Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mobile Passport Control
Re: Mobile Passport Control
Wat een fantastische ervaring, nog nooit zo snel meegemaakt.
Op zondag 14 januari geland in Miami en gelijk de MPC ingevuld, terwijl wij aan het taxiën waren met het vliegtuig.
Via de MPC app onze paspoorten gescand. Alle gegevens stonden gelijk goed in de app.
Foto's van onze gezichten via de MPC genomen en een aantal vragen beantwoord (heb je vers vlees, fruit etc. bij, heb je meer dan $ bij, heb je recent contact gehad met veel, etc.). Daarna kreeg ik in de app de melding dat wij mogen aansluiten in de MPC rij.
Bij aankomst in de hal voor de paspoort controle was er 1 rij voor MPC.
De rest van de rijen had zeker een wachtrij van meer dan een uur tot anderhalf uur.
Wij waren binnen 5 minuten aan de beurt!
Wederom werd er een foto van onze gezichten genomen en enkele vragen gesteld (vakantie of zakelijk? Welke plaatsen ga je bezoeken? Hoeveel cash heb je bij?) door een vriendelijke beambte.
Al met al binnen 10 minuten waren we er doorheen.
Wij stonden als eerste bij de bagageband.
Nog geen 30 minuten later stonden we bij het autoverhuurbedrijf. Echt super!
Op zondag 14 januari geland in Miami en gelijk de MPC ingevuld, terwijl wij aan het taxiën waren met het vliegtuig.
Via de MPC app onze paspoorten gescand. Alle gegevens stonden gelijk goed in de app.
Foto's van onze gezichten via de MPC genomen en een aantal vragen beantwoord (heb je vers vlees, fruit etc. bij, heb je meer dan $ bij, heb je recent contact gehad met veel, etc.). Daarna kreeg ik in de app de melding dat wij mogen aansluiten in de MPC rij.
Bij aankomst in de hal voor de paspoort controle was er 1 rij voor MPC.
De rest van de rijen had zeker een wachtrij van meer dan een uur tot anderhalf uur.
Wij waren binnen 5 minuten aan de beurt!
Wederom werd er een foto van onze gezichten genomen en enkele vragen gesteld (vakantie of zakelijk? Welke plaatsen ga je bezoeken? Hoeveel cash heb je bij?) door een vriendelijke beambte.
Al met al binnen 10 minuten waren we er doorheen.
Wij stonden als eerste bij de bagageband.
Nog geen 30 minuten later stonden we bij het autoverhuurbedrijf. Echt super!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Misschien stomme vraag maar ik begin nu te twijfelen. MPC gebruik je bij de eerste luchthaven in de US waar je binnenkomt? of bij de laatste? Wij landen als eerste op Boston en vliegen daarna door naar Orlando.
Thanx! Groet, Bianca
Thanx! Groet, Bianca
Altijd de eerste. Daar kom je het land binnen.
De rest van je vluchten zijn gewoon domestic vluchten.
De rest van je vluchten zijn gewoon domestic vluchten.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Helemaal duidelijk! Thanx!
Vraagje hieromtrent;
In principe kun je thuis al alles invullen en blijft het formulier bewaard, althans als ik dat nu probeer.
Het enige wat ik nu nog niet gedaan heb is op 'proceed' klikken.
Werkt dat zo niet, of moet je hem na landen echt helemaal invullen (inclusief de paspoorten opnieuw toevoegen)?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Heb nooit geprobeerd, maar je komt al snel in de stap waar je locatie aan moet staan.
Om de MPC af te ronden moet je een recente foto van een ieder uploaden bij aankomst. Vandaar dat de app vraagt om je locatie te delen.
De beambte in de MPC rij maakte, in ons geval, nogmaals een (digitale) foto ter vergelijking.
Bij aankomst in de USA is het uploaden van de paspoorten, foto's en beantwoorden van de vragen in de MPC app goed te doen.
De beambte in de MPC rij maakte, in ons geval, nogmaals een (digitale) foto ter vergelijking.
Bij aankomst in de USA is het uploaden van de paspoorten, foto's en beantwoorden van de vragen in de MPC app goed te doen.
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
@BruceS Ben zaterdag aangekomen in Orlando, en heb dat ook zo gedaan, maanden geleden al alles ingevuld, tot het punt waarop je op Proceed moet klikken. Eenmaal geland daarop geklikt, selfie gemaakt, en naar de rij voor MPC. Daar waren 3 mensen voor me, was er zo doorheen. De officer maakte alleen nog een foto. Verder geen vingerafdrukken, of vragen. Binnen minuutje geregeld.
Je moet vooraf wel weten welke Terminal je aankomt of is dat later nog te veranderen?
Daarna kunnen we gaan zeuren voor het wachten op de koffers
@Cindy1969
Ik hoop voor jou dat de temparatuur en het zonnetje snel hun best gaan doen
Daarna kunnen we gaan zeuren voor het wachten op de koffers

@Cindy1969
Ik hoop voor jou dat de temparatuur en het zonnetje snel hun best gaan doen

- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
@habbekuk Moest inderdaad wel lang wachten op de koffer
Ik kon in de Delta app zien bij welke terminal ik zou aankomen. Maar weet niet of dat overal van te voren al te zien is.
En thanx, vandaag scheen de zon dan eindelijk, zalig! Temperatuur nog fris, maar vanaf nu elke dag warmer

Ik kon in de Delta app zien bij welke terminal ik zou aankomen. Maar weet niet of dat overal van te voren al te zien is.
En thanx, vandaag scheen de zon dan eindelijk, zalig! Temperatuur nog fris, maar vanaf nu elke dag warmer

New York/EWR (Term. C) - donderdag 6feb:
voordien thuis MPC makkelijk ingevuld tot ‘arrived at EWR’ en bij landing onmiddellijke verbinding via esim met MPC,
foto opgeladen en toen was de pret over.
Geen timer, QR-code of lane, ik bespaar jullie de verdere app-info maar in de hall werd MPC lane aan iedereen,
zonder uitleg, ontzegd en werd je naar de Esta/Visa lane gestuurd.
Na de foto aan de balie en kreeg ik volgende vier vragen:
-op vakantie? …Conform MPC geantwoord
-verblijfadres? …Hotelinfo conform MPC opgeven
-of ik fruit e.d. bijhad? … Conform MPC geantwoord.
-of ik een contact/persoon ken? …Ja, onze zoon die net US-Citizen geworden was.
Dat was het, maar ik vroeg de vriendelijke Officier of er MPC issue was.
Antwoord: D’er was momenteel geen ‘line’ maar je opgeslagen MPC-info wordt wel degelijk hier aan de balie gecontroleerd en geverifieerd.
Moet finaal meegeven dat mijn vlucht de enige arrivé waren op dat moment en ik uiteindelijk in een dik 40 minuten door de immigrations was. Indien MPC gewoon functioneerde, had ik een leuke ervaring en tenminste nog een extra koffie op Terminal B, maar bon
.
voordien thuis MPC makkelijk ingevuld tot ‘arrived at EWR’ en bij landing onmiddellijke verbinding via esim met MPC,
foto opgeladen en toen was de pret over.
Geen timer, QR-code of lane, ik bespaar jullie de verdere app-info maar in de hall werd MPC lane aan iedereen,
zonder uitleg, ontzegd en werd je naar de Esta/Visa lane gestuurd.
Na de foto aan de balie en kreeg ik volgende vier vragen:
-op vakantie? …Conform MPC geantwoord
-verblijfadres? …Hotelinfo conform MPC opgeven
-of ik fruit e.d. bijhad? … Conform MPC geantwoord.
-of ik een contact/persoon ken? …Ja, onze zoon die net US-Citizen geworden was.
Dat was het, maar ik vroeg de vriendelijke Officier of er MPC issue was.
Antwoord: D’er was momenteel geen ‘line’ maar je opgeslagen MPC-info wordt wel degelijk hier aan de balie gecontroleerd en geverifieerd.
Moet finaal meegeven dat mijn vlucht de enige arrivé waren op dat moment en ik uiteindelijk in een dik 40 minuten door de immigrations was. Indien MPC gewoon functioneerde, had ik een leuke ervaring en tenminste nog een extra koffie op Terminal B, maar bon
Groeten,
Martin
Martin
40 minuten wachttijd is normaal gesproken zonder MPC niet slecht is onze ervaring
Wij stonden meestal anderhalf tot twee uur in de rij.
Zodra een ieder bekend is met MPC, zal de wachttijd wel langer worden dan de 10 minuten die wij laatst hadden vermoed ik.
Maar dat is voor nu een aanname.

Zodra een ieder bekend is met MPC, zal de wachttijd wel langer worden dan de 10 minuten die wij laatst hadden vermoed ik.
Maar dat is voor nu een aanname.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Vandaag Esta's aangevraagd en ontvangen voor onze trip naar Florida in april. Ik heb nog wel een vraag over MPC waarop ik het antwoord nog niet heb kunnen vinden. Mijn man en ik en oudste kind zijn al eerder op een ESTA in Amerika geweest (laatste keer 2015). Dat moet dus geen probleem zijn. Onze jongste heeft nog nooit een ESTA gehad, gaat voor het eerst naar Amerika. Maakt dit dat gebruik van MPC voor ons niet mogelijk is? Heeft iemand hier ervaring mee?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, het maakt niet uit of het een eerste ESTA is of niet. Zie ook de berichten op de eerste pagina van dit topic.
Marianne
Marianne
ik probeer mijn formulier alvast klaar te zetten maar krijg de vraag welke terminal we arriveren. Als ik bij mijn klm vlucht van vandaag kijk gaat die naar J weet iemand of dit altijd J is ? (miami)
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Weet er iemand of er inmiddels al MPC service in Las Vegas is?
Staat dat niet op de website van die luchthaven?
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@harryh Klopt, staat er al sinds het begin op, maar al 3x in Las Vegas geweest sinds MPC is ingevoerd, maar telkens zeidden ze daar dat ze het niet hebben. En dus in de gewone rij aan moeten sluiten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Ah okay, vraag verkeerd begrepen