Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat de ligging niet geweldig is, het ziet er niet echt leuk uit op Google Maps. En de afstand tot aan Universal is best groot. Bekijk dat eens op een tijdstip dat het daar spitsuur is, dan krijg je een idee van de rijtijd.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Ja, gedaan en is 35-40 minuten in de spits naar Universal. Dus ik zoek even verder. Zaten in 2019 in een Holiday Inn vlakbij Universal; die is nu echter 2,5 x zo duur.

Inmiddels al een en ander geboekt en de route staat nu dan ook vast. Alleen Sequoia zit in het weekend, andere parken allemaal door de week.
1) Dusseldorf- LA
2) LA Universal
3) LA - Lancaster (wilde eerst Lone Pine, maar willen nog best wat doen in LA, vandaar deze keuze). Dus overnachting tussen Lancaster en Lone Pine
4) Lancaster - Lone Pine (Mount Whitney, Alabama Hills, misschien Manzanar) - Death Valley
5) Death Valley - Las Vegas, camper ophalen
6) Las Vegas - Oatman - Kingman - Hackberry - Seligman - Williams
7) Williams - Grand Canyon
8) Grand Canyon - Zion
9) Zion
10) Zion
11) Zion - Valley of Fire - Area 51 (Rachel) - Tonopah
12) Tonopah - Goldfield - June Lake
13) June Lake
14) June Lake - Bodie - Tioga Pass (of vorige dag al Bodie) - Yosemite
15) Yosemite
16) Yosemite
17) Yosemite - Sequoia
18) Sequoia
19) Sequoia
20) Sequoia - LA
21) LA Six Flags
22) LA - San Diego
23) San Diego
24) San Diego - Dusseldorf
25) thuis

In 2019 stonden we op Watchman in Zion. Man wilde nu graag Zion Canyon Campground vanwege het zwembad (duur zwembad...). Dus die nu geboekt. Denk dat we dan naar de shuttles in het park lopen (800 meter), in plaats van de shuttle voor de camping te pakken want dan sta je 2x in de rij voor de shuttle denk ik. Verder Camping Oasis in Las Vegas al geboekt en camping Valencia Travel Village bij Six Flags in LA.
Gekozen voor een nacht in Williams omdat we daar naar een shooting range willen en het ons een leuk stadje lijkt, vorige keer niet geweest en nog doorrijden daarna naar Mather Campground is net teveel denk ik. Camping die ik op het oog heb (Canyon Gateway RV Park) ligt op loopafstand van stadje en shooting range, dus ideaal.
Camping in Tonopah gemaild en vanavond ga ik kijken naar camping bij June Lake. Denk dat dat Oh Ridge campground wordt. Ook straks even kijken naar Sequoia, wil eerste 2 nachten Lodgepole en daarna denk ik Grant Grove.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Prachtige route, niets meer aan doen! :thumbup:
Ik heb eigenlijk geen idee hoe druk de Springdale-shuttles zijn, maar ik zou toch liever een shuttle nemen dan die 800 meter lopen - zeker als het warm is.
Wat betreft Williams: ik denk dat daar lopen zeker niet fijn is. In de VS is vrijwel nooit iets op loopafstand, en zelfs als het wel zo is, ontbreekt vaak een trottoir, of je loopt langs eindeloze saaie stukken weg.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Ja, de route gaan we niks meer aan doen, blij mee! Zie, uiteindelijk komen we er wel uit :lol:
Ik zie dat ik de verkeerde camping in Williams had genoemd; ik bedoel Grand Canyon Railway RV park. Bij de reviews op de site van Tioga staat dat het loopafstand is van centrum; volgens google maps is dat inderdaad zo (met trottoir); beetje zoals in Moab bij camping Sun Outdoors.
En anders kunnen we altijd een uber nemen.

Had gelezen dat de eerste shuttle in Springdale later vertrekt dan in het park zelf. Om half 8 in de ochtend zal het nog wel lukken die 800 meter te lopen; terug kunnen we dan wel de shuttle nemen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Vanaf die camping loop je inderdaad zo het dorp in, geen probleem. Slapen is wellicht wél een probleem, heb je al gekeken hoeveel treinen daar rijden ? :D Volgens mij zit je hier aan de doorgaande railway, níet aan het rustige stuk dat naar de Canyon gaat en waar 's avonds dus geen treinen meer rijden. Ik denk dat je de camper uit dendert, hahaha.
Wij stonden paar jaar geleden op Railside RV Ranch. Iets meer bomen, wat meer beschutting, ziet er allemaal nét wat aardiger uit. We hoorden wél de treinen op de hoofd railway, maar stonden hier toch nét wat verder weg... Wel wat verder lopen naar het dorp, ruim 20 minuten over rustige straatjes.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

haha, daar heb ik bij de reviews niks over gelezen ;-) Zal eens kijken naar die andere.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben eens bij Seligman op de KOA gestaan en kregen toen bij het inchecken een sleutelhanger met "I survived a night of 1000 trains". :lol: Het viel die nacht trouwens erg mee. Niet heel veel last van gehad. En ze waren echt dichtbij. Je kon ze bijna aanraken vanaf de camping.
Wisten we ook niet van tevoren. Anders hadden we waarschijnlijk wel wat anders gezocht.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

haha dat is wel een leuk souveniertje. Nu zit ik toch te twijfelen om maar gewoon door te rijden naar Mather Campground en daar 2 nachten te blijven (1 volle dag dus). Maar dat is wel een lange reisdag vanaf Las Vegas met stops in Oatman, Kingman, Hackberry , Seligman en Williams....
Ik denk nog even (alweer ;-))
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Vanuit Sequoia rijden wij via Fresno (ivm camper mogen we niet via Three Rivers) naar LA. Is er op die route nog iets leuks te zien? Of beter zo snel mogelijk naar LA?
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Wij zijn in 2016 zo eens teruggereden uit Three Rivers naar LA. We hadden nog allerlei 'wilde' plannen in LA voor een halve middag/avond maar stonden verschrikkelijk in de file waardoor wij alleen nog maar naar een Walmart zijn geweest volgens mij.

Ik heb in ieder geval geen herinneringen aan een prachtige route of leuke stops die we door die file onderweg gemist hebben. Ik zou zeggen zo snel mogelijk naar LA. En dat zeg ik niet zo vaak :D
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

haha, duidelijk ;-) We staan dan 2 nachten op Valencia Travel Village Resort bij Six Flags (met dank aan de tip van @Corv ) met zwembad. Dus denk inderdaad in 1 rit door naar LA (is toch nog zeker een uur of 5 rijden schat ik in, vanuit Grant Grove) en dan even relaxen bij het zwembad voor we de volgende dag naar Six Flags gaan. Niet verkeerd denk ik.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben het stuk van Grant Grove naar LA niet gereden, wel de route via Sequoia en Three Rivers. Wij hebben daar ook geen geen herinneringen aan; doorrijden dus. Misschien wel aardig om het verslag van die dag te lezen, wij bezochten toen namelijk de Parker Groep. Dit is een aanrader als je in Sequoia bent.
En zie hier voor de Parker Groep in 2017.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank je Marianne; had deze verslagen over de foto kopie van 25 jaar later al eens gelezen. Jullie verslagen zijn echt hilarisch :lol:
Maar staat genoteerd en dan vanuit Grant Grove rechtstreeks naar LA.
Ik hoop dat we met Yosemite geluk gaan hebben, maar ik wil vast nadenken over een plan B als één van de pines campings niet lukt. Wat is dan een handige camping om te verblijven?
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Gisteravond het ESTA circus doorlopen en vanmorgen waren ze al approved. Lekker op tijd, maar omdat ik weleens lees dat ze soms zomaar worden afgekeurd wil ik altijd op tijd zijn. Vanavond uitzoeken wat ik nodig heb voor de overstap in Londen. Ik begreep een ETA, maar moet even kijken of datzelfde ETA is als voor Canada.
In elk geval weer wat kunnen afvinken van het to lijstje.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je moet inderdaad voor de UK een ETA aanvragen. Dit is natuurlijk een andere Electronic Travel Autorisation dan voor de VS of voor Canada.

Voor een alternatief voor Yosemite zou je eens hier kunnen kijken: https://jrabold.net/yosemite/camping.htm
Is misschien al wat oud, maar het geeft wel een mooi overzicht. Ik denk dat Indian Flat het beste ligt.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zijn net via Londen gevlogen en je hoeft niets extra's te doen, maar je moet wel je ESTA op het vliegveld laten zien. We konden nu zowel heen als terug niet online inchecken.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

jojostravelusa schreef:
30 okt 2024, 11:11
Wij zijn net via Londen gevlogen en je hoeft niets extra's te doen, maar je moet wel je ESTA op het vliegveld laten zien. We konden nu zowel heen als terug niet online inchecken.
Nu nog niet inderdaad, maar vanaf april 2025 moet je een ETA hebben.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Dan gaan we eens kijken. We vliegen in april '26 naar Las Vegas. Geen idee of we dan via Londen gaan. Liever niet, want ik vind het geen prettig vliegveld. Maar we hebben nu net met Virgin Atlantic gevlogen en dat is wel goed bevallen en die hebben hun thuishaven in Londen, dus stap je eigenlijk altijd daar over. Rechtstreeks vliegen doen we eigenlijk nooit, want dat vinden we te duur.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Behalve de Narrows willen we in Zion ook naar Scouts Lookout. Lijkt me als alternatief voor Observation Point en Angels Landing een goede keuze. Bij Scouts Lookout kun je ook de mensen zien die via kettingen omhoog gaan. Lijkt me ook wel leuk om naar te kijken :-)
Hoeveel tijd zijn we hier ongeveer mee kwijt (met de trail, niet met het kijken ;-))?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij liepen in 1,5 uur naar Scout Lookout en in een uur weer naar beneden. Wij zijn geen snelle wandelaars, dus dat moet voor iedereen mogelijk zijn.
Zie hier voor ons verslag. Wij zagen de mensen niet via de kabels lopen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer