Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis peacelord: rondje Yellowstone juli 2025.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
peacelord
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Reis peacelord: rondje Yellowstone juli 2025.

Bericht door peacelord »

Hallo VS liefhebbers,

Voor het derde jaar op rij willen wij deze zomer naar de VS. In 1997 waren we al in Florida en de afgelopen zomers verkenden we de westkust en de Oostkust. Nu willen we graag naar Yellowstone en bij voorkeur ook naar de Badlands.

Opnieuw met zo’n heerlijke V8 van hotel naar cabin en tussendoor genieten van de machtige natuur en de wijdse landschappen. Hier een rondje maken kost wat meer moeite maar gelukkig is er nu Chatgpt. Daarmee zijn we tot het volgende gekomen dat ik hier graag aan Marianne (e.a.) wil voorleggen.
  • Dag Datum Route Verblijf Activiteiten Reisduur
    1-2 16-17 juli Aankomst in Salt Lake City Salt Lake City - -
    3 18 juli Salt Lake City naar Bear Lake Bear Lake Zwemmen, relaxen aan het strand 2,5 uur
    4 19 juli Bear Lake naar Jackson, WY Jackson Wandel door het stadje, geniet van de westelijke sfeer 2,5 uur
    5-7 20-22 juli Jackson naar Grand Teton NP Grand Teton NP Hikes rond Jenny Lake, Moose Pond 1 uur
    8-11 23-26 juli Grand Teton naar Yellowstone NP Yellowstone NP Old Faithful, Grand Prismatic Spring, Grand Canyon of the Yellowstone 1,5 uur
    12 27 juli West Yellowstone naar Rapid City, SD Rapid City Badlands NP, Badlands Loop Drive 5 uur
    13-14 28-29 juli Badlands naar Cody, WY Cody Buffalo Bill Center of the West 5 uur
    15 30 juli Cody naar Thermopolis Thermopolis Warmwaterbronnen 2 uur
    16 31 juli Thermopolis naar Casper Casper National Historic Trails Interpretive Center 3 uur
    17 1 augustus Casper naar Laramie Laramie Wyoming Territorial Prison 2,5 uur
    18-19 2-3 augustus Laramie naar Estes Park, RMNP Estes Park Hikes in Rocky Mountain NP 2,5 uur
    20 4 augustus Estes Park naar Denver Denver Centrum van Denver 1,5 uur
    21 6 augustus Vertrek vanuit Denver -
Feedback en tips zijn welkom!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje Yellowstone juli 2025

Bericht door Martin & Marianne »

Ha, ha, ik wil er graag naar kijken, maar zet het eens in een van/naar-schema per dag. Dit is erg onduidelijk zo.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis peacelord: rondje Yellowstone juli 2025.

Ik zie nu iets geks; vanuit West Yellowstone naar Rapid CIty (te ver) en dan weer terug naar Cody? Dat kan niet de bedoeling zijn
En is het de bedoeling om Yellowstone vanuit West Yellowstone te bezoeken? Kijk eens wat er in het park mogelijk is, dat scheelt je veel reistijd. Zie www.yellowstonenationalparklodges.com.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Als je in SLC bent zou ik zeker ook even de tijd nemen om te drijven in het great salt lake vanaf Antelope Island. En een bezoekje aan Temple square en evt het state capitol moeten natuurlijk ook, maar beide kan prima op dezelfde dag. Een nachtje in Salt Lake city verblijven is dus prima, veel meer is er niet te doen. Aankomen, slapen, volgende dag te voet de toerist uithangen in downtown, daarna de auto in en op weg naar het noorden een tussenstop op Antelope Island.

Je wilt naar Bear lake, dus daar zou je dan de 17e naartoe kunnen rijden.

Dan wil je vervolgens naar Jackson. Prima, maar op zich ook wel jammer, want als je de I15 naar het noorden zou rijden dan kun je net ten westen van Idaho Springs nog naar de EBR-1, een super interessant nucleair project uit de jaren 60 wat nu een officieel national historic landmark is en open voor rondleidingen (EBR-1). Maar goed, alleen super interessant voor nerds zoals ik vermoedelijk ;-).

Jackson is een leuk stadje. Op weg er naartoe kom je door South Park. Links zit de Jackson Hole marketplace, onder andere een liquor store die een hele collectie frozen cocktails/daiquiry's to go heeft. Dus als je in Jackson overnacht kun je hier alvast even je aankomstdrankje halen ;-)

Als je vervolgens naar het oosten wilt zou ik niet naar West Yellowstone rijden. Gewoon in het park verblijven. Dagelijks checken, dan lukt het vast om iets te vinden, bijvoorbeeld bij Old Faithful. Ja, duur, maar dat is West Yellowstone ook. Maar de sfeer is het zeker waard! Ik ben zelf fan van de OF Inn, maar ook de Snow Lodge is helemaal top.

Dan ga je opeens iets heel vreemds doen en eerst 500 mijl naar het oosten, en dan weer 500 mijl terug. Dat lijkt me niet zo handig.

Je wilt heel graag naar Badlands NP. Dat is een eindje weg, maar ik zou er dus ook een stop of twee tussenplannen. Je kunt inderdaad via de US 20 Yellowstone uit, richting Cody. De volgende stop kan Thermopolis zijn, zoals je zelf aangeeft. Als je verder naar het oosten gaat via de 20 kom je ook bijna langs Mount Rushmore, dus daar zou ik zeker stoppen. Daarna Badlands NP.

Dan zie ik dat je ook naar Roxky Mountain NP wil. Dan zou ik na Badlands NP linea recta naar Estes Park rijden. Dat is een aardige rit (uur of 6 a 7), vrijwel geen interstate, dus een hoop 2 baans wegen in the middle of nowhere en kleine stadjes. Ook niet lekker om in het donker te rijden, dus dat kost je gewoon een dag. Op zich wel grappig, midden door het platteland van Nebraska heen, dan weet je weer what er bedoeld wordt met "the middle of nowhere" ;-).

Casper, Laramie, etc zou ik overslaan.
peacelord
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door peacelord »

Dank jullie wel voor deze waardevolle input! Ik heb het e.e.a verwerkt, ditmaal in copiloot en kom dan tot het volgende schema. Hierin zit aan de achterkant nog ruimte aangezien aankomen in Denver op 5/8 prima is. Ook 6/8 zou eventueel nog kunnen.

Afbeelding
Bijlagen
image.jpeg
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Onderweg naar Mount rushmore eventueel Devils tower nm. Bij Mount rushmore, vergeet ook crazy horse memorial en Custer SP niet.

Op dag 15 dus een tussenstop Devils tower inplannen om te lunchen bv (wel druk daar dus houdt wel rekening met een uur wachttijd om daar aan te komen of bekijk het vanaf de parkeerplaats aan de onderzijde (voor de entree). Daarna door via Crazy horse memorial (uurtje nodig) en deel Custer state park naar Mount Rushmore.
De ochtend erna kan je eventueel nog naar Mount Rushmore als je er nog niet aan toegekomen bent. En via andere deel Custer state park naar Badlands (kleine omweg maar mooi om ook dat park te zien)

Onderweg van Badlands Np naar RMNP kan je evt. stoppen bij Scotsbluff.

Wij proberen altijd ontbijt/lunch te plannen bij mooie tussenstops. Qua reistijd zie ik dat je reisuren aan de lage kant berekend. Ik houdt zelf altijd een uur extra reistijd aan zodat het in de praktijk alleen maar meevalt. Voordeel is ook dat de rest van mijn gezin het altijd mee vindt vallen.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
peacelord
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door peacelord »

Ok, ga ik nader onderzoeken. Heeft je gezin dat dan op een gegeven moment niet in de gaten dat papa structureel naar boven afrond vwb de reistijd?
peacelord
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door peacelord »

Afbeelding
Bijlagen
image.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nogmaals, het is vele duidelijker als je het per dag uitschrijft. Dan zie je in één oogopslag waar je een volle dag hebt (en hoeveel( en wat een reisdag is. Wat je nu bijvoorbeeld bij dag 19/19 hebt staan begrijp ik niet. Wil je er twee dagen over doen om naar Estes Park te rijden?
Voor jezelf is het zo ook handiger op het moment dat je hotels gaat reserveren. Ik neem aan dat je in Yellowstone bijvoorbeeld op meerdere locaties gaat zitten. Kijk dar zo snel mogelijk eens naar, op www.yellostonenationalparklodges.com.

Ik heb het zelf nu even per dag genoteerd, klopt het zo?

16-jul naar SLC
17-jul SLC - SLC
18-jul SLC - Bear Lake
19-jul Bear Lake - Jackson
20-jul Jackson - Grand Teton
21-jul Grand Teton - Grand Teton
22-jul Grand Teton - Yellowstone
23-jul Yellowstone - Yellowstone
24-jul Yellowstone - Yellowstone
25-jul Yellowstone - Yellowstone
26-jul Yellowstone - Yellowstone
27-jul Yellowstone - Yellowstone
28-jul Yellowstone - Cody
29-jul Cody - Thermopolis
30-jul Thermopolis - ?
31-jul ? - ?
1-aug ? - Scottsbluff
2-aug Scottsbluff - Estes Park
3-aug Estes Park - Estes Park
4-aug Estes Park - Estes Park
5-aug Estes Park - Denver
6-aug Denver

Je hebt ruim de tijd voor Yellowstone, dat is mooi. Je hebt dan ook tijd om naast de bekende bezienswaardigheden ook een aantal wandelingen te maken. Kijk eens on ons 2015-verslag voor wat ideeën. Er staat in dat verslag ook een planning voor Yellowstone.
Voor South Dakota zou een extra overnachting niet gek zijn. En dan zo je onderweg langs Scottsbluff kunnen rijden. In SD is het dan wellicht niet gek om op twee verschillende locaties te overnachten.
Jackson is een leuke plaats maar bijzonder duur. Je kunt ook kijken naar een overnachting in Grand Teton, zoals in Colter Bay. Zie ook daarvoor ons 2015-verslag.
Is een volle dag SLC nodig? Ook gezien de korte rit naar Bear Lake. Wij vonden Bear Lake vreselijk trouwens; erg druk en erg veel luidruchtige boten.

Wij hebben geen ervaring met de route langs Tthermopolis, maar wel met de wat noordelijker route. de 14 en de 14A zijn beide mooi. En kijk ook een naar de Beartooth Hwy.

Edit: ik realiseer me nu dat we in 2017 langs Thermopolis reden. Is me niet echt bijgebleven.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Een deel van jullie route hebben we in 2022 gedaan met de camper (Yellowstone, South Dakota). Misschien hebben jullie wat aan ons verslag.
Velen zijn van mening dat Crazy Horse even kijken en weer weg is, maar daar zijn wij het niet mee eens. Wij vonden het entreegeld van $15,- p.p. nogal veel om even te kijken naar een beeld dat nog lang niet klaar is, maar alles daar heeft ons heel aangenaam verrast en we hebben er veel meer tijd doorgebracht dan verwacht en hadden nog wel langer kunnen blijven.
De Beartooth Hwy is zeker een aanrader. Echt heel mooi.
Devil's Tower is niet echt gelukt i.v.m. zware mist. Nauwelijks de voet van de berg gezien.
Badlands NP is ook zoiets dat veel mooier was dan verwacht en moet echt op het lijstje.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

Wat betreft SLC naar Jackson via Bear Lake: neem de US89 via Paris en vooral Montpelier. Butch Cassidy overviel er ooit een bank en het stadje is er nog steeds trots op getuige het museum aldaar. Alleraardigst…
peacelord
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door peacelord »

Afbeelding

Inmiddels de tickets geboekt, nieuwe ESTA's aangevraagd en zowaar ook al wat accomodaties op en rondom de NP's gereserveerd.
Bijlagen
image.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Thermopolis is blijkbaar een must? En waarom nog een stop in Gilette? Ik zou die dag liever voor Yellowstone gebruiken, daar heb je nu minder tijd dan eerst zo te zien?
Voor Yellowstone heb je nu alleen iets aan de westkant. Ik zou zeker proberen iets bij Old Faithful te vinden; het is prachtig om heel vroeg in de ochtend of tegen de avond langs de geisers te lopen.

Marianne
peacelord
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door peacelord »

Waar we zeker naar toe willen zijn de parken en muv RMNP (Estes) hebben we daar nu ook de accomodaties vastgelegd. Iemand nog suggesties voor verblijf daar?

De dagen hiertussen laten we vwb accomodaties open. Dat wil zeggen dat we mogelijk wel wat boeken maar altijd met de mogelijkheid om later nog aan te passen. Daar zou ik dan ook graag wat voordelige deals scoren want tjonge jonge wat zijn die parken duur. Nu alleen nog een V8 een beetje voordelig zien vast te leggen. Vooralsnog ben ik daar minimaal 3k voor kwijt, mogelijk dat ik hier op black friday een goede deal kan scoren?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij vonden in Estes Park de Discovery Lodge fijn. Wij zaten daar in 2017. In 2019 zaten we iets dichter bij het park maar dat beviel minder. In onze verslagen staat een overzicht met onze accommodaties, misschien heb je daar iets aan.

Yellowstone heeft wel wat betaalbare opties zoals de OF lodge of Snowlodge of de cabins bij Lake Lodge. Check regelmatig of daar iets vrij komt, er zijn altijd wel annuleringen.

Wel jammer dat je niet ingaat op vragen en opmerkingen. De route ligt vast nu?

Marianne
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

We hebben voor aankomende zomer Ponderosa Lodge geboekt, was goedkoopste optie in Estes Park en een beoordeling van 9+.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Van Badlands zou ik in 1 keer reizen naar Estes met alleen een lunchstop bij Scottsbluff. Dan heb je een extra dag in de Rocky's (of andere plek waar je wil).
In Badlands zelf vond ik 1 nacht genoeg. Je kunt dan op de heenweg de verschillende uitzichtpunten doen en bij zonsopgang de stop/korte wandeling vlak bij de camping/lodge. Vergeet niet daar de ranger evening programme te volgen. Prachtige sterrenlocatie met telescoop.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
peacelord
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door peacelord »

Nee de route ligt nog niet vast, wat we wel weten n.a.v. voorgaande avonturen is dat we maximaal 2-3 uur per dag onderweg willen zijn. Dat maakt dus dat we bepaalde trajecten bewust opknippen. Meer in de gedachte dat de reis opzichzelf net zo de moeite waard is als de uiteindelijke bestemming zelf.

Dank voor de suggesties mbt Estes Park, daar is nog wat te kiezen maar ook daar ben je zo usd250 voor een nacht kwijt. Dat accepteren we dan maar ten faveure van het verblijf in het park. Ter vergelijking: tijdens onze rondreis westelijker 2 jr geleden was ik gemiddeld de helft kwijt voor een overnachting. Maar dat liep toen veelal via Hotwire e.d.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

In RMNP kun je alleen maar kamperen, Estes Park is een plaats.
Accommodatie is de laatste jaren veel duurder geworden. Wij gaan graag kamperen. Als je dat ook leuk vindt is dat een prachtige optie om heel goedkoop in de parken te overnachten.

Het stuk tussen Yellowstone en South Dakota is relatief saai, ik zou daar toch liever eens een langere reisdag doen. Jammer als je na 2 of 3 uur rijden ergens zit waar niets te doen is. Je kunt de tijd dan beter in bijvoorbeeld Yellowstone gebruiken.
En ik heb het al eerder gevraagd, maar waarom niet de kortste route nemen, via Sheridan en Buffalo?

Marianne
peacelord
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door peacelord »

Cody lijkt me een aardig western achtig plaatsje en de rest van de route tot Badlands ligt dan nog open. Het is ook wel aardig om hier en daar wat aan het toeval over te laten. Dat maakt het allemaal wat avontuurlijker. Gillette en Thermopolis zijn geen ‘moetjes’ al zijn die warmwaterbronnen misschien best lekker. Maar warm zullen we het sowieso wel weer hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer