Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Antoinette10: trip met 28ft RV door California in april 2025 en bezoek National Parks (TIPS!)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Re: Reis Antoinette10: trip met 28ft RV door California in april 2025 en bezoek National Parks (TIPS!)
Beste @paulr ,
Ik heb denk ik een voorkeur voor die parken in combinatie met San Francisco en Big Sur.
Zou onderstaand dan een realistische planning zijn? Qua hoels zullen we dan in Residence Inn'/Airbnb's/Motels verblijven.
Dag 1: Landen en acclimatiseren en inkopen doen / slapen venice beach
Dag 2: Rijden richting Sequoia (Als er niet teveel sneeuw ligt)
Dag 3: Sequoia dag 2 en rijden richting Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: San Francisco (Alcatraz + Fietstocht over Golden gate)
Dag 7: San Francisco Giants Baseball
Dag 8: Monterrey/Walvissen zien??
Dag 9: Carmel by the Sea
Dag 10: ??
Dag 11: San Diego
Dag 12: San Diego
Dag 13: Los Angeles (shoppen)
Dag 14: Vlucht terug
We hebben dan nog wel alle flexibiliteit, dus mocht het weer inderdaad te slecht zijn voor de parken, dan rijden we de route andersom (wellicht scheelt dat) of anders een andere route.
Is Palm Springs de moeite waard?
Ik heb denk ik een voorkeur voor die parken in combinatie met San Francisco en Big Sur.
Zou onderstaand dan een realistische planning zijn? Qua hoels zullen we dan in Residence Inn'/Airbnb's/Motels verblijven.
Dag 1: Landen en acclimatiseren en inkopen doen / slapen venice beach
Dag 2: Rijden richting Sequoia (Als er niet teveel sneeuw ligt)
Dag 3: Sequoia dag 2 en rijden richting Yosemite
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: San Francisco (Alcatraz + Fietstocht over Golden gate)
Dag 7: San Francisco Giants Baseball
Dag 8: Monterrey/Walvissen zien??
Dag 9: Carmel by the Sea
Dag 10: ??
Dag 11: San Diego
Dag 12: San Diego
Dag 13: Los Angeles (shoppen)
Dag 14: Vlucht terug
We hebben dan nog wel alle flexibiliteit, dus mocht het weer inderdaad te slecht zijn voor de parken, dan rijden we de route andersom (wellicht scheelt dat) of anders een andere route.
Is Palm Springs de moeite waard?
Re: Reis Antoinette10: trip met 28ft RV door California in april 2025 en bezoek National Parks (TIPS!)
Hoi, dit lijkt me wel een goed rondje... Ik ken alleen 1e deel (dus tot aan Monterey) en dat lijk me goed te doen. De rest gaat vast iemand anders iets over vertellen
Voor de dag in SF: wij deden 2 x de eerste ferry naar Alcatraz (08.40). Je hebt dan het eiland voor je alleen. Handig is om eerst de audio tour te doen, dan de rest. De verhalen van de rangers zijn soms wel interessant (afhankelijk van onderwerp)... Wij zijn dan rond 11 uur weer op de ferry gestapt en naar een fietsverhuur gewandeld. Blazing Saddles aan Hyde Street is een grote en goede verhuurder. Vaak beter om iets tevoren online te boeken, is voordeliger. Ik heb al eens eerder een aardig rondje met een kaartje bij iemands topic geplaatst, vast wel te vinden met de zoekfunctie.
Vanaf Monterey hebben we eens een prachtige walvistocht gemaakt. Tip: in de ochtend is het water kalmer. Vanuit Moss Landing (iets dichter bij SF) vertrekken ook veel tours.
Succes weer met plannen maken !
Paul

Voor de dag in SF: wij deden 2 x de eerste ferry naar Alcatraz (08.40). Je hebt dan het eiland voor je alleen. Handig is om eerst de audio tour te doen, dan de rest. De verhalen van de rangers zijn soms wel interessant (afhankelijk van onderwerp)... Wij zijn dan rond 11 uur weer op de ferry gestapt en naar een fietsverhuur gewandeld. Blazing Saddles aan Hyde Street is een grote en goede verhuurder. Vaak beter om iets tevoren online te boeken, is voordeliger. Ik heb al eens eerder een aardig rondje met een kaartje bij iemands topic geplaatst, vast wel te vinden met de zoekfunctie.
Vanaf Monterey hebben we eens een prachtige walvistocht gemaakt. Tip: in de ochtend is het water kalmer. Vanuit Moss Landing (iets dichter bij SF) vertrekken ook veel tours.
Paul
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Lijkt me ook een goed rondje! En fijn dat je de camper nog kan verruilen voor een auto. Camper is heerlijk hoor, maar in die periode en met relatief veel steden en weinig dagen zou ik ook voor een auto gaan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
-
- Amerika-ontdekker
paulr schreef: ↑12 jan 2025, 17:39Hoi, dit lijkt me wel een goed rondje... Ik ken alleen 1e deel (dus tot aan Monterey) en dat lijk me goed te doen. De rest gaat vast iemand anders iets over vertellen![]()
Paul
Dank @paulr ,
Ik ga op zoek naar het kaartje voor de fietstocht en zal eerste ferry pakken naar Alcatraz.
Weet je toevallig nog met wie je die walvistocht hebt gemaakt? Zou je dat ook aanraden met 2 kinderen van 10 &12?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben in Moss Landing met Sanctuary Cruises een walvistour gedaan. Onze kinderen waren toen ook 10 en 12. Super ervaring! Zorg wel voor pilletjes tegen zeeziekte.
2019: camperreis rondje Los Angeles
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom draai je het niet om? Ik zou Yosemite en Sequoia zo laat mogelijk proberen te doen. Heel veel scheelt het natuurlijk niet, aar elke week dat je later bent betekent meer kans op betere weersomstandigheden. Voor beide parken is het mooi om in het park te verblijven. Met jullie plek op North Pines kun je overwegen om voor Yosemite voor een overnachting met tent te gaan. Dat kan wel fris zijn maar met een goede slaapzak is dat wel te doen. Kijk voor andere mogelijkheden in het park op www.travelyosemite.com.
Monterey ligt vlak bij Carmel, dus het heeft niet zoveel zin om in beide plaatsen te overnachten.
Ik zou zoiets den:
Dag 1 naar LA
Dag 2 LA - San Diego
Dag 3 San Diego - San Diego
Dag 4 San Diego - LA
Dag 5 LA - Pismo Beach
Dag 6 Pismo Beach - Monterey
Dag 7 Monterey - San Francisco
Dag 8 San Francisco - San Francisco
Dag 9 San Francisco - Yosemite
Dag 10 Yosemite - Yosemite
Dag 11 Yosemite - Yosemite
Dag 12 Yosemite - Sequoia
Dag 13 Sequoia - LA
Dag 14 LA - vlucht
Wij zijn in dat deel nog nooit zo vroeg in het jaar geweest, maar misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor Yosemite en Sequoia met onze kinderen van toen 11 en 13.
Marianne
Het is niet nodig om hele berichten te quoten. Quote alleen dat deel waarop je reageert.
Monterey ligt vlak bij Carmel, dus het heeft niet zoveel zin om in beide plaatsen te overnachten.
Ik zou zoiets den:
Dag 1 naar LA
Dag 2 LA - San Diego
Dag 3 San Diego - San Diego
Dag 4 San Diego - LA
Dag 5 LA - Pismo Beach
Dag 6 Pismo Beach - Monterey
Dag 7 Monterey - San Francisco
Dag 8 San Francisco - San Francisco
Dag 9 San Francisco - Yosemite
Dag 10 Yosemite - Yosemite
Dag 11 Yosemite - Yosemite
Dag 12 Yosemite - Sequoia
Dag 13 Sequoia - LA
Dag 14 LA - vlucht
Wij zijn in dat deel nog nooit zo vroeg in het jaar geweest, maar misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor Yosemite en Sequoia met onze kinderen van toen 11 en 13.
Marianne
Het is niet nodig om hele berichten te quoten. Quote alleen dat deel waarop je reageert.
-
- Amerika-ontdekker
Hi Marianne,
Ja, zou dat 2006 verslag graag ontvangen.
Ik denk dat we dan voor een flexibele optie gaan en letterlijk afhankelijk van het weer bepalen op welke manier we het rondje afleggen.
Graag wilde ik nog wel aangeven dat dit forum me enorm heeft geholpen in de juiste beslissing maken! Was best zoekende in het begin, maar sta nu 100% achter het plan.
Nu nog wat leuke adresjes rondom Yosemite opspeuren en klaar is kees.
Het gaat er trouwens wel heftig aan toe op dit moment in Los Angeles. Ben benieuwd welke impact dat zal gaan hebben op toerisme komende maanden.
Ja, zou dat 2006 verslag graag ontvangen.
Ik denk dat we dan voor een flexibele optie gaan en letterlijk afhankelijk van het weer bepalen op welke manier we het rondje afleggen.
Graag wilde ik nog wel aangeven dat dit forum me enorm heeft geholpen in de juiste beslissing maken! Was best zoekende in het begin, maar sta nu 100% achter het plan.
Nu nog wat leuke adresjes rondom Yosemite opspeuren en klaar is kees.
Het gaat er trouwens wel heftig aan toe op dit moment in Los Angeles. Ben benieuwd welke impact dat zal gaan hebben op toerisme komende maanden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onze verslagen vind je in het verzamelblog waarvan de link in ons onderschrift staat. Misschien zie je nog meer verslagen waar je iets aan hebt. Je kunt ook zoeken via de index.
Voor Yosemite zou ik iets in het park zoeken, dat scheelt je veel reistijd. Als een hotel zegt naast het park te liggen kan dat nog steeds betekenen dat je 30 tot 60 minuten moet rijden voor je in de vallei bent. Zie voor de mogelijkheden www.travelyosemite.com.
Een nacht Wawona is ook leuk. Dat ligt goed voor de Mariposa Grove. Zie ons 2019-verslag daarvoor.
Marianne
Voor Yosemite zou ik iets in het park zoeken, dat scheelt je veel reistijd. Als een hotel zegt naast het park te liggen kan dat nog steeds betekenen dat je 30 tot 60 minuten moet rijden voor je in de vallei bent. Zie voor de mogelijkheden www.travelyosemite.com.
Een nacht Wawona is ook leuk. Dat ligt goed voor de Mariposa Grove. Zie ons 2019-verslag daarvoor.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
@Martin & Marianne ,
Aangezien we 20 April - 5 mei gaan en we afhankelijk van het weer willen bepalen hoe we het rondje rijden, denk je dat we dan een groot risico nemen dat Hotels heel veel duurder worden of dat we niet bij bepaalde attracties kunnen komen?
Bijvoorbeeld Alcatraz island of walvis boottocht?
Een alternatief zou kunnen zijn dat ik alleen San Francisco vast leg en de 5 dagen ervoor of erna (of via de kust óf via de National parks) het flexibel hou.
Aangezien we 20 April - 5 mei gaan en we afhankelijk van het weer willen bepalen hoe we het rondje rijden, denk je dat we dan een groot risico nemen dat Hotels heel veel duurder worden of dat we niet bij bepaalde attracties kunnen komen?
Bijvoorbeeld Alcatraz island of walvis boottocht?
Een alternatief zou kunnen zijn dat ik alleen San Francisco vast leg en de 5 dagen ervoor of erna (of via de kust óf via de National parks) het flexibel hou.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Yosemite zou ik zeker iets vastleggen. Het zal daar niet duurder worden maar de keuze zal wel minder worden (waardoor je toch weer duurder uit bent). Annuleren kan gratis tot een week van te voren. Voor de meeste hotels geldt dat je tot 24 uur van te voren gratis kunt annuleren.
Voor de kust zou ik wel proberen iets te reserveren, accommodatie is daar vaak duur en schaars, Eker in het weekend. Desnoods reserveer je voor verschillende dagen.
Alcatraz zou ik zeker reserveren; ik weet echter niet hoe het daar met annuleren zit. Kijk daarvoor op https://www.cityexperiences.com/san-fra ... ur-options.
Marianne
Voor de kust zou ik wel proberen iets te reserveren, accommodatie is daar vaak duur en schaars, Eker in het weekend. Desnoods reserveer je voor verschillende dagen.
Alcatraz zou ik zeker reserveren; ik weet echter niet hoe het daar met annuleren zit. Kijk daarvoor op https://www.cityexperiences.com/san-fra ... ur-options.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
@Martin & Marianne ,
Ik zie voor Yosemite hotels geen goede opties meer. Curry Lodge kan nog wel lijkt het, maar geen idee of dat een goed idee is. Lijkt wel enorm basic te zijn…
Als we komen rijden vanuit Sequoia en vanuit daar naar Yosemite rijden, welk hotel en entrance zouden jullie dan aanraden? We zullen er 23-25e april zitten.
Ik zie voor Yosemite hotels geen goede opties meer. Curry Lodge kan nog wel lijkt het, maar geen idee of dat een goed idee is. Lijkt wel enorm basic te zijn…
Als we komen rijden vanuit Sequoia en vanuit daar naar Yosemite rijden, welk hotel en entrance zouden jullie dan aanraden? We zullen er 23-25e april zitten.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De tenten in Curry Village zijn inderdaad heel basic maar er zijn naast de tenten ook cabins en motelkamers (Stoneman Room). Meestal is er alleen nog beschikbaarheid in de tenten. Regelmatig checken of er iets anders vrij komt loont vaak wel. Mocht je voor een tent gaan in CV neem dan een heated tent als dat mogelijk is. Wij zijn kampeerders en vonden de tenten daarom al aardig luxe.
En de ligging is heel goed. Buiten het park ligt El Portal het beste. Je wilt dus eerst naar Sequoia en dan naar Yosemite? Dus het rondje tegen de klok in? Waarom niet andersom?
Van Sequoia naar Yosemite is de 41, dus via de South ENtrance, eigenlijk de enige mogelijkheid. Tussen Yosemite en SF kun je kiezen tussen de 140 en de 120. Dit zijn beide mooie wegen. Kijk ook eens op de kaart op www.nps.gov/yose (onder maps). Wijzig dan linksboven in de kaart de standaard map in brochure map.
Als je GoogleMaps gebruikt, gebruik dan Yosemite Village voor Yosemite. Daar zul je de meeste zo niet alle tijd doorbrengen. Dus bij hotels altijd de reistijd vanaf het hotel naar Yosemite Village bekijken.
Waar zou je willen overnachten voor Sequoia? In het park of erbuiten?
Buiten de vallei zou je in Yosemite ook naar Glacier Point kunnen gaan. Er is een kleine kans dat de Glacier Point Road open is als jullie er zijn. De rit naar Glacier Point en het uitzicht daar zijn de moeite waard. Ook mooi zo vroeg in het jaar is Hetch Hetchy. Dit ligt lager dan de vallei en is daarom wat warmer. Er zijn daar ook prachtige watervallen. Dit zou je kunnen bezoeken op weg van SF naar Yosemite. Rij dan via de CA120.
Marianne

Van Sequoia naar Yosemite is de 41, dus via de South ENtrance, eigenlijk de enige mogelijkheid. Tussen Yosemite en SF kun je kiezen tussen de 140 en de 120. Dit zijn beide mooie wegen. Kijk ook eens op de kaart op www.nps.gov/yose (onder maps). Wijzig dan linksboven in de kaart de standaard map in brochure map.
Als je GoogleMaps gebruikt, gebruik dan Yosemite Village voor Yosemite. Daar zul je de meeste zo niet alle tijd doorbrengen. Dus bij hotels altijd de reistijd vanaf het hotel naar Yosemite Village bekijken.
Waar zou je willen overnachten voor Sequoia? In het park of erbuiten?
Buiten de vallei zou je in Yosemite ook naar Glacier Point kunnen gaan. Er is een kleine kans dat de Glacier Point Road open is als jullie er zijn. De rit naar Glacier Point en het uitzicht daar zijn de moeite waard. Ook mooi zo vroeg in het jaar is Hetch Hetchy. Dit ligt lager dan de vallei en is daarom wat warmer. Er zijn daar ook prachtige watervallen. Dit zou je kunnen bezoeken op weg van SF naar Yosemite. Rij dan via de CA120.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Beste @Martin & Marianne ,
Reden waarom ik het rondje tegen de klok in zou rijden is vanwege het feit dat je dan aan de goede kant van de weg Highway 1/Big Sur kan rijden, maar kan dat ook omdraaien hoor zoals je al had aangegeven.
Begreep wel dat als we het rondje met de klok mee rijden dat we dan de zon in de rug hebben.
Antoinette
Reden waarom ik het rondje tegen de klok in zou rijden is vanwege het feit dat je dan aan de goede kant van de weg Highway 1/Big Sur kan rijden, maar kan dat ook omdraaien hoor zoals je al had aangegeven.
Begreep wel dat als we het rondje met de klok mee rijden dat we dan de zon in de rug hebben.
Antoinette
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die goeie kant van highway 1 is echt een hardnekkig onzinverhaal. Het scheelt drie meter.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2862 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 8 Reacties