Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

6 volwassenen en 6 koffers welke auto?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Hockey
Amerika-expert

Re: 6 volwassenen en 6 koffers welke auto?

Bericht door Hockey »

patrickvandepol schreef:
29 jul 2024, 16:10

Wat zijn de andere auto verhuurders waar jullie goede ervaringen mee hebben? Sunny cars vind ik altijd goed en duidelijk qua huur en verzekering.
Qua vergelijkingssites: Skyscanner, Momodo en Kayak.
Qua verhuurders (op LAX): Alamo en Sixt.
patrickvandepol
Amerikafan

Bericht door patrickvandepol »

Hi,

Net toch maar besloten een VAN te huren voor 12 personen.
Ik huurde normaal altijd via Sunnycars waar alles inclusief is.
Na via Avis waar ik via de .com website de bus heb gehuurd. Alleen heb ik daar alleen mijn naam, mail adres en vluchtnummer ingevoerd en de bevestiging van de huur was al binnen? Iemand een idee of dat wel klopt? Normaal zou ik ervan uitgaan dat ik ook een creditcard moet opgeven ter bevestiging of mijn rijbewijs?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Heb je voor een 12 persoons Van geen rijbewijs D nodig? (of heb je die?)

Mijn "vrienden" van de ANWB zeggen er dit over...

https://www.anwb.nl/experts/vakantie/10 ... ijbewijs-b

Edit: er is al eens eerder over gediscussieerd op dit forum...

viewtopic.php?t=71432
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Ik zou ook zo met zn allen in een busje of auto gaan. Maar 6 koffers? Wij zijn afgelopen jaar met 5 personen naar Amerika gegaan voor vier weken. Daarvoor hebben we 2 koffers meegenomen en iedereen een rugzak. Voor 10 dagen moet dat echt prima te doen zijn. Je hebt niet zoveel nodig he?
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik heb het eerder in dit topic al gezegd: als je gewoon allemaal een cabin sized trolley meeneemt en aanvullend 1 of 2 grotere dan past dat gewoon achterin een grote full size SUV (de Max/extended/XL versies). Die kun je bij bv Alamo huren als "Premium Full Size SUV".

Je hebt dan een veel comfortabelere auto dan zo'n busje, en je kunt daar met 6 man echt hartstikke comfortabel in reizen.
Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Roning »

Wij zijn vorig jaar door Zuid-West Amerika gereden met 7 personen in 1 auto. 2 volwassenen, 4 volgroeide pubers dus tel die maar als vowassenen mee en 1 kleuter in een kinderstoel.
We hadden gehoopt een Chevrolet Suburban mee te krijgen maar dat werd een Ford Expedition XL.
Qua formaat auto prima te doen! Is het prettig om lang bovenop elkaar in een kleine ruimte te zitten, nee! Maar ik had geen zin om met 2 auto's te rijden dus dit was wat het was. Alleen de achterste bank had iets minder beenruimte dus we rouleerden wie daar "moest" zitten.

Onze bagage paste er gelukkig in want daar had ik me wel wat zorgen over gemaakt. Wij hadden 1 grote medium koffer van 80 liter, 3 medium koffers van 70 liter bij ons, 2 grote tassen op wielen van 60 liter. 2 handbagage koffertjes en nog wat rugtasjes. Zie foto. Je weet snel genoeg hoe je de koffers neer moet zetten zodat het past. Naar mate er meer souvenirs gekocht werden ging het steeds minder makkelijk in :wink: . Ik heb me laten vertellen dat het in de Suburban nog makkelijker had gepast omdat die nog ruimte heeft onder de vloer.

Een busje is lastig. 9-persoons is bijna niet te vinden in de verhuur en een 12-persoons mag je niet rijden met je gewone Nederlandse B-rijbewijs dus dat hebben wij niet aangedurfd. En dan nog zit je waarschijnlijk wel lekkerder maar is het niet gezegd dat je je bagage beter kwijt kunt want zo'n busje heeft weinig kofferbak ruimte dus moet je het op en tussen stoelen gaan zetten.

Succes met de keuze!
Bijlagen
WhatsApp Image 2024-11-13 at 20.30.13.jpeg
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Je kunt altijd nog een roofbag aanschaffen om wat lichtere bagage op het dak te doen.
patrickvandepol
Amerikafan

Bericht door patrickvandepol »

Net terug uit Amerika van onze reis. Uiteindelijk hebben we in SF een Wagoneer gehuurd waar we met 6 volwassen mannen, 6 check in harde koffers, 6 rugzakken en 1 koelbox makkelijk in paste.

Het busje dat we hadden gehuurd was niet beschikbaar maar gelukkig dat we deze auto konden krijgen en ging helemaal goed met zo’n groep incl alle bagage. Ruimte genoeg om te zitten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer