Wij zijn vorig jaar door Zuid-West Amerika gereden met 7 personen in 1 auto. 2 volwassenen, 4 volgroeide pubers dus tel die maar als vowassenen mee en 1 kleuter in een kinderstoel.
We hadden gehoopt een Chevrolet Suburban mee te krijgen maar dat werd een Ford Expedition XL.
Qua formaat auto prima te doen! Is het prettig om lang bovenop elkaar in een kleine ruimte te zitten, nee! Maar ik had geen zin om met 2 auto's te rijden dus dit was wat het was. Alleen de achterste bank had iets minder beenruimte dus we rouleerden wie daar "moest" zitten.
Onze bagage paste er gelukkig in want daar had ik me wel wat zorgen over gemaakt. Wij hadden 1 grote medium koffer van 80 liter, 3 medium koffers van 70 liter bij ons, 2 grote tassen op wielen van 60 liter. 2 handbagage koffertjes en nog wat rugtasjes. Zie foto. Je weet snel genoeg hoe je de koffers neer moet zetten zodat het past. Naar mate er meer souvenirs gekocht werden ging het steeds minder makkelijk in

. Ik heb me laten vertellen dat het in de Suburban nog makkelijker had gepast omdat die nog ruimte heeft onder de vloer.
Een busje is lastig. 9-persoons is bijna niet te vinden in de verhuur en een 12-persoons mag je niet rijden met je gewone Nederlandse B-rijbewijs dus dat hebben wij niet aangedurfd. En dan nog zit je waarschijnlijk wel lekkerder maar is het niet gezegd dat je je bagage beter kwijt kunt want zo'n busje heeft weinig kofferbak ruimte dus moet je het op en tussen stoelen gaan zetten.
Succes met de keuze!