Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Martin & Marianne »

EstherJ schreef:
16 okt 2024, 20:18
Hoi,

Ik heb deze week de ESTA's voor ons gezin aangevraagd via een groepsaanvraag. Nu zie ik dat ik de contactgegevens van de groepsaanvrager verkeerd heb ingevuld (voornaam bij achternaam en achternaam bij voornaam).
Alle gegevens van de ESTA's zelf zijn wel juist ingevuld.

Gaan we met de verkeerde contactgegevens van de groepsaanvrager problemen krijgen? En is het dan beter om een nieuwe aanvraag te doen?
Iemand hier toevallig ervaring mee?

Groet, Esther
Ik denk niet dat dat erg is, als de informatie op de ESTA's maar goed is. Zijn ze al goedgekeurd?

Kijk ook eens naar e=de vergelijkbare vraag in dit bericht: viewtopic.php?p=1330080#p1330080

Marianne
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Het is gewoon ook de manier waarop, ik ben al tien keer in het land geweest en netjes na 1 à 2 weken weer vertrokken. Je zou dus denken dat ik er op vakantie kom. Ik ben toch écht niet de enige die zich meer dan 1 keer per jaar vakantie kan veroorloven?

De enige keer dat ik naar secondary moest gaan (september 2022) ging het om een geldbedrag dicht tegen de 10k, en dan was men enorm vriendelijk en ik snapte toen ook vanwaar de vraag kwam.

De “why do you come here so often man” sloeg me echt verkeerd in de oren. To gamble and eat steak. Wat anders? Een deken naaien ofzo? Ik zal wat illegaal komen werken tegen minimum wage terwijl ik thuis een goede job heb.

Ik hoop net niét dat een Amerikaan die naar hier komt met dergelijke onzinvragen geconfronteerd wordt. Stempeltje, welkom, klaar. Al de rest is egotrippen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Die man doet zijn werk. En zal het zich waarschijnlijk nooit kunnen veroorloven om naar Europa te reizen. Laat staan meerdere keren per jaar. En dus ook niet begrijpen waar jij de tijd en het geld vandaan haalt.

Marianne
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Hoe vervelend ook, de mensen van de CBP hebben gewoon het recht om zulke vragen te stellen. Dat is ook onderdeel van het hebben van een esta. Gewoon beleefd antwoord geven en zeker niet gefrustreerd raken want dan gaat het nog langer duren.
Timothy555
Amerika-expert

Martin & Marianne schreef:
20 okt 2024, 15:20
Die man doet zijn werk. En zal het zich waarschijnlijk nooit kunnen veroorloven om naar Europa te reizen. Laat staan meerdere keren per jaar. En dus ook niet begrijpen waar jij de tijd en het geld vandaan haalt.

Marianne
Ik durft te wedden dat de VS meer mensen rond lopen hebben die naar Europa kunnen (= financieel), dan omgekeerd. Die beste man doet inderdaad zijn job, maar als ‘vaak op bezoek komen’ het enige is dat een ‘flag’ is… ik vraag me af welke bullshit ik in januari ga krijgen als ik terug ga.

Het allerergste was dat hij geen documenten wou zien. Ik vroeg meermaals ‘want to see my bookings?’ maar neen. Ik had alle hotels, vliegtickets, een huurauto voor de correcte data én een planning in Excel afgedrukt met zo’n 14 reservaties van dingen in (eten, show, concert, cabana) waar ik individueel desnoods alle boekingen kon van laten zien (door in te loggen op opentable/7 rooms/… of mails te tonen).

Uiteraard ben ik zeer beleefd gebleven, telkens met twee woorden geantwoord en ook gewoon de waarheid gesproken. Ik uit liever m’n frustratie hier wat :mrgreen:
Timothy555
Amerika-expert

@mtl Ik heb niet echt een keuze om iets anders dan een ESTA te hebben he… ik zou met plezier het proces voor een VISA doorlopen, en ben er vrij van overtuigd dat mijn banden met mijn thuisland (koopwoning, kinderen lopen hier school, goede job hier en al 17 jaar bij dezelfde werkgever,…) goed genoeg zijn om een VISA te krijgen. Alleen: een visum is ‘makkelijker voor mij’ is geen reden om een visum aan te vragen.

Ons apenlandje doet ook niet mee aan Global Entry, anders sprong ik daar op. Ik ben twee dagen thuis en erger me dood aan het feit dat we maar 1 baanvak in 1 richting hebben vaak en dat er hier grijze wolken hangen, valt het op? :mrgreen:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Dan toch maar een keer op vakantie naar Cuba @Timothy555. Dan heb je wel een goede reden om een visum aan te vragen ;-).
Timothy555
Amerika-expert

@roelb is er dan geen realistische kans dat je Visum afgewezen wordt en dat je nooit meer de VS inkomt?

Mijn echtgenote wil Cuba al lang zien. Ik hou de boot af net omwille van het ESTA-verhaal. Ik wil natuurlijk graag nog naar de VS kunnen in de toekomst…
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik ken wat mensen die in Iran (groepsreis) of Cuba (rondreis/resort) zijn geweest voor vakantie. En later allemaal zonder probleem een visum ontvangen voor de US.

Ik denk niet dat daar echt een risico aanzit, zolang het gewoon om toerisme gaat. Het enige issue is dat het proces vrij lang duurt, en dat je dus tussen je vakantie naar Cuba en het moment dat je visum uiteindelijk verstrekt wordt niet de US in mag.

Je zou het parallel kunnen opstarten, dus de aanvraag al indienen als je alleen je vakantie hebt geboekt, maar nog niet daar bent geweest. Geen idee hoe ze daar dan tegenaan kijken bij de ambassade, als je al langs kan komen voor je gesprek voordat je feitelijk in Cuba bent geweest. Maar volgens mij waren de wachttijden in Belgie toch sowieso lager dan hier in NL?
Timothy555
Amerika-expert

Je maakte me curieus en ik ben eens gaan kijken: 2 werkdagen :mrgreen:

Enorm snel dus, en lijkt me wel te plannen. Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ze als alle objectieve parameters goed zitten, je visum gaan weigeren. Maar goed, het kan…
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

20 okt 2024, 14:06
EstherJ schreef:
16 okt 2024, 20:18
Hoi,

Ik heb deze week de ESTA's voor ons gezin aangevraagd via een groepsaanvraag. Nu zie ik dat ik de contactgegevens van de groepsaanvrager verkeerd heb ingevuld (voornaam bij achternaam en achternaam bij voornaam).
Alle gegevens van de ESTA's zelf zijn wel juist ingevuld.

Gaan we met de verkeerde contactgegevens van de groepsaanvrager problemen krijgen? En is het dan beter om een nieuwe aanvraag te doen?
Iemand hier toevallig ervaring mee?

Groet, Esther
Ik denk niet dat dat erg is, als de informatie op de ESTA's maar goed is. Zijn ze al goedgekeurd?

Kijk ook eens naar e=de vergelijkbare vraag in dit bericht: viewtopic.php?p=1330080#p1330080

Marianne
Dank Marianne voor je antwoord.

De informatie in de ESTA's zijn verder wel gewoon goed en ze zijn ook al goedgekeurd.
Ik zal het andere topic ook nog even doorlezen.
Is er eventueel een e-mailadres ofzo beschikbaar van de partij die de ESTA's goedkeurt zodat ik het na kan vragen?

Groet, Esther
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt de FAQ raadplegen op de ESTA site. Ik neem aan dat je de officiële site hebt gebruikt?
Maar het lijkt me echt onnodig om je zorgen te maken.

Marianne
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

21 okt 2024, 22:39
Je kunt de FAQ raadplegen op de ESTA site. Ik neem aan dat je de officiële site hebt gebruikt?
Maar het lijkt me echt onnodig om je zorgen te maken.

Marianne
Ik heb deze website gebruikt: https://esta.cbp.dhs.gov/
Volgensmij is dat de officiële website.

De FAQ heb ik bekeken en nu kan ik alleen nog maar het e-mailadres en adres in Amerika wijzigen. Als ik de individuele aanvraag op zoek dan klopt deze informatie wel. Ik ga er dan ook wel een beetje vanuit dat het gewoon klopt en goed komt, maar het blijft spannend! :wink:

Groet, Esther
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Kan je Esta geweigerd worden als je 6 maanden geleden voor werk een weekje in Koeweit bent geweest?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nee hoor. Waarom denk je dat?
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik hoorde dat als je naar bijvoorbeeld Cuba of Iran bent geweest dat een probleem kan geven, dus vroeg me af hoe het met Koeweit zit
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Het gaat om een hele specifieke lijst van landen. Met Koeweit heeft de VS nooit een probleem gehad, dus dat land staat uiteraard niet op die lijst. De landen waar het om gaat staan duidelijk vermeld.
Terug in Texas!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Die desbetreffende landen staan inderdaad heel duidelijk op de officiële esta site. En Koeweit staat daar niet tussen.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Thnx
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vraag: heeft iemand zijn ESTA al eens afgerekend met Revolut (voor zover dat al mogelijk is)?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer