Ik heb naar aanleiding van bovenstaand antwoord van autoeurope nog even doorgevraagd over het verschil tussen hun antwoord (ALI met dekking van 1 miljoen) en de op de website van budget.com genoemde dekking van 500k (SLI).Felicitas schreef: ↑26 jan 2025, 10:25Ik heb gisteren gemaild naar nlres@autoeurope.de en de volgende vraag gesteld:
Wie hoch ist der Deckungsumfang der ALI (Zusatzhaftpflichtversicherung) in meiner Reservierung (Gutschein xxxxxxxxxx)?
Vandaag kreeg ik een mailtje terug (in het Nederlands):
Dank u voor uw bericht. Additional Liability Insurance (ALI): Inbegrepen in de tarieven. Biedt dekking tot ongeveer USD 1.000.000,00 voor schade aan personen of eigendommen.
Dit betreft een reservering die we hebben staan bij Budget via autoeurope.nl. Ophalen en terugbrengen Denver Airport.
Dit is hun antwoord:
Wir möchten Sie darauf hinweisen, dass für uns ausschließlich die Informationen maßgeblich sind, die uns direkt vom Vermieter Budget zur Verfügung gestellt wurden. Laut unseren Informationen bietet Budget die Additional Liability Insurance (ALI) in den Raten an.
Diese Versicherung umfasst eine Deckungssumme von bis zu ca. 1.000.000 USD für Schäden an Personen oder Eigentum.
Die Haftpflichtversicherung (Liability Insurance) ist ebenfalls in den Raten enthalten.
Wij laten onze reservering bij autoeurope die we gemaakt hebben in december maar gewoon staan voor onze vakantie in juni. Bij een broker als sunnycars.nl zijn we twee keer zoveel kwijt.