Rockbeer schreef: ↑26 jan 2025, 17:57
Er staat geen enkel bedrag bij, vandaar de onduidelijkheid.
Deze passage zet mij gelijk op alert:
Optionele verhoogde dekking kan ter plaatse tegen een toeslag afgesloten worden.
Klinkt als we hebben de dekking naar een lager bedrag bijgesteld om zo mensen te duwen naar een extra betaalde toeslag.
Ze verdienen daar dus 2 keer mee, zijn zelf minder aan verzekeringen kwijt en genereren meer inkomen door extra dekking te verkopen.
Als dit klopt vind ik het een uiterst smerige praktijk, maar wat kunnen we anders? Zonder goede dekking rondrijden daar voelt niet goed.
Andere brokers die hogere dekkingen bieden is inderdaad met een verzekering waarbij je zelf eerst moet betalen en dan met veel gezeur je geld weer bij ze moet claimen.
Nu ben ik al 16x in de US geweest en van Toronto tot aan keyWest en grote delen van de westkust gereden (niet in een vakantie

). In steden als Toronto, NY, San Francisco, LA, Atlanta, Miami etc. gereden, nooit wat spannends gebeurd, maar zou het toch niet in mijn hoofd halen om slecht verzekerd daar de weg op te gaan.
Bij mij staat dit (kan nergens die AAV vinden):
Uw autohuur is inclusief:
* Geldende lokale belasting(en) op de geldende tarieven.
*
Supplemental Liablity Protection for persons and property outside the rental vehicle up to $1,000,000 USD per accident, rentals commencing 01/01/25 coverage is limited to $300,000 USD per accident.
* Administratie kosten.
* Verzekering voor wielen, banden, ruiten, dak en onderzijde van de auto.
* De huursom is inclusief Schadeverzekering (CDW) en Diefstalverzekering (TP) zonder Blijvend Eigen Risico.
*Creditcard blokkade info: Bij het ophalen van de huurauto zal er ongeveer USD 100.00 worden geblokkeerd op de creditcard van de hoofdbestuurder.
* Motorrijtuigenbelasting: Included in rates.
* Luchthaventoeslag (Customer Facility Charge): Included in rates .
Uw autohuur is exclusief:
* Persoonlijke Inzittendenverzekering voor bestuurder en passagiers. Optionele verhoogde dekking kan ter plaatse tegen een toeslag afgesloten worden.
* Tolgelden of wegenvignet volgens de lokale wetgeving.
* Toeslag voor verlenging van de huur van circa $10.99 USD per dag (toegevoegd aan de dagprijs), indien de huur verlengd wordt nadat de auto is opgehaald.
* Benzine of Diesel. Het voertuig wordt gehuurd met een volle tank. De klanten kan kiezen vooraf te betalen voor de tank en deze zo leeg mogelijk terug te brengen (geen restitutie voor ongebruikte brandstof) of de klant kiest er voor niet vooraf te betalen in welk geval hetvoertuig met een volle tank teruggebracht dient te worden om een lokaal bepaalde tanktoeslag te voorkomen. De klant wordt aangeraden de brandstofbonnen te bewaren. Uitzondering: Indien de klant Goldrate heeft geboekt is de eerste tank brandstof inbegrepen in de huurprijs.Het voertuig dient zo leeg mogelijk te worden ingeleverd, restitutie voor ongebruikte brandstof is niet mogelijk.
* Over extra diensten of goederen die lokaal worden gehuurd of aangeschaft worden de daar geldende belastingen en toeslagen berekend.
* Optionele Tol Apparaat service van ongeveer $3.95-$9.99 per dag, in aanvulling op de daadwerkelijke tolkosten.
* Administratiekosten van ongeveer USD 25 per gebeurtenis bij verkeersboetes. De daadwerkelijk bekeuring dient u seperaat af te rekenen.
* Optionele Road Side Plus voor $ 5,99 per dag plus belastingen. Biedt dekking voor sleutelvervanging / levering, lekke band, sleepkosten (indien niet gerelateerd aan een ongeval), jump start, lockout-service en brandstof levering.