@roelb Mega bedankt voor de uitermate gedetailleerde route optie! Hier kan ik zeker wat mee.
En dan ook even het filmmuseum meenemen! Een overnachting in het ow Villa Hotel is ook erg leuk.
Klopt. Maar ik ga er even vanuit dat de OP een kamer met badkamer wel als minimum niveau heeft. En dan zijn de cabins van Bright Angel een prima keuze en qua prijs vergelijkbaar met een motelkamer in Tusayan, maar wel alleen 1-queens en geen koeling. Kachina en Thunderbird zijn weer net wat duurder, maar wel 1-king rooms en (iets van) koeling. 2,5 jaar geleden in de nieuwe kamers van de Maswik lodge gezeten, die waren wel echt prima, maarja, niet direct aan de rim uiteraard.Martin & Marianne schreef: ↑23 jan 2025, 17:23- een overnachting in de Bright Angel Lodge kan een stuk goedkoper.
Er is nog een optie: 's avonds naar Page rijden. Alleen dan mist de OP het mooie uitzichtpunt bij Marble Canyon, wat altijd wel de moeite waard is om even te stoppen. En dan moeten ze ook "terug" voor Horseshoe bend. Maar verder maakt het m.i. allemaal niet zoveel uit daar, het is uiteindelijk maar een bed voor de nacht.Martin & Marianne schreef: ↑23 jan 2025, 17:23- Kayenta kan voor een overnachting bij MV, maar is een nogal troosteloze plaats. Het mooiste (en duurste) is the View. Of kijk in Mexican Hat. De San Juan Inn heeft kamers vanaf 132 dollar.
Klopt ook. Maar voor een weekend in september (waar Yosemite op uit kwam in die aanzet die ik gaf) vrijwel onmogelijk, zelfs met dagelijks checken. Als er een kamer is, bv in de Yosemite lodge, die nog wel betaalbaar is (maar nog steeds $360 per nacht!), dan zou ik dat ook zeker aanbevelen. The Ahwahnee is ook nog een optie, maar dan komt er weer $200 extra bij en wordt het wel erg kostbaar om een uur rijden te vermijden. Uiteraard kan kamperen in Curry Village ook, maar een tent kost ook al snel $200.Martin & Marianne schreef: ↑23 jan 2025, 17:23- als je van wandelen houdt is in Yosemite de Panorama Trail prachtig om te den. Overnachten in het park is dan wel handig.