Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
creditcard laten zien bij vertrek?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb m'n oude CC nog niet doorgeknipt. Die gaat dus ook gewoon mee naar de USA volgende week. Knip ik hem na de vakantie wel door..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Bedankt allemaal.
Dan zal het vast goedkomen en ik bewaar m'n oude cc ook maar tot na de vakantie!
Elly
Dan zal het vast goedkomen en ik bewaar m'n oude cc ook maar tot na de vakantie!
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Dat heb ik in 2005 ook gedaan toen ik een maand voor mijn vakantie een nieuwe creditcard (met nieuw nummer) kreeg. De oude kaart heel gelaten voor het geval dat. Ik had nl. de meeste boekingen met de oude creditcard gedaan. Tijdens de vakantie was het nergens een probleem om de nieuwe creditcard te gebruiken bij de motels terwijl ik geboekt had met de oude.Rob schreef:Hier nog 1, heb verschillende boekingen gedaan via de oude dus gaat die ook mee voor het geval datNjit schreef:Ik heb m'n oude CC nog niet doorgeknipt. Die gaat dus ook gewoon mee naar de USA volgende week. Knip ik hem na de vakantie wel door..
Achteraf kwam ik erachter dat mijn oude creditcard nog steeds actief was geweest tijdens mijn vakantie (de expiratiedatum was nog niet verlopen ondanks dat ik een nieuwe met chip kreeg). Ik had de oude dus als reserve kunnen gebruiken tijdens mijn vakantie. Misschien werkt dat ook bij degenen die nu net een nieuwe hebben gekregen. Kan handig zijn als de nieuwe door wat voor reden dan ook niet meer werkt of je zit aan je limiet...

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 11 mei 2007, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo
Ik werk bij Singapore Airlines en wij zijn heel strikt met de regel dat men de credit card moet laten zien bij het inchecken. Dit geldt alleen voor tickets geboekt via onze eigen site. Het geldt dus niet voor tickets gekocht via een reisburo/reisorganisatie. Wij hebben deze regel omdat er steeds meer gefraudeerd wordt met cc betalingen via het internet. Ik weet dat andere maatschappijen niet zo streng zijn, het zal per maatschappij verschillend zijn. Je kan bij ons best een ticket kopen voor iemand anders, zelfs in een ander land maar dan moet je wel voor de vertrek datum met je cc naar een van onze kantoren om de cc te laten verifieren. En inderdaad als je intussen een nieuwe cc heb gekregen bewaar de oude dan totdat je gaat reizen en gooi hem daarna weg.
Nicky
Ik werk bij Singapore Airlines en wij zijn heel strikt met de regel dat men de credit card moet laten zien bij het inchecken. Dit geldt alleen voor tickets geboekt via onze eigen site. Het geldt dus niet voor tickets gekocht via een reisburo/reisorganisatie. Wij hebben deze regel omdat er steeds meer gefraudeerd wordt met cc betalingen via het internet. Ik weet dat andere maatschappijen niet zo streng zijn, het zal per maatschappij verschillend zijn. Je kan bij ons best een ticket kopen voor iemand anders, zelfs in een ander land maar dan moet je wel voor de vertrek datum met je cc naar een van onze kantoren om de cc te laten verifieren. En inderdaad als je intussen een nieuwe cc heb gekregen bewaar de oude dan totdat je gaat reizen en gooi hem daarna weg.
Nicky
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat had ik ook nagevraagd bij de Rabobank. De oude was nog 6 weken geldig nadat de nieuwe aangemaakt was. De onze zou dan geldig zijn tot 10 juni en laten we nu net de 30e pas vertrekkenCoyote schreef: Achteraf kwam ik erachter dat mijn oude creditcard nog steeds actief was geweest tijdens mijn vakantie (de expiratiedatum was nog niet verlopen ondanks dat ik een nieuwe met chip kreeg). Ik had de oude dus als reserve kunnen gebruiken tijdens mijn vakantie. Misschien werkt dat ook bij degenen die nu net een nieuwe hebben gekregen. Kan handig zijn als de nieuwe door wat voor reden dan ook niet meer werkt.![]()
Roland

Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is dat dan wel voldoende?nicky schreef:En inderdaad als je intussen een nieuwe cc heb gekregen bewaar de oude dan totdat je gaat reizen en gooi hem daarna weg.
Nicky
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Had ik ook al in gedachte, mijn oude is nog geldig toto 10/07Coyote schreef: Achteraf kwam ik erachter dat mijn oude creditcard nog steeds actief was geweest tijdens mijn vakantie (de expiratiedatum was nog niet verlopen ondanks dat ik een nieuwe met chip kreeg). Ik had de oude dus als reserve kunnen gebruiken tijdens mijn vakantie. Misschien werkt dat ook bij degenen die nu net een nieuwe hebben gekregen. Kan handig zijn als de nieuwe door wat voor reden dan ook niet meer werkt of je zit aan je limiet...![]()
Roland

- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar jullie zullen toch ook wel regelmatig te maken krijgen met mensen die een nieuwe creditcard hebben. Volgens mij krijgt iedereen bij de rabobank een nieuwe. En kun je hier vooraf dan wat aan doen? Wat zou jij in zo'n geval adviseren? Moet je dan per sé naar jullie kantoor komen of is een verklaring van de bank ook voldoende? Bij BA blijkt het gelukkig niet nodig te zijnnicky schreef:Hoi Elly
Ons syteem werkt zo dat bij het in-checken de laatste 4 cijfers van de credit card ingetikt moeten worden, de computer maakt een match en geeft goedkeuring. Uiteraard wordt ook de naam op de kaart gecontroleerd.
Nicky

Maar ik kan me voorstellen dat dit toch vaak voor de nodige problemen zal zorgen.
Ik neem iig m'n oude cc mee en het afschrift waarop de betaling staat.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Ja daar hebben we vorig jaar veel problemen mee gehad. Als passagiers ons van te voren belde adviseerde wij hen een overzicht van de credit card mee te nemen op naam en met cc nummer of een verklaring met nummer o.i.d. van de bank e/o cc maatschappij. Op de dag van vertrek was het wat moeilijker maar niet onmogelijk, we belde dan meestal met de bank of cc maatschappij en legde het probleem uit, de passagier nam het gesprek dan over zodat deze met de cc maatschappij achter de laatste 4 cijfers kon komen. Heel soms als het ticket werkelijk maanden geleden was gekocht stond onze station manager in sommige gevallen toe om zonder de code check te vliegen. In ieder geval proberen we altijd de klant te helpen en alleen in het uiterste geval moet een nieuw ticket gekocht worden (Het oude ticket wordt zonder kosten gerestitueerd). Het is trouwens meerdere keren voor gekomen in het verleden dat er een zielig verhaal kwam waarom de cc niet getoond kon worden en dat wij de mensen toch lieten vliegen en naderhand bleek het gewoon fraude te zijn. Je hoeft n.l je kaart niet kwijt te zijn, als een ander de cijfers weet, expiry date en 3 cijferige code op de achterkant kan die gewoon op internet wat bestellen, en je ziet het pas als de afrekening komt. Is mij zelf n.l overkomen.....ik had de kaart gewoon in mijn bezit en toch is ie gebruikt op internet...(gelukkig alles terug gehad).
Als jij gewoon je cc bij je hebt en je paspoort dan is er niets aan de hand, en zoals je hebt gemerkt hier op het forum blijken de ander maatschappijen niet zo streng te zijn.
Sorry beetje lang verhaal...maar als je er dagelijks mee werkt...afijn
Nicky
Als jij gewoon je cc bij je hebt en je paspoort dan is er niets aan de hand, en zoals je hebt gemerkt hier op het forum blijken de ander maatschappijen niet zo streng te zijn.
Sorry beetje lang verhaal...maar als je er dagelijks mee werkt...afijn
Nicky
Heb even wat reactie uit een andere draad gekopieerd.
Bramster schreef:Zo heeft UA bijvoorbeeld in hun voorwaarden staan dat je bij inchecken de creditcard moet kunnen laten zien waar het ticket mee gekocht is.
Die regel zullen ze wel zelden of nooit gebruiken, maar het maakt het theoretisch onmogelijk om iemand een ticket kado te doen en met je CC te betalen. Rare jongens die vliegmaatschappijen. Boeven zijn het !
United Airlines Confirmation Email schreef:Photo ID and the credit card used to make your purchase must be presented at check-in.
De helpdesk van UA bood me een oplossing aan om toch een ticket voor een ander te kunnen kopen. Dan moet ik voordat ze vertrekt uit de USA persoonlijk naar schiphol gaan en de creditcard laten zien. Wow, wat een service. Het is ronduit ongelooflijk hoe de airlines hun passagiers door de mangel halen en hun opperste best doen om te voorkomen dat je een ticket bij hun koopt !Bramster schreef:Of ben ik de enige die het vreemd vind dat ik officieel mijn vriendin geen ticket kado mag doen voor een reis die ze zonder mij doet.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oke, het lijkt nu misschien dat ik steeds commentaar heb op jouw visie maar ik bedoel het goed hoor.Bramster schreef:Het is ronduit ongelooflijk hoe de airlines hun passagiers door de mangel halen en hun opperste best doen om te voorkomen dat je een ticket bij hun koopt !

Ik vind het helemaal niet zo'n rare gedachte van UA (en de andere airlines). Als ze daar mee kunnen voorkomen dat ongenode gasten (lees: terroristen) mee kunnen vliegen, prima!
Het is natuurlijk reuze lastig als jij of ik hierdoor getroffen wordt. Aan de andere kant, hoe vaak zal het voorkomen dat iemand anders een ticket voor je betaalt. Ik denk dat deze aantallen in het niet vallen bij de "normale boekingen" waarbij ik bedoel dat degene die het ticket betaalt ook daadwerkelijk vliegt.
Bedrijven kunnen het nou eenmaal niet iedereen naar het zin maken. Daar zijn airlines geen uitzondering op. Denk bijv. ook eens aan reisorganisaties. Als single (ik dus

Roland
Dus denk je echt dat een terrorist niet weet dat hij bij cheaptickets.com of het resiburo om de hoek een ticket kan kopen zonder dat hij zijn creditcard hoeft te laten zien bij checkin ???Ik vind het helemaal niet zo'n rare gedachte van UA (en de andere airlines). Als ze daar mee kunnen voorkomen dat ongenode gasten (lees: terroristen) mee kunnen vliegen, prima!
Dat zal bij de meerderheid van de tickets gebeuren. De meeste tickets worden immers via een tussenpersoon verkocht. Maar dan draagt die tussenpersoon het risico, en dat deert de airlines natuurlijk niet. De regel om je kaart bij checkin te moeten laten zien geld pas als ze zelf dat risico dragen.Het is natuurlijk reuze lastig als jij of ik hierdoor getroffen wordt. Aan de andere kant, hoe vaak zal het voorkomen dat iemand anders een ticket voor je betaalt.
Bij een heleboel freelancers en bedrijven is een ticket voor een ander kopen de normaalste zaak van de wereld. De baas koopt online een ticket en de werknemer vliegt. Ook bij verschillende kennisen die ik heb en die overseas werken en die hun partner regelmatig willen laten overkomen is het heel gewoon dat de een het ticket van de ander betaalt. Bedenk wel dat in veel huishoudens er maar 1 creditcard is.
Natuurlijk kunnen ze het je niet altijd naar de zin maken. Maar van die rare eisen stellen bij de checkin is onredelijk. Het heeft niets met veiligheid te maken. Dat geven de airlines ook zelf toe. Heeft er alleen maar mee te maken dat ze bang zijn hun geld niet te krijgen. En dat ligt gewoon aan het contract, dat ze zelf hebben ondertekent, dat ze met de creditkaart maatschappijen hebben afgesloten.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
En geef ze eens ongelijk. Vliegen zou binnen de korste keren onbetaalbaar worden omdat dan de kosten natuurlijk wel via duurdere tickets verrekend zullen worden.Bramster schreef:Natuurlijk kunnen ze het je niet altijd naar de zin maken. Maar van die rare eisen stellen bij de checkin is onredelijk. Het heeft niets met veiligheid te maken. Dat geven de airlines ook zelf toe. Heeft er alleen maar mee te maken dat ze bang zijn hun geld niet te krijgen. En dat ligt gewoon aan het contract, dat ze zelf hebben ondertekent, dat ze met de creditkaart maatschappijen hebben afgesloten.
Roland
Ik geef ze ongelijk. Want waarom hebben de tussenpersonen daar dan geen last van ?? Daar zijn de tickets zelfs vaak nog goedkoper. Overal ter wereld en op het internet kan je zaken kopen zonder je creditcard te laten zien. Maar sommige airlines hebben weer een extra regeltje bedacht.Coyote schreef:En geef ze eens ongelijk. Vliegen zou binnen de korste keren onbetaalbaar worden omdat dan de kosten natuurlijk wel via duurdere tickets verrekend zullen worden.Bramster schreef:Natuurlijk kunnen ze het je niet altijd naar de zin maken. Maar van die rare eisen stellen bij de checkin is onredelijk. Het heeft niets met veiligheid te maken. Dat geven de airlines ook zelf toe. Heeft er alleen maar mee te maken dat ze bang zijn hun geld niet te krijgen. En dat ligt gewoon aan het contract, dat ze zelf hebben ondertekent, dat ze met de creditkaart maatschappijen hebben afgesloten.
Roland
Boeven zijn het. En wat denk je van al die luchthavenbelasting die iedereen betaalt en de airlines nooit afdragen (en dus lekker voor zichzelf houden) omdat die mensen hun vlucht gemist of gecancelled hebben. Ik geloof dat daar vorige week weer de zoveelste rechtzaak tegen een airline over is opgestart, net zoals rechtzaken tegen de methode van adverteren en het misbriuken van de term "overmacht" Oops, maar nu dwaal ik af.

- deh78
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik vlieg in Augustus met Continental naar LA
Bring this eTicket Receipt along with photo identification, proof of citizenship, passport and/or visa to the ticket lobby for check-in
Bedankt voor de tip met de cc ik heb nog eens goed na gelezen maar ik kan het bij Continental niet vinden staat ook niet in de tekst zoals hier boeben.
Dennis
p.s via de telefoon heb ik vandaag gehoord dat de CC laten zien niet nodig is bij Continental.
Bring this eTicket Receipt along with photo identification, proof of citizenship, passport and/or visa to the ticket lobby for check-in
Bedankt voor de tip met de cc ik heb nog eens goed na gelezen maar ik kan het bij Continental niet vinden staat ook niet in de tekst zoals hier boeben.
Dennis
p.s via de telefoon heb ik vandaag gehoord dat de CC laten zien niet nodig is bij Continental.
Ik vloog vorig jaar april met Delta, waar ze deze regel ook hebben maar dan alleen als het ticket binnen iets van 10 dagen voor vertrek is gekocht. Dat vind ik een goede regeling. In zo'n korte tijd zijn ze namelijk idd niet verzekerd dat ze hun geld ook echt krijgen. Wanneer iemand echter al een half jaar van te voren tickets koopt is het geld allang binnen, en heeft de eigenaar van de kaart ook ruim de tijd gehad om te protesteren mocht er sprake zijn van diefstal oid. Ik ben blij dat ik vaak met BA vlieg, waar deze regeling niet geldt, omdat ik zelf geen CC heb (ik weet van mezelf dat ik dan geld te makkelijk uitgeef). Ik gebruik dus altijd iemands anders CC en stort het geld dan, wat toch altijd problemen geeft met mensen die dan weer naar een luchthaven moeten e.d.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Dit gaat helaas niet op. Ik werk bij een creditcardmaatschappij en bij onze kaarten werkt het als volgt:Rob schreef:Had ik ook al in gedachte, mijn oude is nog geldig toto 10/07Coyote schreef: Achteraf kwam ik erachter dat mijn oude creditcard nog steeds actief was geweest tijdens mijn vakantie (de expiratiedatum was nog niet verlopen ondanks dat ik een nieuwe met chip kreeg). Ik had de oude dus als reserve kunnen gebruiken tijdens mijn vakantie. Misschien werkt dat ook bij degenen die nu net een nieuwe hebben gekregen. Kan handig zijn als de nieuwe door wat voor reden dan ook niet meer werkt of je zit aan je limiet...![]()
Roland
Op het moment dat de CC met de nieuwe vervaldatum (renewal) voor de eerste keer is gebruikt vervalt de oude CC. Zolang je dus alleen de oude CC blijft gebruiken is er niets aan de hand. Je kunt deze blijven gebruiken tot en met de maand van de vervaldatum. Echter heb je 2 maanden vóór de vervaldatum een nieuwe CC ontvangen (renewal) met een latere vervaldatum en heb je die een keer gebruikt dat is de oude CC onbruikbaar.
Dit alles gaat alleen op als het CC-nummer gelijk blijft en alleen de vervaldatum wijzigt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht