Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips over deze plekken zijn ze leuk? Houston/Galveston - Dallas - San Antonio.
Re: Tips over deze plekken zijn ze leuk? Houston/Galveston - Dallas - San Antonio.
Hotels boeken kost geen tijd. Zeker niet als je niet perse het goedkoopst wilt. In dat geval zou ik zeggen: hou het bij 1 enkele hotelketen (en dan zou ik of Hilton, of Marriott kiezen) en installeer de app op je telefoon. Als je niet vooraf hebt geboekt dan heb je onderweg ook binnen 2 minuten een kamer geboekt op de bestemming waar je heen wilt, zeker als je niet midden in een stad wilt gaan zitten.
En ergens voor 1 nachtje blijven is toch helemaal geen issue? Zeker als je alles bij Hilton of Marriott boekt dan hoef je zelfs niet eens langs de receptie. Je checkt online in de app in (2 klikken, minder dan 1 minuut, als je zelf je kamer wilt kiezen iets langer). Bij het hotel parkeer je je auto, je pakt je trolley uit de kofferbak, wandelt naar je kamer waar je met de digital key in diezelfde app de deur open maakt. 's ochtends wandel je weer naar je auto, en voordat je weg rijdt klik je in de app even op "checkout". Klaar.
Waarom zou je elke dag uren gaan rijden (met ook nog een fors filerisico, zeker op de I35)? Dat is echt onzinnig.. De driehoek San Antonio-Houston-Dallas is net zo groot als de driehoek Parijs-Luxemburg-Antwerpen. Je gaat toch ook in Brussel verblijven om Parijs te bezoeken?
Als je in steden verblijft dan is gratis parkeren er vaak niet bij. De meeste hotels hebben of een garage en valet, of alleen valet. Reken op $20-$50 per nacht voor self parking, $40-$80 per nacht voor valet. Als je dus niet in een stadscentrum hoeft te zijn dan is het vaak veel slimmer om daarbuiten te verblijven. Gewoon een Hampton Inn, Garden Inn (Hilton) of Courtyard, Springhill oid (Marriott).
In San Antonio zou ik adviseren om 2 nachten in een hotel ergens rond de river walk of op wandelafstand te verblijven. Mijn favoriet is de Emily Morgan (Hilton, prijs meestal een stuk redelijker dan direct aan de riverwalk, en alles op wandelafstand. Parkeren alleen valet, $49.
Voor de andere steden:
Dallas: mijn favoriet: Hampton Inn Market Center. 5 minuten tijden van downtown, gratis parkeren. Voor een bezoek aan downtown kun je parkeren op de parkeerplaats achter het 6th floor museum.
Austin: mijn favoriet: Doubletree by Hilton Austin (kruising I35/US290). Self parking $20. Downtown parkeren kan op veel plekken. Het is zinvol om vooraf even uit te zoeken wat de tarieven zijn. Sommigen hebben prima avonddeals.
Houston: mijn favoriet: The Chifley (bij de Galleria). Self parking $32.
En ergens voor 1 nachtje blijven is toch helemaal geen issue? Zeker als je alles bij Hilton of Marriott boekt dan hoef je zelfs niet eens langs de receptie. Je checkt online in de app in (2 klikken, minder dan 1 minuut, als je zelf je kamer wilt kiezen iets langer). Bij het hotel parkeer je je auto, je pakt je trolley uit de kofferbak, wandelt naar je kamer waar je met de digital key in diezelfde app de deur open maakt. 's ochtends wandel je weer naar je auto, en voordat je weg rijdt klik je in de app even op "checkout". Klaar.
Waarom zou je elke dag uren gaan rijden (met ook nog een fors filerisico, zeker op de I35)? Dat is echt onzinnig.. De driehoek San Antonio-Houston-Dallas is net zo groot als de driehoek Parijs-Luxemburg-Antwerpen. Je gaat toch ook in Brussel verblijven om Parijs te bezoeken?
Als je in steden verblijft dan is gratis parkeren er vaak niet bij. De meeste hotels hebben of een garage en valet, of alleen valet. Reken op $20-$50 per nacht voor self parking, $40-$80 per nacht voor valet. Als je dus niet in een stadscentrum hoeft te zijn dan is het vaak veel slimmer om daarbuiten te verblijven. Gewoon een Hampton Inn, Garden Inn (Hilton) of Courtyard, Springhill oid (Marriott).
In San Antonio zou ik adviseren om 2 nachten in een hotel ergens rond de river walk of op wandelafstand te verblijven. Mijn favoriet is de Emily Morgan (Hilton, prijs meestal een stuk redelijker dan direct aan de riverwalk, en alles op wandelafstand. Parkeren alleen valet, $49.
Voor de andere steden:
Dallas: mijn favoriet: Hampton Inn Market Center. 5 minuten tijden van downtown, gratis parkeren. Voor een bezoek aan downtown kun je parkeren op de parkeerplaats achter het 6th floor museum.
Austin: mijn favoriet: Doubletree by Hilton Austin (kruising I35/US290). Self parking $20. Downtown parkeren kan op veel plekken. Het is zinvol om vooraf even uit te zoeken wat de tarieven zijn. Sommigen hebben prima avonddeals.
Re: Tips over deze plekken zijn ze leuk? Houston/Galveston - Dallas - San Antonio.
Geen idee, wij nemen altijd een parkeergarage of parkeerterrein.knightvision schreef: ↑22 jan 2025, 20:53Spot hero, dank je voor de tip. Is het erg duidelijk aangegeven waar je buiten moet parkeren? ik typte gewoon een straat in als test in austin. Je ziet dan een foto van een straat, maar ik zag niet echt parkeernummers of iets. Mits je gewoon dan in die straat kan parkeren. Er was geen garage in die straat zelf. Ik zag 5 fotos van die straat.
Terug in Texas!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Netjes, weer goed bezig ! Ik heb besloten om niet heen en weer te rijden ! Ik ga van plek naar plek. Om te beginnen Austin, daar paar dagen zitten en dan naar Helotes, een dorpje/stadje bij San Antonio voor een echt typisch country concertroelb schreef: ↑23 jan 2025, 11:44Hotels boeken kost geen tijd. Zeker niet als je niet perse het goedkoopst wilt. In dat geval zou ik zeggen: hou het bij 1 enkele hotelketen (en dan zou ik of Hilton, of Marriott kiezen) en installeer de app op je telefoon. Als je niet vooraf hebt geboekt dan heb je onderweg ook binnen 2 minuten een kamer geboekt op de bestemming waar je heen wilt, zeker als je niet midden in een stad wilt gaan zitten.
Voor de andere steden:

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zaten in San Antonio in het Red roof plus hotel. Gratis parkeren en op loopafstand van de riverwalk. Waarom doe je niet zoiets?
Het is niet nodig om volledige berichten te quoten.
Marianne
Het is niet nodig om volledige berichten te quoten.
Marianne
- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik reageer wat later en zie dat je inmiddels het besluit hebt genomen om toch een rondje te maken in plaats van een standplaatsreis vanuit Austin. Heel verstandig! De afstanden in Amerika zijn gewoon gigantisch en rijden kost je altijd veel meer tijd dan je in gedachten hebt. Wij vinden rijden geen straf, maar heen en weer rijden naar iets heeft zeker niet onze voorkeur.
Wij hebben vorig jaar veel plaatsen die jij opnoemt ook bezocht. Het eerste wat bij mij opkwam toen ik de titel van deze topic zag, was, dat ik Galveston echt niets aan vond. Mijn persoonlijke opinie dan hè. Misschien dat we er te snel door heen gereden zijn, maar ik zag daar niet echt iets wat ik meerwaarde vond hebben. Enfin, voor onze persoonlijke belevenissen en ervaringen heb je misschien iets aan mijn reisverslag, te beginnen vanaf dag 10, waar we aankomen in Hill Country en van daaruit vervolgens naar Austin, San Antonio, Houston en dan langs de kust naar New Orleans. Van daaruit uiteindelijk door Louisiana richting Dallas en Fort Worth.
https://johanengerainamerika2024.blogsp ... sburg.html
Overigens, tijdens ons verblijf in Austin hadden we de Super 8 Downtown/Capitol Area voor een heel redelijke prijs en gratis parkeren. Op loopafstand van het Capitol.
En oh ja, v.w.b. je vraag over de flyovers... Die zien er vanuit de lucht inderdaad wel indrukwekkend uit, maar uit ervaring weten we nu dat het heel erg meevalt. Gewoon je navigatie aanzetten en de aanwijzingen volgen. Je hoeft je dan uiteindelijk eigenlijk ook maar op een route te concentreren en dat is de baan waar jij op zit en waarvan je een of wat meerdere keren moet wisselen. Maar dat gaat eigenlijk vanzelf. Met de rest heb je gewoon niets te maken...
Door de drukte die er soms kan heersen, voel je je echter wel gedwongen om met het verkeer mee te rijden en kan het misschien allemaal wat te snel en indrukwekkend aanvoelen.
Wij hebben vorig jaar veel plaatsen die jij opnoemt ook bezocht. Het eerste wat bij mij opkwam toen ik de titel van deze topic zag, was, dat ik Galveston echt niets aan vond. Mijn persoonlijke opinie dan hè. Misschien dat we er te snel door heen gereden zijn, maar ik zag daar niet echt iets wat ik meerwaarde vond hebben. Enfin, voor onze persoonlijke belevenissen en ervaringen heb je misschien iets aan mijn reisverslag, te beginnen vanaf dag 10, waar we aankomen in Hill Country en van daaruit vervolgens naar Austin, San Antonio, Houston en dan langs de kust naar New Orleans. Van daaruit uiteindelijk door Louisiana richting Dallas en Fort Worth.
https://johanengerainamerika2024.blogsp ... sburg.html
Overigens, tijdens ons verblijf in Austin hadden we de Super 8 Downtown/Capitol Area voor een heel redelijke prijs en gratis parkeren. Op loopafstand van het Capitol.
En oh ja, v.w.b. je vraag over de flyovers... Die zien er vanuit de lucht inderdaad wel indrukwekkend uit, maar uit ervaring weten we nu dat het heel erg meevalt. Gewoon je navigatie aanzetten en de aanwijzingen volgen. Je hoeft je dan uiteindelijk eigenlijk ook maar op een route te concentreren en dat is de baan waar jij op zit en waarvan je een of wat meerdere keren moet wisselen. Maar dat gaat eigenlijk vanzelf. Met de rest heb je gewoon niets te maken...

Door de drukte die er soms kan heersen, voel je je echter wel gedwongen om met het verkeer mee te rijden en kan het misschien allemaal wat te snel en indrukwekkend aanvoelen.
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
Alles kan anders. Het is in grote steden heel simpel: wil je in het centrum verblijven dan zal dat vaak duurder zijn, en parkeren vaak ook betaald. Veel hotels in binnensteden bieden geen self-parking aan, maar alleen valet. Vaak hebben ze een contract met een parkeergarage in de buurt waar ze een aantal plekken huren. Het staat je uiteraard vrij om zelf in een garage in de buurt te gaan staan. Dat zal je vaak goedkoper uit zijn, maar houd er wel rekening mee dat je elke keer als je uit- en weer inrijdt je opnieuw moet betalen. Bij het parkeren bij een hotel, al dan niet self-parking of valet, is het vaak met unlimited in-out privileges. Dus een vast bedrag per dag, ongeacht hoe vaak je weg gaat en terugkomt.knightvision schreef: ↑26 jan 2025, 20:24de prijzen van valets schrik ik wel van, 40/80 per nacht zit ik niet echt op te wachtenMaargoed als het niet anders kan.
![]()
Wil je minder betalen voor een kamer en gratis parkeren dan moet je meestal verder van het centrum van de stad af gaan zitten. Maar goed, houd er dan wel rekening mee dat je vermoedelijk toch moet betalen voor parkeren als je vervolgens met die auto naar dat centrum rijdt. Kijk gewoon voor je een kamer boekt of er betaald moet worden voor parkeren en tel dat op bij de kamerprijs in je vergelijking. Tot gisteren oid was je nog bereid om 150 mijl te rijden voor zo'n bezoekje aan San Antonio vanuit Austin en dus al minimaal $25 oid aan brandstof te verstoken.
Zoals ik al aangaf, er zijn in Texas weinig plekken waar ik je zou aanraden om echt downtown te verblijven, dat voegt meestal niet veel toe. Behalve dan in San Antonio, daar wil je m.i. in ieder geval een avond lekker struinen over de riverwalk. En ook daar zijn opties, iets verder buiten het centrum, maar nog steeds op een realistische wandelafstand, waar je gratis kunt parkeren. Maar dan zit je wel in een ander soort hotel. Wat je je dan moet afvragen is of je een bruisend stadshotel zoekt, waar je uitgebreid kunt ontbijten en 's avonds nog een drankje kunt doen in de bar, of zoek je alleen een eenvoudige motelkamer, no frills.
Bijvoorbeeld een willekeurige nacht in april, als je dan kijkt naar wat de opties zijn dan zie je dat er honderden hotels in San Antonio zijn, varierend in prijs van 37 euro voor een Super 8, 8km buiten het centrum, met 3,4* op Google, tot 367 euro voor het 5* Omni aan de Riverwalk met 4.4* op Google. Beide geven je een bed voor de nacht.
Kijk je vervolgens puur naar downtown, rond de riverwalk, dan ziet het er zo uit:
Dan zie je dat mijn favoriet deze nacht bijvoorbeeld 132 euro kost, plus parkeren, dus reken op 170 euro oid met de valet erbij. Downtown, tegenover de Alamo, bar, leuk zwembad, klassiek hotel. Maar voor 70 euro zit je in de Red roof inn een paar honderd meter verderop aan de andere kant van de snelweg - motelkamer, no frills, geen ontbijt, gratis parkeren, ca 1km wandelen naar de riverwalk. En daarnaast nog 100 andere opties. Take your pick, en dat is echt heel erg persoonlijk.
Ik vind zelf bijvoorbeeld een standaard motelkamer helemaal prima als we onderweg zijn en er alleen maar slapen. 's avonds aankomen, parkeren, nog even wat tv kijken, slapen, volgende ochtend ontbijtje en weer door. Al is het dan ook wel minimaal een Hampton Inn oid, iig met een fatsoenlijk ontbijt 's ochtends. Maar in een stad gaat mijn voorkeur nou juist naar een full-service hotel met goede ligging. Uitgebreid ontbijt in het restaurant, tussendoor even terug kunnen wandelen naar de kamer, misschien even wat tijd voor het zwembad, wat socializen met andere gasten, drankje in de bar 's avonds, etc. Maar goed, dat is dus echt persoonlijke voorkeur. Anderen hebben daar wat minder mee en gaan dan net zo lief naar een eenvoudiger hotel wat verder weg en nemen eventueel de auto op en neer als ze zo'n stad willen verkennen.
-
- Amerika-ontdekker
Thanks! die ga ik kiezen ! en bedankt voor de info ! Is ook dichtbij de barstreet waar ik voor ga !

-
- Amerika-ontdekker
Thanks weer voor het verhaal ! oley ! k heb gekozen voor het hotel in Houston die je typten: -> Best Western Plus Downtown Houston
Het enige verblijf waar ik nog over moet nadenken is in Dallas, je gaf een goede tip, ziet er goed uit, gratis parkeren. Maar ik vraag mij af wat voormij het beste is. In Dallas een hotel of in Forth worth een hotel pakken. Ik wil niet beiden, plan is om beiden te bezoeken en te bekijken. Maar ze liggen dichbij elkaar.....nog even overnadenken en zoeken of Forth worth een leuke accomo heeft en beter is voormij> Rodeos bekijken ergens en bars. Mogelijk iets met autos, nascar of iets anders.
Aangezien u pro bent

-
- Amerika-ontdekker
Thanks, goede optie !

Die tip was niet van mijknightvision schreef: ↑27 jan 2025, 20:51Thanks weer voor het verhaal ! oley ! k heb gekozen voor het hotel in Houston die je typten: -> Best Western Plus Downtown Houston

Wat wil je gaan doen? Als je wilt winkelen zou ik ergens in de buurt van de Galleria gaan zitten. Maar dat is wel weer verder van Forth Worth af. Andere goede optie is Market Center, daar zitten een aantal hotels langs de snelweg, allemaal gratis parkeren. En de Community Beer Co daar is een leuke avondbesteding als je van craft beers houdt. En elke week een pubquiz, al moet ik zeggen dat meedoen aan een US pubquiz wel een leuke uitdaging wasHet enige verblijf waar ik nog over moet nadenken is in Dallas, je gaf een goede tip, ziet er goed uit, gratis parkeren. Maar ik vraag mij af wat voormij het beste is. In Dallas een hotel of in Forth worth een hotel pakken. Ik wil niet beiden, plan is om beiden te bezoeken en te bekijken.

Uiteraard zal je ook een dagje naar downtown voor het 6th floor museum en wellicht een stukje meer, maar parkeren is daar makkelijk en betaalbaar.
Je kunt uiteraard ook gewoon midden tussen Forth Worth en Dallas gaan zitten, uiteindelijk doe je toch alles met de auto.
Een auto inleveren kost minder tijd dan dat het je kost om je spullen achteruit te halen. Dat is echt iets waar je geen tijd voor hoeft te rekenen. Je rijdt de garage in, volgt de returns bordjes, dan rij je vanzelf een rij in waar je wordt parkeert achter je voorganger en er vrijwel direct iemand van de verhuurder aanwezig is om de auto in te checken. Meestal vragen ze nog even of er nog iets was, noteren de kilometerstand in hun tablet en roepen ze nog even het totaalbedrag voordat ze op ok klikken. That's it. Het enige waar je zelf voor moet zorgen is dat je de sleutels in de auto achterlaat en /niet/ meeneemt!Aangezien u pro bentHet inleveren van een auto, schiet dit op? of moet je hiervoor echt wel 2 uur voor uitrekken?
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij vonden San Antonio ook heel leuk, het parkeren van de camper een stuk minder
Austin is ook een gezellige stad. Houston kennen we niet anders dan van het Space Center. Wij stonden met de camper op Blanco SP, dat was het meest gunstige met de eclips toen. Betere plekken waren niet meer te krijgen of onbetaalbaar. Vanuit daar hebben we de regio verkend. Wij vonden het prima gaan, maar Houston deden we later. Dat is te ver.

Austin is ook een gezellige stad. Houston kennen we niet anders dan van het Space Center. Wij stonden met de camper op Blanco SP, dat was het meest gunstige met de eclips toen. Betere plekken waren niet meer te krijgen of onbetaalbaar. Vanuit daar hebben we de regio verkend. Wij vonden het prima gaan, maar Houston deden we later. Dat is te ver.
- wouterjanS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij zijn in Galveston naar de countyfair geweest met de Rodeo. Dat was werkelijk waar fantatisch. We dachten dat het mogelijk toerisisch zou zijn maar wij waren de enige touristen, en wat maakt dat een verschil. Rodeo is een prachtig concept en geeft uren vermaak. De lokale jeugd die daar op de country muziek de eerste dansjes doen. De BBQ wedstrijd met het meest zachte en lekkerste vlees dat je kan bedenken. Het was echt een hoogtepunt van de vakantie. Dus mocht je er tussen 4 - 12 april in de buurt zijn is dat zeker een aanrader.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Hmm.. ik vlieg op 9 april toevallig naar Houston, leuke tip! edit: wel heel erg op kinderen gericht zie ik, wel heel geschikt voor de OP inderdaad..
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hadden in 2020 tickets voor de rodeo in Houston. Maar iedereen weet inmiddels wat er toen gebeurde. Geen rodeo in elk geval
Wel zijn we in 2023 in Pendleton, Oregon naar de rodeo geweest en dat was geweldig. Een officiële van de PCRA, de eredivisie van de rodeo's zeg maar, dus niet gewoon een gezellig dorpsrodeootje, hoewel die ook best leuk zijn.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 69 Reacties
- 23495 Weergaves
-
Laatste bericht door Timothy555
-
- 5 Reacties