Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@JWTS Dát is juist afgelopen jaar veranderd. In het verleden moest je inderdaad naar Antwerpen om daar bij de int. balie van de NMBS je tickets af te halen (met paspoort). Je kreeg pas een boardingpass voor je vlucht als je treinticket was geprint.
Nu kan je online inchecken voor je hele reis en krijg je ook digitaal je "boardingpass" voor de treinreis. Dus of je het traject Antwerpen-Schiphol ook werkelijk gaat afleggen is eigen keuze (officieel moet het dus wel, dus maak KLM niet wijzer dan ze al zijn).
Terug krijg je óf ook beide boardingpassen al bij inschecken of kan je de pass voor de treinreis op de transferkiosk op Schiphol printen. Voor de FB niet vergeten voor de bijbehorende punten en XP (én om de illusie vol te houden dat je ook echt van/naar Antwerpen reist).
Nu kan je online inchecken voor je hele reis en krijg je ook digitaal je "boardingpass" voor de treinreis. Dus of je het traject Antwerpen-Schiphol ook werkelijk gaat afleggen is eigen keuze (officieel moet het dus wel, dus maak KLM niet wijzer dan ze al zijn).
Terug krijg je óf ook beide boardingpassen al bij inschecken of kan je de pass voor de treinreis op de transferkiosk op Schiphol printen. Voor de FB niet vergeten voor de bijbehorende punten en XP (én om de illusie vol te houden dat je ook echt van/naar Antwerpen reist).

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
en zo is het dus (voorlopig) super easy om extra XP te hamsteren. 

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Maar is het dan niet zo, dat als je de eerste "leg" mist (de treinreis), dat de rest wordt geannuleerd? Of telt dat niet voor treinreizen?
(meen er wel eens over gelezen te hebben, lang geleden)
(meen er wel eens over gelezen te hebben, lang geleden)
Maar als je ZWE als "luchthaven" invult bij KLM.be (of KLM.nl, of Skyscanner oid) dan pakt hij dat niet. Het moet een luchthaven zijn. Hoe vul je dat dan toch in?
Als 'Antwerpen' op KLM.be of nl. Bij momondo lukt me dit niet. En om de 1 of andere bizarre reden lukt het soms bij skyscanner met 'Antwerpen' en soms niet. Bij google flights ook gewoon met 'antwerpen' of antwerpen centraal.
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat geldt net zo goed voor deze eerste leg per trein. Als je in het verleden niet je ticket in Antwerpen persoonlijk afhaalde maar direct naar Schiphol ging, had je een groot probleem (waarschijnlijk op te lossen door het prijsverschil bij te betalen).
Dus je moet zeker voor je hele reis online inchecken en ook je boardingpass voor de Eurostar Antwerpen-Schiphol downloaden. Dus inchecken na vertrek van de Eurostar geeft problemen.
Maar... of je dan ook werkelijk in die Eurostar reist van Antwerpen naar Schiphol, wordt niet gecontroleerd. (in de eerste jaren moest je nog wel eens je ticket met stempel/knipje van de conducteur laten zien, maar dat is met een digitaal ticket niet meer zo).

Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Antwerpen Centraal (ZWE) is geen luchthaven dus is niet bekend bij alle OTA's. Skyscanner herkent dit ook niet. Vertrek vanaf Antwerpen met Eurostar is alleen vindbaar en te boeken bij enkele sites zoals Expedia, D-reizen of rechtstreeks bij KLM. Maak niet de vergissing om ANR (Antwerpen-Deurne) te gebruiken: dat is het vliegveld van Antwerpen met heel beperkte verbindingen.

Nee als je ANR intypt dan kan je alleen naar Alicante 

Lijkt me dan toch een beetje (te) spannend. Als het inchecken (met de familie) op 1 of andere manier online niet lukt, moet je last minute toch nog naar Antwerpen (lees parkeerplaats regelen of met de trein erheen, evt hotel).Frasi schreef: ↑20 nov 2024, 12:39Dat geldt net zo goed voor deze eerste leg per trein. Als je in het verleden niet je ticket in Antwerpen persoonlijk afhaalde maar direct naar Schiphol ging, had je een groot probleem (waarschijnlijk op te lossen door het prijsverschil bij te betalen).
Dus je moet zeker voor je hele reis online inchecken en ook je boardingpass voor de Eurostar Antwerpen-Schiphol downloaden. Dus inchecken na vertrek van de Eurostar geeft problemen.
Maar... of je dan ook werkelijk in die Eurostar reist van Antwerpen naar Schiphol, wordt niet gecontroleerd. (in de eerste jaren moest je nog wel eens je ticket met stempel/knipje van de conducteur laten zien, maar dat is met een digitaal ticket niet meer zo).
En wat als ze in de toekomst toch ergens een check inbouwen, waar we nu nog niet vanaf weten. Hmm, dan moet het prijsverschil wel echt groot zijn.
- bedeve
- Amerika-expert
Waar is jouw bedrag op gebaseerd ?JWTS schreef: ↑19 nov 2024, 22:22Zojuist ook een proefboeking gemaakt en met de code kreeg ik €30 korting.
Wij willen op 16/5 van AMS - LAS (vertrek 12:35) en op 11/6 van SLC - AMS (vertrek 21:00) met KLM vliegen. Dit zijn twee directe vluchten. Kosten komen totaal uit op +- €2.300 voor Economy Standaard.
Op meer personen ?
Ik zie op jouw reisdagen dit per persoon :
En ja ; ook al kun je het niet zien ; de vertrekdatum is vrijdag 16 mei
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Frasi
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een beetje spannend is het inderdaad wel. Ik heb het de afgelopen maanden 2 keer gedaan en voor mijn gemoedsrust zo vroeg mogelijk ingecheckt. Volgende week weer (binnen EU dus nog minder risico op bijzonderheden).peterz84 schreef: ↑20 nov 2024, 13:15Lijkt me dan toch een beetje (te) spannend. Als het inchecken (met de familie) op 1 of andere manier online niet lukt, moet je last minute toch nog naar Antwerpen (lees parkeerplaats regelen of met de trein erheen, evt hotel).
En wat als ze in de toekomst toch ergens een check inbouwen, waar we nu nog niet vanaf weten. Hmm, dan moet het prijsverschil wel echt groot zijn.
De enige check die ik me kan indenken is dat je boardingpass ergens gescand moet gaan worden (vóór aankomst op Schiphol).

@bedeve 2 personen met het Economy Standaard product. Als ik Economy Light kies kom ik ook op jouw bedrag uit. Wij redden vier weken vakantie (helaas) niet met alleen handbagage…
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hallo,
In april vlieg ik met twee vriendinnen met american airlines naar Nashville (met overstap) en in mei vliegen we terug vanaf Dallas. Nu kon ik bij het kopen van de vliegtickets geen ruimbagage selecteren. Zijn er anderen die een ticket bij aa hebben geboekt (wel via vliegtickets.nl ivm nog geen credit card) en achteraf ruimbagage hebben geboekt?
Op de website van aa gaven ze aan dat ik pas ruimbagage kon boeken bij het inchecken op Schiphol? Dit vind ik een beetje spannend, want mogelijk geven ze dan aan dat ruimbagage bij boeken niet meer mogelijk is?
Alvast bedankt
In april vlieg ik met twee vriendinnen met american airlines naar Nashville (met overstap) en in mei vliegen we terug vanaf Dallas. Nu kon ik bij het kopen van de vliegtickets geen ruimbagage selecteren. Zijn er anderen die een ticket bij aa hebben geboekt (wel via vliegtickets.nl ivm nog geen credit card) en achteraf ruimbagage hebben geboekt?
Op de website van aa gaven ze aan dat ik pas ruimbagage kon boeken bij het inchecken op Schiphol? Dit vind ik een beetje spannend, want mogelijk geven ze dan aan dat ruimbagage bij boeken niet meer mogelijk is?
Alvast bedankt

Ter plekke ruimbagage inchecken en betalen moet in principe gewoon mogelijk zijn.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Bij AA kun je net als bij Delta pas bagage toevoegen bij inchecken. Dat is dus niet per se pas op Schiphol. Het kan ook als je thuis 24 uur voor vertrek incheckt. Maar ook op Schiphol kan het nog gewoon. Je kunt online 3 stuks inchecken, maar op de luchthaven nog eens 7 stuks extra per persoon.
-
- Amerika-newbie
-
- Amerika-ontdekker
Waarom stuurt United eigenlijk geen mail als je vlucht aangepast wordt? Bij mij is de terugvlucht aangepast zodat ik maar een uur overstap heb op Washington (IAD) naar Brussel (dat was voorheen 1u45m). Daar kwam ik heel toevallig achter omdat ik toevallig keek in mijn account bij United. Enige wat er bij stond is dat ik de boel nu kon annuleren maar een pro-actieve melding was wel fijn geweest.
Gelukkig zag ik het nu op tijd en heb ik met behulp van de chat van United de terugvlucht kosteloos om kunnen zetten, via New York (EWR) naar Brussel met een wat langere overstap.
Gelukkig zag ik het nu op tijd en heb ik met behulp van de chat van United de terugvlucht kosteloos om kunnen zetten, via New York (EWR) naar Brussel met een wat langere overstap.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een uur overstap op de terugweg is meer dan genoeg, tenzij er gekke dingen gebeuren qua vertraging.
Ik heb even een vraag voor iemand die ik ken onderstaand is hun dingetje geweest.
Maatschappij Air Lingus AMS-DUB-MIA
Op de eerste vlucht ging het mis door vertraging op Schiphol.
Overstap 2.05 uur maar een paar minuten te laat en vlucht weg.
Nieuwe vlucht gekregen via LHR de volgende dag.
Dus vanuit DUB naar LHR en door naar MIA.
US Customs dus ook niet kunnen doen op Dublin.
Wat hebben ze gekregen een hotel overnachting, diner en ontbijt.
Verder wordt er meegegeven er is maar 2 uur vertraging geweest dus geen recht op compensatie.
Hebben ze recht op iets of klopt dit eigenlijk omdat ze 1 dag verloren hebben zien gaan en best
wat tijd kwijt zijn geraakt.
Maatschappij Air Lingus AMS-DUB-MIA
Op de eerste vlucht ging het mis door vertraging op Schiphol.
Overstap 2.05 uur maar een paar minuten te laat en vlucht weg.
Nieuwe vlucht gekregen via LHR de volgende dag.
Dus vanuit DUB naar LHR en door naar MIA.
US Customs dus ook niet kunnen doen op Dublin.
Wat hebben ze gekregen een hotel overnachting, diner en ontbijt.
Verder wordt er meegegeven er is maar 2 uur vertraging geweest dus geen recht op compensatie.
Hebben ze recht op iets of klopt dit eigenlijk omdat ze 1 dag verloren hebben zien gaan en best
wat tijd kwijt zijn geraakt.
-
- Amerika-ontdekker
Wellicht, maar elke minuut vertraging maakt het erg spannend, met kinderen én de beperkt aantal vluchten van IAD naar BRU rond dat tijdstip leek me dat niet handig. Dan maar even wat ruimer zitten

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20562 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties