelijker gaan, met bijvoorbeeld White Sands. Kijk voor wat mogelijkheden eens in ons 2024-verslag.
Tussen Moab en Zion zou ik wat meer tijd uittrekken, zodat je tijd hebt voor Goblin Valley en Capitol Reef. De camping in Capitol Reef is erg leuk, zeker met kleine kinderen. Op tijd reserveren! Dat betekent 6 maanden van te voren.
Zion - Yosemite is een flinke rit. De Tioga Pass zal nog gesloten zijn dus je moet via een andere pas of helemaal onderlangs rijden. Kijk goed hoe het reserveren in Yosemite gaat en oefen zeker 1 maand van te voren. En zoals Hemmie al zegt rij je erg veel moois voorbij nu op dat stuk. Wil je door Death Valley rijden? kijk ook eens naar Snow Canyon en Valley of Fire. Zie voor die laatste ons 2024-verslag. En zie ons 2019-verslag voor het stuk langs de 395.
Voor Yellowstone zijn de campings nu al te boeken. Het is niet gek om alvast iets vast te leggen, want voor grotere campers zijn er minder plaatsen. Boek desnoods voor meerdere data. Reserveringen zijn tot een maand voor aankomst gratis te annuleren.
Het is mij niet duidelijk waarom je weer terug naar Seattle rijdt, waarom niet eindigen in SLC? Voor het stuk van Crater of the Moon tot aan Bend zou je ons 2015-verslag eens kunnen bekijken. Is het niet logischer om John Day op dit stuk mee te nemen?
Marianne
Oef... je probeert 4 reizen in één te doen: citytrip NY, reis Oost, reis west én reis Canada. Je hebt natuurlijk 90 dagen, maar op deze wijze n heb je zo'n 15-20 dagen ''loze'' reisdagen met veel kilometers. Ik zou de hele oostkant heroverwegen en bijvoorbeeld een one way van bijvoorbeeld helemaal zuid (Phoenix bijv), via alle hoogtepunten naar bijvoorbeeld Seattle doen (incl stukje Canada). Dat kun je alle mooie plekken meenemen waaraan je nu voorbij gaat en dus onderweg veel meer rust inbouwen, veel minder kilometers rijden en dus veel meer genieten van al het moois in het westen, zonder het hele land te doorkruisen...
Paul
Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Annegreet Ik hoop niet dat je afgehaakt bent na alle opmerkingen! Wat jullie willen kan natuurlijk in principe best, maar kijk eens goed naar bepaalde stukken. Liggen vlucht en camper/auto al vast? Je had het over campings, dus camper? Of auto met tent?
Marianne
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ons eigen reistempo in gedachte zou ik zeggen dat het wel kan, maar er zitten wel een paar hele lange reisdagen in. Als wij 3 maanden zouden hebben zouden we het toch ook anders aanpakken. Juist dan heb je de tijd om meer te zien van bv. de helft van jullie route. Kun je het gebied wat beter bekijken en niet alleen de highlights zien.
Geen commentaar, want ieder reist op zijn eigen manier, maar denk er nog eens over na zou ik zeggen.
Geen commentaar, want ieder reist op zijn eigen manier, maar denk er nog eens over na zou ik zeggen.
Wat meer detail, maar die 3 dagen in Lancaster zou ik ook niet doen, idem voor 5 dagen in Shenendoah.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Annegreet heeft nooit meer ingelogd, apart.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, altijd bijzonder én jammer als mensen niet meer reageren. Zo maak je geen optimaal gebruik van de kennis en ervaring die hier aanwezig is.
Marianne
Marianne
hallo allemaal!! het waren drukke tijden thuis:), vandaar een latere reactie. Ik heb alles gelezen, super bedankt voor jullie reactie!
ik realiseer me ook dat we om een reactie vragen en ik ben blij met de kritische noten. Desalniettemin ben ik ook wel blij met de mensen die een beetje positief reageren en mij wat meer hoop geven dat dit geen idioot idee is
We reizen overigens met een camper @Martin & Marianne
Ik kan niet op alles ingaan, maar we hebben een aantal tips zeker meegenomen. Wat misschien nog goed om te noemen is, is dat het een droom is om echt van oost naar west te rijden. @paulr We snappen dat dit zeer veel extra kilometers zijn, maar wij zijn 1) erg gewend om veel te rijden, houden enorm van afwisseling en 2) voor ons idee we echt wel ruimte/tijd hebben om deze reis te maken en 3) we hopen door juist een stukje amerika te rijden wat minder populair is we onontdekte pareltjes tegen komen. Vliegtickets + camper staan vast. Net als Yellowstone camping.
@BruceS . Ik vind details erg fijn! Ik ben wel benieuwd waarom je zegt dat het mogelijk teveel is. Vooral van Shenendoah begreep ik dat het heel populair is om te zijn en dat een dag of 4-5 heerlijk is.
@dutch_in_seattle zeker bewust van de 90 dagen
dankjewel. Ik ga wel nog kijken naar jouw suggesties wat betreft Oregon/ Portland. Sowieso kijken we even wat we daar wel/ niet doen. misschien zijn we het rijden wel zat na Oregon
, dan gaan we sneller naar beneden of niet meer naar Canada. we blijven flexibel.
@hemmie klopt, het is super globaal beschreven en we hebben echt ruime tijd genomen voor het rijden. Dus we zijn ons bewust van de mogelijke extra reistijd!
@Martin & Marianne Goede tips! dankjewel. We gaan deze zeker meenemen. Death Valley hebben we bv. al gehad tijdens onze 1e reis. Voor wat betreft Yellowstone: die hebben ew al geboekt omdat die aan het eind van onze rit zit en we zeker weten dat we rond die tijd daar zijn. Wat zou jij aanraden voor bv. Zion en Yosemite? Denk je dat we die ook moeten plannen? Goede tip dat het inderdaad geannuleerd kan worden
ik realiseer me ook dat we om een reactie vragen en ik ben blij met de kritische noten. Desalniettemin ben ik ook wel blij met de mensen die een beetje positief reageren en mij wat meer hoop geven dat dit geen idioot idee is

Ik kan niet op alles ingaan, maar we hebben een aantal tips zeker meegenomen. Wat misschien nog goed om te noemen is, is dat het een droom is om echt van oost naar west te rijden. @paulr We snappen dat dit zeer veel extra kilometers zijn, maar wij zijn 1) erg gewend om veel te rijden, houden enorm van afwisseling en 2) voor ons idee we echt wel ruimte/tijd hebben om deze reis te maken en 3) we hopen door juist een stukje amerika te rijden wat minder populair is we onontdekte pareltjes tegen komen. Vliegtickets + camper staan vast. Net als Yellowstone camping.
@BruceS . Ik vind details erg fijn! Ik ben wel benieuwd waarom je zegt dat het mogelijk teveel is. Vooral van Shenendoah begreep ik dat het heel populair is om te zijn en dat een dag of 4-5 heerlijk is.
@dutch_in_seattle zeker bewust van de 90 dagen

@hemmie klopt, het is super globaal beschreven en we hebben echt ruime tijd genomen voor het rijden. Dus we zijn ons bewust van de mogelijke extra reistijd!
@Martin & Marianne Goede tips! dankjewel. We gaan deze zeker meenemen. Death Valley hebben we bv. al gehad tijdens onze 1e reis. Voor wat betreft Yellowstone: die hebben ew al geboekt omdat die aan het eind van onze rit zit en we zeker weten dat we rond die tijd daar zijn. Wat zou jij aanraden voor bv. Zion en Yosemite? Denk je dat we die ook moeten plannen? Goede tip dat het inderdaad geannuleerd kan worden
Alles hangt af van persoonlijke voorkeuren natuurlijk.
Voor wat betreft Shenandoah; Ik zelf was daar wel klaar na 2 dagen.
Idem voor Lancaster. Wat zijn je plannen in de omgeving daar, dat je er 3 dagen wilt spenderen?
Voor wat betreft Shenandoah; Ik zelf was daar wel klaar na 2 dagen.
Idem voor Lancaster. Wat zijn je plannen in de omgeving daar, dat je er 3 dagen wilt spenderen?
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij zijn net in Lancaster geweest en het was heel leuk, maar 2 volle dagen kan ik me niet voorstellen. Ga je niet naar Gettysburg? Dat vonden we echt de moeite waard.
Nashville is geweldig, maar een kroegentocht met kleine kinderen is natuurlijk geen optie
Je geeft aan om van Nashville naar Arches te willen rijden. Ik zou dan via Memphis gaan en misschien zelfs via Fort Worth, Texas. De longhorns zijn leuk voor de kinderen. Het zijn wel, vrij veel, meer kilometers, maar als je door Missouri en Kansas rijdt, lijkt het mij nogal saai, maar ervaring hebben we er niet mee.
Bij Amarillo kun je dan naar de Cadillac Ranch als leuke tussenstop. Tucumcari heeft leuke Route 66 dingen, Taos Pueblo is heel interessant en dan kun je van daaruit naar het noorden naar Moab.
Kijk eens naar onze reisverslagen, want veel van wat jullie willen doen hebben wij in verschillende reizen gedaan, ook met de camper.
Nashville is geweldig, maar een kroegentocht met kleine kinderen is natuurlijk geen optie

Je geeft aan om van Nashville naar Arches te willen rijden. Ik zou dan via Memphis gaan en misschien zelfs via Fort Worth, Texas. De longhorns zijn leuk voor de kinderen. Het zijn wel, vrij veel, meer kilometers, maar als je door Missouri en Kansas rijdt, lijkt het mij nogal saai, maar ervaring hebben we er niet mee.
Bij Amarillo kun je dan naar de Cadillac Ranch als leuke tussenstop. Tucumcari heeft leuke Route 66 dingen, Taos Pueblo is heel interessant en dan kun je van daaruit naar het noorden naar Moab.
Kijk eens naar onze reisverslagen, want veel van wat jullie willen doen hebben wij in verschillende reizen gedaan, ook met de camper.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je van Zion naar Yosemite rijdt ontkom je eigenlijk niet aan Death Valley, Het is ook wat lastig adviseren als we niet weten wat jullie hebben gedaan en wat jullie nog wel eens zouden willen doen Hoe dan ook blijft het met twee reisdagen erg krap als je van Zion naar Yosemite wilt. Wil je Valley of FIre bezoeken? En wellicht wat parken rondom St George? Als je het over verborgen pareltjes hebt denk ik dat je in die omgeving wat meer zult vinden dan in het oosten - maar daar kan ik ook wel helemaal mis zitten. Het stuk tussen Nashville en Moab bijvoorbeeld lijkt mij erg lang en niet bijzonder interessant. Ik zou het niet gek vinden als je wat eerder in Moab zou zijn, want naast Arches is er nog veel meer te zien en te doen daar. En tussen Arches en Zion heb je ook ontzetten veel mogelijkheden. Denk eraan dat je voor Arches een timed entry reserverong nodig hebt als je geen plaats op Devils Garden hebt.Annegreet schreef: ↑07 nov 2024, 11:37@Martin & Marianne Goede tips! dankjewel. We gaan deze zeker meenemen. Death Valley hebben we bv. al gehad tijdens onze 1e reis. Voor wat betreft Yellowstone: die hebben ew al geboekt omdat die aan het eind van onze rit zit en we zeker weten dat we rond die tijd daar zijn. Wat zou jij aanraden voor bv. Zion en Yosemite? Denk je dat we die ook moeten plannen? Goede tip dat het inderdaad geannuleerd kan worden
Voor Yosemite is het reserveren een uitdaging. Zie voor meer informatie hier: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campgrounds.htm
Ik heb het deel vanaf Arches tot Crater Lake eens per dag uitgeschreven om er een beter beeld van te krijgen:
10-mei-25 ? - Arches
11-mei-25 Arches - Capitol Reef
12-mei-25 Capitol Reef - Capitol Reef
13-mei-25 Capitol Reef - Zion
14-mei-25 Zion - Zion
15-mei-25 Zion - Zion
16-mei-25 Zion - Zion
17-mei-25 Zion - Valley of Fire
18-mei-25 Valley of Fire - Death Valley
19-mei-25 Death Valley - Lee Vining
20-mei-25 Lee Vining - Yosemite
21-mei-25 Yosemite - Yosemite
22-mei-25 Yosemite - Yosemite
23-mei-25 Yosemite - Yosemite
24-mei-25 Yosemite - ?
25-mei-25 ? - Crater Lake
26-mei-25 Crater Lake - Crater Lake
27-mei-25 Crater Lake - ?
28-mei-25 ? - John Day
Voor Arches en omgeving zou ik dus meer tijd uittrekken. En ik denk dat je die tijd het beste uit het eerdere stuk kunt halen. Ik heb nu Capitol Reef toegevoegd zodat je ook tijd hebt voor Goblin Valley. Daar zou je ook kunnen staan.
Zion zou ik zeker proberen te reserveren. In hebt park heb je Watchman, maar je kunt ook kijken naar de camping in Springdale als Watchman niet lukt of als je wat meer voorzieningen wilt. Of misschien een combinatie?
Ik heb Yosemite wat naar achteren geschoven omdat je echt meerdere stops nodig hebt. Van Lee Vining naar Yosemite is al erg ver als zowel de Tioga Pass als de Sonora Pass gesloten zijn.
Tussen Yosemite en Crater Lake is ook het nodige te zien, maar het kan met één tussenstop. Hou er rekening mee dat het in het Memorial Day weekend (vanaf 23 mei) erg druk is overal. Dan moet je zeker iets vastleggen, maar voor Yosemite is dat ook zeker nodig.
Ik vermoed dat voor het Memorial Day Weekend in Yosemite ook een toegangsreservering zal gelden. Hou de NPS-site daarvoor in de gaten.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3390 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-