Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke trip is jullie allermooiste geweest?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Bensiegel
Amerikafan

Welke trip is jullie allermooiste geweest?

Bericht door Bensiegel »

Vraag aan de ervaringsdeskundigen, die meerdere regio's hebben bezocht. Wij zitten in dubio waar we komende zomer naar toe willen. We willen 3 weken roadtrippen in Amerika, met zijn vieren. (vrouw, 2 dochters (14 en 19 jaar dan) en ik)
Afgelopen april/mei heb ik samen met mijn oudste dochter een reis van Seattle, langs de kust van Oregon naar San Francisco gemaakt. Dit is geweldig goed bevallen. We hebben ook veel aan jullie adviezen gehad. Hoogtepunten (buiten de steden) waren Columbia River Gorge, Silver Falls State Park, de vele State Parks langs de kust, Redwoods, Point Reyes, Sonoma County, Russian River....en nog veel meer wellicht...

We hebben een aantal ideeën bijvoorbeeld:
Wederom naar het westen vanuit Seattle naar Las Vegas, langs een aantal bekende nationale parken en meer moois. (Mt Rainier, Lake Tahoe, Yosemite, Sequoia, Death Valley).

San Francisco naar Phoenix, langs weer andere parken.

Vanuit Chicago door Minesota, South Dakota, Wyoming, Idao richting Portland of Seattle. (als tip reeds gekregen)

Een ronde vanuit Boston naar Montreal, Toronto richting New York, en veel natuur overal ertussen ligt.

Vanuit Nashville een ronde door Tenessee, North/South Carolina, Georgia, met een deel van de kust erbij.

We zullen midden tot eind juli willen vertrekken. Combinatie natuur, cultuur, steden, adventure, relaxen, goed eten. Alles met huurauto.
Gezien we midden in de zomer zitten, twijfel ik wel omdat het op een aantal plekken veel te heet zal zijn.

Welke regio's bevelen jullie ons aan? Wat is jullie mooiste reis in de VS geweest, als je er meerdere gedaan hebt, rekening houdend met de periode van het jaar?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Welke trip is jullie allermooiste geweest?

Bericht door Martin & Marianne »

Leuke vraag!
Wat is mis tussen jouw suggesties is Colorado. Dat is een prachtige staat, en prima te doen in de zomer. Misschien combineren met Yellowstone?
Onze 2013- en 2019-reis (beide met Colorado) behoren tot onze mooiste reizen. Maar er waren eigenlijk geen reizen die niet prachtig waren. We hebben wel een sterke voorkeur voor het westen. Onze reis in het noordoosten was ook prachtig, maar dat was in de herfst. Het lijk mij in de zomer een stuk minder spectaculair wat natuur betreft.
Als je al bang bent voor de warmte in het zuidwesten zou ik in juli niet naar het zuiden/zuidoosten gaan; daar zal de warmte minder goed te doen zijn dan in het droge zuidwesten.
ik heb in dit topic net een suggestie gedaan voor een route van Seattle naar SF. Dat is uit te breiden met een stuk Californië. Misschien heb je daar iets aan.

Marianne
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Wij zijn drie keer geweest.
De eerste keer was een roadtrip in Florida. Dat was een fijne vakantie, heerlijk weer, geweldige omgeving. Met je wensenlijstje van eten, steden, relaxen etc zou dit wel goed bij jullie kunnen passen.

De tweede keer Seattle naar Salt lake city. Dat was echt een prachtig gebied. Heerlijke temperaturen ook. Mooi voor wildlife en omgeving. Dit pas vooral erg goed bij ons: veel in de natuur, steden zoveel mogelijk vermijden.

De derde keer Rondje Denver. Ook een prachtig gebied met heerlijke temperaturen. Iets minder wildlife (wel in yellowstone/GT) maar de omgeving had meer afwisseling met ook de rode rotsen rondom Moab/ Colorado NM.

We willen nog heel graag naar zuid west. Maar afgelopen jaar in Moab was het echt verschrikkelijk heet. Daar zijn we zelfs een dag eerder vertrokken. Daarom willen we daar naartoe als de kids niet meer meegaan. Zodat we in voorjaar of het najaar daar naartoe kunnen.
Ook staat rondje Vancouver: Banff- Glacier- Seattle- Vancouver nog op ons wensenlijstje.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Natuurlijk de allereerste in het zuidwesten met Yellowstone in 1995. Toen was alles nog nieuw. We waren 4 weken vanaf 23 mei en dat is goed bevallen. Inmiddels zijn we een keer of 12 in Amerika geweest en van de recentere reizen was die van 2022 Yellowstone en de Dakota's ook een topper. Dat was in september/oktober.
https://jojostravel1995usa.blogspot.com/
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Alaska 2019. De ongerepte natuur, wildlife, alles, was geweldig. En een huwelijksaanzoek helpt natuurlijk ook wel mee.
E de silver salmon creek lodge was een ervaring om nooit meer te vergeten.
You should never go to Alaska as a young man because you'll never be satisfied with any other place as long as you live.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Naar Alaska met de MsRotterdam endaarna met de camper verder. Prachtige reis.
Het rondje Zuid westen, standaard rondje blijft erg mooi.
Alle reizen waren prachtig, maar als wildlife liefhebber zou ikniet zo gauw weer naar het NO gaan.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Zonder uitzondering waren alle rondreizen in het Zuid, Noord en Mid Westen prachtig.
Ik heb dus duidelijk, qua natuur, minder voorkeur voor het Noord Oosten en Florida. Ook heerlijk, maar veel minder spectaculair.

De eerste het speciaalst omdat alles nieuw en geweldig was. Die met m'n ouders heel bijzonder om het hen te kunnen laten zien.

De aller, allermooiste was misschien die in 2019. We gingen van Seattle naar Las Vegas via Glacier, Yellowstone, Grand Teton, Moaben de UT12.
Daar zaten alle favorieten in, maar vooral ook het prachtige Glacier
Daar zou ik graag nog eens naar terug gaan.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

dejong89 schreef:
05 nov 2024, 15:43
E de silver salmon creek lodge was een ervaring om nooit meer te vergeten.
Jaa, die staat ook heel hoog in ons lijstje. Wij zijn er in 2017 geweest en zitten nog steeds met heimwee op de bank :lol:
BonnyR schreef:
05 nov 2024, 17:52
maar als wildlife liefhebber zou ikniet zo gauw weer naar het NO gaan.
Wij zijn net naar Washington DC en de Deep South geweest. Washington was geweldig, maar voor de rest hebben we inderdaad ook het wild en de rust van het westen gemist.
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Dank voor al jullie tips en reacties! Hier kunnen we wat mee, we houden ons intussen aanbevolen voor meer tips.
Door de hitte verwacht ik dat voor ons de klassieke zuid-west routes voor nu even afvallen, en beter kunnen bewaren voor een andere periode.
En in o.a. Florida zal het vooral benauwd zijn, aan de andere kant als je geregeld kunt zwemmen is dat ook prima.
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Alaska gaan we zeker ook eens bekijken, vluchten naar Anchorage zijn best voordelig.
Alleen ligt dit die beroemde Silver Salmon Creek Lodge volledig buiten budget, met $ 1500 per persoon per dag :)
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Ja, die is echt ongelooflijk duur geworden. Was al niet goedkoop, maar wij zouden hem nu ook overslaan helaas. Gelukkig zitten we nooit verlegen om andere plannen, dus mochten we weer eens in Alaska komen, dan is er vast wel wat anders wat ons aanspreekt.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Niet te beantwoorden deze vraag :-)
Waarom ? Omdat elke reis weer wat anders heeft. Én omdat het reisgezelschap van groot belang is.
Zo zijn we een paar keer kort naar Zuid Oost geweest. Floriada, Georgia, Alabama. Een combinatie van zonvakantie, pretparken, bezoek studerende dochter, beetje tennis kijken etc. Onvergetelijk !
Of met de camper van Denver naar LA met alle parken, als afsluiting van de studietijd van de kinderen. Gezelligheid, veel wandelen, veel parken, veel bekijken. Maar ook zijn we met vrienden met 2 campers 4 weken door zuid west en met diezelfde vrienden 3 weken door Canada gereisd. Een leuke dynamiek, waarbij je veel ziet, maar waar ook de gesprekken aan het eind van de dag en het diner weer heel anders zijn.
En toen kwam de tijd dat we met een truck-camper met z'n 2-tjes het noord-westen bezocht hebben.
En ja... De Silver Salmon Creek Lodge: die volgt straks in juni ! :lol: Duur, maar uniek. Maar wij vinden unieke plekken in de wereld mooi ! Vorig jaar de gorrila's in Uganda, straks de beren in Alaska, volgende week de Serengeti...
Kortom: er is geen allermooiste trip. Het gaat erom dat je met de juiste mensen, het juiste reistempo en de juiste bestemming bezoekt !
En ja... ik ben me bewust dat ik bevoorrecht ben om it te kunnen doen, maar kies hiervoor door een hoop andere zaken hiervoor te laten....
pumi1000
Amerika-expert

Bericht door pumi1000 »

mooi beschreven @paulr :thumbup:

Onze 1e reis in 1998 was speciaal, omdat we daar toen getrouwd zijn, dus Florida heeft wel een speciaal plekje.
In 2012 onze eerste reis standaard rondje in Zuidwesten met dochter en dat was zo mooi, omdat alles nieuw is. Maar de reis met Yellowstone erin via Colorado en Montana ook heel mooi. Verder vind ik alle streken wel zijn charme hebben en echt alles is anders, maar dat is het leuke ervan.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Lrj15
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Lrj15 »

In 2018 deden wij met onze toen 17 jarige het klassieke rondje door het zuidwesten, ik moet zeggen dat hij daar nu nog steeds over zegt dat dat een bijzondere reis was, en dat ie toen veel gezien heeft. Wij denken nog vaak terug aan deze reis. Ik zou dat graag nog keer overdoen. Daarvoor hadden wij al 2x roadtrip door Florida gedaan, wat ook superleuk was, pretparken ( hou niet van pretparken toch leuk), natuur, stranden, Key West, maar idd vochtig warm. Ik hou echt van dat Florida sfeertje. En in 2019 Texas/NM, ook bijzonder, natuur, steden, woestijnen, veel te doen en te zien. Maar: veel te warm in de zomer. Dit voorjaar korte roadtrip Washington DC-Gettysburg dat rondje; heel leuk, met z’n tweeen, ik denk voor tieners saai. En nu in t najaar Tennessee, Nashville, Graceland e.d. ook met z’n tweeën, superleuk, maar ook weer voor tieners beetje saai. Voor van de zomer denken we aan Colorado- Yellowstone- Dakota, dus ook op zoek weer op dit forum. Mijn reactie voegt eigenlijk niet veel toe denk ik, zie veel dezelfde ervaringen. Maar veel succes met een keuze maken! Sowieso gaat het om de beleving samen, dingen zien, samen reizen. (Ik kreeg vorige jaar een levensbedreigende ziekte( het gaat nu weer goed) en 1 van de dingen die wij tegen elkaar zeiden was dat we blij waren dat we i.i.g. deze reizen samen gedaan hebben, dat we die herinneringen gemaakt hebben)
Fl🐊NY🗽NJ-CA🌴AZ🌵NV-UT-🏜️TX🤠-NM-OK-DC-🇺🇸VA-WV-🍩PA-MD-GA-🍑TN-AR-Al-🏈MS-IL
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Het meest bijgebleven? Het niet naar huis kunnen omdat een stel idioten het nodig vond om met gekaapte vliegtuigen gebouwen in te vliegen...

Of het het allermooiste is geweest weet ik niet. Maar wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om ons huis te laten bouwen op de flanken van Mt Hood in Oregon. Dus ik denk dat ze daar iets goeds hebben gedaan. Of in ieder geval iets wat voor ons de doorslag heeft gegeven.

Wij genieten hier nog steeds van de rust, de ruimte en de enorme verscheidenheid aan landschappen. Het niet vertrappelt worden onder de toeristen. Een paar weken geleden hier nog met vrienden die op bezoek waren op pad geweest naar Hells Canyon, Painted Hills, Crater Lake, Silver Falls en Cannon Beach. Bij de laatste locatie waren ze bijna verbaast dat ze andere toeristen tegenkwamen. Dat typeert wat ons betreft nog steeds Oregon, maar ook Washington State.
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

Het begint al wat drukker te worden qua toeristen maar ik ben ook nog altijd de grootste fan van The Pacific Northwest (al dan niet in combinatie met Canada en/of Glacier en Yellowstone). Alaska afgelopen juni kwam in de buurt. Maar ik heb dan ook niet graag te grote horden andere toeristen en te hete temperaturen. Dus ik denk dat de combo Oost-Canada/New England volgend jaar ook wel mooi gaat worden.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mooiste trip is niet te zeggen, alle reizen hebben wel wat.
Mijn eerste keer in 1984, als 18-jarige met een vers rijbewijs was waanzinnig, auto geleend van familie van een vriend in Oregon, en de hele westkust afgereden samen, geweldig.
Maar ook afgelopen Oktober, een week in Death Valley en daar vooral buitende gebaande paden geweest was geweldig, heerlijk rustig, en uren lang helemaal alleen op pad.
Ragjee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Ragjee »

Ondanks mijn nog vrij beperkte ervaring met het rondreizen is onze eerste grote rondreis in 2019 (standaard rondje zuidwesten) in ons geheugen gegrift. Er wordt nog wekelijks over gesproken. Er hangen foto's van in huis. Onze liefde voor Amerika is toen eens zo groot geworden. De diversiteit van de natuur, steden, leuke wandelingen: prachtig!

in 2023 hebben we voor het eerst een roadtrip gedaan met ons dochtertje door oa Yellowstone, South Dakota en Colorado. We zullen nooit vergeten dat haar eerste verjaardag in Yellowstone werd gevierd. Ze heeft voor het eerst beginnen kruipen in Grand Teton. We hebben prachtig natuurschoon gezien én we hebben prachtige herinneringen voor het leven. Zij gaat die specifieke reis niet meer herinneren maar heeft wél geweldige ervaringen en een verreikt wereldbeeld. Deze reis heeft dus een heel ander plekje in ons hart.

Zoals @paulr het zo mooi beschreef, zo is het! Juiste mensen, op de juiste plaats op het juiste tempo :)

Erg leuk topic om te lezen!
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht