Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Jesjah88 Wie weet. Maar waarschijnlijk niet voor perioden in hoogseizoen. Afwachten dus.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ja klopt, via Dublin. Niet rechtsreeks, maar wel het voordeel van Pre clearance. Dublin schijnt een fijne en overzichtelijke luchthaven te zijn, lees ik steeds. Succes met jullie zoektocht.!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Volgend zomerseizoen gaat KLM non-stop naar San Diego vliegen.
https://nieuws.klm.com/klm-breidt-inter ... temmingen/
https://nieuws.klm.com/klm-breidt-inter ... temmingen/
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, daar zijn wij hier heel blij mee, mijn vrouw is geboren en getogen in San Diego, en een rechtstreekse vlucht vanaf AMS is zeer welkom, aangezien we daar minimaal jaarlijks heen gaan, en vaak meer dan dat.
Plezierig Delta rechstreeks naar Tampa hele jaar.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... naar-tampa
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... naar-tampa
Ik zag het, fantastisch natuurlijk. Nu nog beetje leuke prijzen in April, zou het helemaal leuk maken 

Was een paar weken geleden al gepost en toen meteen mijn plan getrokken. Gelukkikg maar want de prijzen van die directe vlucht van AMS naar TPA zijn aardig gestegen i.i.g. tijdens de voorjaarsvakantie.
Ik heb 1,5 week geleden onze tickets geboekt. Zaterdag 19 april heen en zaterdag 3 mei terug. Betaalde toen 4019 euri voor 2 volwassenen, 2 kinderen (<12 jaar) voor Main cabin. Zou mij vandaag de dag 5200 euro hebben gekost...
edit, zie nu pas dat het voor het gehele jaar geldt ipv t/m mei
Ik heb 1,5 week geleden onze tickets geboekt. Zaterdag 19 april heen en zaterdag 3 mei terug. Betaalde toen 4019 euri voor 2 volwassenen, 2 kinderen (<12 jaar) voor Main cabin. Zou mij vandaag de dag 5200 euro hebben gekost...
edit, zie nu pas dat het voor het gehele jaar geldt ipv t/m mei

Wij gaan in 2025 in de maand november voor drie weken naar Florida. We vliegen dan voor het eerst met onze peuter die dan net geen 2 jaar zal zijn (een maand later in december 2025 zal ze 2 worden).
- Iemand die mij kan vertellen wat de gemiddelde prijs is voor een ticket naar Orlando in november? Of waar ik dat zelf kan opzoeken?
- Iemand tips wat ik het beste kan boeken voor mijn peuter? Een stoel apart? Op schoot? Nog iets anders? Het is toch wel even vliegen met waarschijnlijk een overstap. Ik was zelf aan het denken premium economy te nemen, maar dan geen aparte stoel voor mijn peuter te nemen. Alleen weet ik niet hoe haalbaar dit is?
- Iemand die mij kan vertellen wat de gemiddelde prijs is voor een ticket naar Orlando in november? Of waar ik dat zelf kan opzoeken?
- Iemand tips wat ik het beste kan boeken voor mijn peuter? Een stoel apart? Op schoot? Nog iets anders? Het is toch wel even vliegen met waarschijnlijk een overstap. Ik was zelf aan het denken premium economy te nemen, maar dan geen aparte stoel voor mijn peuter te nemen. Alleen weet ik niet hoe haalbaar dit is?
- Ragjee
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
@Yoni
Over de prijzen kan ik je geen raad geven, wel over het reizen met een peuter.
We zijn telkens 10u gaan vliegen toen onze dochter een jaar oud was. Op de heenvlucht hadden we ze op schoot maar namen we de plekken op de eerste rij waar ook een basinet kon komen. Dat is uiteraard niet meer relevant voor jou maar wél de extra plaats.
Op de terugweg hadden we dezelfde plek en we hadden de hele rij (4 zitjes!) voor ons alleen bij KLM. En toen besefte ik dat een extra stoel voor een peuter zo'n verschil maakt. Dus ook al is je peuter nog niet verplicht een stoel te nemen, ik zou het doen.
Verder: genoeg snacks, laat schermtijd even los, nieuw speelgoed, vacuum speelgoed voor op het tafelblad of het raam, stickers, simpelweg plakband en popjes vastkleven die ze mogen losprutsen, frutselen met een zakje, busy boards, magnetische tegels.
Als laatste de belangrijkste tip die ik je wil geven: geniet, geniet, geniet. Van the good én the bad. Reizen met een peuter is anders. Het is soms verdomd moeilijk maar tegelijk ZO mooi. Prachtige herinneringen gewenst!
We zijn telkens 10u gaan vliegen toen onze dochter een jaar oud was. Op de heenvlucht hadden we ze op schoot maar namen we de plekken op de eerste rij waar ook een basinet kon komen. Dat is uiteraard niet meer relevant voor jou maar wél de extra plaats.
Op de terugweg hadden we dezelfde plek en we hadden de hele rij (4 zitjes!) voor ons alleen bij KLM. En toen besefte ik dat een extra stoel voor een peuter zo'n verschil maakt. Dus ook al is je peuter nog niet verplicht een stoel te nemen, ik zou het doen.
Verder: genoeg snacks, laat schermtijd even los, nieuw speelgoed, vacuum speelgoed voor op het tafelblad of het raam, stickers, simpelweg plakband en popjes vastkleven die ze mogen losprutsen, frutselen met een zakje, busy boards, magnetische tegels.
Als laatste de belangrijkste tip die ik je wil geven: geniet, geniet, geniet. Van the good én the bad. Reizen met een peuter is anders. Het is soms verdomd moeilijk maar tegelijk ZO mooi. Prachtige herinneringen gewenst!
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
@Yoni 100% eigen stoel nemen voor een peuter. Omdat ze <2 jaar is betaal je vaak maar 25% van wat het ticket zou kosten. Voor mij persoonlijk is dit een no-brainer.
Bedankt voor de tips!Ragjee schreef: ↑19 nov 2024, 09:06@Yoni

En ik zou een autostoeltje meenemen voor in het vliegtuig. Geeft veel rust. Wij hadden het met onze tweeling van toen ruim 3 jaar op de heenweg niet gedaan maar op de terugvlucht wel en dat was veel relaxter.
2 redenen:
1) Een peuter van 1,5 mag je niet zonder aanvullende maatregelen in een vliegtuigstoel zetten. Dit mag alleen in een hiervoor geschikte autostoel of als je gebruik maakt van een Cares harnas systeem, of als je gelukt hebt krijg je een gordelverkleiner van de Stewardess. Normale vliegtuiggordel is veels te groot voor een klein kind.
--Daarnaast zit je kind ook veel comfortabeler waardoor het dus ook lekkerder zal slapen
2) Je hoeft niet meer langs de Walmart om een autostoeltje te kopen voor in de taxi/huurauto e.g.
--> uiteraard kan je er op gokken dat de verhuurmaatschappij een stoeltje heeft, maar daar betaal je dus echt penning 16 voor.
Ter info, onze kids zaten perfect in deze Cosco Scenera Next. Dit stoeltje is niet alleen erg licht (5kg ofzo) maar is ook TSA approved, wat dus betekent dat deze goedgekeurd is voor gebruik in het vliegtuig. Op Marktplaats kan je er vast wel 1tje vinden van een ex-Amerika ganger

1) Een peuter van 1,5 mag je niet zonder aanvullende maatregelen in een vliegtuigstoel zetten. Dit mag alleen in een hiervoor geschikte autostoel of als je gebruik maakt van een Cares harnas systeem, of als je gelukt hebt krijg je een gordelverkleiner van de Stewardess. Normale vliegtuiggordel is veels te groot voor een klein kind.
--Daarnaast zit je kind ook veel comfortabeler waardoor het dus ook lekkerder zal slapen

2) Je hoeft niet meer langs de Walmart om een autostoeltje te kopen voor in de taxi/huurauto e.g.
--> uiteraard kan je er op gokken dat de verhuurmaatschappij een stoeltje heeft, maar daar betaal je dus echt penning 16 voor.
Ter info, onze kids zaten perfect in deze Cosco Scenera Next. Dit stoeltje is niet alleen erg licht (5kg ofzo) maar is ook TSA approved, wat dus betekent dat deze goedgekeurd is voor gebruik in het vliegtuig. Op Marktplaats kan je er vast wel 1tje vinden van een ex-Amerika ganger

Hier ook vaak gevlogen met peuters/kleuters. Ik zou nooit meer een autostoel meenemen. Hoewel het al enige jaren geleden is, herinner ik me nog de stress met onze peuter van 1.5 jaar die met haar beentjes bleef schoppen tegen de stoel voor haar. Dit omdat ze door de autostoel een stuk dichter bij de zetel voor zich kwam te zitten. Probeer maar eens een 1.5 jarige wijs te maken dat ze 12 uur lang moeten stilzitten. Na heel wat herrie aan boord, samen met de steward beslist ze uit de autostoel te nemen en zo in de zetel te zetten. Maar ik voelde me hier ook niet echt goed bij, want veilig leek dat niet. Maar de gemoederen aan boord waren ondertussen behoorlijk hoog opgelopen met de passagier voor ons dat ons dat de enige oplossing leek.
Daarna kochten we een cares harnas. Zo'n veel makkelijkere en betere keuze! Licht om mee te nemen en ze zitten gewoon in hun stoel waardoor hun benen ook niet tegen de stoel voor zich botsen.
Daarna kochten we een cares harnas. Zo'n veel makkelijkere en betere keuze! Licht om mee te nemen en ze zitten gewoon in hun stoel waardoor hun benen ook niet tegen de stoel voor zich botsen.
Dat care harnas is ideaal voor die leeftijd. Veel plezier van gehad. Zelf nooit autostoeltje gebruikt (want moet aan voorwaarden voldoen, elke maatschappij weer andere regels etc).
Zojuist ook een proefboeking gemaakt en met de code kreeg ik €30 korting.
Wij willen op 16/5 van AMS - LAS (vertrek 12:35) en op 11/6 van SLC - AMS (vertrek 21:00) met KLM vliegen. Dit zijn twee directe vluchten. Kosten komen totaal uit op +- €2.300 voor Economy Standaard. Twee weken terug was het totaal ongeveer €120 goedkoper, helaas voor ons. Wat vinden jullie van deze prijs? Vertrek vanaf een andere luchthaven is voor ons niet de moeite, wonen in de kop van Noord-Holland. Daarnaast willen we ook graag een directe vlucht voor deze reis.
Ik wil eigenlijk BF nog afwachten, maar lees weinig online over deals bij KLM. Hebben jullie hier ervaring mee? Willen ook niet achter het net vissen voor tickets

Wordt overigens onze eerste Amerika reis en eerste reis buiten Europa, dus ook weinig ervaring met dit soort vluchten. Route is uitgestippeld met hulp op dit forum (zie link). Heel veel zin in!
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@JWTS Dat is €1150 per ticket, een stevige prijs.
Ken je de optie met vertrek vanuit Antwerpen? Daar is een eigen draadje over met ervaringen. Zelf ook goede ervaringen mee, zeker sinds je online kan inchecken en niet meer in Antwerpen je Eurostar ticket hoeft af te halen.
Helaas worden Eurostar tickets niet zo lang vooruit vrijgegeven dus ik kan nog geen simulatie voor jouw data doen. Maar als ik willekeurige data in april gebruik (vertrek op vrijdag naar LAS en retour op woensdag vanaf SLC) dan kom ik uit op €781 p.p. voor standard Economy.
Voor €80 meer vlieg je terug Economy Comfort.
Een redelijk prijsverschil als je een paar weken durft te wachten met boeken (totdat me/juni beschikbaar komt).
Te boeken rechtstreeks bij KLM met Antwerpen (ZWE) als vertrekplaats (niet vanaf Brussel; dan moet je wel ter plekke je tickets ophalen), met een treinreis per Eurostar naar Schiphol en dan een rechtstreekse vlucht naar LAS en terug van SLC). En op klm.be bespaar je nog €10 boekingskosten
Ken je de optie met vertrek vanuit Antwerpen? Daar is een eigen draadje over met ervaringen. Zelf ook goede ervaringen mee, zeker sinds je online kan inchecken en niet meer in Antwerpen je Eurostar ticket hoeft af te halen.
Helaas worden Eurostar tickets niet zo lang vooruit vrijgegeven dus ik kan nog geen simulatie voor jouw data doen. Maar als ik willekeurige data in april gebruik (vertrek op vrijdag naar LAS en retour op woensdag vanaf SLC) dan kom ik uit op €781 p.p. voor standard Economy.
Voor €80 meer vlieg je terug Economy Comfort.
Een redelijk prijsverschil als je een paar weken durft te wachten met boeken (totdat me/juni beschikbaar komt).
Te boeken rechtstreeks bij KLM met Antwerpen (ZWE) als vertrekplaats (niet vanaf Brussel; dan moet je wel ter plekke je tickets ophalen), met een treinreis per Eurostar naar Schiphol en dan een rechtstreekse vlucht naar LAS en terug van SLC). En op klm.be bespaar je nog €10 boekingskosten

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
@Frasi dat ga ik morgen even verder uitzoeken! Klinkt als een interessante optie als. Als ik je goed begrijp is het dus niet noodzakelijk om naar Antwerpen te reizen (heen en terug)?
Staat me iets bij dat een collega dit vorig jaar gedaan heeft, maar inderdaad eerst vanuit regio Utrecht naar Antwerpen moest reizen. Morgen even vragen.
Staat me iets bij dat een collega dit vorig jaar gedaan heeft, maar inderdaad eerst vanuit regio Utrecht naar Antwerpen moest reizen. Morgen even vragen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20663 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties