Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Felicitas »

Felicitas schreef:
26 jan 2025, 10:25
Ik heb gisteren gemaild naar nlres@autoeurope.de en de volgende vraag gesteld:
Wie hoch ist der Deckungsumfang der ALI (Zusatzhaftpflichtversicherung) in meiner Reservierung (Gutschein xxxxxxxxxx)?

Vandaag kreeg ik een mailtje terug (in het Nederlands):
Dank u voor uw bericht. Additional Liability Insurance (ALI): Inbegrepen in de tarieven. Biedt dekking tot ongeveer USD 1.000.000,00 voor schade aan personen of eigendommen.

Dit betreft een reservering die we hebben staan bij Budget via autoeurope.nl. Ophalen en terugbrengen Denver Airport.
Ik heb naar aanleiding van bovenstaand antwoord van autoeurope nog even doorgevraagd over het verschil tussen hun antwoord (ALI met dekking van 1 miljoen) en de op de website van budget.com genoemde dekking van 500k (SLI).

Dit is hun antwoord:
Wir möchten Sie darauf hinweisen, dass für uns ausschließlich die Informationen maßgeblich sind, die uns direkt vom Vermieter Budget zur Verfügung gestellt wurden. Laut unseren Informationen bietet Budget die Additional Liability Insurance (ALI) in den Raten an.
Diese Versicherung umfasst eine Deckungssumme von bis zu ca. 1.000.000 USD für Schäden an Personen oder Eigentum.
Die Haftpflichtversicherung (Liability Insurance) ist ebenfalls in den Raten enthalten.

Wij laten onze reservering bij autoeurope die we gemaakt hebben in december maar gewoon staan voor onze vakantie in juni. Bij een broker als sunnycars.nl zijn we twee keer zoveel kwijt.
Rockbeer
Amerika-ontdekker

Bericht door Rockbeer »

Laredo schreef:
27 jan 2025, 11:45
Dan kom je al snel bij Sunnycars uit. Die bieden nog wel een hoge aanvullende verzekering.
Niet noodzakelijkerwijs. Ik zie bij AutoEurope via Alamo ook de 1 miljoen AAV staan in de voorwaarden. Dan is de meerprijs inderdaad wel een paar honderd euro t.o.v. AVIS. Maar ja, het reist toch wel heel erg veel fijner als je weet dat je goed verzekerd de weg op bent. Je hoopt natuurlijk dat je die paar honderd euro had kunnen besparen, maar als dat niet het geval is ben je maar al te blij dat je het risico niet hebt genomen.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

als je voor je reis in Amerika een auto boekt via Sunnycars dan betaal je standaard te veel. Maar ja, dan is wel ALLES gedekt. :salute:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Felicitas ze geven uiteindelijk aan dat de overeenkomst met de verhuurder=Budget bindend is. Autoeurope geeft op hun site ook aan dat wat medewerkers ook zeggen uiteindelijk de voorwaarden leidend zijn.
En in de voorwaarden van Budget staat
What are the coverage limits provided by SLI?
The SLI coverage limits equal the difference between the SLI maximum $500,000 combined single limit in all states and the liability protection limits provided under the Budget rental agreement.
Dus 500.000 en geen 1 miljoen. Halverwege 2024 hebben Avis/Budget de verlaging al ingevoerd. Vanaf januari hebben de overige verhuurders verlaagt naar 300.000. Daar zijn Avis en Budget (nog?) niet in meegegaan. Die 500.000 heb je ook bij directe huur bij Avis/Budget.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

@Trom Helemaal eens. Het geeft wel aan hoe onwetend de medewerkers van autoeurope zijn. Het kan ze niet echt wat schelen. Ik kan ook direct huren bij Budget of anderen (al dan niet met kortingscode), maar heb nu een hele aantrekkelijke prijs via autoeurope.
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

@Trom
Als ik op dit moment een auto rechtstreeks op Budget.com zou reserveren dan krijg je 1.000.000 Mio onder TPL.
Dit is een voorbeeld voor mijn boeking met one-way-fee
image.png
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ja dat had ik ook gezien toen ik een proefboeking maakte. Blijkbaar hebben ze het bij Budget zelf ook nog niet overal aangepast :roll:
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@glorious Kun je ook doorklikken naar de huurovereenkomst en kijken wat daar staat?
Ferno67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ferno67 »

Leuk stukje om te lezen en vooral het verschil in mindset tussen de gemiddelde Europeaan en Amerikaan.

https://ask.metafilter.com/369127/Is-30 ... car-rental

Wat ook apart is, is dat blijkbaar in Amerika het zo is dat dit soort kosten (terwijl je een auto huurt) gedekt worden door je auto verzekering. In europa is de auto verzekerd (en de bestuurder van die auto mits met toestemming van de eigenaar) daar in de US is de bestuurder blijkbaar verzekerd.

Ik heb net even voor de zekerheid met Interpolis gebeld om te vragen of je reisverzekering hier ook nog wat in dekt. Uiteindelijk gaat het om Wettelijk aansprakelijkheid. De gewone verplichte dekking voor verkeer etc. is wel gedekt, alleen kan het zijn dat andere partijen je toch aansprakelijk stellen voor meer etc. Dat zou dan een WA kwestie kunnen zijn.

Anyway, wat een gezeur. Snap niet dat verhuurmaatschappijen dit doen, laat het gewoon een paar tientjes duurder de rental en haal niet zulke fratsen uit. Het is ook een immens verschil van 1000000 naar 300000. :(
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

Trom schreef:
27 jan 2025, 14:40
Kun je ook doorklikken naar de huurovereenkomst en kijken wat daar staat?
Dat gaat helaas niet. Dan moet ik de reservering definitief maken. Maar het zou me niks verbazen dat er dan een lager bedrag zou staan.
Ik ga ervan uit dat we 500k bij Budget hebben. Dat is voor mij acceptabel als ik het vergelijk met de andere aanbieders.
Ferno67
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferno67 »

Ferno67 schreef:
27 jan 2025, 14:56
Leuk stukje om te lezen en vooral het verschil in mindset tussen de gemiddelde Europeaan en Amerikaan.

https://ask.metafilter.com/369127/Is-30 ... car-rental

Wat ook apart is, is dat blijkbaar in Amerika het zo is dat dit soort kosten (terwijl je een auto huurt) gedekt worden door je auto verzekering. In europa is de auto verzekerd (en de bestuurder van die auto mits met toestemming van de eigenaar) daar in de US is de bestuurder blijkbaar verzekerd.

Ik heb net even voor de zekerheid met Interpolis gebeld om te vragen of je reisverzekering hier ook nog wat in dekt. Uiteindelijk gaat het om Wettelijk aansprakelijkheid. De gewone verplichte dekking voor verkeer etc. is wel gedekt, alleen kan het zijn dat andere partijen je toch aansprakelijk stellen voor meer etc. Dat zou dan een WA kwestie kunnen zijn.

Anyway, wat een gezeur. Snap niet dat verhuurmaatschappijen dit doen, laat het gewoon een paar tientjes duurder de rental en haal niet zulke fratsen uit. Het is ook een immens verschil van 1000000 naar 300000. :(
Net bevestiging van Interpolis dat schade veroorzaakt met een gehuurd voertuig niet wordt gedekt door de reisverzekering, was natuurlijk te verwachten, maar nu is het bevestigd.
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Ferno67 schreef:
De gewone verplichte dekking voor verkeer etc. is wel gedekt, alleen kan het zijn dat andere partijen je toch aansprakelijk stellen voor meer etc. Dat zou dan een WA kwestie kunnen zijn.
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar nogmaals: schade met of door motorrijtuigen is niet gedekt op de particuliere aansprakelijkheidsverzekering.
Ferno67
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferno67 »

IngridUSA schreef:
27 jan 2025, 15:48
Ferno67 schreef:
De gewone verplichte dekking voor verkeer etc. is wel gedekt, alleen kan het zijn dat andere partijen je toch aansprakelijk stellen voor meer etc. Dat zou dan een WA kwestie kunnen zijn.
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt, maar nogmaals: schade met of door motorrijtuigen is niet gedekt op de particuliere aansprakelijkheidsverzekering.

Yep, is nu ook door Interpolis bevestigd. Ik ben geen verzekerings expert dus vraag ik het gewoon na, al had ik het resultaat wel kunnen raden. :')
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Je kunt wel een creditcard nemen met huurauto dekking.

Bijvoorbeeld de Amex platinum. Die dekt onder andere dit soort aansprakelijkheid, maar bijvoorbeeld ook schade aan het gehuurde voertuig of eventuele eigen risico's.

Je kunt dan zelfs een auto huren zonder basisdekking als dat voordeliger zou zijn, al moet je je wel realiseren dat een eventuele schade dan direct een hoop gedoe is - immers, de verhuurder gaat zijn kosten gewoon op jouw kaart in rekening brengen en je zult dan met de verzekeraar moeten regelen dat het betaald wordt.
fietser
Amerikafan

Bericht door fietser »

Door bovenstaande berichtjes begon ik ook te twijfelen aan de ALI van mijn booking bij Auro Europe. Heb ze daarom gemaild (mtverify@autoeuro.com) met mijn reserveringsgegevens (Budget, Tampa), en de vraag gesteld hoe hoog die ALI was.
Een uur later ontving ik dit antwoord:
'The Additional Liability Insurance (ALI) is included in your booking and it provides coverage up to 1 million USD for damage to property and persons.
Reservations Team
Auto Europe'
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@fietser dat zeggen ze bij Autoeurope tegen iedereen (met een Budget reservering). Als je echter op Budget.com gaat kijken dan zie je daar 500k of 1Mio. Heel onduidelijk dus.
Ik ga ervan uit dat dit per 1/1/2025 naar 500k is gegaan bij Budget maar dat nog niet alle webpagina's/brochures/brokers geupdate zijn.
JWTS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JWTS »

JWTS schreef:
21 jan 2025, 19:48
JWTS schreef:
06 jan 2025, 23:27
Nou vandaag dan een auto vastgelegd bij Alamo.de met THPPS15.

Standaard SUV
LAS - LAS
17/5 - 12/6 - 27 dagen
€ 1324 incl Damage Waiver en Supplemental Liability Protection.

De komende maanden in de gaten houden of de prijs nog gaat zakken.
Misschien interessant voor forumleden, prijs was vandaag toch aardig gedaald. Nu vastgelegd voor € 1267.
Prijs was vandaag weer gedaald. Dit keer naar € 1240. Dus wilde de reservering aanpassen, echter viel iets op.

Als ik op het reserveringsnummer in de eerder ontvangen bevestigingsmail klikte, stond er ook een bedrag van estimated € 1240... Vreemd. Ik zag vervolgens in mijn eerdere ontvangen bevestigingsmail estimated € 1267. Nu word ik een beetje iebelig van het woord estimated. De verschillende bedragen in de bevestigingsmail en online onder mijn reserveringsnummer helpen hier niet bij. Kan iemand aangeven of de kosten van mijn huurauto nu fluctueren?
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

De prijs wordt bepaald in dollars. De koers naar euro wordt bepaald op de dag dat je definitief betaald. Dus dollarprijs blijft en euro is geschat.
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

Als je een one-way huur van de auto hebt worden die kosten in dollars berekend... omdat de koers van de dollar aan schommelingen onderhevig is, fluctueert de eindprijs dus..

(vraag was al beantwoord zag ik.... kan mijn antwoord niet verwijderen) :?
JWTS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door JWTS »

Dankjewel, zo makkelijk kan het zijn. Iets met nog nooit een auto gehuurd... :roll:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer