Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ferno67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ferno67 »

Net een beetje geprobeerd in te lezen, maar het is dus gewoon de WA deel en dan is $300.000 USD echt weinig!
Dacht na mijn vlucht de auto geregeld te hebben en mij te kunnen gaan focussen op hotels, maar Toch maar even verder kijken denk ik. :(

https://www.rentalcover.com/en/blog/wha ... -insurance

Hier staat de SLP (de nieuwe SLI bij Alamo) uitgelegd:

https://www.alamo.com/en/customer-suppo ... rance.html

Wat ik mij afvraag is of je reisverzekering evt. ook iets dekt hierin, zal maandag even met Interpolis bellen.
IngridUSA
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door IngridUSA »

Ferno67 schreef:
25 jan 2025, 17:18
Wat ik mij afvraag is of je reisverzekering evt. ook iets dekt hierin, zal maandag even met Interpolis bellen.
Schade met motorrijtuigen is altijd uitgesloten.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Ferno67 schreef:
25 jan 2025, 17:18
Net een beetje geprobeerd in te lezen, maar het is dus gewoon de WA deel en dan is $300.000 USD echt weinig!
Dacht na mijn vlucht de auto geregeld te hebben en mij te kunnen gaan focussen op hotels, maar Toch maar even verder kijken denk ik. :(

https://www.rentalcover.com/en/blog/wha ... -insurance

Hier staat de SLP (de nieuwe SLI bij Alamo) uitgelegd:

https://www.alamo.com/en/customer-suppo ... rance.html

wellicht bied een american exress platinum (en ook gold ?) uitkomst . Alhoewel mij dit ook niet helemaal duidelijk is
Ferno67
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferno67 »

Tja, vaak wordt AMEX niet door brokers als AutoEurope geaccepteerd. :(
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Ferno67 Dat stuk van rentalcover.com is de situatie van vorig jaar. Toen was 1 miljoen bij alle verhuurders het normale bedrag voor SLI/LIS. Volgens mij is er nu geen directe verhuurder meer te vinden die dat biedt. Ze zijn allemaal naar 300.000 gegaan. Volgens mij zijn de enige uitzonderingen Avis en dochter Budget die 500.000 bieden. Via brokers kom je wel andere dekkingen tegen maar die verzekeren niet via de verhuurder. Bij onkosten door aanrijdingen zul je de kosten dan ook vaak voor moeten schieten en die moet je dan later declareren bij je broker.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ik heb gisteren gemaild naar nlres@autoeurope.de en de volgende vraag gesteld:
Wie hoch ist der Deckungsumfang der ALI (Zusatzhaftpflichtversicherung) in meiner Reservierung (Gutschein xxxxxxxxxx)?

Vandaag kreeg ik een mailtje terug (in het Nederlands):
Dank u voor uw bericht. Additional Liability Insurance (ALI): Inbegrepen in de tarieven. Biedt dekking tot ongeveer USD 1.000.000,00 voor schade aan personen of eigendommen.

Dit betreft een reservering die we hebben staan bij Budget via autoeurope.nl. Ophalen en terugbrengen Denver Airport.
Jumping Jack
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jumping Jack »

Glorious schreef:
22 jan 2025, 11:06
Ik heb een Autoeurope boeking.
Weet iemand of de geschatte "one way toeslag" reëel is of kan die (buiten currency impact) nog hoger uitvallen als je de auto gaat afhalen?
Dat betekent dat de "one way fee" in euro's geschat is.
De dollarprijs staat vast; in dit geval $300,-
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
2023: Java-Bali-Lombok
2025: Roadtrip New York-Miami
Rockbeer
Amerika-ontdekker

Bericht door Rockbeer »

Mijn voucher is helemaal onduidelijk hierover. Er staat:
Uw autohuur is inclusief:
* Passende plaatselijke verkoop belasting, doorbelasting en toeslagen op de passende prijs.
* De huursom is inclusief Schadeverzekering en Diefstalverzekering (LDW) met een Blijvend Eigen Risico van circa USD 0.00.
* AAV (Aanvullende Aansprakelijkheids Verzekering).
De term SLI zie ik hier niet in. Maar wel een term met AAV. Wat houdt dit in?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

SLI = Supplemental Liability Insurance = Aanvullende Aansprakelijkheids Verzekering
Ferno67
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferno67 »

Felicitas schreef:
26 jan 2025, 10:25
Ik heb gisteren gemaild naar nlres@autoeurope.de en de volgende vraag gesteld:
Wie hoch ist der Deckungsumfang der ALI (Zusatzhaftpflichtversicherung) in meiner Reservierung (Gutschein xxxxxxxxxx)?

Vandaag kreeg ik een mailtje terug (in het Nederlands):
Dank u voor uw bericht. Additional Liability Insurance (ALI): Inbegrepen in de tarieven. Biedt dekking tot ongeveer USD 1.000.000,00 voor schade aan personen of eigendommen.

Dit betreft een reservering die we hebben staan bij Budget via autoeurope.nl. Ophalen en terugbrengen Denver Airport.

Hmm, maar wanneer is de boeking gedaan? Ze schijnen het per 01/01/2025 te hebben veranderd, het is mij alleen niet duidelijk of het om boekingen geplaatst na 31-12-2024 gaat of verhuur periode.

Tja, hopelijk is het allemaal een storm in een glas water en zijn we prima verzekerd met wat AutoEurope en Alamo bieden, maar wil het wel zeker weten.
Ga ook maar een mailtje dichten.
Ferno67
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferno67 »

Rockbeer schreef:
26 jan 2025, 14:21
Mijn voucher is helemaal onduidelijk hierover. Er staat:
* Passende plaatselijke verkoop belasting, doorbelasting en toeslagen op de passende prijs.
* De huursom is inclusief Schadeverzekering en Diefstalverzekering (LDW) met een Blijvend Eigen Risico van circa USD 0.00.
* AAV (Aanvullende Aansprakelijkheids Verzekering).
De term SLI zie ik hier niet in. Maar wel een term met AAV. Wat houdt dit in?

Wat voor bedrag staat er bij aan dan?
Rockbeer
Amerika-ontdekker

Bericht door Rockbeer »

Er staat geen enkel bedrag bij, vandaar de onduidelijkheid.
Ferno67
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferno67 »

Rockbeer schreef:
26 jan 2025, 17:57
Er staat geen enkel bedrag bij, vandaar de onduidelijkheid.

Deze passage zet mij gelijk op alert: Optionele verhoogde dekking kan ter plaatse tegen een toeslag afgesloten worden.
Klinkt als we hebben de dekking naar een lager bedrag bijgesteld om zo mensen te duwen naar een extra betaalde toeslag.
Ze verdienen daar dus 2 keer mee, zijn zelf minder aan verzekeringen kwijt en genereren meer inkomen door extra dekking te verkopen.
Als dit klopt vind ik het een uiterst smerige praktijk, maar wat kunnen we anders? Zonder goede dekking rondrijden daar voelt niet goed.
Andere brokers die hogere dekkingen bieden is inderdaad met een verzekering waarbij je zelf eerst moet betalen en dan met veel gezeur je geld weer bij ze moet claimen. :(

Nu ben ik al 16x in de US geweest en van Toronto tot aan keyWest en grote delen van de westkust gereden (niet in een vakantie ;) ). In steden als Toronto, NY, San Francisco, LA, Atlanta, Miami etc. gereden, nooit wat spannends gebeurd, maar zou het toch niet in mijn hoofd halen om slecht verzekerd daar de weg op te gaan. :(

Bij mij staat dit (kan nergens die AAV vinden):

* Geldende lokale belasting(en) op de geldende tarieven.
* Supplemental Liablity Protection for persons and property outside the rental vehicle up to $1,000,000 USD per accident, rentals commencing 01/01/25 coverage is limited to $300,000 USD per accident.
* Administratie kosten.
* Verzekering voor wielen, banden, ruiten, dak en onderzijde van de auto.
* De huursom is inclusief Schadeverzekering (CDW) en Diefstalverzekering (TP) zonder Blijvend Eigen Risico.
*Creditcard blokkade info: Bij het ophalen van de huurauto zal er ongeveer USD 100.00 worden geblokkeerd op de creditcard van de hoofdbestuurder.
* Motorrijtuigenbelasting: Included in rates.
* Luchthaventoeslag (Customer Facility Charge): Included in rates .

Uw autohuur is exclusief:
* Persoonlijke Inzittendenverzekering voor bestuurder en passagiers. Optionele verhoogde dekking kan ter plaatse tegen een toeslag afgesloten worden.
* Tolgelden of wegenvignet volgens de lokale wetgeving.
* Toeslag voor verlenging van de huur van circa $10.99 USD per dag (toegevoegd aan de dagprijs), indien de huur verlengd wordt nadat de auto is opgehaald.
* Benzine of Diesel. Het voertuig wordt gehuurd met een volle tank. De klanten kan kiezen vooraf te betalen voor de tank en deze zo leeg mogelijk terug te brengen (geen restitutie voor ongebruikte brandstof) of de klant kiest er voor niet vooraf te betalen in welk geval hetvoertuig met een volle tank teruggebracht dient te worden om een lokaal bepaalde tanktoeslag te voorkomen. De klant wordt aangeraden de brandstofbonnen te bewaren. Uitzondering: Indien de klant Goldrate heeft geboekt is de eerste tank brandstof inbegrepen in de huurprijs.Het voertuig dient zo leeg mogelijk te worden ingeleverd, restitutie voor ongebruikte brandstof is niet mogelijk.
* Over extra diensten of goederen die lokaal worden gehuurd of aangeschaft worden de daar geldende belastingen en toeslagen berekend.
* Optionele Tol Apparaat service van ongeveer $3.95-$9.99 per dag, in aanvulling op de daadwerkelijke tolkosten.
* Administratiekosten van ongeveer USD 25 per gebeurtenis bij verkeersboetes. De daadwerkelijk bekeuring dient u seperaat af te rekenen.
* Optionele Road Side Plus voor $ 5,99 per dag plus belastingen. Biedt dekking voor sleutelvervanging / levering, lekke band, sleepkosten (indien niet gerelateerd aan een ongeval), jump start, lockout-service en brandstof levering.
Dianedvo
Amerika-ontdekker

Bericht door Dianedvo »

Deze passage zet mij gelijk op alert: Optionele verhoogde dekking kan ter plaatse tegen een toeslag afgesloten worden.
Klinkt als we hebben de dekking naar een lager bedrag bijgesteld om zo mensen te duwen naar een extra betaalde toeslag.
Ze verdienen daar dus 2 keer mee, zijn zelf minder aan verzekeringen kwijt en genereren meer inkomen door extra dekking te verkopen.
Daar ben ik ook bang voor. Ik heb via de chat contact gehad met Alamo.de en de US. Ik heb in 2024 een boeking gemaakt voor de zomer van 2025. Bij beiden zeggen ze dat er inderdaad 1 miljoen in mijn voorwaarden staat. Maar als ik doorvraag of dat ook nog zo geldt op moment van ophalen, dan kunnen ze daar geen uitsluitsel over geven. Ze verwijzen dan naar de ophaallocatie en dat ik het moet vragen op moment van ophalen. Alleen op de ophaallocatie zouden ze hierover duidelijkheid kunnen geven…..Dan weet je toch eigenlijk zeker dat ze op dat moment zeggen dat ik maar tot 300 k verzekerd ben en kan bijbetalen tot 1 mio??
Rockbeer
Amerika-ontdekker

Bericht door Rockbeer »

Dianedvo schreef:
26 jan 2025, 18:49
Daar ben ik ook bang voor. Ik heb via de chat contact gehad met Alamo.de en de US. Ik heb in 2024 een boeking gemaakt voor de zomer van 2025. Bij beiden zeggen ze dat er inderdaad 1 miljoen in mijn voorwaarden staat. Maar als ik doorvraag of dat ook nog zo geldt op moment van ophalen, dan kunnen ze daar geen uitsluitsel over geven. Ze verwijzen dan naar de ophaallocatie en dat ik het moet vragen op moment van ophalen. Alleen op de ophaallocatie zouden ze hierover duidelijkheid kunnen geven…..Dan weet je toch eigenlijk zeker dat ze op dat moment zeggen dat ik maar tot 300 k verzekerd ben en kan bijbetalen tot 1 mio??
Ik heb nu een e-mail gestuurd naar het contactadres met de vraag tot welk bedrag de AAV geldt. Er is nog alle tijd gelukkig aangezien ik pas 22 september de auto ga ophalen.
Stel dat het inderdaad 300k is, wat zou dan de meerprijs gaan zijn voor een aanvulling tot 1 miljoen? Praten we over tientjes of zelfs over honderden dollars? Zolang het rond de 100 dollar zit, blijf ik onder de 1.000 euro/dollar huurprijs voor bijna vier weken dus daar ga ik niet heel moeilijk over doen. Netjes is natuurlijk anders dat ze niet het bedrag vermelden.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Die verhoogde SLI kan in de papieren lopen. Zo biedt het Duitse USAtogo ( vroeger Germanwho.de) een verzekering voor verhoging naar 1 miljoen voor €6.90 per dag. Ga je 20 dagen huren is dat bijna €140.
USAtogo is ook een Alamo affiliatie die concurreert met Alamo.de en ustravel.nl
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Die verhoogde SLI kan in de papieren lopen. Zo biedt het Duitse USAtogo ( vroeger Germanwho.de) een verzekering voor verhoging naar 1 miljoen voor €6.90 per dag. Ga je 20 dagen huren is dat bijna €140.
USAtogo is ook een Alamo affiliatie die concurreert met Alamo.de en ustravel.nl.
Ik denk trouwens dat dit tarief voordeliger is dan als je aan de balie verhoogt.
Ferno67
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferno67 »

Ik heb net even bij Alamo LAX zelf f gekeken, maar ze bieden het niet eens aan:
image.png
Voor wat betreft de extra verzekering via de broker, zat mij te bedenken dat zo een claim in regenstelling tot de CDW achtige eigenrisico nooit zo in een keer op je wordt verhaald, in zo een geval meld je dit natuurlijk gelijk bij die verzekering en die zullen het wel onderling afhandelen, dat is ook het geval als je een aanrijding hebt ergens in Frankrijk of iets dergelijk.

De auto verhuurder kan het niet zomaar op je credit card claimen, dus krijg je die schade in de onderlinge geschil battle tussen de verzekeringen door of iets dergelijk.

Of over simplificeer ik het nu een beetje?
Rockbeer
Amerika-ontdekker

Bericht door Rockbeer »

Rockbeer schreef:
26 jan 2025, 18:53
Ik heb nu een e-mail gestuurd naar het contactadres met de vraag tot welk bedrag de AAV geldt.
Het antwoord is niet bepaald het gewenste antwoord:
De aansprakelijkheidsverzekering: Inbegrepen in de tarieven. Dekking tot het vereiste minimum (verschilt per staat).
Ik geloof dat ik de bestelling ga annuleren en op zoek ga naar een organisatie die wel beseft dat een AAV noodzakelijk is in de Verenigde Staten en ook gewoon transparant is over de kosten van een verzekering om zonder zorgen te kunnen rondrijden.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Dan kom je al snel bij Sunnycars uit. Die bieden nog wel een hoge aanvullende verzekering.
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen