Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Denise131 zei:: rondreis herfst '25 vanuit San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Denise131
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Denise131 zei:: rondreis herfst '25 vanuit San Francisco.

Bericht door Denise131 »

Hallo allemaal,

Ik had in een eerder bericht al advies gevraagd voor de voors/tegens om naar SF of LA te vliegen. Na goede adviezen is het SF geworden en zijn de tickets geboekt! Nu komt het moeilijkste (maar leukste) gedeelte.. de route plannen.

Ik ga samen met mijn man en wordt onze 3e keer Amerika, al zijn trip 1 en 2 wel uit 2017 (rondreis Florida met uitspringer naar New Orleans) en 2018 (7 dagen Las Vegas). Daarnaast:
- Ik ben groot Disney dus ik wil zeker 2 dagen naar Disneyland (1 dag in elk park)
- Mijn man wil als tegenhanger naar Six Flags
- Las Vegas (en directe omgeving zoals Hooverdam en Grand Canyon hebben we al gezien, dus hoeft niet nogmaals)
- Wij zijn beide groot fan van Halloween (is zelfs onze trouwdag) daarom gaan we bewust deze periode op vakantie.

De vlucht is al geboekt; we vliegen met BA retour Amsterdam-San Francisco met een tussenstop op Londen.

De route die ik nu samengesteld heb is:

donderdag 16-10 vlucht Amsterdam --> San Francisco (aankomst 13:50)
vrijdag 17-10 San Francisco
zaterdag 18-10 San Francisco (huurauto ophalen) --> Monterey
zondag 19-10 Monterey --> Morro Bay
maandag 20-10 Morro Bay --> Los Angeles
dinsdag 21-10 Los Angeles (Disney)
woensdag 22-10 Los Angeles (Disney
donderdag 23-10 Los Angeles (stad)
vrijdag 24-10 Los Angeles (Six Flags)
zaterdag 25-10 Los Angeles --> Las Vegas
zondag 26-10 Las Vegas --> Panguitch
maandag 27-10 Panguitch (Zion)
dinsdag 28-10 Panguitch (Bryce)
woensdag 29-10 Panguitch --> Las Vegas
donderdag 30-10 Las Vegas --> Bakersfield
vrijdag 31-10 Bakersfield (seqoia national park)
zaterdag 1-11 Bakersfield --> Mariposa
zondag 2-11 Mariposa (Yosemite)
maandag 3-11 Mariposa (Yosemite)
dinsdag 4-11 Mariposa --> San Francisco (huurauto inleveren)
woensdag 5-11 San Francisco
donderdag 6-11 Terugvlucht San Francisco --> Amsterdam (aankomst 7 november)

Wij vinden het prima om sommige dagen veel te rijden, ik heb nu wel de maximale reistijd op 4,5 uur staan. Maar mijn man zegt zelfs dat we op 1 dag wel van Los Angeles naar Panquitch kunnen rijden (wat 7 uur rijden is volgens Google) uiteraard met meerdere tussenstops en we kunnen beide rijden (nu moeten we voor werk ook wel eens op en neer naar België op 1 dag wat 3,5 uur enkele reis is, dus ik snap zijn gedachte wel). Dit zou een overnachting in Las Vegas schelen waardoor we een extra dag voor Zion/Bryce hebben.

Ik weet dat we door het doen van de route linksom zeer waarschijnlijk te laat zijn voor de Tioga Pass en dat deze al gesloten is, maar dat nemen we voor lief, want door de route linksom te doen komt het naar mijn idee allemaal niet iets beter uit en bezoeken we de meeste parken op doordeweekse dagen.

Ik hoor graag of jullie nog adviezen/opmerkingen hebben, of dat jullie het geheel anders zouden doen haha. :lol:

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: rondreis herfst '25 vanuit SF

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom zou je Yosemite niet meteen in het begin doen zodat de kans dat de Tioga Pass nog open is heel groot is? Je hebt dan een veel mooiere route. Je rijdt dan ook via Death Valley, en dat is in die periode heel aangenaam. Sequoia zou ik vergeten, dat heeft zo geen enkele zin. Vanuit Bakersfield is het al 2,5 uur rijden naar de General Sherman Tree, en dan weer terug. Dat betekent dus 5 uur in de auto, en het is al vroeg donker in oktober.
Ik vind ook bij de andere parken dat de overnachtingsplaatsen verre van ideaal zijn. Waarom rij je eerst Zion voorbij en rij je dan de volgende dag vanuit Panguitch terug naar Zion? Dat is 1,5 uur rijden! En weer terug. Ook voor Bryce zit je daar niet goed; ga dichter bij het park zitten zodat je ook een zonsopkomst en -ondergang mee kunt maken daar.
Voor Yosemite ligt Mariposa ook niet ideaal. Overnachten in het park is het mooiste qua ligging, maar als je dat te duur vindt, waarom dan niet voor El Portal kiezen? Vanuit Mariposa ben je ook dagelijks uren aan het heen en weer rijden.
Je hebt de omgeving van Las Vegas al gezien zeg je. Maar ben je ook in Valley of FIre geweest? En in Snow Canyon? Dat zijn ook parken die buiten de zomer aangenaam zijn.
Verder begrijp ik niet waarom je zowel in het begin als op het eind een dag SF doet. Als je in SF geen auto wilt gebruiken zou ik die dagen achter elkaar zetten; dat scheelt ene keer in- en uitpakken, en het scheelt je een rit van de autoverhuur naar je hotel. Haal de auto meteen na de vlucht op en rij een stukje richting Yosemite, of doe eerst twee dagen SF en lever de auto aan het einde in bij het vliegveld en overnacht daar in de buurt.

Ik neem aan dat je Disney vanuit Anaheim gaat bezoeken en niet vanuit LA?

Ik zou zoiets doen:
16-okt Amsterdam San Francisco
17-okt San Francisco - San Francisco
18-okt San Francisco - San Francisco
19-okt San Francisco - Yosemite
20-okt Yosemite - Yosemite
21-okt Yosemite - Yosemite
22-okt Yosemite - Lee Vining
23-okt Lee Vining - Death Valley
24-okt Death Valley - Valley of Fire
25-okt Valley of Fire - Bryce
26-okt Bryce - Zion
27-okt Zion - Zion
28-okt Zion - ?
29-okt ? - Anaheim
30-okt Anaheim - Anaheim
31-okt Anaheim - Anaheim
1-nov Anaheim - LA
2-nov LA - LA
3-nov LA - Morro Bay
4-nov Morro Bay - Monterey
5-nov Monterey - San Francisco
6-nov San Francisco

Marianne
Denise131
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Denise131 zei:: rondreis herfst '25 vanuit San Francisco.

Bericht door Denise131 »

@Martin & Marianne

Bedankt voor de reactie. Dat is het lastige aan zoveel verschillende meningen.. Ik las online dat de route van SF naar LA veel mooier is van LA naar SF vandaar ik hem zo had ingepland.

We willen vanwege de kosten inderdaad niet in de parken zelf slapen, ik had nu even grof gekeken welke steden in de buurt lagen van de parken.
Maar dan zet ik El Portal op mijn lijst voor Yosemite. Wat zou jij aanraden voor Bryce als overnachting en Springdale voor Zion?

En Disney inderdaad vanuit Anaheim, ik had beter LA +omgeving moeten opschrijven.

Ik heb hem wat aangepast en nu kom ik hierop uit:
image.png
image.png (48.2 KiB) 684 keer bekeken
Echter loop ik nu tegen wat andere problemen aan.. door de toevoeging van én Death Valley én Valley of Fire gaan we op vrijdag 31 oktober naar Disney.. ik denk dat deze dag superdruk is in het park maar een dag eerder komt niet uit omdat ik dan dingen moet weglaten. Daarom had ik ook in de andere route de dagen in SF opgesplitst zodat de dagen in Disney beter uitkomen.

Dan kom je hier op uit:
image.png
image.png (51.03 KiB) 684 keer bekeken
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het lijkt me erg onhandig om SF te splitsen, maar goed, als dat beter uitkomt met Disney dan kan dat.
Voor Bryce zou je naar de Bryce View Lodge kunnen kijken. Dan zit je bij de ingang van het park. Ik zie dat je daar al voor onder de 100 dollar een kamer incl ontbijt hebt. Misschien is Panguitch nog goedkoper, maar de ligging is dit wel waard (en vergeleken met accommodatie in de zomer in de omgeving van de parken is dit een koopje).

Voor Zion is Springdale mooi. Je kunt dan met de gratis shuttle naar het park. Ik weet niet hoe druk het is in oktober, maar toen wij er in april waren was de parking bij het park al om 8 uur vol.
Voor Valley of Fire is de Northshore Inn een mogelijkheid. Wij hebben er gekampeerd; het voordeel is dan dat je in het park overnacht en al vroeg op pad kunt. Als je buiten het park zit is de toegang van zonsopkomst tot zonsondergang.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Denise131 schreef:
26 jan 2025, 17:07
@Martin & Marianne

Bedankt voor de reactie. Dat is het lastige aan zoveel verschillende meningen.. Ik las online dat de route van SF naar LA veel mooier is van LA naar SF vandaar ik hem zo had ingepland.
Nog even hier op terugkomen. Je zult hier op het forum vooral lezen dat het verschil slechts 3 meter is. En als je regelmatig stopt kun je de uitzichten van alle kanten bewonderen.
Andere overwegingen om de route linksom of rechtsom te doen zijn vaak zwaarwegender. Bedenk ook dat je met de kustroute van noord naar zuid veel tegen de (laagstaande) zon in zult rijden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer