Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Avis Preferred
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Re: Avis Preferred
@habbekuk Nee, dit tarief was het "duurdere" tarief, dus ook gratis annuleerbaar...heb inmiddels geboekt via avis.nl, daar kreeg ik ook deze prijs te zien.
Rest nog de vraag wat de upgrade-opties zouden zijn van een Ford Edge?
Rest nog de vraag wat de upgrade-opties zouden zijn van een Ford Edge?
- bedeve
- Amerika-expert
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- HennyCox
- Amerikakenner
@bedeve Die snap ik ook nog wel
Ik vroeg erom vanuit de app van Avis...daar staat niks vermeld.
Ik heb al via de website geboekt.
Avis.nl was 150euro goedkoper dan avis.be trouwens

Ik vroeg erom vanuit de app van Avis...daar staat niks vermeld.
Ik heb al via de website geboekt.
Avis.nl was 150euro goedkoper dan avis.be trouwens

Dat is wel grappig dat NL goedkoper is. In al mijn bijna dagelijkse zoektochten
van dit jaar waren IS, DK, BE enzv.. steeds goedkoper dan NL.
UIteindelijk bij Alamo geboekt
Ik boek altijd een vaste klasse en ben niet meer bezig met status.
Heb normaal gesproken bijna een jaar om een goede prijs te tikken.
Met het forum en zelf zoeken lukt dat tot nu toe eigenlijk altijd om bv. Surburban
voor een leuke prijs te boeken.
Ik weet dus niet welke klasse erna komt.
van dit jaar waren IS, DK, BE enzv.. steeds goedkoper dan NL.
UIteindelijk bij Alamo geboekt

Ik boek altijd een vaste klasse en ben niet meer bezig met status.
Heb normaal gesproken bijna een jaar om een goede prijs te tikken.
Met het forum en zelf zoeken lukt dat tot nu toe eigenlijk altijd om bv. Surburban
voor een leuke prijs te boeken.
Ik weet dus niet welke klasse erna komt.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Naast mijn Hertz reservering voor a.s. maandag heb ik nu ook een reservering bij Avis.is gemaakt die iets goedkoper is.
Nu heb ik 2 vragen: Mag je bij Avis zelf een auto kiezen als de toegewezen auto je niet bevalt(Presidents club)
Nu zie ik in de app staan: sla de balie over rond de ID verificatie nu af.
Dan wordt er gevraagd of je een foto van de voor EN achterkant van je rijbewijs wil maken.
Nou vind ik de voorkant niet zo erg, maar op de achterkant staat je BSN. Die kan ik wel afschermen natuurlijk.
Maar ben even benieuwd of en hoe jullie dit doen.
Nu heb ik 2 vragen: Mag je bij Avis zelf een auto kiezen als de toegewezen auto je niet bevalt(Presidents club)
Nu zie ik in de app staan: sla de balie over rond de ID verificatie nu af.
Dan wordt er gevraagd of je een foto van de voor EN achterkant van je rijbewijs wil maken.
Nou vind ik de voorkant niet zo erg, maar op de achterkant staat je BSN. Die kan ik wel afschermen natuurlijk.
Maar ben even benieuwd of en hoe jullie dit doen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
- HennyCox
- Amerikakenner
@asv60 Ik kreeg 2 jaar geleden in Las Vegas bij Avis als PC lid een auto toegewezen. Hiermee ging ik niet akkoord, ik had recht op een upgrade op de geboekte klasse. Toen kreeg ik 3 auto's aangewezen waaruit ik mocht kiezen, hier ging ik weer niet mee akkoord en toen uiteindelijk weer uit 3 andere kunnen uitkiezen en toen met een Traverse weggereden. Laat je dus niet te makkelijk afschepen en blijf volhouden totdat je tevreden bent.
@HennyCox Toch zitten er nogal wat beperkingen aan die gratis upgrade als PC member. Zo had ik 3 jaar geleden eigenlijk geen recht op een suv upgrade omdat die toen was uitgesloten. Toen ik een premium SUV kreeg, heb ik die geweigerd en over mijn upgrade gesproken. Maar ik wist dat ze daar in feite niet in mee hoefden te gaan. Ik kreeg direct een Standard Suv mee.
- asv60
- Amerika-expert
Hier ff een update. Gisteren bij Avis op MCO de auto opgehaald. Thuis toch maar de ID check van het rijbewijs gedaan en BSN afgeschermd.
In de garage stond stond onze naam niet op het bord en in die app stond ook niks. Dus in de korte rij bij het kantoortje. Toen ik bijna aan de beurt was zag ik dat we een Ford Explorer toegewezen hadden gekregen. Kon deze in de app accepteren of een andere kiezen. Deze geaccepteerd en op zoek naar het vak waar hij moest staan. Dat konden we niet vinden, dus terug naar kantoortje. Daar bleek dat we een auto bij de A terminal toegewezen hadden gekregen en wij stonden bij B. De meneer wees ons een andere auto toe, een Kia Sorento. Bij het uitrijhokje vroegen ze alleen het contract en het rijbewijs. Ik denk dat de verwarring met A en B komt omdat ik misschien geen vluchtnummer heb ingevuld. Kan me niet meer herinneren of ik dat gedaan heb of niet.
In de garage stond stond onze naam niet op het bord en in die app stond ook niks. Dus in de korte rij bij het kantoortje. Toen ik bijna aan de beurt was zag ik dat we een Ford Explorer toegewezen hadden gekregen. Kon deze in de app accepteren of een andere kiezen. Deze geaccepteerd en op zoek naar het vak waar hij moest staan. Dat konden we niet vinden, dus terug naar kantoortje. Daar bleek dat we een auto bij de A terminal toegewezen hadden gekregen en wij stonden bij B. De meneer wees ons een andere auto toe, een Kia Sorento. Bij het uitrijhokje vroegen ze alleen het contract en het rijbewijs. Ik denk dat de verwarring met A en B komt omdat ik misschien geen vluchtnummer heb ingevuld. Kan me niet meer herinneren of ik dat gedaan heb of niet.
Iemand ervaring met het boeken bij Avis op creditcard X en vervolgens ophalen met creditcard Y? Heb namelijk de CC waarmee ik geboekt heb geannuleerd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hi ASV60,asv60 schreef: ↑22 okt 2024, 12:30Hier ff een update. Gisteren bij Avis op MCO de auto opgehaald. Thuis toch maar de ID check van het rijbewijs gedaan en BSN afgeschermd.
Ben jij PC bij Avis? Zo ja, hoe ging dat daar? In de Amerikaanse site staat hij bij mij namelijk niet. Heb je dan wel gewoon recht op een upgrade?
HennyCox schreef: ↑19 okt 2024, 06:03@asv60 Ik kreeg 2 jaar geleden in Las Vegas bij Avis als PC lid een auto toegewezen. Hiermee ging ik niet akkoord, ik had recht op een upgrade op de geboekte klasse. Toen kreeg ik 3 auto's aangewezen waaruit ik mocht kiezen, hier ging ik weer niet mee akkoord en toen uiteindelijk weer uit 3 andere kunnen uitkiezen en toen met een Traverse weggereden. Laat je dus niet te makkelijk afschepen en blijf volhouden totdat je tevreden bent.
Ik heb contact gehad met Avis. Het is niet mogelijk om achteraf je account te koppelen aan een boeking.
Ik heb dus de boeking opnieuw moeten maken om gebruik te kunnen maken van de PC voordelen.
- asv60
- Amerika-expert
Ja ben PC member. In de app staat dat vermeld. Geen idee of ik een upgrade heb gehad, wij vonden de Kia Sorento groot genoeg.jhoning schreef: ↑05 nov 2024, 14:32Hi ASV60,asv60 schreef: ↑22 okt 2024, 12:30Hier ff een update. Gisteren bij Avis op MCO de auto opgehaald. Thuis toch maar de ID check van het rijbewijs gedaan en BSN afgeschermd.
Ben jij PC bij Avis? Zo ja, hoe ging dat daar? In de Amerikaanse site staat hij bij mij namelijk niet. Heb je dan wel gewoon recht op een upgrade?
Ik heb nog wel ff een vraagje. Ik had toen ik de boeking maakte opgegeven 16.30 halen en ook 16.30 terug brengen. Uiteindelijk haalden we 'm later op. Op het contract staat dat we 'm 17.15 opgehaald hebben, maar de inlevertijd staat nog op 16.30 uur. Dit klopt dan toch niet? Ik ben in de veronderstelling dat we dan ook pas om 17.15 uur terug hoeven te brengen. Normaal maakt me dat niet zoveel uit, maar we vertrekken nu pas 's avonds, dus is fijn als we wat later in kunnen leveren. Hoe zien jullie dit?
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@asv60 Volgens mij is dat de gebruikelijke gang van zaken. Ik heb enkele huurovereenkomsten van de afgelopen jaren bij mij bekeken en zag dat bij later ophalen, dezelfde (afgesproken) tijd van inleveren stond. Bij eentje zelfs 4 uur (!) later opgehaald ivm vertraging vliegtuig maar toch staat de inlevertijd op de tijd die ik bij het boeken had opgegeven. Dit was bij Hertz.
Bij enkele huurauto's die ik eerder ophaalde (15 - 45 min), bleef de inlevertijd ook gelijk aan hetgeen ik bij het boeken had opgegeven (Alamo). Dus bij die had ik er voordeel van.
Je zou hieruit kunnen concluderen dat je de ophaaltijd sowieso ruim moet nemen. Immers, eerder ophalen betekent niet ook eerder inleveren. Ik doe dat altijd al, nooit de ophaaltijd opgeven van aankomsttijd vliegtuig maar 1 tot 2 uur ná aankomsttijd, afhankelijk of je via een rechtstreekse vlucht vanuit Europa aankomt op je eindbestemming of via een binnenlandse vlucht.
Roland
Bij enkele huurauto's die ik eerder ophaalde (15 - 45 min), bleef de inlevertijd ook gelijk aan hetgeen ik bij het boeken had opgegeven (Alamo). Dus bij die had ik er voordeel van.
Je zou hieruit kunnen concluderen dat je de ophaaltijd sowieso ruim moet nemen. Immers, eerder ophalen betekent niet ook eerder inleveren. Ik doe dat altijd al, nooit de ophaaltijd opgeven van aankomsttijd vliegtuig maar 1 tot 2 uur ná aankomsttijd, afhankelijk of je via een rechtstreekse vlucht vanuit Europa aankomt op je eindbestemming of via een binnenlandse vlucht.
Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je hebt uiteindelijk een contract gesloten tot dag x om 16:30 uur. Dat wijzigt natuurlijk niet omdat je toevallig iets later opgehaald hebt. Al zit er natuurlijk wel een bepaalde marge in. Geef ook altijd je vluchtnummer op en hou je mailbox in de gaten, erg handig bij vertragingen. En ik zet liever de tijd sowieso ruim later. Eerder ophalen of eerder terugbrengen is nog nooit een probleem geweest.
- bedeve
- Amerika-expert
ik had van 15-22 october in Las Vegas een dubbele boeking....
Een bij Avis en een bij Hertz...
Avis mailde dat ze voor $296 een BLK DODGE HORNET RT
PHEV AWD voor me klaar hadden staan.
Ik koos er voor om bij Hertz voor $268 een auto mee te nemen
Zag wel een reservering van Avis op de CC...
Maar pas een tijd na thuiskomst ook een definitieve afschrijving van mijn niet opgehaalde auto.
Op 2 november heb ik bezwaar gemaakt tegen die afschrijving....
6 november = 4 dagen later was het geld alweer teruggestort op mijn credit card....
Oh ; toen ik die auto niet ging ophalen heb ik Avis gebeld om mijn huur te cancelen...
Niet nodig ; vertelde de Avis Agent mij; in 24 uur verdwijnt je huur uit het systeem...
Wist ik wel ; toch wel leuk om het nog eens bevestigt te krijgen..
Een bij Avis en een bij Hertz...
Avis mailde dat ze voor $296 een BLK DODGE HORNET RT
PHEV AWD voor me klaar hadden staan.
Ik koos er voor om bij Hertz voor $268 een auto mee te nemen
Zag wel een reservering van Avis op de CC...
Maar pas een tijd na thuiskomst ook een definitieve afschrijving van mijn niet opgehaalde auto.
Op 2 november heb ik bezwaar gemaakt tegen die afschrijving....
6 november = 4 dagen later was het geld alweer teruggestort op mijn credit card....
Oh ; toen ik die auto niet ging ophalen heb ik Avis gebeld om mijn huur te cancelen...
Niet nodig ; vertelde de Avis Agent mij; in 24 uur verdwijnt je huur uit het systeem...
Wist ik wel ; toch wel leuk om het nog eens bevestigt te krijgen..
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- asv60
- Amerika-expert
@bedeve (ongewild) toch een mooie test!
Ik begrijp dat ik abuis ben en dat niet de echte ophaaltijd de maatstaf is , maar de tijd genoemd bij het boeken. Ik had de tijd al wel een uur na de landing gezet. Maar nu zullen we de auto om 16. 30 inleveren, of is er nog enige marge met iets later brengen?
Ik begrijp dat ik abuis ben en dat niet de echte ophaaltijd de maatstaf is , maar de tijd genoemd bij het boeken. Ik had de tijd al wel een uur na de landing gezet. Maar nu zullen we de auto om 16. 30 inleveren, of is er nog enige marge met iets later brengen?
- asv60
- Amerika-expert
Auto idd gisteren om 16.30 ingeleverd. Kwamen we in een Express return rij zonder medewerker terecht. Andere banen waren afgezet.
En precies nu waren we eigenlijk van plan te vragen of ze de Wise kaart voor de betaling wilden gebruiken en niet degene we bij boeking gebruikt hadden.
En precies nu waren we eigenlijk van plan te vragen of ze de Wise kaart voor de betaling wilden gebruiken en niet degene we bij boeking gebruikt hadden.

Ik ga dan altijd naar de balie en daar passen ze de creditcard aan. Dat kunnen de personen bij het inleveren/controleren toch niet.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Iemand ervaring ermee hoelang Avis je auto blijft vasthouden als je later dan je pick-up tijd aankomt?
kun je met de europese preseidents club nu wel een upgrade krijgen en in de app je auto zien / kiezen bij aankomst ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2193 Weergaves
-
Laatste bericht door tanteto