Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
JWTS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door JWTS »

@habbekuk Dankjewel voor de tips! ANWB hebben we niet, maar ga me er nog wel even in verdiepen. Als er een reservewiel/thuiskomer in zit kan ik zelf de band wel wisselen.
Skip the counter spreekt ons wel aan en we laten ons niks aansmeren :lol:
@Markd1973 Als ik vragen heb tag ik je wel even in m'n topic!
@Trom dankjewel! Ik ga morgen ook wel eventjes bellen met UStravel voor de zekerheid.

Misschien nog een simpele vraag, ben je met de standaard verzekering wel gedekt voor ruitschade?
JWTS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door JWTS »

Misschien waardevolle informatie voor anderen. Ik heb vandaag contact gehad met UStravel en ik kan het bericht van @Trom bij deze ook bevestigen.

Voor autohuur bij Alamo geldt inderdaad dat de officieel geregistreerde partner, zij het via een huwelijk/geregistreerd partnerschap danwel een samenlevingscontract gratis op het huurcontract bijgeschreven kan worden als het fully inclusive tarief wordt geboekt. Voor beide chauffeurs geldt de minimum leeftijd van 25 jaar en minimaal 1 jaar in bezit van het rijbewijs. Tevens moet de hoofdbestuurder beschikken over een op diens naam gestelde creditcard.

Overigens gemist dat het standaard gecommuniceerde tarief bij UStravel, het tarief bij direct betalen is. De tarieven zijn dus exact hetzelfde bij UStravel en Alamo.de met code THPPS15 voor onze huurperiode. Is het dan 'veiliger' om bij UStravel te boeken gezien ik de herkomst van de code bij Alamo.de niet kan verantwoorden? Zijn er zaken waar ik buiten de prijs om extra rekening moet houden bij het maken van een keuze? Echt 0 ervaring met autohuur...
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@JWTS Dit is een code die alleen voor de Duitse Alamo site geldt. Het is een vorm van promotie. Heel veel mensen (waaronder ik) hebben al van deze code en haar voorgangers THPPS25 en THPPS20 gebruik gemaakt en er zijn nooit problemen geweest. Na reservering kun je via Alamo.de direct je Skip the counter regelen. In de garage ga je naar de rij met jouw gekozen grootte en kiest je auto. Je rijdt naar de uitgang waar ze je reservering scannen en rijden maar. Let op: ondanks de code kan het bv bij ustravel en usatogo.com
goedkoper zijn.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

JWTS schreef:
03 jan 2025, 00:05
Misschien waardevolle informatie voor anderen. Ik heb vandaag contact gehad met UStravel en ik kan het bericht van @Trom bij deze ook bevestigen.

Voor autohuur bij Alamo geldt inderdaad dat de officieel geregistreerde partner, zij het via een huwelijk/geregistreerd partnerschap danwel een samenlevingscontract gratis op het huurcontract bijgeschreven kan worden als het fully inclusive tarief wordt geboekt. Voor beide chauffeurs geldt de minimum leeftijd van 25 jaar en minimaal 1 jaar in bezit van het rijbewijs. Tevens moet de hoofdbestuurder beschikken over een op diens naam gestelde creditcard.
Dit is eenNederlands antwoord van de broker (die overigens prima is), maar je haalt af aan een Amerikaanse balie.
Spouse, waar deze voorwaarde op gebaseerd is, wordt naar het NL tevens vertaald als 'levenspartner'. Los van het feit dat je prima levenspartner kunt zijn zonder dat officieel te hebben vastgelegd, zegt een geregistreerd partnerschap of samenlevingscontract de gemiddelde baliemedewerker bij het verhuurbedrijf in de US helamaal niks omdat de US deze geregistreerde samenlevingsvormen helemaal niet kent.
De 'spouse' wordt vaak niet eens bijgeschreven op het contract. Ook niet na navraag aan de balie (bij Alamo en Avis op verschillende locaties).
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Dit staat in de alamo.com voorwaarden:
Rental Car Additional Driver Policy
Any additional driver (excluding a spouse or domestic partner) will pay a daily fee;
Renter’s spouse or domestic partner who meet the same age and driver’s license requirements of the renter are authorized drivers at no additional charge.
Dus wat ustravel zegt is correct. Het kan inderdaad zo zijn dat de baliemedewerker het samenlevingscontract niet (h)erkend. Alhoewel ik dat m.i. nog nooit gelezen heb in het forum. Daarom wellicht handig om ook b.v. de hypotheekakte of je huurcontract waar je beiden op staat in je downloadmap te hebben. Onderstaande vond ik 'm.b.t. Avis maar zal ook wel voor Alamo gelden:
Now, domestic partner definitions vary widely, but for the most part, if your company or state recognizes domestic partnership and your partner is recognized as a domestic partner in your state or company, then you are afforded that right at Cendant/Avis/Budget (ill use ABC to represent all three brands for this discussion).

In the absence of formal company/state recognition of domestic partnership, Avis will allow the following (Avis agent may/should ask the following if you are unsure if your partner qualifies):

1> Is your Partner a beneficiary of a life insurance policy?
2> Is your parnter listed as an emergency contact for your company?
3> Do you share a lease/property ownership with your partner?
4> Do you have a major utility bill held jointly in you and your partners name?
5> Does your partner have power of attorney privlidges in case of your incapacitation?
6> Does your partner reside in the same household as you and has resided there for the past 6 months or longer?
7> Does the drivers license of both parties list the same home address (this is the most commonly used check point, if this is the same, most times thats all avis will ask)
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

Wij zijn op zoek naar een auto op te halen in Seattle en terug in San Francisco(med SUV). Overal krijg je een one way fee erbij. Heeft iemand een optie oid om dit te kunnen omzeilen dmv een code of een lidmaatschap van iets? Heb Alamo.de al geprobeerd met de welbekende thpps15 code maar dat schiet ook niet echt op.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

De laatste keer dat wij bij Alamo hebben geboekt was het niet eens mogelijk om je domestic partner of spouse bij te schrijven. Er werd aangegeven dat deze automatisch additional driver was en dus niet hoeft worden toegevoegd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Das dan goede service geweest @woutervg ...
Daar waar je spouse een automated extra driver is laat je h/h inderdaad niet opnemen in het contract.
Daarmee zou je immers aangeven dat je extra driver geen spouse is en zou de verhuurder een extra bestuurder in rekening kunnen brengen
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nog even aanvullend op Bedeve, je hoeft ook nergens vooraf aan te tonen dat iemand je spouse is, dat is alleen nodig bij het veroorzaken van een ongeval. Om te voorkomen dat mensen allerlei documenten aan de balie willen tonen waarin niemand geïnteresseerd is. :wink:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

diver99 schreef:
03 jan 2025, 14:10
Wij zijn op zoek naar een auto op te halen in Seattle en terug in San Francisco(med SUV). Overal krijg je een one way fee erbij. Heeft iemand een optie oid om dit te kunnen omzeilen dmv een code of een lidmaatschap van iets? Heb Alamo.de al geprobeerd met de welbekende thpps15 code maar dat schiet ook niet echt op.
Nope, deze one way fee is gebruikelijk.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner

Wellicht is dat inmiddels gewijzigd, maar zowel in 2017 als in 2019 betaalden wij geen one-way fee bij Alamo bij huren in Washington state (beide gevallen Seattle) en Californië.
Dit was in 2017 zelfs nog de reden voor ons om de huur in tweeën te splitsen omdat we de reis eindigden in Las Vegas en er wel een fee was tussen Washington en Nevada, maar niet tussen WA en CAL en CAL en NE ook niet.
diver99
Amerikafan

Bericht door diver99 »

Dan denk ik dat dit inmiddels veranderd is want bij Alamo ook gewoon een one way fee tegenwoordig(helaas)
Tantelotje
Amerikakenner

Da's jamer inderdaad.
Aan de andere kant heeft het ons nooit tegen gehouden om een bepaalde route te 'doen', zoals afgelopen zomer Seattle - Denver.
Dat zijn dan onvermijdelijke kosten. Valt voor mij in dezelfde categorie als Esta's; dat moet je ook betalen.
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

In het verleden had usareisen.de afwijkende afspraken met volgens mijn Alamo. Hierbij kon dan tussen Seattle en bepaalde locaties in Californie gehuurd worden zonder one way fee. Je zou dit ook nog even kunnen proberen.
diver99
Amerikafan

Bericht door diver99 »

bij usareisen tegenwoordig ook een one way fee. Als het zo is dan is het niet anders. Mocht er iemand nog een advies hebben dan horen we het graag. Voorlopig alleen nog kijken want ik vind de prijzen nog behoorlijk hoog voor een midsize suv, ruim 1040 euro. Mijn gevoel zegt dat dit goedkoper kan. Ben wel eens aan het goochelen geweest met codes en zo maar dan slaap ik toch niet echt lekker. Ik zal wel weer de persoon zijn die dus pech heeft en dan de hoofdprijs mag betalen aan de balie. En ja dat heb ik al eens gehad met de huurtruuk van National, helaas
habbekuk
Amerikakenner

Bericht door habbekuk »

Alleen het advies om de huur periode er eens in te zetten dan kan er mogelijk
mee gezocht worden.
diver99
Amerikafan

Bericht door diver99 »

Geen probleem. Aankomst 29SEP2025 op SEA, auto ophalen rond 1700. Vertrek 15OCT2025 SFO, auto retour rond 1200. Zoek een midsize suv
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

diver99 schreef:
04 jan 2025, 15:07
bij usareisen tegenwoordig ook een one way fee. Als het zo is dan is het niet anders. Mocht er iemand nog een advies hebben dan horen we het graag. Voorlopig alleen nog kijken want ik vind de prijzen nog behoorlijk hoog voor een midsize suv, ruim 1040 euro. Mijn gevoel zegt dat dit goedkoper kan. Ben wel eens aan het goochelen geweest met codes en zo maar dan slaap ik toch niet echt lekker. Ik zal wel weer de persoon zijn die dus pech heeft en dan de hoofdprijs mag betalen aan de balie. En ja dat heb ik al eens gehad met de huurtruuk van National, helaas
Code THPPS15 op alamo.de levert geen problemen op. Daarbij kun je dan ook mooi skip the counter toepassen. Doen wij al jaren zo.
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

diver99 schreef:
04 jan 2025, 15:07
. Ik zal wel weer de persoon zijn die dus pech heeft en dan de hoofdprijs mag betalen aan de balie. En ja dat heb ik al eens gehad met de huurtruuk van National, helaas
Vertel ons alles !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
diver99
Amerikafan

Bericht door diver99 »

Wat valt er te vertellen, via de truuk een full size gehuurd en dan door naar de garage waar je dan dus een andere auto uitzoekt. Ik was ge upgrade naar Executive elite maar bij het verlaten van de garage waar dus je cc en rijbewijs gescand worden werd het geweigerd. Vraag me niet waarom maar ik moest heel veel bijleggen. Ben er nooit achter gekomen hoe of wat maar ik heb geen zin om na een lange reis een discussie aan te moeten gaan met iemand in een hokje. Dit was in Miami. Had hetzelfde probleem in Washington maar daar kwam de manager bij en die heeft hem toen alsnog goedgekeurd na wat vreemde blikken op de prijs wat ik betalen moest en de auto waarmee we wegreden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer