Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis EstherJ: roadtrip 2 maanden West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis EstherJ: roadtrip 2 maanden West-Amerika.

Bericht door Pete.Z »

Ik zou persoonlijk dan veel liever eerst bij Panamint Springs overnachten, direct aan de westkant van DV. Sowieso een leukere minder kale campground dan bij Stovepipe, en je zou dan de volgende dag kunnen besteden aan DV zelf, onderweg richting Vegas.
Pahrump is niet echt leuk, ik zou dan liever bij Tecopa hot springs overnachten, en de volgende dag naar Vegas.
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

@Martin & Marianne Het gaat om Colter Bay Campground. Ik ga het contactformulier even bekijken en voor de zekerheid even een andere plek op de camping reserveren. Er is nu nog plek namelijk.

Wat betreft Death Valley. Ik heb je artikelen even vlug bekeken. Erg duidelijk allemaal waar ik nog zeker wat inspiratie uit kan halen, dat geldt ook over het artikel over Alabama Hills. Ik zie dat Artists Drive nog wel te doen is met een 25 feet camper, de grens ligt bij 25 feet. Wij hebben dit formaat gereserveerd dus zou dan wel moeten kunnen lijkt me. Zie dit artikel: https://www.nps.gov/thingstodo/tour-artists-drive.htm

Wat is de reden dat we Dante's View niet kunnen doen?

@Pete.Z Dank voor je feedback.
Begrijp ik goed dat je Death Valley prima in een dag kunt doen dan? We reizen wel met twee kleine kinderen van dan 2 en bijna 4. Ik denk dat een duik in het zwembad welkom is na een rit van 3 tot 4 uur vanaf Lake Isabella.
Welke camping zou je in Panamint Springs adviseren?

En welke camping bedoel je in Tecopa Hot Springs?

Wederom bedankt voor de reacties :thumbup:
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Check even maps:
https://www.google.nl/maps/place/Dante% ... FQAw%3D%3D
Het laatste stukje is erg steil, de bochten zijn krap en de parking is er zeker klein. Staan er teveel auto's dan kan je de draai niet of uiterst lastig maken...
Paul
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

EstherJ schreef:
11 dec 2024, 13:39
De KOA in Casper heeft volgensmij wel een zwembad.
Casper zou kunnen. Ik heb alleen naar die in Rawlins gekeken.
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

@paulr Dankjewel voor het delen. Het is inderdaad vrij steil. We zijn er begin mei. Zou het dan ook al zo druk zijn, of juist drukker dan midden in de zomer?
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Daar is geen peil op te trekken. Een keer was ie druk,andere keer nauwelijks auto’s. Meeste mensen blijven er niet al te lang. Je kan er wat wandelen, maar de uitzichten blijven veelal hetzelfde, dus veel mensen zijn denk ik maar zo’n half uurtje boven….
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

EstherJ schreef:
11 dec 2024, 20:50
Wat is de reden dat we Dante's View niet kunnen doen?
Ik dacht dat het met een grotere camper niet te doen was, maar qua lengte kan het dus wel. Hoe druk het zal zijn is lastig te zeggen. Het hoogseizoen in DV is de winter, maar ik denk dat het op plekken als Dantes View altijd wel druk is. Ik zou langs het visitor center gaan - dat moet je sowieso doen om je parkpas te laten zien en de park newspaper te halen - en daar vragen wat zij aanraden.

Marianne
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

@paulr en @Martin & Marianne dankjewel voor de reactie op Dante's View.

Nog een vraag wat betreft Rocky Mountain NP.

Ik zie nu dat je voor de Rocky Mountain Hiker Shuttle bus tickets moet kopen van 2 dollar per persoon. Is dit voor een enkeltje? Of kun je hier nadat je in het park bent geweest ook weer met hetzelfde ticket terug? Of moet je dan weer een nieuw ticket kopen en ben je aan het einde van de dag 4 dollar per ticket kwijt? Of kun je ook zelf naar Het Park & Ride Transferpunt rijden om vanuit daar over te stappen op de gratis shuttle bussen?

Ik twijfel nu last minute tussen Glacier Basin Campground met eigenlijk weinig faciliteiten en Elk Meadow RV Resort: https://elkmeadowrv.com/ met meer faciliteiten.

Groet, Esther
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik heb geen ervaring met de hikersbus. Misschien goed om ook te kijken naar de timed entry reservering. Heb je die ook nodig als je de hikers bus neemt?
Het voordeel van kamperen in het park is dat je van al die reserveringen geen last hebt.
Zit je er twee of drie nachten? Wat doe je de eerste nacht?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 12 dec 2024, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Hikers bus is handig ! Gratis je camper parkeren bij het VC en dan langs de file het park in. Geen parkeer issues in het park dus. Wij deden dit omdat we lastminute geen timed entry hadden. Wel keertje overstappen naar Bear Lake. 2 euro is retour. Beviel prima !
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

@Martin & Marianne en @paulr bedankt voor de reacties weer.

We zijn 4 nachten in RMNP.

Paul begrijp ik goed dat je als je de Hikers bus gebruikt dus geen Timed Entry ticket hoeft te hebben?

Groet, Esther
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je vier nachten hebt zou je ook kunnen overwegen om twee nachten in het park te staan en twee nachten erbuiten. Wil je alle vier nachten aan de oostkant staan?

Ik zag in een ander topic een bericht van forumlid Trails over Las Vegas en omgeving. Misschien heb je iets aan hun verslag voor kamperen in Death Valley en Pahrump. Zie hier en de dagen erna.

Marianne
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

@Martin & Marianne Die optie had ik inderdaad ook al in gedachten om het te splitsen.
Je doelt denk ik op de andere kant van de Trail Ridge Road, bijvoorbeeld bij Grand Lake?

Het verslag van Trails ga ik even bekijken. Dankjewel voor het delen.

Dan nog een vraag over Yosemite. Deze moeten we de 15e gaan reserveren. Je gaf in eerdere reacties aan dat het slim is om bijvoorbeeld Wawona campground als alternatief te nemen, mocht het niet lukken om op de Pines campgrounds geen plek te bemachtigen.
Maar zoals ik het nu zie lijkt het erop dat Wawona de 15e helemaal niet te reserveren is: https://www.recreation.gov/camping/camp ... =campsites

Ik zie enkel FF plekken of plekken die gesloten zijn. Klopt dit?
Wat zou anders nog een alternatieve camping kunnen zijn eind april?

Groet, Esther
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie het. Vreemd. Op https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/campgrounds.htm staat dat Wawona vanaf 15 april te reserveren is.
Loot je mee met de North Pines Lottery?
Een andere mogelijkheid in het park is Hodgdon Meadows. Het is daarvandaan nog wel even rijden naar de vallei. Je zou ook uit kunnen wijken naar Indian Flat. Is buiten het park maar dichter bij de vallei dan Hodgdon Meadows. Of ergens aan de zuidkant. Zie ook deze site: https://jrabold.net/yosemite/campn.shtml voor de mogelijkheden. Je kunt op googlempas voor de verschillende opties de reistijd bekijken naar Yosemite Village.

En ja, voor RMNP leek het me niet gek om ook een nacht aan de westkant te doen, ik had dat al eerder gesuggereerd dacht ik. Je kunt iets in Grand Lake nemen maar Timber Creek is ook een mogelijkheid.
Ben je bekend met de kaart op de NPS-sites? Als je op de kaart linksboven op Brochure map klikt zie je een duidelijke kaart van het park met ook aangegeven waar de campings liggen. Voor RMNP zie https://nps.gov/romo/planyourvisit/maps.htm.
De westkant is niet zo spectaculair als de oostkant maar wij vonden het toch mooi om geizen te hebben. In 2019 overnachtten wij in Grand Lake. zie hier voor het verslag van de rit van Grand Lake naar Estes Park. De dag erna deden we ok een stuk van de Trail Ridge Road. We vonden met name de Tundra Communities Trail erg leuk om te doen.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

EstherJ schreef:
11 dec 2024, 20:50

@Pete.Z Dank voor je feedback.
Begrijp ik goed dat je Death Valley prima in een dag kunt doen dan? We reizen wel met twee kleine kinderen van dan 2 en bijna 4. Ik denk dat een duik in het zwembad welkom is na een rit van 3 tot 4 uur vanaf Lake Isabella.
Welke camping zou je in Panamint Springs adviseren?

En welke camping bedoel je in Tecopa Hot Springs?

Wederom bedankt voor de reacties :thumbup:
Death Valley in een dag ga je absoluut niet redden, maar een paar bekende hoogtepunten wel.
Bij Panamint Springs resort (geen zwembad!) overnachten betekent dat je de dag daarna door DV rijdt, en wat stops kan maken, ik denk dan aan Stovepipe, de zandduinen, Furnace Creek, Zabriskie Point, Badwater en via Badwater het park weer uit rijden. Je kan dan eventueel ook Artist Drive doen en Devils golfcourse. Artist drive met een 25 ft camper is misschien te doen, maar vooral krap in de laatste kilometer, ik zou het geloof ik niet proberen.
Tecopa hot springs heeft geloof ik drie RV parken, nog nooit gebruik van gemaakt zelf. Wel een leuke stop, met de hot springs.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Klopt, met de hiker bus heb je geen toegangsreservering nodig.
Timber Creek is een mooie campground aan de westkant. Er zijn een paar leuke (kortere) wandelingen te doen.
Neem dan een kijkje ook bij de Holzwarth Historic Site, geeft een leuk beeld hoe men hier vroeger woonde !
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

@paulr dankjewel voor jouw ervaring met de Hikersbus. :thumbup:

@Pete.Z ik denk dat we onze huidige reservering bij Stovepipe dan behouden. Voor de tweede nacht is Tecopa Hot Springs interessant.

@Martin & Marianne de Park Maps had ik inderdaad al gevonden. Ik zal de opties van RMNP wel eens bekijken en kijken of we de Trail Ridge Road op die manier willen doen of vanuit het huidige plan deze weg een stuk gaan rijden.

Wat betreft Yosemite is het inderdaad gek dat Wawona niet te reserveren lijkt. Wellicht dat deze de 15e wel beschikbaar komen. Al zie ik bij Hodgdon Meadow Campground wel de melding Not yet released, dus lijkt erop dat deze wel te reserveren is. Bedoel je met Indian Flat deze: https://yosemiteresorts.com/indian-flat/
Dan zal de back up waarschijnlijk Hodgdon Meadow of Indian Flat worden, maar hopelijk lukt het om een plekje op de Pines campgrounds te vinden.

Ik heb me zojuist ingeschreven voor de loterij. Begrijp ik het goed uit dit artikel (https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/ ... -pilot.htm) dat niet geboekte plekken tijdens de loterij weer opnieuw beschikbaar komen en dat deze voor de periode eind april te boeken zijn op 15 februari? Deze kans zal wel klein zijn, maar toch handig om te weten. :wink:

Groet, Esther
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Pete.Z schreef:
12 dec 2024, 19:48
Artist drive met een 25 ft camper is misschien te doen, maar vooral krap in de laatste kilometer, ik zou het geloof ik niet proberen.
Wij hebben in 1995 deze weg met een 24 ft gereden en dat was geen probleem, maar ik weet niet of ze in de loop der tijd iets aan de weg veranderd hebben natuurlijk, dus een betrouwbaar oordeel is dit niet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ia het gelukt om iets in de vallei te reserveren?
Wawona is te reserveren nu. Er is nog wel iets vrij.

Marianne
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

@jojostravelusa Dank voor jullie ervaring. Wellicht dat er in die tussenliggende jaren iets is veranderd. We gaan het tegen die tijd bekijken en bij het Visitor center even navragen wat de mogelijkheden zijn.

@Martin & Marianne Het is gelukkig gelukt :clap: ! We zaten met 2 man tegelijk klaar en hadden in totaal 3 plekjes in het winkelmandje. Uiteindelijk voor een plekje op Upper Pines gekozen. Gisteren toen ik tussen 15.00 en 16.00 uur keek was Wawona nog niet te reserveren, zie dat er nu inderdaad nog veel plek is.

Ben wel benieuwd of er iemand toevallig ervaring heeft met de Sugar Pine Railroad: https://ymsprr.com/?
Lijkt me een leuke afwisseling voor de kinderen en ligt praktisch op de route naar Sequoia / Kings Canyon.

Groet, Esther
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer