1e x dat we in een schoolvakantie (meivakantie) moeten gaan en dat doet best pijn als je de afgelopen jaren meestal (buiten de vakanties) voor €500 incl bagage op en neer vloog. Maar sowieso heb ik het idee dat er flink wat routes geschrapt zijn (zoals DUS-ATL) waardoor het allemaal wat duurder is geworden.
Gisteren vastgelegd
19-4 DUS-AMS-TPA met KLM/Delta
5-5 TPA-AMS-DUS met Delta/KLM
10 pax incl ruimbagage en stoel bij Delta voor €7222
Delta’s groupbookings afdeling vroeg pakweg €200 meer per ticket dus we hebben maar gewoon online gelijktijdig 2 boekings gemaakt.
Beetje zielig dat KLM dan voor die cityhopper vluchtjes alleen stoelen tegen betaling aanbiedt.
Mag ik vragen via welke website je hebt geboekt?
Ikzelf ben op zoek naar een soortgelijke route voor 2 volwassenen + 2 kids:
19-04 AMS-TPA
03-05 TPA-AMS
Goedkoopste aanbieder die ik kan vinden is KLM voor 896 per ticket. Dat is dan incl. bagage maar zonder stoelkeuze.
Via Delta zelf, dus delta.com, normaal boek ik prima via ota’s als er een substantieel verschil in zit, maar die lijken weinig te kunnen stunten momenteel .
Dusseldorf ervoor met Amsterdam als tussenstop is op onze data (helaas) goedkoper dan alleen AMS-TPA. Nu wonen wij op 1 uur van DUS af dus voor ons is AMS of DUS om het even.
Ik krijg sinds vandaag een foutmelding op delta.com. Bijvoorbeeld DUS-TPA
image.png (10.45 KiB) 984 keer bekeken
Ik wil eigenlijk ook helemaal niet naar https://nl.delta.com/ omgeleid worden, maar heb nog niet voor elkaar gekregen om dit te omzeilen. Iemand anders wel? Krijgen jullie ook deze foutmelding?
Meerdere browsers geprobeerd. Net als meerdere data. Daarnaast, als ze niet rechtstreeks vliegen op zondag, hebben ze vast andere vluchten met overstap
De app werkt overigens wel, maar daar kun je niet flexibel zoeken (datumgrid).
Ik krijg sinds vandaag een foutmelding op delta.com. Bijvoorbeeld DUS-TPA
image.png
image.png
Ik wil eigenlijk ook helemaal niet naar https://nl.delta.com/ omgeleid worden, maar heb nog niet voor elkaar gekregen om dit te omzeilen. Iemand anders wel? Krijgen jullie ook deze foutmelding?
Krijg hier ook een soortgelijke foutmelding via de (chrome) browser om mijn laptop.
Ik heb een betaalde VPN service, als ik die op USA zet dan blijf ik wel op Delta.com. Helaas nog steeds dezelfde prijs als op de nederlandse site....
Via Delta zelf, dus delta.com, normaal boek ik prima via ota’s als er een substantieel verschil in zit, maar die lijken weinig te kunnen stunten momenteel .
Dusseldorf ervoor met Amsterdam als tussenstop is op onze data (helaas) goedkoper dan alleen AMS-TPA. Nu wonen wij op 1 uur van DUS af dus voor ons is AMS of DUS om het even.
Ik had nog een alert openstaan bij Momondo voor deze route. Kreeg eerder vandaag deze melding, dus je hebt echt geluk gehad
"You can contact our Service Center and make a request to be seated with your children. As long as adjoining seats are available at the time the request is made, we will assign them to you without charging any seat selection fees."
Dus dat maakt het er allemaal niet duidelijker op...
Dus dat maakt het er allemaal niet duidelijker op...
Maar je copy paste alleen de laatste zin. De gehele tekst is in mijn beleving wel duidelijk. Je kunt nu tegen betaling reserveren of wachten tot 24 uur van te voren tijdens inchecken en er dan op gokken dat er een mogelijkheid is om jullie bij elkaar te plaatsen (per twee dan in ieder geval). Dus het is pas gratis die 24 uur van te voren. Als jullie echt met jullie vieren willen zitten raden ze aan dat je betaalde plaatsen reserveert.
We know where you sit as a family can make a difference to your trip so we aim to make it a little easier.
If you don't select your seats in advance, where possible we'll automatically reserve suitable seats for you approximately 24 hours prior to your scheduled departure. If you can't all be seated together, we'll make reasonable efforts to ensure each child under 14 years of age is seated with an adult travelling on the reservation. Therefore, it’s important that you indicate in your reservation at the time of booking that you are travelling with young children.
As an alternative, you can contact our Service Center and make a request to be seated with your children. As long as adjoining seats are available at the time the request is made, we will assign them to you without charging any seat selection fees.
In de tekst die jij citeert staat dat niet. Daar staat dat je (op elk moment) contact op kunt nemen:
"As an alternative, you can contact our Service Center and make a request to be seated with your children. As long as adjoining seats are available at the time the request is made, we will assign them to you without charging any seat selection fees."
Doe je dat niet, dan gebeurt het automatisch zodra OLCI opent. En ook op dat moment komen kinderen <14 altijd bij een ouder. Het staat er wel niet zo hard, maar de USDOT is hier al heel lang mee bezig, heeft airlines gevraagd "vrijwillig" een service commitment hiervoor te doen en heeft hiervoor inmiddels ook al wetgeving aangeboden. Alle US airlines hebben zo'n commitment gedaan en houden zich daaraan.
Dus: reserveren, en direct daarna bellen en aangeven dat je met jonge kinderen (<14) reist en graag onder de genoemde service commitment kostenloos adjacent stoelen wil reserveren.
Ik heb ook via united geboekt bij Lufthansa. Ook met het idee dat dit inclusief stoelen zou zijn, niet dus. Wat ik heb gedaan is via de app van united gechat met een medewerker. Daar heb ik een voorkeur voor stoelen opgegeven. Deze liggen vast zolang niemand anders voor deze stoelen betaalt. Ik kijk dus regelmatig hoeveel stoelen al bezet zijn. Worden dit er teveel naar mijn zin, ga ik alsnog voor de stoelen betalen zodat ze zeker vastliggen.
Ook wij vliegen met jonge kinderen (12 en 14). Sta op het punt te boeken BRU LON LAS en retour LAX LON BRU.
4 Basic tickets voor totaal €2.834 leek me een acceptabele prijs gezien de toch al hoge prijzen nu.
Mijn vragen:
Tickets zijn via Vliegwinkel.nl. Review zijn oké, altijd wat slecht maar ook goede. Zijn er nog aandachtspunten om op te letten bij het boeken?
Als je een vlucht met overstap hebt, kan je dan ook alleen voor de vlucht van LON naar LAS stoelen reserveren? Gaat om vlucht American Airlines, uitgevoerd door British Airways.
Overstap in Londen, zou 1,5 uur voldoende moeten zijn ivm douane (ETA)?
Misschien voor jullie wat simpele vragen maar 1e keer dat we zo'n reis maken dus wil liever niet verrast worden.
Ook wij vliegen met jonge kinderen (12 en 14). Sta op het punt te boeken BRU LON LAS en retour LAX LON BRU.
4 Basic tickets voor totaal €2.834 leek me een acceptabele prijs gezien de toch al hoge prijzen nu.
Mijn vragen:
Tickets zijn via Vliegwinkel.nl. Review zijn oké, altijd wat slecht maar ook goede. Zijn er nog aandachtspunten om op te letten bij het boeken?
Als je een vlucht met overstap hebt, kan je dan ook alleen voor de vlucht van LON naar LAS stoelen reserveren? Gaat om vlucht American Airlines, uitgevoerd door British Airways.
Overstap in Londen, zou 1,5 uur voldoende moeten zijn ivm douane (ETA)?
Misschien voor jullie wat simpele vragen maar 1e keer dat we zo'n reis maken dus wil liever niet verrast worden.
Voor mij vliegtip nummer 1: Boek altijd direct. Ik zit (helaas) minimaal 3x per maand in een vliegtuig, en ik kan je verzekeren dat je blij bent dat wanneer er eens iets niet helemaal lekker loopt, je direct kan schakelen met de uitvoerende partij.
Voor mij vliegtip nummer 1: Boek altijd direct. Ik zit (helaas) minimaal 3x per maand in een vliegtuig, en ik kan je verzekeren dat je blij bent dat wanneer er eens iets niet helemaal lekker loopt, je direct kan schakelen met de uitvoerende partij.
Dit is slechts mijn mening....
Goede mening/tip! Ik dacht dat dit veel duurder zou zijn, maar net bij American Airlines dezelfde vlucht opgezocht en die is zelfs net iets goedkoper
Inderdaad direct bij airline boeken, niet bij brokers.
An zich geheel mee eens, maar hoe doe je dat als er op het traject met verschillende maatschappijen wordt gevlogen. Daar kan je mee te maken hebben indien je moet overstappen. Zelf ben ik namelijk aan het kijken voor vluchten naar Las Vegas en zie dan ook combinaties van BA en Iberia bijvoorbeeld. Dergelijke reizen worden dan o.a. via Expedia/Booking/Kilroy aangeboden.
Ga je dan evengoed dit boeken via de beide Airlines? Of kies je dan toch voor een broker?
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.