Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door harryh »

:thumbup:
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Ik ga in April naar Orlando en heb dan 2-3 dagen een auto. Denk niet dat ik op tolwegen terecht zal komen. Maar in juli ga ik dan een roadtrip doen vanuit Washington DC naar Miami. Heb ik het goed begrepen dat ik ik dan in April in Orlando een sunpass pro kan kopen? En die dan in juli kan gebruiken voor m'n roadtrip?

Moet ik in april dan ook de app al downloaden terwijl ik in de VS ben? En moet de account dan ook al opgezet zijn?

Bij aankomst in Washington kleef ik het ding dan gewoon op de voorruit. Registreer ik het kenteken in de app....en klaar? Of vergeet ik iets?
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

Wij vliegen in april op Tampa en heb dus niet de mogelijkheid om zo'n VTP op te halen uit een kiosk zoals op MCO. Zo te zien zit er een kwartiertje vanaf TPA airport een Publix, hopelijk kan ik daar een Sunpass transponder scoren. Of iemand anders nog een goede tip?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Rond Tampa kun je de tolwegen makkelijk vermijden. Zou 'm kopen als het uitkomt en niet direct naar een Publix rijden als je net (moe) bent aangekomen.
robert_2310
Amerika-newbie

Bericht door robert_2310 »

Wij hebben de VTP 29-12-24 ook weer bij de ticketmachine opgehaald, en werkte weer goed.
Alleen zijn wij 05-01 op een cruise gegaan, en konden de auto niet afmelden in de app.
Telefonische waren ze niet bereikbaar omdat het zondag was. Ik had de VTPkaart,
in mijn tas zitten. Dus dacht als hij niet voor de raam hangt, kan er ook niet afgeschreven worden.
Dat is dus wel gebeurt, niet heelveel iets van 6 dollar.
Ik heb 19-01 toen we van de cruise af zijn gekomen meteen gebeld,
maar ze konden er verder niets aan doen zei de jonge man, dat vind ik wel heel vreemd.
Die zelfde dag een andere auto opgehaald bij Alamo MIA, nieuw kenteken ingevoerd en werkte weer meteen goed.
22-01 ingeleverd op de luchthaven van MCO
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Ik zou heel graag een Sunpass Pro aanschaffen. Wij vliegen op Boston en beginnen daar aan onze roadtrip naar Florida. Met de Sunpass Pro heb ik meteen alle staten met tol afgedekt.
Heeft iemand de transponder online kunnen bestellen met verzending naar NL?
En hoe managen jullie je Sunpass account? Ik krijg niet eens een account aangemaakt op Sunpass omdat je een US mailing adres moet hebben.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om hem ter plaatse in FL te kopen.

Een US adres invullen bij het aanmaken van een account is niet zo lastig he ;-).
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@roelb Ok, een US adres gebruiken is duidelijk. Dank je.
De Sunpass Pro transponders worden aangeboden op Amazon.com met een mogelijke verzending naar NL. Florida komen we pas in de laatste week en daar hebben we dan weinig aan.
https://www.amazon.com/Generic-Transpon ... 936&sr=8-4

Ik zou ook de Unipass (voor 19 staten) kunnen bestellen, die is een stuk goedkoper. Heeft daar iemand ervaring mee?
https://www.amazon.com/gp/product/B09QR ... NAU9&psc=1
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tja.. via Amazon ben je $41 kwijt voor een transponder die $15 kost in de winkel. Dat is wel een forse premium.

Voor zover ik weet is die Unipass exact hetzelfde als een Sunpass pro, met dus ook dezelfde coverage. Het is zowel een Sunpass als EZpass transponder.

Bij welke verhuurder huur je? Want als je bij bv Alamo of National huurt dan wordt er maximaal $30 aan fees gerekend per huurperiode. Je betaalt in sommige gebieden wel een hogere rate dan met een eigen transponder, maar je moet wel heel veel tolwegen gaan rijden om dat verschil meer dan $10 te laten zijn in zo'n vakantie. Dan kun je dus beter gewoon niets doen en de tol afrekenen bij de verhuurder.
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@roelb
wij hebben een reservering via Budget en die bieden e-toll service fee voor 6,95 USD per dag met een maximum van $34,75 USD per huurcontract (plus tolkosten). Je betaald de fee van 6,95 USD alleen op de dagen dat je daadwerkelijk op een tollweg komt.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat is dus ongeveer hetzelfde als Alamo/National ($3,95/day - max $30).

In dat geval kun je overwegen om gewoon de tol via de verhuurder te laten lopen. Je betaalt dan wel telkens het "hoge" tarief, dus niet het discounted tarief dat je met een eigen transponder zou betalen. Maarja, dat is meestal dubbeltjeswerk.

Bij Hertz/Dollar/Thrifty ligt het anders, daar is de convenience fee $9.95/day zonder maximum en loont het dus al snel om een eigen transponder te hebben.
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

Ik heb mijn route op Tollguru.com laten berekenen. Erg handige tool trouwens...
Die komt uit op 88 USD (obv license plate registratie en gebruik van express lanes). Dit is exclusief de Budget e-toll fee van 6.95 USD per dag.
Zou ik gebruik maken van een EZ-pass en eigen transponder dan is het totaal 73 USD. (excl. aanschaf transponder)

Dat is dan wel de snelste route en niet de scenic route die ik gepland heb dus dat scheelt ook nog wel wat.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Waar ga je allemaal heen?

Boston naar het zuiden is de enige tol die je tegenkomt in Boston de tunnel en het stukje door de stad, vervolgens (vermijdbaar) de Mass turnpike. Zal totaal niet meer dan $8 oid zijn. Dan vanaf Jersey City de Jersey Turnpike, dat is iets van $20 als je het hele stuk van Jersey City naar DC rijdt. Zuidelijk van Baltimore heb je geen tol meer, totdat je in Zuid Florida komt.
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

Ik zie idd dat het stuk van New-Jersey (Holland Tunnel) en Delaware Memorial Bridge (naar Washington DC) het duurste is (20 USD).
Maar die route omzeil ik omdat we via Lancaster county rijden. We gaan gewoon de e-toll service van Budget nemen. Scheelt weer een hoop gedoe.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

De Holland tunnel ligt tussen Manhattan en New Jersey. Er wordt alleen tol geheven als je Manhattan in gaat, niet als je vanuit Manhattan naar New Jersey rijdt.

Houd er rekening mee dat je, als je met de auto midtown NYC in gaat, je tegenwoordig ook een congestion charge moet betalen. En parkeren is rampzalig (duur).

Lower Manhattan kun je met de auto eigenlijk beter vermijden. Daarom ook altijd het advies aan mensen die NYC willen combineren met een road trip om pas een auto te huren na hun verblijf in New York. Maarja, als je in Boston begint is dat lastig.

Hoe lang ben je van plan in New York te blijven? Verblijf je op Manhattan? Of elders?
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@roelb Je bent goed op de hoogte. :D
We zitten 3 nachten (vr-zo) in Lower Manhattan (Financial District) waar de congestion relief zone van kracht is (die kost me 9 usd in peak hours). Er zijn parkeermogelijkheden in de buurt die ik vooraf kan reserveren (Bestparking of Spothero). Die varieren tussen de 170 en 200 USD voor mijn periode. Een andere mogelijkheid is om te parkeren in Jersey City NewPort Centre mall. 27 USD per 24 uur. En vandaar uit met de PATH train naar Manhattan.

Ik heb gekeken of ik de auto in Manhattan of op een NY luchthaven kan inleveren en een nieuwe reservering kan maken voor onze vervolgreis. Maar daarmee was ik gek genoeg onder de streep niet voordeliger uit.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

tja.. dat laatste komt omdat de prijs voor autohuur bepaalt wordt door de locatie waar de huurt start.

New York is een dure locatie voor autohuur, door diverse oorzaken. Sowieso hoge toeslagen en lokale belastingen, maar het kan zomaar zijn dat ook de kale tarieven van de verhuurders daar hoger liggen omdat de kosten hoger zijn.

Als je eerder advies had gevraagd over je route had ik je wellicht aangeraden om op New York te vliegen, eerst je dingen in Manhattan te doen, vervolgens de trein naar Boston te pakken (en een auto te huren voor 1 dag om naar Boston te rijden als je met meer mensen bent), daar je dingen in de stad te doen en dan pas een auto te huren voor de rest van de trip. Boston downtown naar het vliegveld is 1 stop met de metro (en dan nog met de shuttlebus naar het rental car center).

Een auto in Manhattan is gewoon onhandig.

Voor wat betreft je hotellocatie: het Financial District zou niet mijn eerste advies zijn als dit je eerste verblijf in New York is. Midtown is dan een stuk logischer.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Misschien kun je een oproep doen voor de Sunpass Pro dat iemand die
meeneemt en hier in NL naar je stuurt. Ik heb er ook wel eens 1 meegenomen.
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@roelb ik heb Boston gekozen vanwege de route naar NYC. We gaan van daaruit via Cape Cod, Martha's vineyard, Mystic, The Hamptons/Long Island naar NY. Die auto heb ik dus echt nodig. Daarbij waren de vliegtickets naar Boston veel gunstiger geprijsd.
Financial district zijn we al eerder verbleven (dit wordt de 6e keer NY voor mij). Voor ons is die locatie ideaal. Het is er vooral in het weekend een stuk rustiger dan in de rest van de stad. En het hotel ligt precies tussen de rode en gele metrolijnen naar Midtown en verder. De kosten voor het parkeren horen er nou eenmaal bij. Dus die neem ik voor lief.

@habbekuk Dat zou ik zelf niemand vragen. Die verzendkosten via Amazon vallen mij best nog mee. Ik had dan sowieso de Uni transponder gekocht. Die is de helft goedkoper dan de Sunpass Pro op Amazon.
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

harryh schreef:
17 jan 2025, 19:15
Rond Tampa kun je de tolwegen makkelijk vermijden. Zou 'm kopen als het uitkomt en niet direct naar een Publix rijden als je net (moe) bent aangekomen.
Net ff google maps aangeslingerd. Van TPA naar Kissimmee is inderdaad goed te doen zonder tolwegen. Komen middags lokale tijd aan, mocht het lukken schiet ik wel ff een Publix in. Indien we moe zijn dan doe ik dat de volgende dag wel :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer