Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(Flying Blue) American Express creditcard

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Amarens
Amerika-ontdekker

Re: (Flying Blue) American Express creditcard

Bericht door Amarens »

Opmerking moderator

Het is niet nodig om opnieuw een berichten te plaatsen dat je referral links wilt aanbieden.

Als mensen een referral nodig hebben dan kunnen ze vragen dat iemand hen een PB stuurt met zo'n link.
jacko1972
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door jacko1972 »

Ik ben me aan het verdiepen in de wondere wereld van American Express.

Op dit moment heb ik een ING Platinum en Wise Card,

De reden om naar AMEX (platinum) te gaan is dat ik geen aparte verzekering voor de huur auto moet nemen.

De "korting" moet dus in elk geval E780 (jaarprijs) zijn. Of mag de kaart ook eerder worden opgezegd ?

Dan hebben we de nog de referal bonus. die ook bepaalde waarde heeft.
(wil de punten omzetten naar Hilton), uitgaande van 100000 punten zijn dat ongeveer 2 overnachtingen..

Mis ik nog iets . of denk ik te vreemd ..
2005 CA, AZ, NV, UT
2006 CA, OR, WA, ID, MT, WY, UT
2008 NV, UT, WY, MT, SD, CO
2009 FL en CA, AZ, NV
2012, 2014, 2014, 2015 en 2017 FL
2019 FL, GA, SC
2022 UT, ID, WY, SD, NE, CO
2023 Canada, WA, ID, MT
2024 FL
2024 DC, VA, DE, NJ, PA, NY, CT, RI, MA
2025 NV,CA,AZ,UT
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

De Amex platinum kan op ieder gewenst moment opgezegd worden met een opzegtermijn van 30 dagen. Je hoeft deze dus geen jaar aan te houden.

De punten (die je ontvangt na uitgave van 4000 euro) kan je inderdaad omzetten naar Hilton of naar een andere keten. Afhankelijk van welke punten er nodig zijn voor de overnachtingen kun je deze boeken.

Met de Platinum kun je ook gebruik maken van lounges op de vliegvelden.

Als je een link wilt ontvangen, stuur mij gerust een pb.
GerdadV
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door GerdadV »

Wij willen graag een AMEX platinumcard aanvragen, maar kennen niemand in onze omgeving die er eentje heeft. En het is zonde om bonus te laten liggen.
Wil iemand een referrallink sturen?
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@jacko1972 Er zijn nog meer voordelen dan alleen de autohuurverzekering en de miles. Zoals iemand boven mij zei heb je natuurlijk de loungetoegang, maar daarnaast heb je ook Privium (voor een snellere grenspassage) en het jaarlijkse diner-tegoed.

Ik las dat je interesse uitgaat naar Hilton. Je krijgt ook van een aantal hotels een loyaliteitstatus. In het geval van Hilton is dat Hilton Honors Gold.

@GerdadV Ik denk dat je de reguliere Amex Platinum bedoelt en daarvoor heb ik geen referral. Alleen voor de Flying Blue. Maar er zijn vast genoeg anderen. :wink:
jacko1972
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door jacko1972 »

redeye schreef:
08 nov 2024, 15:32
@jacko1972 Er zijn nog meer voordelen dan alleen de autohuurverzekering en de miles. Zoals iemand boven mij zei heb je natuurlijk de loungetoegang, maar daarnaast heb je ook Privium (voor een snellere grenspassage) en het jaarlijkse diner-tegoed.

Ik las dat je interesse uitgaat naar Hilton. Je krijgt ook van een aantal hotels een loyaliteitstatus. In het geval van Hilton is dat Hilton Honors Gold.
Hlton Gold is leuk.. maar ik ben al diamond member ;) maar dat terzijde.

Weet jij ook welke autohuurverzekeringen worden gedekt (CDW/LIS)

En de lounge toegang had ik al gezien (wel lekker).
2005 CA, AZ, NV, UT
2006 CA, OR, WA, ID, MT, WY, UT
2008 NV, UT, WY, MT, SD, CO
2009 FL en CA, AZ, NV
2012, 2014, 2014, 2015 en 2017 FL
2019 FL, GA, SC
2022 UT, ID, WY, SD, NE, CO
2023 Canada, WA, ID, MT
2024 FL
2024 DC, VA, DE, NJ, PA, NY, CT, RI, MA
2025 NV,CA,AZ,UT
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door mpaauwe »

GerdadV schreef:
08 nov 2024, 14:29
Wij willen graag een AMEX platinumcard aanvragen, maar kennen niemand in onze omgeving die er eentje heeft. En het is zonde om bonus te laten liggen.
Wil iemand een referrallink sturen?
Hi

Ik heb je een link gestuurd; laat het weten als je nog vragen hebt.
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@jacko1972 De volgende aanvullende verzekeringen hoef je niet af te sluiten bij autohuur:
a. Collision Damage Waiver (CDW)|
b. Loss Damage Waiver (LDW)
c. Opheffing/verlaging eigen risico (Super CDW/LDW)
d. Theft Protection (TP)
e. Top Up/Supplemental Liability (SIl)

Belangrijk:
- betaal de autohuur met je creditcard.
- je bent verzekerd voor iedereen die rijdt in de auto, mits ze op de huurovereenkomst staan.
- de maximale vergoeding die ze geven is de waarde van de auto tot maximaal €75.000. (Van belang als je een duurdere auto zou rijden)
- als je letsel veroorzaakt bij een ander ben je verzekerd tot en met €750.000 en in Amerika €1.000.000.
- de schade die is ontstaan door offroad te rijden, wordt niet vergoed.

Dit is de belangrijkste informatie opgesomd. Ook handig voor anderen die de autohuurverzekering willen gebruiken van de reguliere Amex Platinum.
Taartje
Amerika-newbie

Bericht door Taartje »

Is de Flying blue silver ook de moeite waard? Of heeft FB Gold veel voordelen behalve de Miles en lounge toegang?
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@Taartje Het voordeel van de FB Silver is dat hij het eerste jaar gratis is en daarna per jaar goedkoper is dan de FB Gold. Het voordeel van de FB Gold is dat het sparen van zowel miles als XP een stuk sneller gaat. Ook heb je bij de FB Gold een reis- en annuleringsverzekering die je bij de Silver niet hebt. Daarnaast krijg je met de FB Gold gunstigere referral bonus miles.

Je hebt met zowel de FB Gold als FB Silver geen toegang tot de lounges. Dit is alleen bij de reguliere Amex kaarten.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Taartje schreef:
09 nov 2024, 20:38
Is de Flying blue silver ook de moeite waard? Of heeft FB Gold veel voordelen behalve de Miles en lounge toegang?
Een hier niet genoemd voordeel is dat de Silver elk jaar 15 XP , s oplevert
Voor ( na het 1e jaar ) Eur. 75.

Een ander voordeel wat ik hier niet genoemd zie is het Fly now; Pay later ; zonder extra kosten betaal je je Air France -KLM en Transavia tickets in drie termijnen.

Voor wat betreft de reis /annuleringsverzekeringen kun je het bij FB Gold houden ; Top verzekerd !
De Classic Amex Gold zou ik niet aanraden ; de Mastercard Black heeft dan voor een lagere prijs veel meer voordelen.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Taartje
Amerika-newbie

Bericht door Taartje »

Bedankt voor de snelle reacties! Als ik het goed begrijp is een aparte reisverzekering niet nodig met FB gold?
En aanvullende verzekeringen voor de autohuur in Amerika weer wel? :D
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

ik vind dat altijd moeilijk om af te gaan op reisverzekering creditcard, want je moet je vakantie betaald hebben met de credit card. Wat als je de tickets dan al hebt gekocht ? en moet je alles met credit card betalen want de exchange rate is stuk slechter dan die van bijvoorbeeld revolut.

Weegt dat dan op tegen de " zekerheid" van een normale reis/annuleringsverzekering
stel dat je op een vakantie van 10000 euro een 1% slechtere koers hebt dan is dat 100 euro duurder daar heb je bijna een doorlopende reisverzekering voor

Ik weet het oprecht niet
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Mijn enige (gelukkig) ervaring met de annuleringsverzekering van de Amex FB gold is een goeie, door ziekte weekje ooit Rome moeten annuleren, en keurig de reissom terug gekregen via Amex. Geen gezeur, en snelle terugbetaling. Maar je moet inderdaad wel alles met de kaart betalen dan, en vorig jaar lukte dat niet omdat Travelhome geen CC accepteert. (Welkom in 1970!) Gelukkig heb ik ook een reisverzekering bij de ANWB, maar alleen de CC is dus soms niet afdoende.
nimie
Amerika-ontdekker

Bericht door nimie »

Hoi,

Ik heb nu de goldcard en min vrouw heeft de green partner card. Kan ik haar dan middels refferal een platinumkaart laten nemen zodat we beide 100k punten krijgen?
Afbeelding
peterd87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door peterd87 »

Nee, ze heeft al een kaart op haar naam. Opzeggen en over 12 maanden aanvragen is wel een optie.

Als alternatief zou je kunnen kijken naar de Flying Blue kaarten, die ziet American Express als een alternatief product en meestal krijg je hiervoor wel de punten bij aanvraag.
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87

Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Nee, dit kan niet
maar je zou het wel kunnen proberen.. Want het werkt soms gewoon.

Ik heb dit jaar al 2x een Amex kaart (gold en platinum) aangevraagd op naam van mijn partner, via mijn refferal.
Het heeft mij aardig wat miles opgeleverd. :mrgreen: Daarna zeg ik hem gewoon weer op. Dit is tot nu toe altijd goed gegaan.
Sterker nog, met de huidige bonus (50k) en het feit dat ze een grote uitgave moest doen en dus hierdoor haar bonus ook kreeg (weer 50k) heb ik in een kleine 2 weken tijd 100k aan miles gekregen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door ONYX666 »

als ik een "normale"amex kaart groen of blauw voor 1 jaar (eerste jaar gratis) neem mag ik dan over 3 maanden een amex FB met welkomst aanbieding gebruiken ? Je mag dit alleen als je laatste jaar geen kaart hebt gehad alleen is het me niet duidelijk of dit ook tussen deze 2 types kaarten geldt

Ik wil dit doen om "veilig"cdp code 427346 te kunnen gebruiken
peterd87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door peterd87 »

In principe ziet Amex het als 2 aparte producten en zou dit goed moeten gaan (meeste gevallen krijg je de punten, geen garantie)

Let er wel op dat je de afgelopen 12 maanden geen FB kaart hebt gehad.
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87

Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

ik heb in feb mijn fb platiunum opgezegd, ik wil nu dus tijdelijk een normale amex kaart om in feb 2025 weer een fb te kunnen pakken
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer