Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BiaAlly
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door BiaAlly »

Ik snap hem. Helemaal duidelijk! Thanx!
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Elendan »

@BiaAlly je zou ook kunnen kijken bij bestcamper.de. Daar hebben we ook wel eens gehuurd omdat het net weer wat goedkoper was.
reisverslagen: 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
BiaAlly
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door BiaAlly »

Thanx! Ik neem hem mee!
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

We zijn toch eens serieus aan het kijken naar de mogelijkheden om met een camper rond te gaan reizen volgend jaar. We zijn geen die hard kampeerders, dus zal best wel behelpen zijn denk ik. Als ik de prijzen bekijk voor volgende zomer, 3 weken huur C klasse, dan schrik ik wel, komt op meer dan € 5000 uit. We zijn met zijn vieren, en kijken nog naar meerdere regio's. Wellicht ten overvloede op het forum, maar wie kan ons overtuigen om dit toch eens te gaan doen, in plaats van auto + hotels? Snap de charme ervan zeker, maar ook zeker de beperkingen, en zoals ik het nu beoordeel, dan hoeven we het in ieder geval niet te doen om geld te besparen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij is het echt niet behelpen met een camper. :wink: En nee, voor het geld hoef je het zeker niet te doen. Maar een groot voordeel is wel dat je voor weinig geld in de parken kunt overnachten. Ga je echter veel steden bezoeken of relatief weinig tijd in parken staan dan moet je ook rekenen op dure campings. Ik zie bedragen van meer dan 100 dollar per nacht voorbijkomen. Wil je wel veel parken bezoeken en ook in de parken overnachten dan is een camper (of tent!) ideaal. Het kan ook fijn zijn om eens (of vaak) zelf te koken, en dat kan ook wel geld schelen.

Marianne
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Ik heb voor m'n werk veel in (vier- en vijf-sterren) hotels overnacht en dat vond ik toch ook wel behelpen. "Living out of a suitcase", elke keer weer opletten dat je alles meeneemt, fooi achterlaten voor de "housekeeping", dichtslaande deuren, soms problemen met kamers (bijv. sigarettenrook), steeds weer in een restaurant moeten eten en rekening houden met de tijden voor de verschillende maaltijden, elke keer alles weer naar de auto slepen, enz.

Geef mij dan maar een motorhome. Alles bij de hand, veel flexibiliteit, de mooiste kampeerplekken (met name wildkamperen), gemakkelijk met eten, maaltijden genieten op fantastische plekken met uitzicht, je kan overal uitrusten en een dutje doen, nooit problemen met openbare toiletten, enz.

Iets moeilijker manoeuvreren, maar dat vind ik geen probleem. In sommige steden kan je uitstekend met het openbaar vervoer, Uber is overal, er zijn op veel plekken scooters en fietsen te huur en je kan ook nog af en toe een auto huren.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Tja.. het is maar net hoe je er tegenaan kijkt.

Ik wandel een hotel binnen met mijn carry-on en koeltas, meestal al met een digital key en sta als het moet binnen 1 minuut nadat we binnenkomen al heerlijk onder een warme douche. 's ochtends is in een paar minuten alles weer ingepakt. Waarvan de meeste tijd nog zit in de koelkast uitladen en weer de koeltas in. Het bed is altijd opgemaakt en de badkamer schoon. 's ochtends staat er een ontbijt voor je klaar - en daar leven wij meestal het grootste deel van de dag op. Vaak hebben we een fijn zithoekje - of da tnu een studio suite bij een Hampton Inn, of een Home2, of de net wat ruimere kamer in een full-service hotel - iig lekker 's avonds even bankhangen na een lange dag on-trail. Elke zaterdagavond in het seizoen uiteraard SNL. En of je nu om 5 uur, 8 uur of middernacht aankomt, het maakt allemaal niet uit.

Nadat je genoeg keren een hotelkamer hebt achtergelaten is dat zo'n automatisme, iets vergeten kan ik me echt niet voorstellen. Voordat je deur uitloopt even een snelle final check, fototje voor de zekerheid, carry-on in de auto en gaan. Tijdens het lopen naar de auto even uitchecken in de app en weer verder. Ik noem dat niet echt behelpen. Maar het is anders dan thuis, uiteraard.. Living on the road is iets dat je moet liggen denk ik.

Met die auto kan ik vervolgens overal komen en rijden we heerlijk comfortabel, of het nu in de stad, met 80 op een higway of ergens op een gravel road in de natuur is. Komen we in een grotere stad, dan kan die auto gewoon de garage in, of gebruiken we de valet van het hotel. En die auto heeft tegenwoordig bijna altijd adaptive cruise & lane keeping, wat ik echt heb leren waarderen en wat je op een RV niet snel zult hebben. Heerlijk in drukte, stuk minder vermoeiend rijden. En niet onbelangrijk: die auto is na aankomst op een vliegveld binenn no-time opgepikt. Zonder gedoe. Transport van het vliegveld naar het rental car center, uitzoeken, instappen, 1 minuut wachten bij de exit booth en gaan.

Toiletten in de US is wel je minste zorg, die heb je echt overal zo gevonden. Kun je meteen even je in de app bestelde koffie ophalen bij de Starbucks of een boodschapje doen bij de supermarkt waar je stopt voor dat toilet.

Altijd in restaurants eten is echt niet nodig. Er zijn zoveel alternatieven. Wat lekkers halen bij de hot bar en salad bar van een Whole foods. Of een deli van een willekeurige andere supermarkt. Een goede kant-en-klare soep kopen, wat lekker brood en gewoon op je hotelkamer opwarmen. Die kartonnen pints met verse Clam Chowder die de betere supermarkten hebben zijn erg goed.. Pizzatje halen bij Domino's. Broodje, kaasje, wijntje op de kamer. Ben je in de bewoonde wereld dan is een leuke food truck ergens ook vaak helemaal prima. En als je graag wilt koken dan pak je een keer een long-stay hotel, dan heb je een volledige keuken. Home2, Homewood (beide Hilton), Springhill, Townplace (beide Marriott) en nog vele non-chain versies.

Ik zie juist bij de RV een hoop nadelen. Traag, log, oncomfrortabel rijden en je kunt op de mooiste plekjes vaak niet komen doordat de wegen ongeschikt zijn. Voor kleine uitstapjes, ritje naar de trailhead en zelfs een boodschap moet je dat hele ding weer inpakken en meenemen. Het slurpt brandstof. Je dag wordt korter omdat je altijd bij daglicht ergens aan wil komen. Je bent elke avond en ochtend een hoop tijd kwijt aan alles nachtklaar en weer rijklaar maken. Het aantal RV sites is veel beperkter dan het aantal hotelkamers. En die mooie plekjes in de natuur, tja, vaak mag het niet zomaar en moet je toch echt op een RV site gaan staan. Waar je op populaire plekken inmiddels bijna net zo veel voor mag neertellen als een goedkope hotelkamer. Campingdouches. Campingtoiletten, want sommige dingen wil je niet in je RV doen. Je eigen beddegoed verschonen. Handdoeken wassen. Afzien ;-) En dan kost het nog meer ook!

Zo zie je maar, ieder zijn ding.

Overigens snap ik absoluut wel de charme hoor. Als ik in de US zou wonen en de ruimte zou hebben zou ik vermoedelijk al wel een keer een 5-th weeler aangeschaft hebben. Als je daar niet te veel aan uitgeeft dan kun je vrijwel zonder kosten leuke uitstapjes maken. Ding achter de truck en gaan. En dan heb je ook gewoon een losse auto bij je, die RV kun je dan ook ergens laten staan. Maar als toerist in zo'n (kleine) CruiseAmerica of gelijkwaardige camper, tja, dat lijkt me echt niets..
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Wij zijn de eerste keer met een camper gegaan en nooit meer iets anders gewild.
In steden gaat het rijden prima,maar de campings zijn vaak duurder en ' ongezelliger'
In parken in de drukke maanden is vaak parkeren bij trailheads e d. een dingetje.
Maar verder midden in de natuur, de deur openzwaaien en omringd worden door herten, racoons, slangen :D , chipmunks en noem maar op. Kampvuurtje aan , Geweldig. Maar ik lees ook voordelen van het reizen met auto. Maar niet voor mij...😃
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Leuk dit... :D
Qua kosten maakt het inderdaad niks uit. De ene keer doen we camper, de andere keer auto. Soms zelfs in één reis beiden ! Ik laat het afhangen van de streek, de reisperiode en de lengte van de reis. Zo hebben we de afgelopen 10 jaar ca 15 x de USA bezocht. De korte reizen (< 2 weken) altijd met auto/hotel. Ook was dat vaak in het oosten, waar een camper minder toegevoegde waarde biedt in mijn ogen (Florida, Georgia, Alabama). Paar keer een korte one way in het Westen, ook dan is de auto handiger. Alle langere reizen (3-4 weken) doen we met de camper. We wandelen veel, veel parken, bezoeken nauwelijks steden en koken graag zelf (bbq). Dan vinden we camper véél leuker. Volgende reis wordt trouwens een uitzondering hierop: we reizen met 2 stellen naar 3 weken Alaska, ook daar vinden we een grote auto in combinatie met cabins/huizen en af en toe een hotel handiger. Ook gezien het weer (als het veelvuldig zal regenen is dit een betere keuze...).
Kortom: we allebei prima !
daros
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door daros »

Denken jullie dat er nog ergens een black friday deal zal komen voor een camper?
We vliegen op Phoenix en zoeken een C25 voor 19 april (landen 18 april) tot en met 2 mei 2025.
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

@daros Ik denk van niet, heb ze i.i.g. nog nooit voorbij zien komen. Sterkter nog, ik vrees dat je al redelijk laat bent met boeken. Volgens mij is de regel een beetje dat hoe vroeger je boekt hoe beter de prijs.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

daros schreef:
13 nov 2024, 11:00
Denken jullie dat er nog ergens een black friday deal zal komen voor een camper?
We vliegen op Phoenix en zoeken een C25 voor 19 april (landen 18 april) tot en met 2 mei 2025.
Ik zie op www.camper.nl dat deze ongeveer 2500 euro gaat kosten. Ik zie dat er tot 1/1/25 vroegboekkorting van toepassing is. Goedkoper gaat het niet worden; normaal is het hoe eerder boeken hoe goedkoper. Maar ik zou tekenen voor zo'n prijs; in het hoogseizoen betalen wij , weliswaar voor een weekje meer, meer dan het dubbele.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

@daros

Je zou de de site van Cruise America in de gaten kunnen houden. Die hebben het hele jaar door relocations aanbiedingen vanaf/naar Phoenix voor $39 per dag. Vaak maar max een week, maar regelmatig ook langer.
https://www.cruiseamerica.com/rv-rental ... to-arizona
Dit verandert dagelijks, maar misschien heb je er wat aan.
19 States so far...
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik had deze gemist en weet dat het kort dag is om te boeken, maar het is een indicatie voor de deals die je bij Cruise America kan vinden.
https://www.cruiseamerica.com/rv-rental ... of-arizona
$9 per dag, refurbished C30, 9 Nights Allowed
3000 Free Miles
Includes $850 Fuel Credit.
19 States so far...
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

roelb schreef:
25 okt 2024, 13:58
Ik zie juist bij de RV een hoop nadelen. Traag, log, oncomfrortabel rijden en je kunt op de mooiste plekjes vaak niet komen doordat de wegen ongeschikt zijn. Voor kleine uitstapjes, ritje naar de trailhead en zelfs een boodschap moet je dat hele ding weer inpakken en meenemen. Het slurpt brandstof. Je dag wordt korter omdat je altijd bij daglicht ergens aan wil komen. Je bent elke avond en ochtend een hoop tijd kwijt aan alles nachtklaar en weer rijklaar maken. Het aantal RV sites is veel beperkter dan het aantal hotelkamers. En die mooie plekjes in de natuur, tja, vaak mag het niet zomaar en moet je toch echt op een RV site gaan staan. Waar je op populaire plekken inmiddels bijna net zo veel voor mag neertellen als een goedkope hotelkamer. Campingdouches. Campingtoiletten, want sommige dingen wil je niet in je RV doen. Je eigen beddegoed verschonen. Handdoeken wassen. Afzien En dan kost het nog meer ook!
Hier herken ik niet zoveel van, maar wij zijn dan ook echt die hard camperaars. Voor ons niks anders.
Ja, je rijdt wat minder snel, maar is dat erg? Je hebt vakantie! De mooiste plekjes kun je over discussieren. Amerika heeft zoveel mooie plekjes, voordat je die allemaal gezien hebt, heb je al heel wat mooie campervakanties achter de rug.
Het hele ding inpakken en meenemen is echt maar een paar minuten werk. Zeker als je op een primitive plaats staat. Even de losse dingen in de kast, de auto starten (dat moet je met een gewone auto ook :wink: ) en wegwezen.
Ja, hij lust een behoorlijke slok benzine. Dat kan ik niet ontkennen.
Dat je dag korter wordt zie ik niet zo. Waarom moet je per sé met daglicht aankomen? Als je plek gereserveerd is, kun je zo doorrijden. Je wordt dan wakker op de mooiste plekjes. Die je dus niet vanuit je hotelkamer ziet. En wat wil je zoveel in het donker doen dan? Heerlijk genieten op de camping is voor ons een stuk aantrekkelijker dan in het donker door een stad banjeren.
Gemiddeld zijn wij tussen opstaan en vertrek een uur kwijt en dat is inclusief douchen en op ons gemak ontbijten. Het daadwerkelijke rijklaarmaken duurt ongeveer 3 minuten. In een hotel moet je elke keer je spullen in de koffer of tas doen en dat is evenveel werk.
Misschien zijn er minder RV plekken dan hotelkamers, maar als je thuis alles goed voorbereidt en op tijd reserveert is dat geen enkel probleem. Bij de steden zijn de campings inderdaad een stuk duurder dan ergens anders en op RV parks zijn ze ongezellig, maar een betaalbaar hotel is ook niet altijd een wonder van schoonheid en bruisend van allure en gezelligheid.
Wij hebben altijd onze eigen douche bij ons, net als onze proviand en als het weer plotseling omslaat of uitglijdt in de modder en je echt wat anders aan moet doen, hoef je niet moeilijk te doen om in de regen uit je koffer in de kofferbak een lange broek of schone kleren te graven en die op een ingewikkelde manier aan te doen. Wij trekken de kast open en doen wat anders aan.
Campingtoiletten zijn denk ik niet anders dan andere openbare toiletten, want sommige dingen moet je ook doen als je in een hotel overnacht en onderweg daarnaartoe bent. Misschien zijn campingtoiletten nog wel schoner. We hebben op onze 12 camperreizen nog maar zeer zelden een vies toilet gezien.
Als je op vakantie bent en kampeert, moet je niet elke dag schone lakens willen. In een hotel ook niet, want dat is niet goed voor het milieu. Gewoon je koffer volproppen en 1 of 2x in 4 weken langs de laundry. In de tussentijd lekker in of bij de camper een boek lezen of een wandelingtje maken en voor je het weet is het alweer klaar. En of je nu een handdoek of een onderbroek wast maakt echt niet zoveel uit :lol:
Ons krijg je met geen stok uit de camper.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het is allemaal een kwestie van wat je leuk vindt en verwacht.
Wij vinden een camper niks, je sleept gewoon je huishouden mee, kan iedere dag schoonmaken en opruimen, veel plaatsen kan je niet komen, het rijdt niet echt lekker en inderdaad, het gebruikt heel veel benzine.
Je komt ook op mooie plekken natuurlijk, maar hotels in de parken zijn op dezelfde mooie plek gebouwd….
Vorig jaar weer eens een camper geprobeerd omdat we een hele scherpe aanbieding vonden, met korting via mijn werkgever ook nog, maar nee, het gemak van de auto en een hotel bevalt ons persoonlijk veel beter.
Daarnaast, ik moet er al helemaal niet aan denken met 4 personen in een camper op stap te gaan, veel te klein, tenzij je echt een gigantische huurt, maar dan wegen de nadelen van benzinegebruik en bereikbaarheid nog zwaarder.

(Deze discussie wint natuurlijk niemand trouwens, het is allemaal een kwestie van smaak, en die verschillen gelukkig)

Voor de kosten hoef je het trouwens zeker niet meer te doen, dat ontloopt elkaar niks.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

roelb schreef:
25 okt 2024, 13:58
Ik zie juist bij de RV een hoop nadelen. Traag, log, oncomfrortabel rijden en je kunt op de mooiste plekjes vaak niet komen doordat de wegen ongeschikt zijn. Voor kleine uitstapjes, ritje naar de trailhead en zelfs een boodschap moet je dat hele ding weer inpakken en meenemen. Het slurpt brandstof. Je dag wordt korter omdat je altijd bij daglicht ergens aan wil komen. Je bent elke avond en ochtend een hoop tijd kwijt aan alles nachtklaar en weer rijklaar maken. Het aantal RV sites is veel beperkter dan het aantal hotelkamers. En die mooie plekjes in de natuur, tja, vaak mag het niet zomaar en moet je toch echt op een RV site gaan staan. Waar je op populaire plekken inmiddels bijna net zo veel voor mag neertellen als een goedkope hotelkamer. Campingdouches. Campingtoiletten, want sommige dingen wil je niet in je RV doen. Je eigen beddegoed verschonen. Handdoeken wassen. Afzien ;-) En dan kost het nog meer ook!

Zo zie je maar, ieder zijn ding.

Overigens snap ik absoluut wel de charme hoor. Als ik in de US zou wonen en de ruimte zou hebben zou ik vermoedelijk al wel een keer een 5-th weeler aangeschaft hebben. Als je daar niet te veel aan uitgeeft dan kun je vrijwel zonder kosten leuke uitstapjes maken. Ding achter de truck en gaan. En dan heb je ook gewoon een losse auto bij je, die RV kun je dan ook ergens laten staan. Maar als toerist in zo'n (kleine) CruiseAmerica of gelijkwaardige camper, tja, dat lijkt me echt niets..
@roelb - Eigenlijk best een goed overzicht.

Mijn reactie op de individuele punten:
Traag
Over het algemeen kan je 'gewoon' de aangegeven maximum snelheid halen, behalve als je in de bergen klimt.
Log
Ik neem aan dat je hiermee naar de grootte verwijst. "Log" hangt denk ik meer van de bestuurder af dan van de wagen. Ik manoeuvreer met onze 35-voet Class A eigenlijk overal zonder problemen doorheen.
oncomfortabel
Dit vind ik inderdaad een probleem bij veel Class C motorhomes. Dit gaat echter niet op bij een Class A.
je kunt op de mooiste plekjes vaak niet komen doordat de wegen ongeschikt zijn
Dit is nogal relatief. Er zijn eigenlijk maar weinig plekken waar we niet kunnen rijden. Je zou hetzelfde argument kunnen aanvoeren voor een "gewone" auto, omdat je "voor de mooiste plekken een 4x4 nodig hebt". Of een paard.
Voor kleine uitstapjes, ritje naar de trailhead en zelfs een boodschap moet je dat hele ding weer inpakken en meenemen.
Dit is inderdaad een van de grootste nadelen. Daarom hangen we inderdaad een van onze "gewone" auto's achter de mothorhome.
Het slurpt brandstof.
Klopt helemaal. Gelukkig is benzine hier goedkoop (behalve in Californië en Canada).
Je dag wordt korter omdat je altijd bij daglicht ergens aan wil komen.
Klopt ook, maar dit geldt ook voor tent-kamperen.
Je bent elke avond en ochtend een hoop tijd kwijt aan alles nachtklaar en weer rijklaar maken.
Dat ligt er helemaal aan hoe georganiseerd je bent. Het hoeft niet meer dan een paar minuten in beslag te nemen.
Het aantal RV sites is veel beperkter dan het aantal hotelkamers.
Dit klopt niet als je alle "wild-kampeerplekken" meerekent, vooral in het westen.
En die mooie plekjes in de natuur, tja, vaak mag het niet zomaar en moet je toch echt op een RV site gaan staan.
Dit klopt niet als je alle "wild-kampeerplekken" meerekent, vooral in het westen. Bovendien zijn er ook talloze fantastische plekken op kampeerterreinen, vooral die van de federale overheid en van de staten zelf.
Waar je op populaire plekken inmiddels bijna net zo veel voor mag neertellen als een goedkope hotelkamer.
Wellicht gaat dit op voor commerciële kampeerterreinen, maar die vermijden wij als de pest. Onze kosten per nacht variëren van $0 tot ongeveer $25 per nacht.
Campingdouches. Campingtoiletten, want sommige dingen wil je niet in je RV doen.
Dat is een voorkeur. Ik kan overigens niet bedenken wat die "sommige dingen" zijn die je "niet in je RV wil doen".
Je eigen beddegoed verschonen. Handdoeken wassen.
Tja...
Als ik in de US zou wonen en de ruimte zou hebben zou ik vermoedelijk al wel een keer een 5-th weeler aangeschaft hebben. Als je daar niet te veel aan uitgeeft dan kun je vrijwel zonder kosten leuke uitstapjes maken. Ding achter de truck en gaan. En dan heb je ook gewoon een losse auto bij je, die RV kun je dan ook ergens laten staan.
Ja, ja, ja en ja.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Pete.Z schreef:
17 nov 2024, 16:11
Deze discussie wint natuurlijk niemand trouwens, het is allemaal een kwestie van smaak, en die verschillen gelukkig
Klopt helemaal. Stel je voor dat iedereen in hetzelfde hotel zou willen zitten. Dan wordt het daar best druk. Maar het is altijd leuk om de verschillen in mening te zien als je elkaars mening ook respecteert (wat hier gelukkig gedaan wordt) en het is voor nieuwelingen leuk om op deze manier hun eigen keuzes te maken.

Het is helaas niet voor iedereen weggelegd om met een 35 ft met auto erachter te reizen. Wij hebben daarentegen de meest comfortabele camperreizen gemaakt in de kleine truckcamper. De luxe van de pickup met het gemak van een kleine camper. Wel wat meer kamperen dan in een grotere camper, maar dat vinden wij geen probleem. Integendeel. Zo jammer dat je die niet fatsoenlijk in Amerika kunt huren, maar alleen in Canada.

Wij vinden de state park campings trouwens inmiddels best duur geworden. Meestal zo'n $43,- en dat was vroeger, niet eens in de oudheid, nog zo'n $20,- - $25,-
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

State Campgrounds zijn inderdaad relatief duur vergeleken met de federale kampeerterreinen. Vaak hebben ze wel meer sanitaire faciliteiten, maar die vinden we niet echt nodig.

Vergeleken met commerciële kampeerterreinen zijn ze echter aanzienlijk minder duur en vaak ook een stuk rustiger.
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Het blijkt maar weer; zoveel mensen zoveel meningen!

Wij zijn met ons 7-en en vonden de camper juist heel fijn. Alles heeft z’n plek, iedereen z’n eigen slaapplek en sanitaire hebben we bij ons. Voor ons zou het ontzettend veel gedoe zijn om steeds van slaapplek te wisselen, tassen uit en inpakken. Wie slaapt waar etc.
En kwa kosten: camper duidelijk goedkoper. Tenminste, in de meivakantie wel en vermoedelijk ook in de zomer maar daar heb ik me nog niet in verdiet. Camper met campgrounds is goedkoper dan auto en dagelijks 2 hotelkamers/oid boeken.

Zijn er camperfans die een reis hebben gemaakt in West-Canada in periode april/mei?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer