Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Caroline & Marco: LV -> LA met kampeerbusje in juli 2025

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marco23
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Caroline & Marco: LV -> LA met kampeerbusje in juli 2025

Bericht door Marco23 »

Hoi allemaal,

Wij melden ons ook voor een rondreis door het zuidwesten :D Ik (Marco) ben zelf één keer in de VS geweest. Ik vond het echt fantastisch, en zou nu graag mijn vriendin mee willen nemen. Zij is er nog niet eerder geweest. We zijn helaas gebonden aan de schoolvakanties. Dat betekent drukte en hitte, maar dat is helaas niet anders.

We beginnen onze reis met een tussenstop in New York. Van daaruit willen we naar Las Vegas vliegen, maar dat staat nog niet helemaal vast. Daar willen we onszelf één avondje vermaken, en dan met een kampeerbusje (waarschijnlijk van Escape Campervans) de prachtige natuur verkennen. We eindigen in LA. De vluchten AMS->JFK en LAX->AMS zijn geboekt, de binnenlandse vlucht nog niet.

We vinden steden leuk om te zien, maar als dorpsmensen vinden we het na een paar dagen ook wel leuk geweest :P. Vandaar "slechts" 2 volle dagen NYC en 1 avond LV in de voorlopige planning. We houden van wandelen, maar gezien de hitte en omdat zo'n vakantie al druk genoeg is, houden we het waarschijnlijk bij wandelingen die max. ~ 4 uur duren inclusief pauzes. Dan kunnen we de rest van de dag rustig aan doen.

Dit is onze voorlopige planning, gebaseerd op het voorbeeldrondje:
Afbeelding

Mijn absolute favoriet tijdens mijn vorige bezoek was Zion. Daar wil ik graag lekker veel tijd hebben. Ik ga proberen om een plekje op Watchman Campground te scoren. Verder is de Grand Canyon een must. Bryce wil ik ook graag zien. Death Valley gaat natuurlijk gruwelijk heet zijn, maar dat heeft ook wat ;) Verder wil ik daar graag 's nachts sterren kijken. Highway 1 lijkt me ook mooi en leuk.

Mijn planning is, zoals jullie zien, nog niet helemaal af. Hebben jullie misschien ideeën voor de volgende vraagstukken?
  • Is Las Vegas inderdaad een logisch startpunt? Een voordeel voor ons is dat we een nachtje in zo'n absurd hotel kunnen slapen, zonder dubbele lasten, voordat we het kampeerbusje gaan huren.
  • Qua route is het logischer van Page eerst naar Bryce te gaan en dan Zion, maar dan valt het bezoek van Zion in het weekend. Daarom heb ik het omgedraaid. Is dat logisch?
  • De rit van van Bryce naar Death Valley is erg lang. Het is denk ik leuker om halverwege te overnachten. Is een camping bij Mt Charleston, bij Las Vegas, leuk?
  • Er is nog een dag niet ingevuld. Ik weet eigenlijk niet waar die het best tot zijn recht zou komen. Hebben jullie ideeën?
  • Ergens twijfel ik over Yosemite. Het is natuurlijk erg mooi, maar ik vond het de vorige keer wat "Europees" / Zwitsers. Dat laatste is natuurlijk geen belediging, maar goed, het voelde minder uniek Amerikaans. Ergens twijfel ik om vanaf Death Valley de Sherman Pass te rijden, en dan in Sequoia National Forest te overnachten. Dat zal veel rustiger zijn. Tegelijk ben ik ook bang om de populairste bestemming te schrappen, en zit je dan met een relatief saaie rit door Central Valley om naar de kust te komen. Hebben jullie hier een mening over?
Alvast enorm bedankt voor het meedenken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Caroline & Marco: LV -> LA met kampeerbusje in juli 2025

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
De route ziet er goed uit. En ik begrijp de keuzes en twijfelpunten. Zion is druk, maar of het in de zomer veel uitmaakt of je daar wel of niet in het weekend bent weet ik niet. Je zou ook een nacht minder Grand Canyon kunnen doen zodat je eerder in Zion bent, want de route Page - Bryce - Zion is natuurlijk wel logischer. Wat zijn de plannen in Death Valley, wil je daar kamperen? En zo ja waar? Het mooiste is een overnachting in Furnace Creek, maar of het te doen is in een campervan weet ik niet. Mocht je in Furnace Creek gaan overnachten dan zou je in 1 dag van Zion naar Death Valley kunnen rijden. Wil je wel een tussenstop dan is Mt Charleston niet gek denk ik. Kijk eens in ons 2019-verslag voor dit stuk (en voor de omgeving van Yosemite). Wij reden toen via Mt Charleston

Twee nachten Mammoth Lakes is wat ongebruikelijk maar er is genoeg te zien. Je zou ook naar June Lake kunnen kijken. Wat zijn de plannen in die omgeving?
Ik vind Yosemite een prachtig park en toch echt wel anders dan de Alpen. Neem bijvoorbeeld de tijd om langs de Tioga Road te wandelen (Glen Aulin, Pothole Dome, Gaylor Lakes).
Je kunt ook de sequoia's in de Mariposa Grove bekijken. En een wandeling als de Panorama Trail is ook een geweldige ervaring. Ik begrijp Mariposa ook niet. Waarom niet twee nachten in de vallei en vandaaruit naar Monterey?

Met de extra dag zou je ook kunnen overwegen om toch Sequoia te doen. Ik neem aan dat je het nationaal park bedoelt en niet het national forest? Je kunt dan wel de Tioga Pass nemen en dan naar Grant Grove Village rijden. Of naar een camping in Sequoia. Ik zou dan toch nog een overnachting in Yosemite doen.
Zonder Sequoia kun je ook overwegen om een extra overnachting aan de kust te dien. Zie ook hiervoor ons 2019-verslag. Wij hadden toen 1 nacht Monterey en twee nachten Big Sur.

Sluit niet bij voorbaat langere wandelingen uit! Wat zou je anders willen doen? Wij besteden veel tijd aan wandelen en hebben nooit de behoefte om het rustig aan te doen. Dat Jan ook prima tijdens een wandeling.

Je schema is beter te bewerken als je aparte kolommen maakt voor je begin- en eindpunt. Je kunt dan ook in je cel met beginpunt verwijzen naar de cel met het eindpunt in de regel erboven.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Heb je al geïnformeerd of je met een Escape Campervan in de zomer door Death Valley mag? De meeste camperverhuurders staan dat niet toe.
Wat zijn jullie plannen op een avond in LA? Het is geen stad met een leuk centrum waar je op een avond wat doorheen slentert.
Marco23
Amerika-newbie

Bericht door Marco23 »

Bedankt voor de reactie allebei!

Het is toegestaan om met een kampeerbusje van Escape Campervans door Death Valley te rijden, maar ze doen geen roadside assistance daar en schade veroorzaakt door de hitte is niet gedekt. Niet te wild doen dus, en op te motortemperatuurmeter letten. Ik ben op zich gewend om rustig te rijden. Desondanks kan er natuurlijk altijd iets gebeuren, en dan moet je zelf voor een sleepwagen zorgen. Dat zou erg zuur zijn, maar ja, hoe groot is de kans. Ik zal me nog eens inlezen hoeveel een sleepwagen zou kosten.

De reden dat ik 2 nachten in Mammoth Lakes had bedacht: ik denk dat we na het eerste deel van de reis weer even boodschappen in moeten slaan. Een beetje omrijden, een uur in de Wallmart, en ik vrees dat je pas later in de middag op bestemming bent. Dan willen we vast even rusten, en dan heb je helemaal geen tijd meer om de omgeving goed te verkennen. Bovendien heb ik dagen "over'. Ik heb nog geen concrete plannen, maar ik denk (uiteraard) aan wandelen.

@Marianne: Jouw woorden over Yosemite overtuigen me wel. Sequoia's wil ik sowieso zien, inderdaad.

De reden dat ik Mariposa als overnachting had bedacht, is puur logistiek. Ik dacht: als we na de wandeling in Yosemite alvast uit het park rijden, scheelt dat rijden de volgende dag. Dan zijn we eerder bij de kust. Maar als dat minder nuttig is dan gedacht, haal ik het er zo uit :wink:

Bedankt voor de tips over de reisverslagen! Die ga ik eens doornemen. Ik denk dat een extra nacht aan de kust geen kwaad kan, inderdaad.

Ik wilde vooral vertellen wat voor wandelaars we zijn. Ik wil niets uitsluiten inderdaad. Maar als het zware wandelingen zijn ( > 500 hoogtemeters of > 10 km), dan moet ik het waarschijnlijk alleen doen, dan gaat Caroline liever een boekje lezen :D

Ik ga nog eens aan de knutsel met het reisschema. Nogmaals bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet of er een Walmart in Mammoth Lake is, nog nooit gezien. Dus je bent dan relatief snel klaar met boodschappen doen. :lol: En bedenk dat je ook in Lone Pine of Bishop wat in kan slaan. En Yosemite heeft ook een prima supermarkt.

Het uitrusten begrijp ik niet helemaal, als je dat wilt is een rondreis misschien niet de juiste soort vakantie voor jullie. :wink: Maar als je plannen hebt voor de omgeving is twee nachten ML natuurlijk prima. Wij deden in 2019 de wandeling naar de Rainbow Fall, met Devils Postpile. Erg leuk. Zie hier.
En de Little Lakes Valley Loop is ook prachtig (zie hier onze ervaring). Vergeet ook niet om naar Mono Lake en Bodie te gaan. Kijk eens of ML wel het handigste is qua ligging, je zou ook naar June Lake of Lee Vining kunnen kijken.
Tja, als het fysiek niet lukt met de langere wandelingen dan houdt het op, maar je kunt er een leuke dagtocht van maken, met de nodige pauzes en een picknick op een leuke plek. Je ziet anders maar weinig van de parken. Kijk zeker naar de Panorama Trail. En mocht dat echt geen optie zijn rij dan zelf naar Glacier Point en stop onderweg voor de wandeling naar Taft Point en/of Sentinel Dome.

Mariposa heeft niet zoveel zin, waarom een extra keer verkassen en meer betalen voor een camping die minder mooi gelegen is? Je moet natuurlijk wel een campingplaats in het park weten te reserveren. Je hebt het over "de wandeling". Welke wandeling had je op het oog? Er is ook meer te doen dan alleen wandelen natuurlijk. Kijk eens naar een ranger programma, of ga raften of fietsen.

Marianne
Marco23
Amerika-newbie

Bericht door Marco23 »

Oké, ik heb er een paar nachtjes / weekjes over geslapen en ik heb een alternatief bedacht:
Afbeelding
Grofweg heb ik Yosemite + groot deel kustweg vervangen door meer binnenland en Sequia NP. I.p.v. vanaf de Grand Canyon meteen naar Bryce, gaat het nu via Monument Valley en Capital Reef.

Voor en nadelen:
  • + Zion buiten het weekend zonder onlogische reisroute.
  • + Ik kom op meer plaatsen waar ik nog niet eerder ben geweest. Ik ben best benieuwd naar plekken als Monument Valley en Capital Reef, en de weg er tussenin (via de Moki Dugway).
  • + Lekker veel wildernis. Bij Mexican Hat kunnen we misschien ergens wildkamperen? Eenmaal het reservaat uit, is het allemaal BLM land, zo te zien.
  • - Wel erg veel wildernis / rode rotsen? Er is wat minder balans met groen / bergen / kust. Er zijn natuurlijk mooie plekken, zoals bij Mammoth Lakes, Yosemite en de kustweg, die ik nu niet meepak. Maar ik realiseer me dat dit natuurlijk ook gewoon voorkeur is.
  • - Het is denk ik een wat vollere route. Op zich zijn de reisafstanden niet enorm lang, al vind ik het stuk Death Valley - Porterville (Porterville om de reis te breken en boodschappen te doen) en het stuk Kings Canyon - Point Mugu wel fors. Maar is misschien ook wat onvermijdelijk in zo'n land.
Wat is jullie mening hierover? Is dit een logische route? Het is iets minder standaard dan het 1e rondje.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Waarom twee nachten rond Monument Valley? Je hebt daar aan 1 nacht voldoende. Het is mooi om bij The View te staan.
Ik zou die nacht die je dan bespaart bij Sequoia zetten. Misschien een nacht in Cedar Grove? Of doe nog een overnachting aan de kust, bijvoorbeeld bij Big Sur. Kijk daarvoor en voor MV en Capitol Reef en de campings daar eens in ons 2019-verslag. Voor Cedar Grove zie ons 2013-verslag.

Het is wel jammer at je de route via de 395 en de Tioga Pass mist maar Sequoia/Kings Canyon is prachtig. Je zou natuurlijk wel de route via de Tioga Pass kunnen nemen, op weg van Death Valley naar Kings Canyon, met bijvoorbeeld een overnachting in Lee Vining. Of kijk naar een camping aan de Tioga Road zoals Tuolumne Meadows of White Wolf. Als je een camping in het park hebt heb je geen toegangsreservering nodig.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer