Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JVDP78: ZW + Yellowstone; juni of september?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JVDP78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: ZW + Yellowstone; juni of september?

Bericht door JVDP78 »

De 3e nacht verblijven in Cedar Grove Lodge heb ik wel overwogen, daar is ook nog plek inderdaad.
De reden om het toch niet te doen is dat we de dag er na doorreizen naar Yosemite en dan toch ook eerst via diezelfde route 180 terug moeten.
Ik ga dan liever op dag 3 gewoon al terug naar de John Muir Lodge om de volgende ochtend direct naar Yosemite te kunnen vertrekken.
Dan kunnen we de koffers ook gewoon lekker in de lodge laten en hoeven we niet te verkassen, iets wat me in Yellowstone namelijk eigenlijk een beetje tegenstaat met de keuze voor 4 hotels.

Betreft Death Valley, het zal persoonlijk zijn en wellicht moet ik achteraf mening bijstellen maar het spreekt ons eigenlijk totaal niet aan.
Het is meer dat we er toch praktisch langs komen op de weg naar Las Vegas dat we het meepakken maar het stond niet op de wensenlijst
Weer een dure overnachting zullen we dan ook zeker niet doen, het zal even kijken bij Zabriskie Point en Dante's View zijn en weer door.
Ook Bodie heb ik niets mee en zullen we niet bezoeken.

Yellowstone hebben we nu ca. 4 dagen, dat lijkt me toch voldoende om een goede indruk te krijgen?

Verder is het vooral keuzes maken, ik heb hier op het forum ergens eens gelezen 'je mist altijd meer dan dat je ziet' en dat is een beetje mijn lijfspreuk geworden bij het plannen haha :)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Die verwachting had ik ook van Death Valley maar het werd één van de hoogtepunten. Wat een landschap, wat een kleuren. Zo blij dat we er geweest zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

JVDP78 schreef:
10 nov 2024, 13:37
De 3e nacht verblijven in Cedar Grove Lodge heb ik wel overwogen, daar is ook nog plek inderdaad.
De reden om het toch niet te doen is dat we de dag er na doorreizen naar Yosemite en dan toch ook eerst via diezelfde route 180 terug moeten.
Dit begrijp ik niet. Het is toch goed te doen om van Cedar Grove naar Yosemite te rijden? Wij deden het in omgekeerde richting, en liepen eerst in Yosemite nog naar de Vernal Fall. Zie hier ons verslag.
Koffers uitpakken doen wij nooit, dus het is voor ons geen probleem om meerdere locaties te nemen. Voor Yellowstone is dat sneller dan heen en weer rijden.
Maar ik gaf het ook vooral aan omdat het een goedkopere (en leuke) optie is dan de John Muir Lodge.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie trouwens wel beschikbaarheid in de cabins; heb je ver genoeg naar beneden gescrolld?

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

En als je dan toch in Death Valley bent, vergeet dan Artist's Drive niet. En Devil's Golfcourse. En Badwater. Kortom, echt een mooi park.
JVDP78
Amerikafan

Bericht door JVDP78 »

Martin & Marianne schreef:
10 nov 2024, 14:15
Ik zie trouwens wel beschikbaarheid in de cabins; heb je ver genoeg naar beneden gescrolld?

Marianne
Zie onder, ik zie enkel tent cabins zonder elektra en dat is niet ons ding.
Of kijk jij op een andere site? Op deze site heb ik ook de John Muir Lodge geboekt.

https://be.synxis.com/?_gl=1*jlfjdr*_gc ... e=sequoia2
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt gelijk. Ik zag die van 190, en dacht dat dat een cabin was. Ik zou trouwens voor dat prijsverschil graag een tentcabin nemen, en dan twee nachten en een nacht Cedar Grove.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 nov 2024, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
JVDP78
Amerikafan

Bericht door JVDP78 »

[/quote]
Dit begrijp ik niet. Het is toch goed te doen om van Cedar Grove naar Yosemite te rijden?
[/quote]

Het kan inderdaad prima, we moeten het sowieso terug rijden alleen vind ik het prettiger om dat al op de derde dag zelf te doen en gewoon nog een nacht te slapen in de JM Lodge. Dan kunnen we de koffers die dag ook lekker daar laten en hoeven we niet te verkassen.
Koffers uitpakken doen we ook niet aan maar ik vind het wel een prettiger idee dat ze in de kamer liggen dan in de auto.
Ik denk niet dat het een inbraakgevoelig gebied is, maar toch.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Zo blijkt maar weer dat iedereen anders is. Ik heb voor zomer 2025 juist maar 1 nacht in de Cedar Grove lodge en juist 2 nachten in de tentcabins bij Grant :D
Als ik zie hoeveel meer ruimte/natuurgevoel je krijgt van zo'n cabin in tegenstelling tot zo'n lodge ben ik blij dat we daar nooit of in ieder geval niet te lang, in zitten. Dat vond ik afgelopen jaar ook weer in Yellowstone, waar wij een (weliswaar kleine) cabin hadden bij de Lodge. Ook niet veel plek, maar wel veel meer in de natuur en je kunt natuurlijk wel gewoon buiten zitten (op je zelf meegenomen stoeltjes) wat weer niet kan in de lodge. Vind ik dan zo'n donker gebouw.

Verder eens met uitpakken van de koffers in die zin dat wij die ook nooit uitpakken. Toilettas eruit en ik ben uitgepakt.
We halen wel altijd de koffers uit de auto, je hoort hier wel eens de tip van een kleine koffertje om dagelijks mee naar binnen te nemen ofzo, maar dat vind ik niet handig. Bovendien: nog geen 3 minuten en de auto is leeg en de koffers liggen op de kamer.

De enige reden voor ons om ergens meerdere nachten te blijven is omdat er meer te zien is. Niet omdat de koffer dan een dag langer in de kamer kan blijven liggen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Wij hebben tijdens de 1e 2 reizen ook Death Valley overgeslagen: ''het zijn maar stenen en leegte''. Inmiddels 3 x terug geweest en genieten er nog steeds van, elke keer weer ander seizoen, ander licht, hitte, sneeuw, verscheidenheid. Maar inderdaad: je moet keuzes make en ik snap jouw keuze wel om, als het nu minder aanspreekt, er een dure overnachting voor in te plannen. Wie weet een volgende keer....
En ja, heen en weer rijden kost áltijd meer tijd dan inchecken, uit- en inpakken en weer uitchecken en verder op pad. Er is niks ''rustifs'' aan teveel kilometers maken, je zit tijdens dit soort reizen al veel te veel in de auto/camper...
Paul
JVDP78
Amerikafan

Bericht door JVDP78 »

Iedereen is inderdaad anders maar jullie hebben me toch wel weer aan het denken gezet dus heb me nog eens verdiept in Death Valley en mogelijke overnachting......maar ik blijf bij onze beslissing sorry haha :D
Het pakt ons gewoon niet dus we doen het op doorreis en als we dan achteraf spijt kijgen waren we gewaarschuwd ;)

Wat me ook eigenlijk niet echt meer pakt is Las Vegas, dat had ik gewoon overgenomen van een oude route maar ga ik inkorten naar 1 nachtje.
Puur om het gezien te hebben en dan wel in de avond als alles lekker kitscherig verlicht is maar dat is denk ik genoeg en dan de volgende dag meteen weer door.
Tussen Moab en Yellowstone zullen we ook maar 1 overnachting plannen ipv 2, dat worden dan wel 2 langere rijdagen maar dan ook wel elders een extra nacht ter beschikking.
Met de besparing van 1 nacht in Las Vegas dus 2 extra nachten waardoor we toch Zion tussen LV en Bryce kunnen invoegen.
Zion bestond al twijfel over om te doen en zo kan het dan toch alsnog.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Verstandige keuzes ! :D
Moab - Yellowstone kan prima met 1 nacht en ja, dat van LV begrijp ik prima.
En zo extra tijd Zion en bryce is natuurlijk helemaal goed…
Paul
JVDP78
Amerikafan

Bericht door JVDP78 »

Iemand wellicht een goede tip voor hotel in (de buurt van) Jackson/Grand Teton?? Ik schrik me kapot van de prijzen daar...
Of een alternatieve verblijfplaats? Driggs of Victor in Idaho is beter betaalbaar maar lijkt me wel ver weg?
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Toch nog even (voor de laatste keer :wink: ) wat betreft Death Valley: jullie rijden er wel doorheen - en ik neem aan dat je dan toch ook wel even wat bezienswaardigheden meeneemt onderweg, en bijvoorbeeld de Artist Drive rijdt - dus dan is de discussie niet zozeer of je naar DV gaat, maar waar je overnacht. Overnachten in het park kan in bijvoorbeeld Panamint Springs of Stovepipe Wells goedkoper dan in Furnace Creek, dus dat zouden nog opties kunnen zijn. Met een overnachting in bijvoorbeeld Mammoth Lakes of Lee Vining, en dan in DV, heb je meer tijd voor het stuk na Yosemite (ook handig als de Tioga Pass gesloten zou zijn), en je hebt in DV (waar je toch langs komt) de mooiste uren in het park.
Ik begrijp dat jullie niets hebben met spookstadjes? Wel jammer, Bodie is uniek. En wij vonden Rhyolite ook leuk om te zien, hoewel wel van een heel andere orde. Zie hier voor ons bezoek dit voorjaar.

De prijzen in Grand Teton en Jackson zijn wel een hot item in veel topics hier. Die zijn inderdaad heel hoog. Veel tips kunnen we ook niet geven denk ik. Misschien sowieso een dag minder Jackson? Ik zie daar nu wel heel veel nachten staan.
Je kunt ook op de heenreis al iets voor Jackson overnachten. Ik zou denk ik kiezen voor een of twee nachten in het park en dan de andere nachten wat verder weg. Dan kun je die nachten in het park gebruiken voor activiteiten waar vroeg starten aan te raden is, bijvoorbeeld om wild te spotten of een parkeerplaats bij Jenny Lake te vinden. Wij vinden Colter Bay (https://www.gtlc.com/lodges/colter-bay-village) mooi, maar de Signal Mountain Lodge (https://www.signalmountainlodge.com) ligt ook prachtig.

Misschien goed om voor de duidelijkheid de route nog eens te plaatsen (alleen de eerste kolommen, als tekst)?

Marianne
JVDP78
Amerikafan

Bericht door JVDP78 »

Onderstaand de aangepaste route.
Van de eerder geplande 4 nachten Jackson heb ik er eentje laten vervallen en eentje verruild voor SLC.
Dat scheelt al behoorlijk in de kosten en zijn we een dag eerder thuis wat toch ook wel prettiger is dan zaterdag 14:30.
Wellicht zijn we dan toch net iets fitter op werk de maandag er na ;)
Voorlopig een boeking in Jackson bij de Antler Inn maar ga de opties in/bij het park toch nog eevsn opnieuw bekijken.
Volgens mij scheelt dat niet veel tov de huidge boeking.
image.png
image.png (64.23 KiB) 1121 keer bekeken
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben in 2015 een nacht Jackson en een nacht Colter Bay gedaan, dat vonden we een mooie verdeling.

Marianne
JVDP78
Amerikafan

Re: Reis JVDP78: ZW + Yellowstone

Bericht door JVDP78 »

Goede morgen,

Inmiddels weer een paar stappen verder; route staat, tickets en auto zijn geboekt, nu verder met de dagindeling.
We hebben tot nu toe de volgende wandelingen gepland;

Sequoia: Congress Trail, Moro Rock
Kings Canyon: General Grant Trail, Zumwalt Meadow, Roaring River Falls
Yosemite: Panorama Trail, en de tweede dag wat korters :)
Zion: Pa'rus Trail, Scouts Lookout, Canyon Overlook (bij vertrek op weg naar Bryce)
Bryce: Queens Garden/Navajo loop
Capitol Reef: Grand Wash/Cassidy Arch combi
Moab/Arches: Fiery Furnace ranger hike, indien geen ticket Devils Garden trail

Details voor Yellowstone en Grand Teton ben ik nog mee bezig, wil me nog wat beter inlezen, tips zijn altijd welkom (ook voor de eerder genoemde parken trouwens).

Voor Arches wilde ik net de timed entry tickets reserveren maar het zijn tijdsloten van een uur.
Stel ik boek nu het slot 7:00-8:00 maar we komen toch onverhoopt later, kom je dan nog wel gewoon binnen?
Of is het wijs meerdere tijdsloten te reserveren?
2018 Florida
2022 California + Hawaii
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Gewoon op tijd zijn :) Je bent er eind juni, het zal warm worden ! Dan wil je zelfs wellicht nog eerder dan 07.00 uur starten. En ik neem aan dat wandeling naar Delicate Arch ook op je lijstje staat ?. ca 1 tot 1,5 uur heen en in de helft van de tijd weer naar beneden...Deze wandeling trouwens dan als eerste op de dag doen.
Wandeling Grand Teton: bootje Jenny Lake, dan naar boven, maar loop vooral een stuk(je) voorbij Inspiration Point het dal in langs de Cascade Creek. Kijk hoe ver je komt/wilt, wij kwamen er volop beren tegen... Het is relatief druk op dit pad, natuurlijk veel minder dan tot aan Inspiration Point, maar wel druk genoeg dat iedereen elkaar waarschuwt als er beren op en of dichtbij het pad lopen...
JVDP78
Amerikafan

Bericht door JVDP78 »

Goed advies haha, dat is uiteraard ook de bedoeling en zal ook wel lukken maar je weet maar nooit, zou lullig zijn dat je dan gewoon de rest van de dag er niet in komt, dan reserveer ik liever 2 sloten.
Delicate Arch willen we eind middag/begin avond doen, als de zon onder gaat.
Na 16:00 is er ook geen tijdslot meer nodig dus dan kunnen we ter plaatse bepalen hoe laat en op welke dag we dat doen.

Dank voor de Grand Teton tips, neem ik mee!
Ik hoop heel erg dat we beren gaan zien, lijkt me te gek maar ook best spannend.
Ik zie het al voor me dat we nietsvermoedend op een pad lopen en er ineens eentje de bosjes uit komt en ons pad kruist haha, lijkt me toch wel even schrikken :D
2018 Florida
2022 California + Hawaii
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Verstandig, Delicate Arch eind van de dag. Neem ff een lampje mee voor de terugweg, alhoewel je met velen loopt en je de weg zeker niet kan kwijtraken. En je hebt je telefoon nog...
Ja, beren tegen komen is spannend, maar als je geen gekke dingen doet gaat dat naar mijn idee altijd goed. Wij hadden op dat pad langs Cascade Creek een bruine 5 meter vóór ons en een zwarte stak sloom 10 meter achter ons over. En ja, dat is spannend ! We stonden gelukkig met 5-en, iemand bearspray in de hand naar voren, en ik naar achteren. De rest maakt foto's en filmpjes en ja...we hielden onze adem in, hahahaha.
Wij zijn dol op beren tegenkomen, maakt wandelen toch net ff interessanter. Komend voorjaar gaan we naar een lodge in Alaska waar de beren omheen zwerven...

Wandelingen Yellowstone vonden we lastig. Hebben kort rondje Trout Lake gedaan, was leuk, maar kort. Ook wilden we een rondje bij Slough Creek doen, maar ivm hoog water werd dat een heen-en-weertje (viel wat tegen). Wat we wél erg leuk vonden is bij Canyon vanaf de parking Upper Falls langs Clear Lake naar Ribbon Lake wandelen. Je loopt hier zowat alleen en je komt en loop over allerlei plekken waar het stoom gewoon uit de grond óp het pad komt. Erg bijzonder. Je loop ook langs wat kleine kreekjes en meertjes. 4 moose bij elkaar gezien! De terugweg kun je dan helemaal langs de canyon wandelen via Artist Point en het Upper Falls viewpoint aan het einde.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer