Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
och @harryh wat een nieuws! Hoe ga je hier mee om? Zit je in een praatgroep? 

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
@dejong89 Toen ik dat bij aankomst op LAS hoorde schijnt een Alamo employee mij huilend in een hoekje gevonden te hebben want ik had die klasse geboekt. Er werd direct een crisis team bij elkaar geroepen en besloten om alsnog met een zilvergrijze Platinum 4x4 te komen 

Goedeavond allen,
Het is al bijna 16 jaar geleden dat we onze eerste reis in Amerika maakten. Nu weer van alles hier op het forum gelezen, we zijn nu met 2 volwassenen en twee tieners inmiddels.
Ik heb de klassen doorgenomen vd auto's. We zijn dus met vier personen, vier grote koffers en nog wat kleine tassen/ cabin bagage mogelijk.
Als ik de klassen zo bekijk, kom ik op een fullsize suv of premium suv of luxury suv of een large minivan.
Zou dat ook de klassen zijn wat jullie adviseren? Ik wil eigenlijk geen koffers in het zicht hebben dus het moet wel allemaal passen zeg maar.
Hoor graag of jullie dan dezelfde klassen zouden kiezen. Alvast dank voor het advies!
Het is al bijna 16 jaar geleden dat we onze eerste reis in Amerika maakten. Nu weer van alles hier op het forum gelezen, we zijn nu met 2 volwassenen en twee tieners inmiddels.
Ik heb de klassen doorgenomen vd auto's. We zijn dus met vier personen, vier grote koffers en nog wat kleine tassen/ cabin bagage mogelijk.
Als ik de klassen zo bekijk, kom ik op een fullsize suv of premium suv of luxury suv of een large minivan.
Zou dat ook de klassen zijn wat jullie adviseren? Ik wil eigenlijk geen koffers in het zicht hebben dus het moet wel allemaal passen zeg maar.
Hoor graag of jullie dan dezelfde klassen zouden kiezen. Alvast dank voor het advies!
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@jerkar Ik denk dat een Full-size SUV of Minivan jullie goed zou passen.
Een premium SUV is nog een stukje groter (voornamelijk langere kofferruimte) maar ook een stuk duurder. Een luxury SUV hoeft niet persé erg groot/ruim te zijn; dus let hierbij op welke modellen/merken hier bij de verschillende verhuurders onder vallen.
Een minivan rijd heel comfortabel en heeft een makkelijke instap door de grote binnenruimte en grote schuifdeuren. Een Fullsize SUV staat wat hoger op z'n wielen en is stoerder dan een minivan. Met z'n vieren zou je de 2e achterbank kunnen platleggen waardoor er meer dan voldoende bagageruimte ontstaat.
Een premium SUV is nog een stukje groter (voornamelijk langere kofferruimte) maar ook een stuk duurder. Een luxury SUV hoeft niet persé erg groot/ruim te zijn; dus let hierbij op welke modellen/merken hier bij de verschillende verhuurders onder vallen.
Een minivan rijd heel comfortabel en heeft een makkelijke instap door de grote binnenruimte en grote schuifdeuren. Een Fullsize SUV staat wat hoger op z'n wielen en is stoerder dan een minivan. Met z'n vieren zou je de 2e achterbank kunnen platleggen waardoor er meer dan voldoende bagageruimte ontstaat.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik zou met 4 gaan voor een fullsize. Premium is inderdaad niet 'nodig', luxury hoeft niet perse groot te zijn en een minivan vind ik zelf niet leuk. Maar goed, dat moet ieder voor zich weten natuurlijk. Ruimte vind ik dan weer wel belangrijk want die auto is gedurende de hele rondreis toch een beetje je 'huis'.
Voor wat betreft de koffers: als je geen koffers in het zicht wilt hebben moet je een sedan huren (alhoewel je daar nooit 4 koffers in zult krijgen), want je krijgt in de US zeer zelden een 'afdekhoes' (of hoe heet zo'n ding, zo'n oprolbare hoedenplak) mee in je auto. In alle keren dat wij hebben gehuurd, hebben we dat 1 keer meegemaakt.Je gaat dus altijd je koffers/bagage 'in het zicht' hebben.
Er zijn genoeg berichten te vinden hier op het forum van mensen die dan een zwart kleed meenemen om er overheen te leggen. Als je je daar prettig bij voelt, kun je dat zeker doen. Realiseer je dat de achterramen veelal geblindeerd zijn, dat helpt tegen het naar binnen kijken.
Wij kopen nooit zo'n kleed. Mijn reistas is zuurstokroze. En ligt gewoon in de auto. Niet in San Francisco, maar wel op alle andere plaatsen waar we onderweg stoppen om te wandelen, etc. Gewoon zorgen dat er genoeg rommel in ligt; dat maakt het niet aantrekkelijk om in te breken
Voor wat betreft de koffers: als je geen koffers in het zicht wilt hebben moet je een sedan huren (alhoewel je daar nooit 4 koffers in zult krijgen), want je krijgt in de US zeer zelden een 'afdekhoes' (of hoe heet zo'n ding, zo'n oprolbare hoedenplak) mee in je auto. In alle keren dat wij hebben gehuurd, hebben we dat 1 keer meegemaakt.Je gaat dus altijd je koffers/bagage 'in het zicht' hebben.
Er zijn genoeg berichten te vinden hier op het forum van mensen die dan een zwart kleed meenemen om er overheen te leggen. Als je je daar prettig bij voelt, kun je dat zeker doen. Realiseer je dat de achterramen veelal geblindeerd zijn, dat helpt tegen het naar binnen kijken.
Wij kopen nooit zo'n kleed. Mijn reistas is zuurstokroze. En ligt gewoon in de auto. Niet in San Francisco, maar wel op alle andere plaatsen waar we onderweg stoppen om te wandelen, etc. Gewoon zorgen dat er genoeg rommel in ligt; dat maakt het niet aantrekkelijk om in te breken

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Al een tijdje geen hulp nodig gehad maar wel veel informatie hier gevonden. Nu we weer naar Florida gaan in April ben ik ook weer op zoek gegaan naar een auto.
We landen 28 april in de namiddag op Tampa en vertrekken 15 mei ook weer vanuit Tampa en hebben voor die periode een auto nodig. We zijn met twee volwassenen en een kind van 4 jaar oud, 3 grote koffers, 3 kleine cabin koffertjes, kinderwagen en wat losse persoonlijke tassen.
Ik denk dat ik met een compact suv prima uit de voeten kan maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik kom vaak de Toyota Corolla (compact) tegen als soort auto. Die lijkt mij wat aan de kleine kant.
De chevrolet trailblazer (compact suv) zou de volgende stap zijn.
Zelf twijfel ik over deze of over de opvolger Toyoyta Rav4 (midsize suv).
Via alamo kom ik ruim over de €1000 uit, autoeurope is wat goedkoper maar niet veel. Hertz was een stuk goedkoper maar als ik een booster seat voor onze dochter erbij wil dan kost het mij rond de €300 voor die extra stoel waardoor ik alsnog erg duur uit ben.
Wie heeft er nog tips of kan eens mee zoeken naar een mooie prijs?
We landen 28 april in de namiddag op Tampa en vertrekken 15 mei ook weer vanuit Tampa en hebben voor die periode een auto nodig. We zijn met twee volwassenen en een kind van 4 jaar oud, 3 grote koffers, 3 kleine cabin koffertjes, kinderwagen en wat losse persoonlijke tassen.
Ik denk dat ik met een compact suv prima uit de voeten kan maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik kom vaak de Toyota Corolla (compact) tegen als soort auto. Die lijkt mij wat aan de kleine kant.
Via alamo kom ik ruim over de €1000 uit, autoeurope is wat goedkoper maar niet veel. Hertz was een stuk goedkoper maar als ik een booster seat voor onze dochter erbij wil dan kost het mij rond de €300 voor die extra stoel waardoor ik alsnog erg duur uit ben.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Booster seat zelf meenemen of bij de wallmart halen (reserveren)?
Gaan jullie emigreren dat je zoveel spullen meeneemt? Rond die tijd is het daar zomer, dus korte broek is prima. Lange broeken gebruik je niet en jassen al helemaal niet. Maar goed je moet het zelf weten natuurlijk. Alles wat je nu opsomt krijg je never nooit in een RAV 4. Dan ga je al gauw richting een grote SUV of een people mover zoals een voyager waarvan je dan de 3e bank en een stoel plat kan leggen voor alles wat je meeneemt.crazywarning schreef: ↑14 jan 2025, 16:40Al een tijdje geen hulp nodig gehad maar wel veel informatie hier gevonden. Nu we weer naar Florida gaan in April ben ik ook weer op zoek gegaan naar een auto.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 23
We gaan altijd met lege koffers ernaartoe en met volle koffers terug. Vorig jaar hadden we een Hyundai Santa fe ( viel onder rav4 of gelijk) en dat paste wel prima. Maar toen hadden we ook een koffer minder.
We zitten in een huis met wasmachine dus veel kleding nemen we niet mee. Ik ben alleen een fervent spaarder van Monopoly en Hallmark kerstballen en die worden er dan ool vaak gekocht waar de ruimte aan op gaat haha.
Ik bedenk me nu dat ik beter maar 2 grote koffers mee kan nemen. Mocht ik de derde echt nodig hebben dan kan ik die altijd in Amerika kopen. Een van mijn koffers moet toch worden vervangen.
Mocht er iemand nog een leuke prijs tegen komen dan hoor ik het uiteraard graag!
We zitten in een huis met wasmachine dus veel kleding nemen we niet mee. Ik ben alleen een fervent spaarder van Monopoly en Hallmark kerstballen en die worden er dan ool vaak gekocht waar de ruimte aan op gaat haha.
Ik bedenk me nu dat ik beter maar 2 grote koffers mee kan nemen. Mocht ik de derde echt nodig hebben dan kan ik die altijd in Amerika kopen. Een van mijn koffers moet toch worden vervangen.
Mocht er iemand nog een leuke prijs tegen komen dan hoor ik het uiteraard graag!
Dank voor de fijne reacties. dan wordt het dus een fullsize suv of minivan. Ik ga nu eerst alle topics nog even doorlezen (zijn er nogal wat qua blz hahaha dus wat mee te doen) qua statusmatchen en kortingscodes of me dat kan helpen.
Ben al bij stap 3 bij statusmatch, maar ik heb het idee dat statusmatchen niet echt gaat helpen als ik de topics lees als je maar zo eens een keertje huurt en dan ook nog zo'n grote auto, maar wilde even kijken of het helpt bij de prijzen concreet. Ben benieuwd.
Ben al bij stap 3 bij statusmatch, maar ik heb het idee dat statusmatchen niet echt gaat helpen als ik de topics lees als je maar zo eens een keertje huurt en dan ook nog zo'n grote auto, maar wilde even kijken of het helpt bij de prijzen concreet. Ben benieuwd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Zojuist heb ik een auto geboekt bij Alamo via EasyTerra. In mijn optiek prima prijs; €627,- voor 17 dagen in mei. Ik zie echter nu het volgende in hun voorwaarden staan;
Supplemental Liablity Protection for persons and property outside the rental vehicle up to $1,000,000 USD per accident, rentals commencing 01/01/25 coverage is limited to $300,000 USD per accident.
Gaan we met de verlaging naar $300,000 in de problemen komen als er iets gebeurt of is dit alsnog voldoende?
Supplemental Liablity Protection for persons and property outside the rental vehicle up to $1,000,000 USD per accident, rentals commencing 01/01/25 coverage is limited to $300,000 USD per accident.
Gaan we met de verlaging naar $300,000 in de problemen komen als er iets gebeurt of is dit alsnog voldoende?
2019 - Zuidwest https://bitly.cx/MM7ec
2022 - Zuid- & Midwest https://bitly.cx/o5qx
2024 - Noordoost https://bitly.cx/ub0UA
2025 - Zuidwest https://bitly.cx/Wyx5
Lastig, ik lees ook steeds meer over zorgen van mensen over de lage dekking van "slechts" 300.000 dollar. Zou het restantbedrag niet onder een gewone verzekering in NL vallen? In NL ben je toch ook verzekerd voor aansprakelijkheid? En als het daar niet onder valt onder een reisverzekering? Iemand een idee?
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Over de dekking van 300.000 zijn de meningen op het forum verdeeld. Normaliter zou het voldoende moeten zijn maar in uitzonderingsgevallen kan het te weinig zijn. M.i. zijn alle grote verhuurders inmiddels overgestapt naar 300.000. Alleen bij brokers als Sunny cars (10 miljoen) en autoeurope (1 miljoen) en Duitse brokers (vaak een keuzemogelijkheid in verzekerd bedrag) kom je hogere bedragen tegen.
US travel die vaak concurrerend is voor huur bij Alamo zegt dat zij de afspraak hebben met Alamo dat het bedrag terug wordt gezet naar 1 miljoen. Vooralsnog is dat niet te zien in de voorwaarden.
Kortom: je zult zelf een keuze moeten maken of je het genoeg vindt of niet. Als je voor niet kiest, is je keuzevrijheid nogal beperkt.
US travel die vaak concurrerend is voor huur bij Alamo zegt dat zij de afspraak hebben met Alamo dat het bedrag terug wordt gezet naar 1 miljoen. Vooralsnog is dat niet te zien in de voorwaarden.
Kortom: je zult zelf een keuze moeten maken of je het genoeg vindt of niet. Als je voor niet kiest, is je keuzevrijheid nogal beperkt.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Nee, schade met motorrijtuigen is een uitsluiting op de ‘gewone’ aansprakelijkheidsverzekering die wij hier hebben.
-
- Amerika-ontdekker
Ok we proberen een auto te boeken via American Express (omdat je daar een SLI verzekering bij hebt zitten met een dekking van 1 miljoen dollar). Maar nu lees ik 2 dingen in de voorwaarden van American Express:
1. Deze vergoeding is alleen van toepassing indien het autoverhuurbedrijf u toestaat om geen aanvullende en/of optionele verzekeringen bij het autoverhuurbedrijf af te sluiten.
2. Wij willen u er graag op wijzen dat het in verband met deze vergoedingsregeling wellicht niet noodzakelijk is de volgende aanvullende verzekeringen af te sluiten bij het verhuurbedrijf: a. Collision Damage Waiver (CDW) b. Loss Damage Waiver (LDW) c. Opheffing/verlaging eigen risico (Super CDW/LDW) d. Theft Protection (TP) e. Top Up/Supplemental Liability (SLI)
Nu probeer ik te bellen met American Express maar je komt er niet doorheen en wordt telkens weer terugverwezen naar de website en naar deze voorwaarden. Punt 1 lees ik nu als dat het autoverhuur bedrijf me niet in staat stelt een extra verzekering af te sluiten voor extra dekking. Wat in mijn geval ook zo is (bij Sixt).
Maar heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij vertellen hoe dit bedoelt is?
1. Deze vergoeding is alleen van toepassing indien het autoverhuurbedrijf u toestaat om geen aanvullende en/of optionele verzekeringen bij het autoverhuurbedrijf af te sluiten.
2. Wij willen u er graag op wijzen dat het in verband met deze vergoedingsregeling wellicht niet noodzakelijk is de volgende aanvullende verzekeringen af te sluiten bij het verhuurbedrijf: a. Collision Damage Waiver (CDW) b. Loss Damage Waiver (LDW) c. Opheffing/verlaging eigen risico (Super CDW/LDW) d. Theft Protection (TP) e. Top Up/Supplemental Liability (SLI)
Nu probeer ik te bellen met American Express maar je komt er niet doorheen en wordt telkens weer terugverwezen naar de website en naar deze voorwaarden. Punt 1 lees ik nu als dat het autoverhuur bedrijf me niet in staat stelt een extra verzekering af te sluiten voor extra dekking. Wat in mijn geval ook zo is (bij Sixt).
Maar heeft iemand hier ervaring mee en kan iemand mij vertellen hoe dit bedoelt is?
Wij gaan in april naar San Francisco, met een groot gezin, 7 personen totaal. Best een uitdaging om dat in een auto te krijgen, maar we willen het liefst 1 auto. Als ik de opties nu bekijk lijkt een Premium SUV de grootste optie (ruimer dan minivan kwa kofferbak), heeft iemand hier ervaring mee?
We gaan van 16 april tm 3 mei, iemand nog tips voor een mooie prijs en dus een zo groot mogelijke auto?
We gaan van 16 april tm 3 mei, iemand nog tips voor een mooie prijs en dus een zo groot mogelijke auto?
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
@Mike33 Deze via autoeurope ?
-
- Amerika-ontdekker
Hier zat ik ook naar te kijken, of het onder een Nederlandse aansprakelijkheidsverzekering of reisverzekering zou vallen, maar dat is inderdaad (voor zover ik het kan vinden) niet het geval jammer genoeg.
Zoals hierboven ook aangegeven beperkt het wel erg je keuze vrijheid als je $300.000 niet voldoende vindt... We zullen het er mee moeten doen vrees ik!
2019 - Zuidwest https://bitly.cx/MM7ec
- hanneke_vv
- Amerika-ontdekker
Wij gaan in aug met 4 personen een stukje rijden van Las Vegas naar San Francisco. 2 volwassenen en onze 2 kinderen van 12 en 14.
Normaal boeken we altijd bij sunnycars. Daar bieden ze een standard SUV (ford edge of vergelijkbaar) of een fullsize (tahoe of vergelijkbaar). Het verschil in die twee klasse is ruim 300 euro.
Als ik bij Hertz direct kijk dan heb je daar een Medium 7 Passenger SUV (pathfinder) of een standard suv (equinox). Prijzen zijn ook een stuk vriendelijker.
Weet iemand of er een groot verschil zit tussen de fullsize tahoe en de 7 pax suv pathfinder? Of is dat dezelfde klasse (hertz L4)
Ofwel, boek ik beter een standard suv, een fullsize suv of een medium 7 pers suv? En kan ik met een gerust hart via Hertz boeken?
Normaal boeken we altijd bij sunnycars. Daar bieden ze een standard SUV (ford edge of vergelijkbaar) of een fullsize (tahoe of vergelijkbaar). Het verschil in die twee klasse is ruim 300 euro.
Als ik bij Hertz direct kijk dan heb je daar een Medium 7 Passenger SUV (pathfinder) of een standard suv (equinox). Prijzen zijn ook een stuk vriendelijker.
Weet iemand of er een groot verschil zit tussen de fullsize tahoe en de 7 pax suv pathfinder? Of is dat dezelfde klasse (hertz L4)
Ofwel, boek ik beter een standard suv, een fullsize suv of een medium 7 pers suv? En kan ik met een gerust hart via Hertz boeken?
2004 camperreis Oost Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
2006 West Amerika per Mustang Cabrio
2007 14 dagen New York
2008 Florida
2009 camperreis West Amerika
2010 7 dagen New York
2013 New York
2017 Florida
2025 West Amerika
Als er één ding in het leven zeker is naast de dood, is dat je het merk en model dat je bij boeken selecteert echt geen garantie is. Veel mensen hebben zelfs dit ondervonden als bij Hertz er specials waren met "reserve this exact model" vermelding erbij. Je boekt dus altijd een klasse, geen model. Deze zijn puur ter illustratie. De vergelijking die je trekt van de klasses tussen de verhuurders klopt in mijn ogen overigens wel.
Veel plezier en ik hoop dat jullie een mooie wagen meekrijgen
Veel plezier en ik hoop dat jullie een mooie wagen meekrijgen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19930 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne