Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

@bedeve alles in Europa zo'n beetje dan overgestapt naar Azië en daar geeft Japan met 705500 de beste prijs. We hebben nu helemaal geen Amex maar Visa. Dus dan zou ik met de goedkoopste Amex alle kortingscodes van Amex kunnen gebruiken begrijp ik. Dan zal ik snel nog een Amex moeten aanschaffen want we verstrekken 13 december al. Volgens wat ik lees moet ik de kaart al hebben voor ik boek. Vraag me af of het zo nauw komt.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Het komt helemaal niet nauw @Elendan .....jouw autohuur cq jouw CDP gebruik is op zich geen aanleiding tot aanschaf Amex card.
Je Flying Blue gebruik , je behoefte aan een top reisverzekering etc kunnen veel meer een aanleiding zijn.
Wanneer je behoefte hebt aan een refeeral linkje hoor ik het graag.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
jdc89
Amerika-newbie

Bericht door jdc89 »

HI allemaal,

Ik ben aan het kijken voor een huurauto in Orlando.
De website van o.a. Avis biedt een soort all-in aan voor auto's waaronder aansprakelijkheid (500.000 USD), schadedekking LDW en diefstal (0 USD eigen risico voor beiden). Betreft dit dan alle verzekeringen die aan te raden zijn of zijn er nog verzekeringen die je ter plekke zou kunnen afsluiten?

Vanuit de voorwaarden word ik niet wijzer wat nu wel en niet gedekt is.
Wat adviseren jullie?

Groetjes
Johan
BruceS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door BruceS »

BruceS schreef:
16 nov 2024, 09:34
peterz84 schreef:
15 nov 2024, 15:06
Daar ben ik benieuwd naar. Welke melding krijg je?
En wat als je een kinderzitje á 80 euro toevoegt?
In beide gevallen kreeg je een Deense melding die neerkwam op 'probeer het laten opnieuw'.
Overigens is de fout nu opgelost en zie je normale prijzen.
Om hier op terug te komen; ik zie in de app van Avis dat ik gewoon reserveringen heb staan door het proberen die 0 fare te boeken. Heb het 3x geprobeerd en heb 3 reserveringen tegen 'normale' prijs erin staan.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@jdc89 Welkom op het forum, Johan!!
Lees even een paar pagina's van did draadje door (én de eerste paar pagina's); dan worden de meeste vragen beantwoord.
Als je als houder van een NL/BE rijbewijs een huurauto boekt in de VS, zitten alle benodigde verzekeringen er altijd bij en zonder eigen risico. Als je direct bij de verhuurder of een niet-EU website boekt, dus even goed opletten dat je country of residence (of drivers license issued by) ergens ingevuld wordt.
Er is wat discussie over de hoogte van de aansprakelijkheidsverzekering; daar wordt in de recente maanden hier veel over gedebatteerd. = eigen keuze.

In zijn algemeenheid: zorg ervoor dat je vooraf alles reserveert wat je nodig hebt. Dus alle benodigde verzekeringen (CDW/LIS), de categorie auto (= formaat/type) en evt. extra's. Op deze manier kan je ter plekke (als je nog langs de balie moet) alle aangeboden extra's afwijzen; je zou daar namelijk de hoofdprijs voor betalen. De prijzen op locatie liggen doorgaans veel hoger dan bij online boeken (bij veel verhuurders werken de medewerkers op commissiebasis dus ze kunnen erg opdringerig zijn). Vooral het aanbieden van Road Side assistance of een upgrade is erg populair ("for your route you really need a 4WD and a standard SUV is only $25 extra". Maar ex.tax en per dag). Beslis hier vooraf thuis over zodat je je ter plekke niets hoeft laten aan te smeren. Hetzelfde geldt voor navigatie (in nieuwe/grotere auto's vaak al ingebouwd en functioneel, anders goedkoper bij Walmart te kopen).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Puur uit interesse, weet iemand hoe het uitlezen van de miles- en benzinestand bij inleveren werkt? Gisteren auto bij Hertz ingeleverd, de medewerker heeft niet in de auto gekeken, alleen met een smartphone een barcode gescand, maar miles en brandstof 94% staan op de afrekening. Geeft de auto dat via internet door misschien?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Er zit een dongel in de auto @harryh ...
En die kan afhankelijk van het programma wat er aan vast zit elk gebruik van de auto weergeven..
Een heel leuke mogelijkheid is om je auto op afstand te laten stoppen....
Gelukkig kan ie ook zien waar je bent , en dus een veilige plek daarvoor uitkiezen...
Het aantal miles over een bepaalde periode is wel het minimale wat ie over jouw gebruik kan laten weten.... :oops:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Thx @bedeve
jarodtp
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door jarodtp »

Hi allen,
Net een auto ingeleverd bij Alamo San Francisco. Ik had de auto met tank op full meegekregen (stond toen 514 Miles nog te rijden) en heb hem weer ingeleverd met een tank op full (Miles te rijden 508). Heb wel getankt in de buurt van mijn hotel (ongeveer 30 Miles) om dure tank kosten bij vliegveld te vermijden. Nu blijkt dat via de dongel Alamo blijkbaar veel beter de tankinhoud kan uitlezen, ik heb hem namelijk gekregen met 25.1 gallon en ingeleverd met 22.9 gallon (maar op het display geeft hij bij beide een volle tank aan, het verschil is dus niet te zien in de auto zelf). Ze rekenen me nu 8.35 USD per gallon dus ongeveer 23 EUR extra. Als ik dit had geweten had ik hem liever vlakbij het vliegveld nog getankt. Ik heb foto’s gemaakt bij ophalen en ook bij inleveren, zal alamo in ieder geval wel contacteren om aan te geven dat ik hem met een tank op full weer had ingeleverd. Heeft iemand anders dit ooit meegemaakt?
Groet, Jarod
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Nog nooit problemen gehad met inleveren van de volle tank maar ik tank wel altijd in een straal van max 10 km van inleveradres. Ik zorg wel dat de tank redelijk gevuld is bij die laatste beurt.
Ook binnen een straal van 10 km hoef je trouwens niet altijd de hoofdprijs te betalen als je bv van te voren prijzen op googlemaps of gasbuddy bekijkt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jarodtp schreef:
17 nov 2024, 22:26
Ik had de auto met tank op full meegekregen (stond toen 514 Miles nog te rijden) en heb hem weer ingeleverd met een tank op full (Miles te rijden 508). Heb wel getankt in de buurt van mijn hotel (ongeveer 30 Miles) om dure tank kosten bij vliegveld te vermijden.
Ik denk dat tanken op een afstand van 30 mijl vanaf de verhuurder net wat te ver is om dan te kunnen zeggen dat je 'm vol hebt ingeleverd. Zoals @Trom ook al aangeeft, hoeft dichtbij tanken (zeg < 5 mijl, dat houd ik altijd aan) niet duurder te zijn. Zo leverde ik afgelopen mei mijn huurauto's in Los Angeles en Austin in en tankte bij beide op minder dan 2 mijl van de verhuurder. Brandstofprijzen waren bij beide tankstations gelijk aan wat er zo gemiddeld in de buurt betaald moest worden per gallon. Ja, er zijn duurdere vlakbij de verhuurbedrijven maar ook genoeg die normale prijzen rekenen.

Dat jouw huurauto aangaf dat je nog 508 mijl kon rijden, betekent niet persé dat je tank dan ook helemaal vol zit. Heeft vooral te maken hoe jij gereden hebt. Kennelijk zuinig want met de tankinhoud zoals jij 'm inleverde kon je in verhouding verder rijden dan toen je 'm mee kreeg. Nog 508 mijl met 22.9 gallon tankinhoud tov 514 mijl met 25.1 gallon tankinhoud. :wink:

Ik denk dat Alamo in hun recht staat. En met het automatisch uitlezen van de tankinhoud (ik heb dat ook al een paar keer meegemaakt) kunnen ze veel nauwkeuriger de tankinhoud bepalen dan op het 'blote oog' zoals dat voorheen ging.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

30 mijl is 48 kilometer. Dan is de auto voltanken in Leiden en dan afleveren in Amsterdam. Begrijpelijk dat ze dan zeggen dat de tank niet vol is. En vooraf wordt in je contract duidelijk gemaakt hoeveel ze rekenen voor benzine. Sixt rekent op LAXC zelfs $11 per gallon.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Fijn dat Alamo dat door heeft gehad.
Anders heeft degene na jou dus gewoon ruim 8 liter (!) minder brandstof omdat jij een paar cent per wilde besparen...Ik vind dat ook niet echt heel erg chic.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Dat is inderdaad wel grappig.

Als het allemaal digitaal gaat kan het ook zijn dat die - 8 liter al op je contract staat?
Dus bij vol inleveren heb je een + 12 liter en krijg je geld terug :D

Op zich wel eerlijk.
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Op deze manier kunnen ze natuurlijk altijd wat rekenen. Jij tankt 10 mile van het vliegveld -> 1 gallon te kort (noem maar wat).
Zij vullen hem bij.
De volgende huurder, krijgt de tank nooit zo vol als zij hem hebben getankt (op het vliegveld?) -> weer in rekening brengen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik neem de laatste paar jaar gewoon de optie erbij dat je de auto leeg mag inleveren. Soms kost dat geld, soms verdien je er aan. Afgelopen maand RAM ingeleverd met lege tank, 120 liter tanken was duurder geweest dan de fuel option. En het gemak is me ook veel waard.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ik maak altijd een foto van het dashboard en/of bewaar de laatste tankbon. Voor het geval ze er naar vragen. Afgelopen reis heb ik voor het eerst gezeik gehad. Ze dachten, na afloop, dat ik hem niet vol had ingeleverd. Kwam die foto toch erg goed van pas...
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door HarlockSSX »

Coyote schreef:
18 nov 2024, 06:49
jarodtp schreef:
17 nov 2024, 22:26
Ik had de auto met tank op full meegekregen (stond toen 514 Miles nog te rijden) en heb hem weer ingeleverd met een tank op full (Miles te rijden 508). Heb wel getankt in de buurt van mijn hotel (ongeveer 30 Miles) om dure tank kosten bij vliegveld te vermijden.
Ik denk dat tanken op een afstand van 30 mijl vanaf de verhuurder net wat te ver is om dan te kunnen zeggen dat je 'm vol hebt ingeleverd. Zoals @Trom ook al aangeeft, hoeft dichtbij tanken (zeg < 5 mijl, dat houd ik altijd aan) niet duurder te zijn. Zo leverde ik afgelopen mei mijn huurauto's in Los Angeles en Austin in en tankte bij beide op minder dan 2 mijl van de verhuurder. Brandstofprijzen waren bij beide tankstations gelijk aan wat er zo gemiddeld in de buurt betaald moest worden per gallon. Ja, er zijn duurdere vlakbij de verhuurbedrijven maar ook genoeg die normale prijzen rekenen.

Dat jouw huurauto aangaf dat je nog 508 mijl kon rijden, betekent niet persé dat je tank dan ook helemaal vol zit. Heeft vooral te maken hoe jij gereden hebt. Kennelijk zuinig want met de tankinhoud zoals jij 'm inleverde kon je in verhouding verder rijden dan toen je 'm mee kreeg. Nog 508 mijl met 22.9 gallon tankinhoud tov 514 mijl met 25.1 gallon tankinhoud. :wink:

Ik denk dat Alamo in hun recht staat. En met het automatisch uitlezen van de tankinhoud (ik heb dat ook al een paar keer meegemaakt) kunnen ze veel nauwkeuriger de tankinhoud bepalen dan op het 'blote oog' zoals dat voorheen ging.

Roland
Als dat zo is zou ik ook wel een afschrift bij ophalen van de wagen willen zien. Want als meter vol toont maar hun gizmo zegt dat er nog een paar gallons ontbreken bij inleveren kan dat evengoed bij ophalen zijn. En reken daar maar eens wat ze zouden verdienen met het verschil telkens van iedereen. Je kan niet 2 verschillende manieren van meten door elkaar gebruiken ....
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Ik gok zomaar dat hier echt wel wat speling in zit.

Maar eerlijk is eerlijk: ik zou ook link zijn als thuis iemand m'n auto leent en we afspreken dat die volgetankt weer terugkomt, maar dat voltanken vervolgens 50 km verderop is gebeurd. Ik heb geen benzinepomp in de voortuin, dus tot op de druppel vol kan niet. Maar ik zou wel verwachten dat de auto dan in mijn woonplaats wordt afgetankt en niet 3 steden verderop. En afgetankt is de auto als de pomp bij het tanken afslaat. Niet daarna nog bijna 50 km rijden.
Dat zie ik bij mijn auto ook niet, maar je weet dat je auto dan niet meer vol is.

In het algemeen snap ik deze discussies sowieso niet.
De auto aftanken omdat je 'm inlevert is bij ons nooit meer dan een gallon of 10 zijn. Laat het 1 tot 2 dollar per gallon duurder zijn. Dat gaat dan over $10 -$20! Op een hele vakantie! :blink:
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Ik heb ook even mijn rental papieren opgezocht van deze zomer.
Gehuurd bij Alamo.
Fuel starting 26.8 g Ending 26.8 g

Inleveren via de scan en direct een mail op mijn telefoon.

Wel bij het ophalen mijn geval ATL let ik altijd op meldingen in de display
en/of de auto is vol getankt. Dat waren er meerdere niet te zien aan de miles
die gereden konden worden. Uiteindelijk de volste meegenomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer