Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis rolinda: rondreis Noordwest (Denver-Seattle) - 4 weken.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
rolinda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis rolinda: rondreis Noordwest (Denver-Seattle) - 4 weken.

Bericht door rolinda »

Hi Amerika kenners,
Wij gaan in juni/juli 4 weken naar Noordwest-Amerika (Denver – Seattle), lees dat het handig is om zsm de camper te boeken ivm stijgende camperprijzen en vroegboek-kortingen. Dit willen we dus graag voor het weekend doen en zouden graag wat tips willen hebben.

Allereerst een aantal zaken:
- Reis circa 4 weken (dagen staan erbij zodat jullie ook weten wat de temperatuur dan ongeveer is en of we in het noorden rekening moeten houden met bijv. koud weer, dichte wegen etc).

- Goed om te weten is dat wij 6 jaar geleden reeds NY en de westkust van Amerika hebben gezien (LA, Joshua Tree NP, route 66, Grand canyon, upper en lower canyon in Page, Bryce (toch wel mijn favourite :)), zion, valley of fire, Las vegas, death valley, Yosemite, Sequoias, San Francisco.

- Inmiddels hebben wij 2 dochters, in juni volgend jaar zijn ze 4,5 jaar en 1,25 jaar. Dit betekent dat we niet hetzelfde tempo kunnen aanhouden (dus meer stoppen) dan we bij onze eerst reis hebben gedaan en ook rekening moeten houden qua campings (ook campings met zwembad en speeltuin voor die oudste). Wij zijn redelijk avontuurlijk, ook van plan om hikes te gaan maken (oudste dochter op mijn rug, jongste bij mijn vrouw) en van plan om naast commerciële campings ook gewoon wat natuurcampings te pakken.

- Wij zijn 6 jaar geleden na Page dus weer naar het westen gereden (tsja iets met keuzes en tijd tekort) en zijn hierdoor niet naar het naastgelegen Monument valley, Capitol reef, canyonlands nationaal park, Moab gegaan.

- Wij twijfelen om nu alsnog die kant op te rijden en daardoor hebben wij 2 verschillende reisopties. Optie 1 is bij aankomst in Denver direct naar het noorden / Optie 2 is bij aankomst in Denver, eerst nog naar het zuiden, richting Moab. Ik ben benieuwd of jullie kenners ons adviseren om optie 1 of optie 2 te doen (of wellicht een optie 3 waarbij we alles doen, maar ik twijfel of dit past) of wellicht een optie 4 om optie 1 en 2 te combineren door sommige minder indrukwekkende dingen weg te laten.

Optie 1 is natuurlijk een veel logischere route, maar ik twijfel of we hier veel aan missen als we andere keuzes maken. De gehakte presidenten in de rotsen bij Mount rushmore is enerzijds wel een must see, maar anderzijds twijfel ik of dit nou allemaal zo indrukwekkend is net als Cheyenne, Scotsbluff, devils tower, Sheridan etc, maar ik word graag overtuigd van het tegenovergestelde.

- de reis is vanaf 28 juni hetzelfde, maar puur indicatief en nog niet in beton gegoten. Ik twijfel bijvoorbeeld of we North Cascade moeten overslaan (anders misschien beetje veel van hetzelfde in het noorden?). Dan hebben we weer 2 dagen die we elders kunnen gebruiken en vraag mij ook af hoe fris het begin juli daar is. Ik twijfel namelijk ook of we die 2 dagen misschien beter kunnen gebruiken door iets langer in het warmere zuiden te verblijven zodat je ook een keer voor de oudste dochter lekker kan zwemmen bij een mooie commerciële camping (koa bijvoorbeeld) = kind blij, wij blij.

- tevens zouden we nog een klein stukje naar het westen (Craters of the Moon National Monument & Preserve) kunnen gaan nadat we bij yellowstone en grand teton zijn geweest, wat vinden jullie, de moeite waard?

- Camperkeuze wordt waarschijnlijk de Road Bear C26-28 of El monte Large 27-29, we twijfelen nog een beetje.
- Camper wordt in ieder geval langer dan 21ft en hierdoor is het volgens mij niet mogelijk om de going to the sun road af te leggen in Glacier, we zijn daar wel na 1 juli dus wellicht wel busmogelijkheden).

Reis:
image.png
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis Noordwest (denver-Seattle) - 4 weken

Bericht door Martin & Marianne »

Allereerst: zet de routes eens in een van/naar schema. Nu zie je niet wat de reisdagen zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar 5 juli: kom je dan van Glacier? Of rij je op 4 juli al naar Glacier? Hoe dan ook, dit stuk is veel te krap.
Liggen de vluchten al vast? Anders zou ik willen voorstellen om eens te kijken naar een rondje Denver of een one way Denver - Salt Lake City.

South Dakota is zeker de moeite waard. En het is niet een omgeving waar je anders snel weer komt. Je voorziet er nu wel erg veel tijd; met 3 of 4 nachten kun je daar ook al veel zien. Maar een extra dag kan prima, zeker als je een mooie camping hebt. Het is trouwens Custer SP, niet Cluster. :wink:
Drie nachten Yellowstone is erg weinig. Alleen al voor de verschillende bezienswaardigheden zijn 3 dagen (dus 4 nachten) toch wel het minimum, en als je het rustig aan doet en ook wat wilt wandelen zijn 4 of 5 dagen niet gek. Het lijkt me niet gek om Grand Teton halverwege Yellowstone te doen; je kunt dan een soort U maken: beginnen in het noorden/oosten van Yellowstone, dan naar GT, en dan via Old Faithful en Mammoth Hot Springs richting Glacier rijden. Kijk sowieso naar verschillende campings in Yellowstone. En denk eraan dat je ie op tijd boekt, dat kan een jaar van te voren dus sommige campings zijn wellicht al vol. Annuleren kan gratis dus tijdig vastleggen is wel handig. Van Yellowstone naar oost-Glacier is net te doen in 1 dag, vanuit Grand Teton wordt dat al lastig/onmogelijk.

Voor Glacier is zoals gezegd te weinig tijd. Ik zou inderdaad overwegen om North Cascades over te slaan want ook bij Olympic NP is meer tijd niet verkeerd. Het park bestaat uit verschillende delen. Met de kinderen is zeker een bezoek aan het strand en het Hoh Rain Forest een aanrader. Ook hier is het niet duidelijk hoeveel tijd je er hebt gepland, wanneer rij je naar Seattle? wil je ook nog een dag Seattle doen?

Ik zou die erste optie dan ongeveer zo doen:

15-jun naar Denver
16-jun Denver - Denver
17-jun Denver - RMNP
18-jun RMNP - RMNP
19-jun RMNP - RMNP
20-jun RMNP - Scotssbluff
21-jun Scotssbluff - Custer SP
22-jun Custer SP - Custer SP
23-jun Custer SP - Rapid city
24-jun Rapid city - Rapid city
25-jun Rapid city - Sheridan
26-jun Sheridan - Cody
27-jun Cody - Yellowstone
28-jun Yellowstone - Yellowstone
29-jun Yellowstone - Grand Teton
30-jun Grand Teton - Grand Teton
1-jul Grand Teton - Yellowstone
2-jul Yellowstone - Yellowstone
3-jul Yellowstone - Glacier
4-jul Glacier - Glacier
5-jul Glacier - Glacier
6-jul Glacier - Spokane
7-jul Spokane - Mt Rainier
8-jul Mt Rainier - Mt Rainier
9-jul Mt Rainier - Olympic
10-jul Olympic - Olympic
11-jul Olympic - Seattle
12-jul Seattle - Seattle

Wil je naar Moab, dan heb je daar echt veel meer tij nodig. Er zijn twee nationale parken en een statepark. Er wordt altijd minimaal 3 nachten aangeraden. Nadeel is wel dat het in de zomer erg warm is daar. Voor MV is 1 nacht voldoende. Daarna zou het wel mooi zijn om 2 nachten Capitol Reef te doen. De camping dar is erg fijn, zeker met kinderen, en je kunt er verschillende korte en middellange wandelingen doen. Kijk ook eens naar Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon.
De route zou er dan tot aan Glacier zo uit kunnen zien:

15-jun naar Denver
16-jun Denver - Denver
17-jun Denver - RMNP
18-jun RMNP - RMNP
19-jun RMNP - RMNP
20-jun RMNP - Grand Junction
21-jun Grand Junction - Moab
22-jun Moab - Moab
23-jun Moab - Monument Valley
24-jun Monument Valley - Capitol Reef
25-jun Capitol Reef - Capitol Reef
26-jun Capitol Reef - Salt Lake City
27-jun Salt Lake City - Salt Lake City
28-jun Salt Lake City - Grand Teton
29-jun Grand Teton - Grand Teton
30-jun Grand Teton - Yellowstone
1-jul Yellowstone
2-jul Yellowstone

Ik denk dat eind juni en in juli de temperaturen in het noorden ook al prima zijn. Alleen in de bergen zal het natuurlijk koeler zijn. En het kan zijn dat hoger gelegen trails nog niet sneeuwvrij zijn.

Misschien hebben jullie voor RMNP, South Dakota en Yellowstone met onze kinderen iets aan ons 2004-verslag. En zie ons 2006-verlsag voor Mt Rainier en Olympic NP.

Marianne
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Martin & Marianne schreef:
30 okt 2024, 15:16
Ik denk dat eind juni en in juli de temperaturen in het noorden ook al prima zijn. Alleen in de bergen zal het natuurlijk koeler zijn. En het kan zijn dat hoger gelegen trails nog niet sneeuwvrij zijn.
Eind juni en juli kan je er gerust vanuit gaan dat je prachtig weer zult hebben. Dat geldt overigens ook voor augustus en het grootste deel van september. April mei en oktober zijn de wisselvallige maanden. Prachtig weer wordt afgewisseld met koude natte dagen. Van november tot en met maart zal je vooral veel regen hebben. In het noordwesten valt ongeveer net zoveel regen als in Nederland. Alleen valt bijna alles hiervan tussen november en maart.

Mooi voorbeeld. Afgelopen week nog in een t-shirtje in het zonnetje op de tribune gezeten bij de Oregon Ducks met een graadje of 20-25. Kom nu net uit mn bed. Het is 6 graden. En de regenwolken hangen zo laag dat ik ze bijna kan aanraken (wij wonen op 600 meter hoogte). En lijkt het er niet op dat het vandaag boven de 10 graden gaat komen. Dat is typisch het weer in het noordwesten buiten de zomer- en wintermaanden.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Je bent al vrij laat met het boeken van de camper, maar vaak zijn er nog wel vroegboekkortingen t/m 31 oktober.
Ongeveer jullie reis hebben wij in 2 vakanties gedaan. Je zou eens naar onze verslagen van 2022 (dat vond ik echt een topreis) en 2023 kunnen kijken.
Voor Glacier hadden we een auto gehuurd om de Going to the Sun Road te kunnen rijden en ook bij Custer om de Needles Hwy en de Iron Mountain Road te kunnen doen. Allebei ook aanraders.
North Cascades hadden we ook in de route, maar dat is niet bijzonder als je geen wandelingen maakt. Toen wij er waren was er veel afgesloten i.v.m. bosbranden, dus zijn we er alleen doorheen gereden en dat was aardig, maar niet speciaal vonden we. We hebben er spijt van dat we er Mt. Rainier voor hebben laten vallen, maar daar was ook een dingetje met afgesloten wegen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Welkom !
Nou, dan zal ik ook nog een duit in het zakje doen...
Ik snap eerlijk gezegd de one ways van Denver naar Seattle nooit zo goed. Zeker niet als ook nog een deel Utah meegenomen wordt. Ik zie dat allemaal als aparte reizen, zéker als je wat wilt wandelen of zoals jullie, met kinder een iets lager tempo aan zal houden. En al helemaal niet met een camper, want reizen met een amper kost iets meer tijd voor boodschappen, tanken, gemiddelde snelheid etc.
Daarom zou ik zeggen: rondje Denver of Denver-Salt Lake inderdaad.
Afgelopen jaar hebben wij, na meerdere reizen te starten in Denver of Las Vegas het Noord Westen gedaan. Dus tijd in Olympic, Mount Hood, Mount Rainier, Bend e.o. Crater Lake en de doorsteek gemaakt naar Yellowstone en Glacier. Het jaar er voor vanaf Calgary op en neer via Glacier en YS naar Grand Teton en stukje Canadese Rockies, dáárvoor weer vanuit LV de parken in Utah en Colorado gedaan (met RMNP ipv Yellowstone ivm de overstromingen). Kortom, wij proberen het juist steeds wat compacter te houden met veel hoogtepunten en daar wat langer blijven ipv veel highlights mee te pakken. Er overigens wel van uitgaande dat als iets nu niet past het wel de volgende keer komt. Dat geeft veel rust omdat je dan niet het idee hebt dat je wat gaat missen.
Kortom: ik adviseer dus om vanuit Denver ''op en neer'' te gaan naar Glacier en alles te pakken wat er tussen ligt en daar veel tijd voor te nemen.

En oja: wij starten ook vaak op 15 juni. 2 x in Yellowtone wat sneeuw gehad, paden in GT, YS en Glacier doorgaans wel al goed begaanbaar. Afgelopen jaar alleen wat beperkt geweest bij Mount Rainier (1-3 juli) ivm regen/mist en veel sneeuw op de Skyline trail...

veel plezier met plannen maken !
Paul
rolinda
Amerika-ontdekker

Bericht door rolinda »

Allereerst: zet de routes eens in een van/naar schema. Nu zie je niet wat de reisdagen zijn. Kijk bijvoorbeeld eens naar 5 juli: kom je dan van Glacier? Of rij je op 4 juli al naar Glacier? Hoe dan ook, dit stuk is veel te krap.
Liggen de vluchten al vast? Anders zou ik willen voorstellen om eens te kijken naar een rondje Denver of een one way Denver - Salt Lake City.
Allereerst super bedankt voor je uitgebreide reactie! Het schema was even een concept zonder reisdagen erin, omdat we nog niet goed weten wat haalbaar is en wat we allemaal willen gaan bekijken en hoelang we waar precies willen blijven. Was vooral even benieuwd of alles wat nu in het schema staat voor optie 1 haalbaar is of dat we wellicht beter zaken kunnen overslaan.
Ik denk dat we jou reisvoorstel in optie 1 gaan aanhouden als South Dakota ook zeker de moeite waard is. Optie 2 richting Moab is eigenlijk totaal niet logisch gezien de extra km's, echter hadden we dat graag ook meegepakt. Als ik hier had gehoord dat Utah echt wel veel mooier en indrukwekkender is dan south Dakota dan was dit wel een optie geweest, maar heb niet het idee dat dit geadviseerd wordt gezien de reacties :thumbup:
Voor Glacier is zoals gezegd te weinig tijd. Ik zou inderdaad overwegen om North Cascades over te slaan want ook bij Olympic NP is meer tijd niet verkeerd. Het park bestaat uit verschillende delen. Met de kinderen is zeker een bezoek aan het strand en het Hoh Rain Forest een aanrader. Ook hier is het niet duidelijk hoeveel tijd je er hebt gepland, wanneer rij je naar Seattle? wil je ook nog een dag Seattle doen?
North Cascades slaan we dan denk ik over, daar winnen we weer 2 dagen. Wij hebben nu gepland dat we 12 juli de camper weer inleveren om 9uur sochtends en dan in de middag weer terugvliegen, ik had niet het idee dat Seattle een hele boeiende stad is, maar mocht een dagje Seattle een must-do zijn dan houd ik mij aanbevolen.
rolinda
Amerika-ontdekker

Bericht door rolinda »

jojostravelusa schreef:
30 okt 2024, 16:53
Je bent al vrij laat met het boeken van de camper, maar vaak zijn er nog wel vroegboekkortingen t/m 31 oktober.
Ongeveer jullie reis hebben wij in 2 vakanties gedaan. Je zou eens naar onze verslagen van 2022 (dat vond ik echt een topreis) en 2023 kunnen kijken.
Wij hebben nu 2 opties en gaan denk ik voor de Road Bear C26-28, door de slide out mogelijkheid iets breder en ruimer dan de El monte RV. Offerte ligt er en als we uiterlijk morgen boeken hebben we alle vroegboekkortingen nog.
jojostravelusa schreef:
30 okt 2024, 16:53
Voor Glacier hadden we een auto gehuurd om de Going to the Sun Road te kunnen rijden en ook bij Custer om de Needles Hwy en de Iron Mountain Road te kunnen doen. Allebei ook aanraders.
North Cascades hadden we ook in de route, maar dat is niet bijzonder als je geen wandelingen maakt. Toen wij er waren was er veel afgesloten i.v.m. bosbranden, dus zijn we er alleen doorheen gereden en dat was aardig, maar niet speciaal vonden we. We hebben er spijt van dat we er Mt. Rainier voor hebben laten vallen, maar daar was ook een dingetje met afgesloten wegen.
Dus naast de Going to the sun Road is ook de Needles Hwy en de Iron Mountain Road niet te doen met lange camper? Een auto huren lijkt mij wel erg gedoe, zeker met 2 kleine kids.
Anderzijds las ik wel dat een bus rijdt vanaf 1 juli, of is dit ook niet echt aan te raden met 2 kids?

Dank voor het advies mbt North Cascade, die ga ik skippen
rolinda
Amerika-ontdekker

Bericht door rolinda »

paulr schreef:
30 okt 2024, 17:20
Welkom !
Nou, dan zal ik ook nog een duit in het zakje doen...
Dank :D
paulr schreef:
Ik snap eerlijk gezegd de one ways van Denver naar Seattle nooit zo goed. Zeker niet als ook nog een deel Utah meegenomen wordt. Ik zie dat allemaal als aparte reizen, zéker als je wat wilt wandelen of zoals jullie, met kinder een iets lager tempo aan zal houden. En al helemaal niet met een camper, want reizen met een amper kost iets meer tijd voor boodschappen, tanken, gemiddelde snelheid etc.
Daarom zou ik zeggen: rondje Denver of Denver-Salt Lake inderdaad.
Je hebt hier natuurlijk helemaal gelijk, maar wij zullen niet elk jaar naar west Amerika reizen. Wij kiezen er bewust voor om elke vakantie een ander continent en/of land te doen. Als je elk jaar terugkomt snap ik volledig jou visie dat je het beter compact kan houden en het de volgende keer wel komt. Voor ons zit dan toch net wat anders en we zullen denk ik niet snel nog een 3e keer naar West Amerika gaan dus dan wil je graag de mooiste dingen meepakken, gevaar is dan altijd dat je dan inderdaad veel te veel wilt doen, dank voor het waarschuwen daarvoor :geek:

Gezien jou en andere reacties gaan we denk besluiten om Utah dan maar over teslaan, geen Moab, munument valley, capital reef etc.
paulr schreef:
Kortom: ik adviseer dus om vanuit Denver ''op en neer'' te gaan naar Glacier en alles te pakken wat er tussen ligt en daar veel tijd voor te nemen.
Dat zou kunnen, maar dan sluit ik ook MT rainier en Olympic weer uit. Vanuit Glacier zit je daar redelijk dichtbij dus dan pakken wij toch liever die parken mee en vanaf Seattle terug.

Zal onderstaande dan nog steeds te ambiteus zijn of is dit goed haalbaar?

15-jun naar Denver
16-jun Denver - Denver
17-jun Denver - RMNP
18-jun RMNP - RMNP
19-jun RMNP - RMNP
20-jun RMNP - Scotssbluff
21-jun Scotssbluff - Custer SP
22-jun Custer SP - Custer SP
23-jun Custer SP - Rapid city
24-jun Rapid city - Rapid city
25-jun Rapid city - Sheridan
26-jun Sheridan - Cody
27-jun Cody - Yellowstone
28-jun Yellowstone - Yellowstone
29-jun Yellowstone - Grand Teton
30-jun Grand Teton - Grand Teton
1-jul Grand Teton - Yellowstone
2-jul Yellowstone - Yellowstone
3-jul Yellowstone - Glacier
4-jul Glacier - Glacier
5-jul Glacier - Glacier
6-jul Glacier - Spokane
7-jul Spokane - Mt Rainier
8-jul Mt Rainier - Mt Rainier
9-jul Mt Rainier - Olympic
10-jul Olympic - Olympic
11-jul Olympic - Seattle
12-jul Seattle - Seattle
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ok, snap ik ook, dat van ook naar andere continenten… maar wij zijn wat reis-gek, dus doen wij Afrika in het najaar :)
Ik zou beginnen met de dag Denver eruit te laten. Wij starten en eindigen regelmatig op DEN (of voor het skiën) maar hebben nooit de behoefte gehad om hier een dag heen te gaan. Gewoon een doorsnee Amerikaanse stad volgens mij. Ik lees ook weinig reacties dat een must see is. Voordeel is dat je dan direct volgende dag camper op kan halen (bij Roadbear is het on 2 x gelukt om al een afspraak vroeg in de ochtend te maken, juist voordat anderen komen inleveren. Moet je geluk mee hebben, maar we reden dus dan alom 09.00 van de parking af ! Dan ben je lekker op tijd op pad en kun je naar RMNP.
Omdat je zoveel indrukken en ook bergen gaat zien, kun je overwegen 1 dag RMNP minder te doen….
Het stuk naar de Dakota’s geen eravering mee, daar gaan anderen iets over zeggen denk ik.
Yellowstone-GT-Yellowstone zit goed in elkaar, zorg voor veel verschillende campgrounds, dat scheelt rijden. In GT zou je kunnen kiezen voor een nacht Gros ventre, wel lekker om even Jackson in te gaan. Als afwisseling van veel natuur en boodschappen te doen.
Yellowstone-Glacier in 1 keer is een flinke rit. Overweg om eind van de dag op 3/7 alvast uur uurtje of 2-3 noordwaarts te rijden. Plan je dagen bij Glacier zorgvuldig , ivm werkzaamheden bij Many Glacier zul je vroeg uit de veren moeten voor een parking. Dit vinden wij veruit het mooiste deel. Ik neem aan dat je voor Mount Rainier in de buurt van Paradise een camping wil. Cougar Rock heeft een goede ligging. Daarna wordt het wel haasten naar Olympic. Van Mount Rainier naar bij Hoh Rain campground Ben je wel een uurtje of 6-7 zoet met een camper. De dag erna kun je dan Port Angeles met de Huricane Ridge doen.
Het kan dus allemaal wel zo, maar….het is aanpoten, zeker de laatste week…vandaar advies Denver links te laten liggen en dagje RMNP minder en die dagen aan het eind gebruiken
Veel plezier met plannen maken !
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Wij zijn in 2022 van Seattle naar Denver gegaan met een camper, dus kunnen hier ook nog wel wat over zeggen. 😉 Mocht je geïnteresseerd zijn in ons reisverslag, dat vindt je hier: https://bravy.nl/vakantie/nw-amerika/nwusa-inl.htm.

Ik sluit mij aan bij Paul wat betreft Denver. Vonden wij erg tegenvallen, dus 1 dag minder daar geeft verderop weer wat ruimte. Je zou dan op 16-6 de I70 kunnen nemen via Idaho Springs. Een uitstapje naar Hidee Gold Mine waar je als optie zelf goud mag wassen is dan een mogelijkheid. De 17e kan je dan de Trail Ridge Road nemen RMNP in. Maar dit is misschien wat ambitieus als je de camper pas later op de dag krijgt. 🤔 Wil je dat risico niet lopen dan op de 16e RMNP in. 1 of 2 dagen daar laat ik even aan jullie.

Je hebt een hele dag Custer SP én een hele dag Rapid City staan. Misschien kan je eens kijken of je Badlands NP in het schema op kan nemen? Prachtig gebied en je kan gratis kamperen aan de rand van de kliffen.

Op weg naar Sheridan de omweg naar Devils Tower nemen is ook een optie.

Niet vergeten om in Cody de rodeoshow te doen!

Van Yellowstone in 1 dag naar Glacier NP is een erg lange rit. Wij deden dat in 2 dagen en hadden zo ook tijd om Bison Range (nagenoeg 100% kans op bizons te zien) en Nevada City te bekijken.

Van Spokane naar Mt Rainier is ook best een eind. Check even goed of je met jullie camper de Stevens Canyon Road kan rijden. Er zit daar een tunnel in met een hoogtebeperking. Wij konden er niet door.

Met Olympic hebben wij geen ervaring, maar een hele dag in Seattle is prima te doen. Een stuk leuker naar Denver.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis rolinda: rondreis Noordwest (Denver-Seattle) - 4 weken.

rolinda schreef:
30 okt 2024, 21:35
Ik denk dat we jouw reisvoorstel in optie 1 gaan aanhouden als South Dakota ook zeker de moeite waard is. Optie 2 richting Moab is eigenlijk totaal niet logisch gezien de extra km's, echter hadden we dat graag ook meegepakt. Als ik hier had gehoord dat Utah echt wel veel mooier en indrukwekkender is dan south Dakota dan was dit wel een optie geweest, maar heb niet het idee dat dit geadviseerd wordt gezien de reacties
Er is niemand die heeft gezegd dat Utah níet veel mooier is; ik heb alleen gezegd dat SD best wel de moeite waard is.

Je bent al twee keer in de VS geweest, dus waarom zou een derde keer er niet inzitten? Misschien niet in de heel nabije toekomst, maar over een jaar of 20 als je zonder kinderen gaat en buiten het hoogseizoen kunt gaan? Maar als je graag nu al de meeste highlights wilt doen dan zou ik wel via Utah rijden. Zo onlogisch is dat toch niet? Kijk eens wat het extra is aan kilometers vergeleken met South Dakota. Het enige nadeel is dat het in die periode al aardig heet kan zijn, bijvoorbeeld rond Moab. Maar je hebt daar een camping in het dorp, met een (klein) zwembad, dus dat is wel lekker. Of loop naar de Mill Creek voor afkoeling.

Voor de laatste nacht Yellowstone zou je naar Mammoth kunnen kijken, of rij naar Gardiner. Vandaar is het wel te doen om naar Glacier te rijden denk ik. Mammoth moet je reserveren via recreation.gov. Dat kan pas 6 maanden va tevoren. Ik zou voor de zekerheid al iets anders vastleggen, via www.yellowstonenationalparklodges.com.

Marianne
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

rolinda schreef:
30 okt 2024, 21:41
ook de Needles Hwy en de Iron Mountain Road niet te doen met lange camper? Een auto huren lijkt mij wel erg gedoe, zeker met 2 kleine kids.
Of het te doen is hangt af van de afmetingen van de camper ( en je rijvaardigheid en durf :wink: :wink: ).

Op deze kaart staan de afmetingen van de tunnels.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Als je de laatste dag yellowstone niet in het park verblijft maar net daarboven dan heb je nog wel een dag te besteden in het park maar scheelt het de dag erna qua rijden. Wij hebben een overnachting gehad op de KOA camping in paradise/livingston. Daar zit je direct aan de rivier, veel vogels daar (uilen, ospreys) en er is een klein zwembadje. Dat ligt een half uurtje van Mammoth,Yellowstone af. Daarna zijn wij in een keer gereden naar Glacier NP met een tussenstop in Helena voor de boodschappen, en een keer om te tanken.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Leuke foto, maar er zijn tunnels waar het echt niet kan. Niet aan beginnen.
En Badlands is inderdaad een aanrader.
Laatst gewijzigd door jojostravelusa op 31 okt 2024, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

paulr schreef:
30 okt 2024, 23:35
maar wij zijn wat reis-gek, dus doen wij Afrika in het najaar
Wij zijn net zo gek en zijn bezig met Oeganda voor volgend jaar oktober :oops:
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Bravy schreef:
31 okt 2024, 07:55
Je hebt een hele dag Custer SP én een hele dag Rapid City staan. Misschien kan je eens kijken of je Badlands NP in het schema op kan nemen? Prachtig gebied en je kan gratis kamperen aan de rand van de kliffen.
Wij waren afgelopen zomer in de Black Hills, wij deden ook een one-way Seattle - Denver. Weliswaar met een auto, maar toch. Wij hadden 1 nacht Wall en 2 nachten Custer. Ik zou ook niet 2 dagen Rapid City doen, maar 1 overnachting bij Wall of zoals @Bravy aangeeft aan de rand van de kliffen. Als je dan de volgende dag via de scenic road doorrijdt naar je volgende bestemming heb je ruim voldoende tijd voor dit park.
Wij gingen 's avonds na het eten vanuit ons hotel in Wall (10 minuten rijden) naar Badlands en zagen heel veel campers staan die daar met het mooiste uitzicht ever aan de rand stonden.

De nacht die je daardoor over houdt, kun je wellicht op het einde inzetten, want daar is het inderdaad krap.

Overigens eens met de opmerkingen dat Denver echt niks bijzonders is. Seattle is wel echt een leuke stad. Beetje dezelfde sfeer als San Francisco. Dus als je een stad wil doen, zou ik Seattle doen.

Ik ben het overigens ook eens met @Martin & Marianne dat de Black Hills zeker niet mooier zijn dan de parken in Utah.
Moab is onze all-time favoriet. Daar is zoveel moois te zien en zijn zoveel mooie parken in de buurt. Maar dat wil niet zeggen dat de Black Hills niet mooi zijn. De Black Hills hebben we afgelopen zomer voor de 2e keer bezocht. Mooi, maar nu heb ik het wel gezien. Maar de kans dat je er nog eens in de buurt komt, is gewoon niet zo groot. Dat zou voor mij de belangrijkste afweging zijn om er langs te rijden.
Moab (Utah) hebben wij komende zomer voor de 8e keer ofzo op de planning. Gewoon omdat je daar niet uitgekeken raakt.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij stonden in Badlands op Cedar Pass Campground. Vooral de zonsondergang op de bergen is prachtig. En het rangerprogramma over de sterren was heel interessant. Hoe ongelooflijk donker kan het zijn. Vergeet dan vooral je zaklantaarn niet.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... ds-np.html
rolinda
Amerika-ontdekker

Bericht door rolinda »

Dank voor alle tips, feedback en informatie. Inmiddels hebben we de vluchten en de camper geboekt. We zijn nu tot het volgende reisschema gekomen:
image.png
Voordat wij ons gaan oriënteren op de planning wat te doen per dag willen we het schema en RV parks in beeld hebben.
- Nog algemene tips qua schema, locaties en parken? Betere alternatieven? Ergens dagje minder of dagje meer? Vooral bij olympic heb ik het idee dat we een dag tekort komen, maar die moeten we dan wel weer ergens anders vanaf snoepen.
- Hebben jullie nog diverse tips qua RV parks? We zoeken een combi van mooie natuurcampings en commerciële campings. Op de plaatsen waar het echt warm weer is (verwacht m.n. ten zuiden van Yellowstone) willen we ook enkele keren een camping waar de kids ook een duik kunnen nemen in een zwembad.

- Wij komen vanuit zuiden vanaf naar Yellowstone, park is natuurlijk een soort van 8, hoe zouden we deze dagen het beste kunnen invullen en wanneer welke camping pakken?
- Zelfde voor Glacier, lastig is hier dat we met onze RV niet de going to the sun road kunnen pakken. Hoe kunnen we deze dagen het beste indelen? Denk dat we hier beter RV park buiten park kunnen pakken gezien elektriciteit en faciliteiten.
- In Glacier kun je een shuttle bus pakken, maar ik zie one way fares van $25 tot $50 dollar. Klopt dat? Want dan kan je net zo goed een auto huren voor een dag. Iemand tips?
- Wij hebben nu gepland om naar Flaming Gorge te gaan (als tussenstop van Capitol reef naar Grand teton). Is dit een aanrader of zouden andere mensen toch ander alternatief pakken (bijv. Salt lake city, dagje Great salt lake of iets anders)?
- We hopen de Road bear C26-28 rond 9.00 op te kunnen halen (dan kunnen we direct via de Trail Ridge Road naar RMNP en zouden we misschien een dagje minder RMNP kunnen doen). Klopt het dat je pas 2 weken van tevoren kan bellen naar Road Bear om een ophaalafspraak te maken en dat de kans groot is dat dit pas smiddags kan? Of is het mogelijk een aanvullende fee te betalen oid?
- Ik las ook ergens dat je voor bepaalde parken een aparte toegangsreservering nodig hebt / sommige parken in de drukke maanden Timed Entry Vehicle Reservations heeft. Is dat alleen voor Glacier of meerdere parken?
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Alvast even een korte reactie: ik denk dat de rijtijden die je bij de afstanden hebt staan uiterst ambitieus zijn! Bv. 7 juli. 300 mijl in 5 uur? Denk je echt dat je gemiddeld 100 km/u rijdt met zo'n slagschip?
Neem de rijtijden van Google en doe daar 15-20% bij. Je wil onderweg af en toe even stoppen (eten, tanken, toilet). Plus dat je vast en zeker mooie stukjes tegenkomt waar je even van wil genieten.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor RMNP zou ik twee nachten aan de oostkant doen en dan een nacht aan de westkant. Dan rij je dus op 18 juni de Trail Ridge Road.
De tijd voor Moab kan zo, maar een extra nacht zou niet gek zijn.
Ik begrijp dat je nog niets in Yellowstone hebt vastgelegd? Kijk daar zo snel mogelijk naar het kan best zijn dat er al veel volgeboekt is. zeker met een grotere camper zal het lastig zijn. Ik zou sowieso een of meerdere nachten Madison doen, en daarnaast bijvoorbeeld Canyon. Een extra dag in Yellowstone zou niet gek zijn, misschien een dag minder voor Flaming Gorge? Of Flaming Gorge helemaal overslaan en naar Antelope Island gaan.

Het is een vol schema vind ik. Zeker omdat je in je eerste bericht aangaf het rustig aan te willen doen. Je hebt echter nergens wat extra ruimte. En het is lastig om iets over te slaan, tenzij je MV en Capitol Reef laat vallen.
En inderdaad; tel de nodige tijd bij de reistijden. Niet zozeer voor de stops, maar omdat je - zeker in de bergen - met een camper toch langzamer bent dan met een auto.

Voor Arches heb je een reservering nodig als je niet in het park overnacht. Idem voor RMNP. Kijk op de verschillende NPS-sites hiervoor. Tioga Tours heeft ook een overzicht. Maar ik zou sowieso de NPS-sites regelmatig bekijken, ook voor wegafsluitingen, een kaart van het park, ligging van de campings etc.

Je moet al snel campings gaan boeken; dat kan 6 maanden van te voren (bet uitzondering dus van Yellowstone). Voor CR is Fruita erg mooi. Geen zwembad maar wel leuk voor kinderen. En je kunt afkoelen in de Sulpher Creek.
Als je voorzieningen wilt in GT is Colter Bay RV park een mogelijkheid. Wel duur. Je kunt ook naar Colter Bay kijken.

Een spreadsheettip: maak aparte kolommen met een Van en Naar kolom. Met in de Van-kolom een verwijzing naar de Naar-kolom in de regel erboven. Op die manier kun je makkelijker wijzingen doorvoeren en heb je minder kans op fouten als je iets aanpast.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer