Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Hangt ervan af onder welke voorwaarden het ticket geboekt is. Als het goed is heb je die voorwaarden in je bevestiging staan.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Voor zomer 2025 ticket retour BRU LAX met overstap in Londen met alleen handbagage voor €800. Lijkt dat oké? Weet dat prijzen niet te voorspellen zijn...
Ruimbagage hebben we maar voor 1 of 2 nodig dus boeken we apart bij.
Stoelkeuze is met toeslag (British Airways). Wat betaal je daar dan voor?
BA zegt op hun website dat tarieven voor stoelkeuze afhankelijk zijn van route/bestemming/klasse. Dat zie je pas als de boeking gemaakt is. Of 800 euro exclusief bagage een goede deal is moet je zelf bepalen. Er zullen mensen zijn die dit prima vinden maar ook mensen die dit teveel vinden.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij betaalden afgelopen zomer bij BA €364 voor stoelen voor 4 personen, 4 trajecten: BRU LON, LON SEA, DEN LON, LON BRU.
Daar zaten wel 2 x twinseats bij en die zijn paar tientjes duurder. De korte vluchten naar Londen waren 19 per stoel. Had voor ons niet echt gehoeven maar m'n ouders wilden zeker weten dat ze naast elkaar zaten en onze ervaring is dat die korte vluchtjes in de 'kleine' vliegtuigen vaak erg vol zitten.
Tegenwoordig betaal je bijna overal voor stoelreservering, dat is olgens mij na Covid echt veranderd.
Daar zaten wel 2 x twinseats bij en die zijn paar tientjes duurder. De korte vluchten naar Londen waren 19 per stoel. Had voor ons niet echt gehoeven maar m'n ouders wilden zeker weten dat ze naast elkaar zaten en onze ervaring is dat die korte vluchtjes in de 'kleine' vliegtuigen vaak erg vol zitten.
Tegenwoordig betaal je bijna overal voor stoelreservering, dat is olgens mij na Covid echt veranderd.
1e x dat we in een schoolvakantie (meivakantie) moeten gaan en dat doet best pijn als je de afgelopen jaren meestal (buiten de vakanties) voor €500 incl bagage op en neer vloog. Maar sowieso heb ik het idee dat er flink wat routes geschrapt zijn (zoals DUS-ATL) waardoor het allemaal wat duurder is geworden.
Gisteren vastgelegd
19-4 DUS-AMS-TPA met KLM/Delta
5-5 TPA-AMS-DUS met Delta/KLM
10 pax incl ruimbagage en stoel bij Delta voor €7222
Delta’s groupbookings afdeling vroeg pakweg €200 meer per ticket dus we hebben maar gewoon online gelijktijdig 2 boekings gemaakt.
Beetje zielig dat KLM dan voor die cityhopper vluchtjes alleen stoelen tegen betaling aanbiedt.
Gisteren vastgelegd
Delta’s groupbookings afdeling vroeg pakweg €200 meer per ticket dus we hebben maar gewoon online gelijktijdig 2 boekings gemaakt.
Beetje zielig dat KLM dan voor die cityhopper vluchtjes alleen stoelen tegen betaling aanbiedt.
-
- Amerika-ontdekker
Let ook even op het ETA visum. Het is niet veel, maar komt er wel weer bij als je via Londen vliegt.Dagmarvangeffen schreef: ↑01 nov 2024, 20:09Voor zomer 2025 ticket retour BRU LAX met overstap in Londen met alleen handbagage voor €800. Lijkt dat oké? Weet dat prijzen niet te voorspellen zijn...
-
- Amerika-ontdekker
Dank je wel voor de tip! Had ik nog niet op mijn netvlies. Wel voor overstap in Amerika, maar Londen natuurlijk ook.KrekelJapie schreef: ↑02 nov 2024, 13:26Let ook even op het ETA visum. Het is niet veel, maar komt er wel weer bij als je via Londen vliegt.Dagmarvangeffen schreef: ↑01 nov 2024, 20:09Voor zomer 2025 ticket retour BRU LAX met overstap in Londen met alleen handbagage voor €800. Lijkt dat oké? Weet dat prijzen niet te voorspellen zijn...
-
- Amerika-ontdekker
Dat is toch super netjes voor Delta/KLM, 722 euro per persoon inclusief koffer en stoel. Wij zitten op dezelfde heen en terug vlucht maar dan vanaf Amsterdam. Goedkoopste was geloof ik rond dat bedrag maar dan voor de light tickets zonder koffer. Gaan jullie met meerdere gezinnen?AlexFL schreef: ↑02 nov 2024, 13:151e x dat we in een schoolvakantie (meivakantie) moeten gaan en dat doet best pijn als je de afgelopen jaren meestal (buiten de vakanties) voor €500 incl bagage op en neer vloog. Maar sowieso heb ik het idee dat er flink wat routes geschrapt zijn (zoals DUS-ATL) waardoor het allemaal wat duurder is geworden.
Gisteren vastgelegd
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb hier gelezen dat (gratis) gekozen stoelen bij Delta niet gegarandeerd zijn, ook als je met een gezin van vier reist. Ik vraag mij af hoe ik wel zeker kan zijn van mijn gekozen stoelen als ik in main cabin zit. Want in main cabin is het niet mogelijk om betaalde stoelen kiezen, tenzij ik voor preferred seating ga (is nog steeds main cabin maar dan 55 euro p.p. bijbetalen want betere positie in vliegtuig). Is dat dus de enige optie om gegarandeerd de gekozen stoelen te krijgen?
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@marina82 Geen zorg.
Het is mij (met tientallen vluchten met KLM, AF, Delta) nog niet gebeurt dat vooraf gereserveerde/vastgelegde stoelen niet werden gehonoreerd.
Bedenk dat het vooral een juridische vrijwaring (disclaimer) is. Er kan altijd iets gebeuren waardoor het stoelenplan overhoop gaat (bijv. last minute verandering van type vliegtuig). Maar normaal krijg je met de incheck ook de gereserveerde stoelen bevestigd. Daar verandert preferred seating m.i. niets aan.
Het is mij (met tientallen vluchten met KLM, AF, Delta) nog niet gebeurt dat vooraf gereserveerde/vastgelegde stoelen niet werden gehonoreerd.
Bedenk dat het vooral een juridische vrijwaring (disclaimer) is. Er kan altijd iets gebeuren waardoor het stoelenplan overhoop gaat (bijv. last minute verandering van type vliegtuig). Maar normaal krijg je met de incheck ook de gereserveerde stoelen bevestigd. Daar verandert preferred seating m.i. niets aan.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Yes, 3 stellen met de kids.barbiebien schreef: ↑02 nov 2024, 16:11Gaan jullie met meerdere gezinnen?AlexFL schreef: ↑02 nov 2024, 13:151e x dat we in een schoolvakantie (meivakantie) moeten gaan en dat doet best pijn als je de afgelopen jaren meestal (buiten de vakanties) voor €500 incl bagage op en neer vloog. Maar sowieso heb ik het idee dat er flink wat routes geschrapt zijn (zoals DUS-ATL) waardoor het allemaal wat duurder is geworden.
Gisteren vastgelegd
-
- Amerika-ontdekker
Yesss, die hebben wij geboekt! Super blij mee, waren al tijden aan het kijken en hebben getwijfeld om zelf te rijden naar zowel London of Parijs. Nu een beetje duurder maar alsnog voor een mooie prijs (in mijn ogen) rechtstreeks vanaf Ams naar Tampa.barbiebien schreef: ↑02 nov 2024, 16:11Dat is toch super netjes voor Delta/KLM, 722 euro per persoon inclusief koffer en stoel. Wij zitten op dezelfde heen en terug vlucht maar dan vanaf Amsterdam. Goedkoopste was geloof ik rond dat bedrag maar dan voor de light tickets zonder koffer. Gaan jullie met meerdere gezinnen?AlexFL schreef: ↑02 nov 2024, 13:151e x dat we in een schoolvakantie (meivakantie) moeten gaan en dat doet best pijn als je de afgelopen jaren meestal (buiten de vakanties) voor €500 incl bagage op en neer vloog. Maar sowieso heb ik het idee dat er flink wat routes geschrapt zijn (zoals DUS-ATL) waardoor het allemaal wat duurder is geworden.
Gisteren vastgelegd
Nu al zin in, voor het eerst sinds 2017 weer naar Amerika
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@KrekelJapie @Dagmarvangeffen @barbiebien @AlexFL @nico.q
Het is niet nodig en ook niet wenselijk om een hele post te quoten. Quote alleen dat stuk waar je op wilt reageren. Houdt het voor iedereen leesbaar.
Roland
Het is niet nodig en ook niet wenselijk om een hele post te quoten. Quote alleen dat stuk waar je op wilt reageren. Houdt het voor iedereen leesbaar.

Ik ben bang dat je die prijzen tegenwoordig bijna niet meer tegenkomt. Ik vlieg altijd buiten de schoolvakanties vanaf Amsterdam en betaalde voorheen ook niet meer dan EUR 500 voor een ticket. Tegenwoordig soms wel het dubbele (ook afhankelijk van route en maatschappij waar je mee vliegt). Als jij nu EUR 722 per ticket hebt betaald dan vind ik dat naar huidige maatstaven helemaal geen gekke prijs.
Roland
-
- Amerika-ontdekker
Dat is echt heel goedkoop lijkt me! Wanneer heb je die geboekt? Zoals zovelen dat zullen ervaren vind ik het erg lastig om te bepalen hoe lang ik het nog ga aankijken of het nog wat goedkoper wordt...Tantelotje schreef: ↑02 nov 2024, 10:44Wij betaalden afgelopen zomer bij BA €364 voor stoelen voor 4 personen, 4 trajecten: BRU LON, LON SEA, DEN LON, LON BRU.
Volgens mij is dat de prijs voor stoelreservering en niet het ticket zelf.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Klopt zoals @mtl zegt was dit de prijs van de stoelreservering. Een antwoord op jouw vraag wat reserveren van stoelen bij BA zou kosten.Dagmarvangeffen schreef: ↑03 nov 2024, 11:47Dat is echt heel goedkoop lijkt me! Wanneer heb je die geboekt? Zoals zovelen dat zullen ervaren vind ik het erg lastig om te bepalen hoe lang ik het nog ga aankijken of het nog wat goedkoper wordt...Tantelotje schreef: ↑02 nov 2024, 10:44Wij betaalden afgelopen zomer bij BA €364 voor stoelen voor 4 personen, 4 trajecten: BRU LON, LON SEA, DEN LON, LON BRU.
Nu hadden wij trouwens goedkope tickets, net geen €2400 voor 4 personen; vertrek was net voor de zomervakantie.
Maar de gedachte dat wij € 364 per persoon hebben betaald is natuurlijk niet realistisch voor tickets naar Amerika.
Totaalprijs tickets + stelreservering kwam op € 2750 voor 4 persone.
Houdt er rekening mee dat je tegenwoordig bij de light en economy tickets praktisch altijd moet bijbetaleb voor spoelkeuken vooraf.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb 2 weken geleden tickets geboekt, direct via United Airlines, voor de zomervakantie 2025. Op 9 juli vanaf Dusseldorf via München (2 uur overstap) naar San Diego en op 31 juli terug vanaf Las Vegas via San Francisco (2 uur overstap) naar Frankfurt met direct aansluitend hoge snelheidstrein terug naar Dusseldorf. Voor gezin met twee kinderen van 13 en 11 jaar, inclusief bagage, in totaal €2.702. Prima deal.
Enige minpuntje: stoelreservering zou ook in de prijs inbegrepen zijn. Voor de terugvlucht met United heb ik inderdaad gratis stoelen kunnen selecteren, maar Lufthansa vraagt ruim 200 euro voor 2 vluchten. Terwijl het eigenlijk inclusief zou moeten zijn. Op de website zegt Lufthansa bovendien dat gezinnen gratis 'family seating' kunnen aanvragen via het service center, maar dat is me na 2 pogingen nog niet gelukt. En het wordt me niet helemaal duidelijk wat het probleem is. Wordt vervolgd...
Enige minpuntje: stoelreservering zou ook in de prijs inbegrepen zijn. Voor de terugvlucht met United heb ik inderdaad gratis stoelen kunnen selecteren, maar Lufthansa vraagt ruim 200 euro voor 2 vluchten. Terwijl het eigenlijk inclusief zou moeten zijn. Op de website zegt Lufthansa bovendien dat gezinnen gratis 'family seating' kunnen aanvragen via het service center, maar dat is me na 2 pogingen nog niet gelukt. En het wordt me niet helemaal duidelijk wat het probleem is. Wordt vervolgd...
Als je bij de fares kijkt zie je dat bij het wisselen van maatschappij de voorwaarden kunnen veranderen. Ik denk dat je economy hebt geboekt bij United. Daar zit "choose your seat" bij maar er staat ook
Fare attributes apply to flights operated by United and United Express®.
Voor Lufthansa is seat reservation alleen vanaf economy flex. Dus bij een economy vlucht van Lufthansa hoort bijbetaling van de stoel.
Family seating staat niet als gratis aangegeven. Ze adviseren je om tijdig de stoelen te reserveren:
Advance seat reservation for the family
On a long-haul flight, it is particularly important that the whole family sits together and that your children can sit in their favourite seats, for example by the window or near the lavatories.
So we recommend that you reserve your seats in advance when you make your flight booking. Economy Class passengers can reserve seats on all flights operated by Lufthansa and Lufthansa Regional for a fee, depending on the selected fare or booking class.
Fare attributes apply to flights operated by United and United Express®.
Voor Lufthansa is seat reservation alleen vanaf economy flex. Dus bij een economy vlucht van Lufthansa hoort bijbetaling van de stoel.
Family seating staat niet als gratis aangegeven. Ze adviseren je om tijdig de stoelen te reserveren:
Advance seat reservation for the family
On a long-haul flight, it is particularly important that the whole family sits together and that your children can sit in their favourite seats, for example by the window or near the lavatories.
So we recommend that you reserve your seats in advance when you make your flight booking. Economy Class passengers can reserve seats on all flights operated by Lufthansa and Lufthansa Regional for a fee, depending on the selected fare or booking class.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 15862 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties