Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlandse bankrekening voor inwonende van de VS?
Nederlandse bankrekening voor inwonende van de VS?
Hallo!
Heeft iemand ook een lopende rekening in Nl. bij een bank, zonder daar idioot veel voor te betalen? Ik betaal bij de ABNAmro nu bijna Eu.14/maand, voor twee debit pasjes, een credit card, een debit rekening, en een spaarrekening. Zij claimen dat buitenlanders duur zijn voor hen, maar dat is bullshit, want ik krijg niets eens afschriften toegestuurd. Alles is online, en er is heel weinig bankverkeer.
Voor de zekerheid, ik ben niet geinteresseed in een Wise of Resolut rekening. Het fijne van de ABN is dat je pasje Maestro heeft, dus als ik in Nl ben en ga winkelen of bij AH boodschappen doen, dan kan ik dat pasje gebruiken.
Ik meen dat de meeste Nl banken nu willen dat je een BSN hebt, en een Nederlandse adres. En dat heb ik geen van beiden. Wel een Nl. paspoort.
BVD.
Heeft iemand ook een lopende rekening in Nl. bij een bank, zonder daar idioot veel voor te betalen? Ik betaal bij de ABNAmro nu bijna Eu.14/maand, voor twee debit pasjes, een credit card, een debit rekening, en een spaarrekening. Zij claimen dat buitenlanders duur zijn voor hen, maar dat is bullshit, want ik krijg niets eens afschriften toegestuurd. Alles is online, en er is heel weinig bankverkeer.
Voor de zekerheid, ik ben niet geinteresseed in een Wise of Resolut rekening. Het fijne van de ABN is dat je pasje Maestro heeft, dus als ik in Nl ben en ga winkelen of bij AH boodschappen doen, dan kan ik dat pasje gebruiken.
Ik meen dat de meeste Nl banken nu willen dat je een BSN hebt, en een Nederlandse adres. En dat heb ik geen van beiden. Wel een Nl. paspoort.
BVD.
Re: Nederlandse bankrekening voor inwonende van de VS?
Vokgens mij is ABN Amro wel de duurste, ik heb een ING rekening en betaal ook extra, maar toch een stuk minder. Maar je hebt niets aan die kennis, zover ik weet is het praktisch onmogelijk een nieuwe rekening in NL te openen als je buiten de EU woont. Dus je kunt houden wat je hebt, of toch kiezen voor Wise ofzo.
Terug in Texas!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Misschien kun je je pakket omzetten naar het eenvoudigste? Informeer even wat je kwijt bent wanneer je 1 van de bankpassen en de cc inlevert. Ik neem aan dat je er wel 1 of meer hebt in de VS.
- JeroenB
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je een NL paspoort hebt dan heb je ook een BSN nummer.
En heb je niemand die jou een NL adres kan verschaffen zoals een broer/zus of ander familie lid.
En heb je niemand die jou een NL adres kan verschaffen zoals een broer/zus of ander familie lid.
Property Manager voor vakantie woningen in de Kissimmee area
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Normaal gesproken wel, maar dat hoeft niet altijd:
Burgerservicenummer (bsn)
Heeft u geen burgerservicenummer (bsn)? Dan staat dit ook niet in uw paspoort of ID-kaart. U heeft alleen een bsn als u in de Basisregistratie Personen (BRP) staat. Misschien staat u hier niet in, omdat u in het buitenland woont. In dat geval heeft u niet altijd een bsn.
Bron:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... teitskaart
@Dahlia BSN is hetzelfde wat vroeger het sofinummer heette. Misschien helpt dat?
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Het maakt niet uit of je een BSN hebt, je kunt geen rekening openen als je in de VS woont.
Terug in Texas!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb ook geen NL rekening, het werd een te beetje prijzig en de bank (ING) deed er erg moeilijk over omdat we in de US wonen. Echter ik heb de laatste jaren gemerkt dat ik het ook niet nodig heb. Bij de Jumbo en andere supermarkten konden we gewoon met onze telefoon betalen, geen probleem. Als ze het gekozen pasje in de telefoon niet accepteerden, switchten we het naar Apple Cash, en die werd vrijwel altijd geaccepteerd.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb zelf nog een ING-rekening vanuit de tijd dat ik nog in Nederland woonde (alweer bijna 25 jaar geleden). Ik heb die rekening gewoon opgezegd toen wij uit Nederland vertrokken. Ik weet dat er tegenwoordig allerlei andere mogelijkheden zijn, maar ik vind het zelf wel handig om een Nederlandse bankrekening te hebben, zeker als iemand in Nederland iets naar jou moet overmaken. Ik vind het ook prettig dat ik gewoon mijn ING-bankpas kan gebruiken wanneer ik in Nederland ben.
Ik betaal inderdaad wel een maandelijks bedrag, maar volgens mij niet exorbitant hoog (iets van €8 per maand?). Ik zie dat gewoon as "cost of doing business".
Ik betaal inderdaad wel een maandelijks bedrag, maar volgens mij niet exorbitant hoog (iets van €8 per maand?). Ik zie dat gewoon as "cost of doing business".
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik ben net terug van een week in Nederland en heb geen Nederlandse rekening, maar ik heb een Wise card. Daar kan ik in Nederland ook niet mee pinnen, wat heel lastig is, aangezien ze ook 0 van mijn CC's (en ik heb Amex, Visa en Mastercard) niet accepteren. Soms kan ik wel met mijn debit card van Capital One tanken, maar ook met die card kan ik niet betalen in een supermarkt/winkel/restaurant.
Wat ik deze week heb ontdekt is dat als ik mijn Wise card aan Apple Pay hang, ik wel via Apple Pay kan betalen. Dit oa gedaan bij Hema, Kruidvat, restaurant, AH, Aldi en Jumbo.
Wat ik deze week heb ontdekt is dat als ik mijn Wise card aan Apple Pay hang, ik wel via Apple Pay kan betalen. Dit oa gedaan bij Hema, Kruidvat, restaurant, AH, Aldi en Jumbo.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1147 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties