Wij gaan in juni/juli 4 weken naar Noordwest-Amerika (Denver – Seattle), lees dat het handig is om zsm de camper te boeken ivm stijgende camperprijzen en vroegboek-kortingen. Dit willen we dus graag voor het weekend doen en zouden graag wat tips willen hebben.
Allereerst een aantal zaken:
- Reis circa 4 weken (dagen staan erbij zodat jullie ook weten wat de temperatuur dan ongeveer is en of we in het noorden rekening moeten houden met bijv. koud weer, dichte wegen etc).
- Goed om te weten is dat wij 6 jaar geleden reeds NY en de westkust van Amerika hebben gezien (LA, Joshua Tree NP, route 66, Grand canyon, upper en lower canyon in Page, Bryce (toch wel mijn favourite

- Inmiddels hebben wij 2 dochters, in juni volgend jaar zijn ze 4,5 jaar en 1,25 jaar. Dit betekent dat we niet hetzelfde tempo kunnen aanhouden (dus meer stoppen) dan we bij onze eerst reis hebben gedaan en ook rekening moeten houden qua campings (ook campings met zwembad en speeltuin voor die oudste). Wij zijn redelijk avontuurlijk, ook van plan om hikes te gaan maken (oudste dochter op mijn rug, jongste bij mijn vrouw) en van plan om naast commerciële campings ook gewoon wat natuurcampings te pakken.
- Wij zijn 6 jaar geleden na Page dus weer naar het westen gereden (tsja iets met keuzes en tijd tekort) en zijn hierdoor niet naar het naastgelegen Monument valley, Capitol reef, canyonlands nationaal park, Moab gegaan.
- Wij twijfelen om nu alsnog die kant op te rijden en daardoor hebben wij 2 verschillende reisopties. Optie 1 is bij aankomst in Denver direct naar het noorden / Optie 2 is bij aankomst in Denver, eerst nog naar het zuiden, richting Moab. Ik ben benieuwd of jullie kenners ons adviseren om optie 1 of optie 2 te doen (of wellicht een optie 3 waarbij we alles doen, maar ik twijfel of dit past) of wellicht een optie 4 om optie 1 en 2 te combineren door sommige minder indrukwekkende dingen weg te laten.
Optie 1 is natuurlijk een veel logischere route, maar ik twijfel of we hier veel aan missen als we andere keuzes maken. De gehakte presidenten in de rotsen bij Mount rushmore is enerzijds wel een must see, maar anderzijds twijfel ik of dit nou allemaal zo indrukwekkend is net als Cheyenne, Scotsbluff, devils tower, Sheridan etc, maar ik word graag overtuigd van het tegenovergestelde.
- de reis is vanaf 28 juni hetzelfde, maar puur indicatief en nog niet in beton gegoten. Ik twijfel bijvoorbeeld of we North Cascade moeten overslaan (anders misschien beetje veel van hetzelfde in het noorden?). Dan hebben we weer 2 dagen die we elders kunnen gebruiken en vraag mij ook af hoe fris het begin juli daar is. Ik twijfel namelijk ook of we die 2 dagen misschien beter kunnen gebruiken door iets langer in het warmere zuiden te verblijven zodat je ook een keer voor de oudste dochter lekker kan zwemmen bij een mooie commerciële camping (koa bijvoorbeeld) = kind blij, wij blij.
- tevens zouden we nog een klein stukje naar het westen (Craters of the Moon National Monument & Preserve) kunnen gaan nadat we bij yellowstone en grand teton zijn geweest, wat vinden jullie, de moeite waard?
- Camperkeuze wordt waarschijnlijk de Road Bear C26-28 of El monte Large 27-29, we twijfelen nog een beetje.
- Camper wordt in ieder geval langer dan 21ft en hierdoor is het volgens mij niet mogelijk om de going to the sun road af te leggen in Glacier, we zijn daar wel na 1 juli dus wellicht wel busmogelijkheden).
Reis: