Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis IngeK: Zuidwest-Amerika april/mei 2026.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
IngeK
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis IngeK: Zuidwest-Amerika april/mei 2026.

Bericht door IngeK »

Hallo Allemaal,

Wij, ouders en 2 meiden van nu bijna 11 en 9, willen volgend jaar in de meivakantie naar Zuidwest-Amerika.
Dit wordt onze 1e reis als gezin in Amerika.
Ik ben een aantal jaren geleden eens voor werk in deze regio geweest, maar dat was kort. Dat smaakte nadien naar meer!
We houden van wandelen, ook onze kinderen vinden dit leuk. Als er maar iets te bekijken/klimmen etc is.
Een stad/dorpje op zijn tijd is leuk, maar je doet ons meer plezier met natuur en activiteiten daar ondernemen.

Doordat we aan de schoolvakanties gebonden zijn is onze tijd wat beperkt. We willen namelijk deze regio niet in de zomervakantie bezoeken. We denken dat het voor ons te warm is. Vandaar de keuze voor de meivakantie. (eind april/ begin mei)

We gaan reizen met een huurauto.

Voor nu hebben we dit schema opgesteld:

Dag 1 Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 Los Angeles - Morro Bay
Dag 3 Morro Bay - Sequoia
Dag 4 Sequoia
Dag 5 Sequoia - Death Valley
Dag 6 Death Valley - Las Vegas
Dag 7 Las vegas - Zion
Dag 8 Zion
Dag 9 Zion - Page
Dag 10 Page - Monument Valley
Dag 11 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon - Flagstaff
Dag 13 Omgeving Sedona
Dag 14 Sedona - Phoenix
Dag 15 Terugvlucht Phoenix - Amsterdam

Hebben jullie tips? Is dit haalbaar?
Wat zijn routes/wegen die we moeten rijden, bv omdat ze mooi zijn?
Wanneer is het handig te starten met hotels boeken. We willen bijvoorbeeld graag in 'the view' overnachten, en ook in Sequoia en in Death valley verblijven in de parken. Ook mooie overnachtingstips zijn welkom.

Bedankt alvast!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis IngeK: Zuid-west Amerika april/mei 2026

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Is er een reden dat je in LA wilt beginnen en niet in bijvoorbeeld San Francisco? Vanuit SF kun je het mooiste deel van de kust meenemen. Sequoia is wel enigszins een risico zo vroeg in het jaar; het kan zijn dat er wegen afgesloten zijn en dat je het park niet in mag zonder sneeuwkettingen. Als je in het park wilt overnachten dan is Grant Grove een aanrader. zie bijvoorbeeld ons 2006-verslag daarvoor. Van Grant Grove naar Death Valley is een flinke rit.
Is een rondje Las Vegas niet iets? Of wel beginnen in LA, en dan rechtsreeks naar Death Valley zodat je meer tijd hebt voor de parken in Utah? Je zou dan ook Valley of Fire kunnen meenemen, tussen Las Vegas en Zion. En Snow Canyon.
Misschien heb je iets aan ons 2024-verslag, met name voor Death Valley, Valley of FIre, Zion en de Grand Canyon. Wij waren toen in dezelfde periode in het zuidwesten.

Als je wel Sequoia wilt meenemen is het niet gek om de route andersom te doen zodat je Sequoia later n de reis hebt.

Een voorbeeld van een route zonder Sequoia zou zoiets kunnen zijn:

Dag 1 Amsterdam Los Angeles
Dag 2 Los Angeles - Death Valley
Dag 3 Death Valley - Valley of Fire
Dag 4 Valley of Fire - Zion
Dag 5 Zion - Zion
Dag 6 Zion - Bryce
Dag 7 Bryce - Capitol Reef
Dag 8 Capitol Reef - Capitol Reef
Dag 9 Capitol Reef - Monument Valley
Dag 10 Monument Valley - Page
Dag 11 Page - Grand Canyon
Dag 12 Grand Canyon - Sedona
Dag 13 Sedona - Sedona
Dag 14 Sedona - Phoenix
Dag 15 Phoenix

Marianne
IngeK
Amerika-newbie

Re: Reis IngeK: Zuidwest-Amerika april/mei 2026.

Bericht door IngeK »

Dank voor de reactie.

Op zich maakt het ons niet uit waar te starten. San Francisco mag ook. We wilden met de kinderen graag een walvistocht doen. Hebben we zelf eens in Australie gedaan en vonden we toen erg indrukwekkend. En gaven de voorkeur dan aan Morro Bay ipv Monterey (ergens gelezen dat het heel massaal is).
Ik ga je voorstel eens bekijken en overwegen om Sequoia te laten vallen.
IngeK
Amerika-newbie

Bericht door IngeK »

Ik zie alleen net dat Las Vegas er nu uit is. Daar willen we wel graag een (korte) stop maken.
Zijn de parken allemaal wel heel anders van elkaar? Ben bang dat we veel tussen de 'rode rotsen' zitten.
De route omdraaien kunnen we idd ook doen. Dan als laatste toch nog naar een groener deel (Sequoia).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik was inderdaad Las Vegas vergeten. Maar dat kun je dan doen in plaats van VoF, dan doe je VoF onderweg. Of je eindigt in Las Vegas in plaats van in Phoenix. Starten in SF betekent niet dat je niet naar Morro bay zou kunnen. Je hebt tussen SF en Morro Bay het mooiste deel van de kust. Maar je kunt het natuurlijk af laten hangen van de prijzen van de vliegtickets en autohuur.

De parken zijn echt wel heel verschillend; Zion is behoorlijk groen en heeft leuke wandelingen. Bryce is echt weer heel anders. Capitol Reef vind ik leuk omdat daar ook veel wandelmogelijkheden zijn. En op weg daarheen kun je naar de Lower Calf Creek Fall lopen. En van Capitol Reef naar MV kun je Little Wildhorse Canyon meenemen.
Maar Sequoia (of Yosemite) is natuurlijk heel anders.

Lees je goed in, dan zie je wel wat je aanspreekt. Je kunt er reisverslagen op na slaan, en kijken op www.ontdek-amerika.nl. En op de NPS-sites. Voor de wandelmogelijkheden kun je op mijn wandelsite kijken.
Kijk voor de genoemde parken en bezienswaardigheden in onze reisverslagen eens in onze index.

Marianne
IngeK
Amerika-newbie

Bericht door IngeK »

Dank Marianne,

Dat inlezen gaan we inderdaad doen de komende maanden om dan na de zomer de vliegtickets te kunnen boeken.
Ik denk dat we bepaalde hotels (in de parken) wel op tijd vast moeten leggen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Je kan start en einde ook laten afhangen van de vliegtickets: naar SFO, LAX en LAS kun je direct vliegen, Phoenix is altijd met overstap. Voor een relatief korte reis zou ik een directe vlucht aanbevelen en alleen een overstap overwegen als direct vliegen véél duurder is.
Walvis tour: zodra ergens (veel) walvissen gesignaleerd zijn gaan er vanuit meerdere plaatsen boten naartoe. Bijv in de buurt van Monterrey óók vanaf Moss Landing. Ik weet niet of dat bij Morro Bay ook zo is. Maar soms is met meerdere schepen in een regio ook een voordeel: als er wat gespot worden waarschuwen ze elkaar, dus je hebt meer kans dat je wat ziet. April/mei is geen hoogseizoen, dus ik zou me om ''massaal'' niet zo druk maken.
Voor een eerste kennismaking en voor de tijd van het jaar zou ik ook een rondje LAS adviseren, of eventueel een one way LAS-LAX of LAS-SFO, afhankelijk van je wensen...
IngeK
Amerika-newbie

Bericht door IngeK »

Dank Paulr voor je reactie.
Klopt wat je zegt inderdaad wat betreft de tickets, dat had ik ook gezien. Wel iets om rekening mee te houden.
Toch lijkt de kust me een leuke afwisseling geven tussen de vele natuurparken.
Maar wellicht gaan we ons beperken tot de route zoals Marianne al aan gaf. Ik ga veel lezen hier.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als jullie van wandelen met klimmen en klauteren houden, zou een extra dag Death Valley ook leuk zijn. Veel mooie wandelingen daar, met genoeg simpel klauterwerk voor de kinderen, Mosaic Canyon, Golden Canyon, Natural Bridge Canyon, allemaal mooi en leuk, en in die tijd van het jaar nog wel te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer