Ik ga voor 8 nachten en reis alleen.
Het is mijn zevende keer in New York dus ik ken het daar wel min of meer. Het is wel al 5 jaar geleden dus er zullen weer wat zaken veranderd zijn.
Met 5 sportwedstrijden (3x basketbal en 2x ijshockey) zijn de meeste avonden wel al gevuld.
Zijn er mensen die tips hebben voor iemand die de meeste highlights al gezien heeft?
Wat ik de vorige keren nooit gedaan heb, is het vrijheidsbeeld bezoeken. Ik dacht eraan een ticket te kopen en de kroon te bezoeken. De moeite waard? De vorige keren wou/kon ik er geen tijd aan besteden maar nu is de situatie anders en lijkt het me wel leuk om eens te doen.
Qua observation decks heb ik TOTR, ESB en One World al gedaan.
Is het de moeite om Summit of The Edge nog te doen volgens jullie? Voorkeur voor één van de twee?
Ik heb al een keer gefietst (met gids) in NYC, maar zou nu eventueel een gegidste wandeling willen doen. Ervaringen hiermee? Had zelf op Instagram ‘New York Local’ gevonden, is van een Nederlandse vrouw (Ingrid Schram), https://www.instagram.com/new.york.local/, leek me wel eens leuk om te doen.
Ervaringen met dagtrips naar Washington, Boston of Philadelphia?
Vooral Philadelphia lijkt qua tijd en afstand wel te doen met de trein.
Long Island en New Jersey heb ik zelf ook nog niet gezien, maar weet (nog) niet of hier interessante dingen zijn om te doen.
Wat ik al gezien/gedaan heb en zeker niet opnieuw ga doen:
- Staten Island Ferry
- 9/11 museum
- TOTR, ESB, One World
- Harlem
- Coney Island
- Circle Line Cruise rond Manhattan (was wel de moeite, maar niet om 2x te doen)
Wat ik al gezien/gedaan heb en wel opnieuw zou willen doen:
- wandelen over de Highline (doe ik steeds opnieuw)
- Central Park (blijf ik ook speciaal vinden, leuk even uit de drukte)
- DUMBO
Om te overnachten heb ik Hilton Garden Inn op 35th St geboekt.
De reden hiervoor is voornamelijk de ligging. Ik wou graag in deze buurt zitten:
- veel metro lijnen hebben hier vlakbij een halte;
- vlakbij Madison Square Garden omwille van basketbal en ijshockey;
- ook redelijk wat fijne (Irish) pubs en bars in de buurt waar je als solo-reiziger ’s avonds aan de bar aangenaam kan vertoeven en met een biertje naar sport kan kijken.
Vliegen doe ik op JFK, van daaruit heb ik in het verleden al de metro genomen naar Manhattan dus dat ben ik nu (voorlopig) ook van plan.
Terug is via Newark, hier moet ik nog bekijken wat de makkelijkste manier is om terug te gaan vanuit Manhattan (heb ergens al gelezen de trein, NJ Transit).
Qua documenten vermoed ik dat een internationaal paspoort en ESTA nog steeds de enige zaken zijn die je moet voorzien?
MPC en Global Entry zie ik af en toe wel eens passeren maar zijn niet van toepassing voor mij vermoed ik (geen terugkerende reiziger binnen zelfde ESTA?).
Als het niet verplicht is ga ik het sowieso niet doen, ik schuif wel wat langer aan

Als jullie verder tips hebben om te eten, drinken, of wat dan ook (vooral als solo-reiziger), dan hoor ik het graag

Alvast bedankt mede Amerika-fans