Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)
Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee? (Deel 2 reviews vanaf 2010.)
Type gehuurd: FFAR / Cat. T
Verhuurder: Hertz
Gereserveerd bij: Hertz
Opgehaald in: Hertz Ellis Street
Afgeleverd in: Hertz SFO
Meegekregen: Ford Expediton 2023
Mijl stand: begin: 30275, eind: 32919, gereden: 2644 mijl
Wanneer: 25 juli t/m 14 augustus 2024
Aantal dagen huur: 20 dagen
Totaalprijs huur: € 1089,--
Prijs per dag: € 43,56
Upgrade genomen: Niet mogelijk
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen
Waardering 10 (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Heerlijke auto, 3e zitrij ingeklapt kun je 4 grote koffers en 4 kleine koffers kwijt
Foto's:
Opgehaald in: Hertz Ellis Street
Afgeleverd in: Hertz SFO
Meegekregen: Ford Expediton 2023
Mijl stand: begin: 30275, eind: 32919, gereden: 2644 mijl
Wanneer: 25 juli t/m 14 augustus 2024
Aantal dagen huur: 20 dagen
Totaalprijs huur: € 1089,--
Prijs per dag: € 43,56
Upgrade genomen: Niet mogelijk
Waardering 10 (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Heerlijke auto, 3e zitrij ingeklapt kun je 4 grote koffers en 4 kleine koffers kwijt
Foto's:
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Type gehuurd: Category F (Large sedan; was prepaid goedkoper dan cat. C).
Gereserveerd bij: Hertz.nl
Opgehaald in: Sunport, Albuquerque NM
Afgeleverd in: John Wayne airport, Santa Ana CA
Meegekregen: Mazda CX-5 (uit PC rij)
Mijl stand: begin: 4845, eind: 8456, gereden: 3611 mijl (5811 km)
Wanneer: 31 juli t/m 25 augustus
Aantal dagen huur: 25 dagen
Totaalprijs huur: $1247 (€1165 incl $200 one-way fee)
Prijs per dag: €46,60
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): -
Keuzemogelijkheid of toegewezen: uit de -beperkte- PC rij gekozen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7,5
Er stonden maar 3 kleine SUV's in de PC rij: 2 Subaru's en deze Mazda. Niet te groot maar een prima auto voor mij als alleenreizende. Deze uitvoering was met kunstlederen stoelen, automatische airco, adaptive cruise-control en dodehoek sensor (beide erg fijn), maar dan weer alleen Android auto via USB (en dat weigerde mijn Pixel 6 Pro - ondanks online tips en optimaliseren in developer instellingen). Dus uiteindelijk mijn telefoon met houder op het dashboard moeten gebruiken voor navigatie
. Motor niet erg krachtig, maar genoeg om de airco goed aan te sturen.
Foto:
Opgehaald in: Sunport, Albuquerque NM
Afgeleverd in: John Wayne airport, Santa Ana CA
Meegekregen: Mazda CX-5 (uit PC rij)
Mijl stand: begin: 4845, eind: 8456, gereden: 3611 mijl (5811 km)
Wanneer: 31 juli t/m 25 augustus
Totaalprijs huur: $1247 (€1165 incl $200 one-way fee)
Prijs per dag: €46,60
Keuzemogelijkheid of toegewezen: uit de -beperkte- PC rij gekozen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7,5
Er stonden maar 3 kleine SUV's in de PC rij: 2 Subaru's en deze Mazda. Niet te groot maar een prima auto voor mij als alleenreizende. Deze uitvoering was met kunstlederen stoelen, automatische airco, adaptive cruise-control en dodehoek sensor (beide erg fijn), maar dan weer alleen Android auto via USB (en dat weigerde mijn Pixel 6 Pro - ondanks online tips en optimaliseren in developer instellingen). Dus uiteindelijk mijn telefoon met houder op het dashboard moeten gebruiken voor navigatie

Foto:

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- Astatic
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Type gehuurd: LFAR Luxury (BMW X3) or similar
Verhuurder: SIXT
Gereserveerd bij: sixt.com (Platinum Member)
Opgehaald in: Orlando MCO
Afgeleverd in: Orlando MCO
Meegekregen: BMW X6 40i (XFAR)
Mijl stand: begin: 720, eind: 2434, gereden: 1714 mijl
Wanneer: 12 juli t/m 3 Augustus 2024
Aantal dagen huur: 22
Totaalprijs huur: $1066,07
Prijs per dag: $39,29 (ex taxes)
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Gekregen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Dikke 10, ondanks grote horror verhalen dat SIXT kosten in rekening zou brengen voor lichte schades e.d. die er al op zaten, ben ik echt enorm blij dat ik dit heb gedaan.
Dit was mijn backup boeking, want bij Hertz kon ik op MCO B-side niks vinden, stond vooral leeg met nog enkele kleine Kia SUV's. Dus vanuit Hertz doorgelopen naar SIXT, waarna ik erachter kwam dat ik eerst nog langs de balie moest om het contract te tekenen, wat opzich geen probleem was.
Na het tekenen van het contract de sleutels ophalen bij de kiosk in de garage. Daar kregen we ijskoude flesjes water voor het hele gezien wat al een enorme service is naar mijn mening! We kregen zelfs nog extra voor in de auto! Dus we hebben nog even vriendelijk gekletst met de werknemer, die mij hielp. (doe ik altijd even want je weet maar nooit...)
Eenmaal bij de auto gekomen pasten onze koffers helaas niet in de X3. Ben teruggelopen naar de kiosk en de werknemer waarmee ik gekletst had vroeg ik vriendelijk of hij mij kon helpen met de koffers. Ik vroeg meteen of ik de X5 die ernaast stond niet mee kon nemen. Dit was helaas niet mogelijk omdat die auto net vergeven was, die reed helaas ook net weg... Hij zou naar de andere locatie op het vliegveld bellen of ze een konden brengen want ze hadden er daar nog 1 staan. Geen probleem, even 15 minuten wachten. Na 20 minuten riep hij mij terug, gaf mij ineens sleutels van een andere auto en verteld dat ik deze ook mocht hebben. Even het knopje indrukken van de sleutels en de lampen van deze dikke BMW X6 begonnen te knipperen
Ook hier pasten de koffers nog steeds niet allemaal in de achterbak, maar deze liet ik niet schieten! Dus op de achterbank tussen de kids in kon ik de rest voorlopig wel even kwijt
De auto zelf was nieuw, schoon, en alles werkte van SiriusXM tot internet aan toe. Zoals ik van BMW gewend ben was de auto vlekkeloos en was het comfort erg hoog en toch sportief. De 3 liter V6 motor was geweldig! Vlekkeloos van begin tot eind!
Foto + event. foto van kofferbakinhoud:
Verhuurder: SIXT
Gereserveerd bij: sixt.com (Platinum Member)
Opgehaald in: Orlando MCO
Afgeleverd in: Orlando MCO
Meegekregen: BMW X6 40i (XFAR)
Mijl stand: begin: 720, eind: 2434, gereden: 1714 mijl
Wanneer: 12 juli t/m 3 Augustus 2024
Totaalprijs huur: $1066,07
Prijs per dag: $39,29 (ex taxes)
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Gekregen.
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Dikke 10, ondanks grote horror verhalen dat SIXT kosten in rekening zou brengen voor lichte schades e.d. die er al op zaten, ben ik echt enorm blij dat ik dit heb gedaan.
Dit was mijn backup boeking, want bij Hertz kon ik op MCO B-side niks vinden, stond vooral leeg met nog enkele kleine Kia SUV's. Dus vanuit Hertz doorgelopen naar SIXT, waarna ik erachter kwam dat ik eerst nog langs de balie moest om het contract te tekenen, wat opzich geen probleem was.
Na het tekenen van het contract de sleutels ophalen bij de kiosk in de garage. Daar kregen we ijskoude flesjes water voor het hele gezien wat al een enorme service is naar mijn mening! We kregen zelfs nog extra voor in de auto! Dus we hebben nog even vriendelijk gekletst met de werknemer, die mij hielp. (doe ik altijd even want je weet maar nooit...)
Eenmaal bij de auto gekomen pasten onze koffers helaas niet in de X3. Ben teruggelopen naar de kiosk en de werknemer waarmee ik gekletst had vroeg ik vriendelijk of hij mij kon helpen met de koffers. Ik vroeg meteen of ik de X5 die ernaast stond niet mee kon nemen. Dit was helaas niet mogelijk omdat die auto net vergeven was, die reed helaas ook net weg... Hij zou naar de andere locatie op het vliegveld bellen of ze een konden brengen want ze hadden er daar nog 1 staan. Geen probleem, even 15 minuten wachten. Na 20 minuten riep hij mij terug, gaf mij ineens sleutels van een andere auto en verteld dat ik deze ook mocht hebben. Even het knopje indrukken van de sleutels en de lampen van deze dikke BMW X6 begonnen te knipperen

De auto zelf was nieuw, schoon, en alles werkte van SiriusXM tot internet aan toe. Zoals ik van BMW gewend ben was de auto vlekkeloos en was het comfort erg hoog en toch sportief. De 3 liter V6 motor was geweldig! Vlekkeloos van begin tot eind!
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Type gehuurd: Full Size SUV
Gereserveerd bij: Hertz rechtstreeks
Opgehaald in: Seattle Tacoma airport
Afgeleverd in: Seattle Tacoma airport
Meegekregen: Ford Explorer 2023
Mijl stand: begin: 23656, eind: 26017, gereden: 2361 mijl
Wanneer: 11 tm 30 augustus 2024
Aantal dagen huur: 20
Totaalprijs huur: € 1337 met Amex code
Prijs per dag: € 66,85
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nvt
Keuzemogelijkheid of toegewezen: toegewezen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Prima geregeld en snel op pad. Heerlijk ruime auto voor 4 volwassenen, 4 grote koffers, koelbox en rugzakken. Auto had wel wat schade (zaten al genummerde stickertjes op) maar zag er verder netjes uit.
Gereserveerd bij: Hertz rechtstreeks
Opgehaald in: Seattle Tacoma airport
Afgeleverd in: Seattle Tacoma airport
Meegekregen: Ford Explorer 2023
Mijl stand: begin: 23656, eind: 26017, gereden: 2361 mijl
Wanneer: 11 tm 30 augustus 2024
Aantal dagen huur: 20
Totaalprijs huur: € 1337 met Amex code
Prijs per dag: € 66,85
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): nvt
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8. Prima geregeld en snel op pad. Heerlijk ruime auto voor 4 volwassenen, 4 grote koffers, koelbox en rugzakken. Auto had wel wat schade (zaten al genummerde stickertjes op) maar zag er verder netjes uit.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Type gehuurd: 4x4 Pick-up
Verhuurder: Alamo
Gereserveerd bij: Alamo.de (nog de oude THPPS25)
Opgehaald in: Las Vegas airport
Afgeleverd in: Las Vegas airport
Meegekregen: Ford Expedition MAX (EL) 2023
Mijl stand: begin: 53251, eind: 54803, gereden: 1552 mijl
Wanneer: 26/8 t/m 2/9 2024
Aantal dagen huur: 7
Totaalprijs huur: €390
Prijs per dag: € 56
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Ja. De pick-ups hadden een recall vanuit de fabriek. Dus de gereserveerde 4x4 was er niet. We mochten een andere 4x4 uitzoeken.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogelijkheid
Waardering(1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7. Op zich slordig dat je een categorie kunt huren die er niet blijkt te zijn. En dat ook al langere tijd niet is. Helemaal omdat het een vrij specifieke auto was; een 4x4 voor het off-road rijden. De eerste greeter die ons moest helpen was chagrijnig en niet hulpvaardig. Hij verwees ons naar kleine pick-ups, terwijl we een grote gehuurd hadden. Hij wist niet veel meer uit te kramen dan dat hij niks anders had. Maar bij de kleine pick-ups zit je niet lekker op de achterbank. Dus voor ons was dat geen optie.
Na aanspreken van een andere greeter was het zomaar geregeld. We mochten uit alle auto's kiezen die er stonden. Dan direct maar de allergrootste genomen. Ietwat overdreven voor 3 personen, maar wel leuk voor een keer. Wat een beestachtige wagen. Niet normaal groot. Snel. Uitermate comfortabele uitvoering. Het enige nadeel is als je aan de pomp staat...
Overigens viel het mij als 4x4 tegen. Alle wielen mogen dan wel aangedreven zijn, dat wil nog niet zeggen dat het echt lekker werkt off-road. De F150 die ik vorig jaar had was daarvoor veel geschikter. Stugger geveerd, kortere wielbasis en een gesloten bodemplaat. In de basis natuurlijk dezelfde auto.
Foto:
Gereserveerd bij: Alamo.de (nog de oude THPPS25)
Opgehaald in: Las Vegas airport
Afgeleverd in: Las Vegas airport
Meegekregen: Ford Expedition MAX (EL) 2023
Mijl stand: begin: 53251, eind: 54803, gereden: 1552 mijl
Wanneer: 26/8 t/m 2/9 2024
Totaalprijs huur: €390
Prijs per dag: € 56
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Ja. De pick-ups hadden een recall vanuit de fabriek. Dus de gereserveerde 4x4 was er niet. We mochten een andere 4x4 uitzoeken.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuzemogelijkheid
Waardering(1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 7. Op zich slordig dat je een categorie kunt huren die er niet blijkt te zijn. En dat ook al langere tijd niet is. Helemaal omdat het een vrij specifieke auto was; een 4x4 voor het off-road rijden. De eerste greeter die ons moest helpen was chagrijnig en niet hulpvaardig. Hij verwees ons naar kleine pick-ups, terwijl we een grote gehuurd hadden. Hij wist niet veel meer uit te kramen dan dat hij niks anders had. Maar bij de kleine pick-ups zit je niet lekker op de achterbank. Dus voor ons was dat geen optie.
Na aanspreken van een andere greeter was het zomaar geregeld. We mochten uit alle auto's kiezen die er stonden. Dan direct maar de allergrootste genomen. Ietwat overdreven voor 3 personen, maar wel leuk voor een keer. Wat een beestachtige wagen. Niet normaal groot. Snel. Uitermate comfortabele uitvoering. Het enige nadeel is als je aan de pomp staat...
Overigens viel het mij als 4x4 tegen. Alle wielen mogen dan wel aangedreven zijn, dat wil nog niet zeggen dat het echt lekker werkt off-road. De F150 die ik vorig jaar had was daarvoor veel geschikter. Stugger geveerd, kortere wielbasis en een gesloten bodemplaat. In de basis natuurlijk dezelfde auto.
Foto:
-
- Amerika-ontdekker
Type gehuurd: Class C (mid size President circle)
Gereserveerd bij: Hertz.de (met code)
Opgehaald in: Hertz Las Vegas
Afgeleverd in: Hertz Las Vegas
Meegekregen: Dodge Challenger GT
Mijl stand: begin: 42100, eind: 42700, gereden: 600 mijl
Wanneer: 1 september 2024 t/m 12 september 2024
Aantal dagen huur: 13 dagen (in eerste instantie voor een week, maar online verlengd)
Totaalprijs huur: € 411,00
Prijs per dag: € 31,60
Upgrade genomen: President circle
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuze
Waardering 10 (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8, enorm weinig keuze. Bijna besloten om de Alamo booking te proberen (maar die was een stuk duurder). Er stonden 2 sedans bij Gold en PC. Op het moment dat we naar Alamo wilden, kwam er een groene Challenger aan. Een GT, dus een iets luxere (remote starten en wat meer uiterlijke extra's(helaas geen V8)). Model 2023 (bj 2022). Redelijk wat miles op de teller, maar zag er verder prima uit. We waren met 2 personen en alleen handbagage, dus ruimte genoeg.
Gereserveerd bij: Hertz.de (met code)
Opgehaald in: Hertz Las Vegas
Afgeleverd in: Hertz Las Vegas
Meegekregen: Dodge Challenger GT
Mijl stand: begin: 42100, eind: 42700, gereden: 600 mijl
Wanneer: 1 september 2024 t/m 12 september 2024
Aantal dagen huur: 13 dagen (in eerste instantie voor een week, maar online verlengd)
Totaalprijs huur: € 411,00
Prijs per dag: € 31,60
Upgrade genomen: President circle
Waardering 10 (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 8, enorm weinig keuze. Bijna besloten om de Alamo booking te proberen (maar die was een stuk duurder). Er stonden 2 sedans bij Gold en PC. Op het moment dat we naar Alamo wilden, kwam er een groene Challenger aan. Een GT, dus een iets luxere (remote starten en wat meer uiterlijke extra's(helaas geen V8)). Model 2023 (bj 2022). Redelijk wat miles op de teller, maar zag er verder prima uit. We waren met 2 personen en alleen handbagage, dus ruimte genoeg.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Type gehuurd: midsize (categorie C)
Gereserveerd bij: Hertz Japan
Opgehaald in: San Francisco
Afgeleverd in: Seattle
Meegekregen: Jeep Compass 4x4 limited, model 2025
Mijl stand: begin: 150, eind: 3600, gereden: 3450
Wanneer: 13 september
Totaalprijs huur: 852,35, inclusief 50 dollar kortingscoupon.
Prijs per dag: 38,74
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): upgrade, want PC lid
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze uit five,gold en president circle
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Hertz SFO een 3.
Na 10,5 uur vliegen direct naar de garage gelopen. Bij het uitrijden belasten ze doodleuk ruim 3,5x het huurbedrag. Direct bezwaar gemaakt en mocht langs de gold desk. Daar 45 minuten moeten wachten en uiteindelijk on the spot een nieuwe boeking gemaakt voor hetzelfde bedrag. Vervolgens slaan ze ook de one way fee dubbel aan..
Auto zelf was echt meer dan prima en krijgt een 9. Voor 2 personen met 2 grote reistassen en overige rommel ruim zat en gloed nieuw. Werkende SiriusXM en wifi hotspot, super handig!
Wel hebben we de auto na 1 dag moeten omruilen in San Jose omdat er een oranje motorlampje ging branden. We kregen (na heel veel gedoe....) dezelfde auto mee.
Foto:

Gereserveerd bij: Hertz Japan
Opgehaald in: San Francisco
Afgeleverd in: Seattle
Meegekregen: Jeep Compass 4x4 limited, model 2025
Mijl stand: begin: 150, eind: 3600, gereden: 3450
Wanneer: 13 september
Totaalprijs huur: 852,35, inclusief 50 dollar kortingscoupon.
Prijs per dag: 38,74
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): upgrade, want PC lid
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Keuze uit five,gold en president circle
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Hertz SFO een 3.
Na 10,5 uur vliegen direct naar de garage gelopen. Bij het uitrijden belasten ze doodleuk ruim 3,5x het huurbedrag. Direct bezwaar gemaakt en mocht langs de gold desk. Daar 45 minuten moeten wachten en uiteindelijk on the spot een nieuwe boeking gemaakt voor hetzelfde bedrag. Vervolgens slaan ze ook de one way fee dubbel aan..
Auto zelf was echt meer dan prima en krijgt een 9. Voor 2 personen met 2 grote reistassen en overige rommel ruim zat en gloed nieuw. Werkende SiriusXM en wifi hotspot, super handig!
Wel hebben we de auto na 1 dag moeten omruilen in San Jose omdat er een oranje motorlampje ging branden. We kregen (na heel veel gedoe....) dezelfde auto mee.
Foto:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Jo usalover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Type gehuurd: Standard SUV
Gereserveerd bij: Alamo
Opgehaald in: Salt Lake City Airport
Afgeleverd in: Denver Airport
Meegekregen: Ford Expediton 2024
Mijl stand: begin: 21,709, eind: 25,732, gereden: 2,825 mijl
Wanneer: 21 augustus 2024 t/m 14 september 2024
Totaalprijs huur: € 1596
Prijs per dag: € 63,84
Upgrade genomen: Free upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Kiezen
Waardering 10 (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10+ ! Heerlijke auto ! We konden kiezen uit een rij GMC Terrains en Nissan Rogue, maar de greeter zei dat we ook een witte Ford Expedition konden kiezen. Die stond in een andere rij. Toen we gingen kijken en eromheen liepen dachten we dat deze te groot voor ons 2en was, dus toch maar niet gedaan en de GMC Terrain gekozen. Maar onderweg naar Park City schreeuwde alles in mijn lijf: "waarom hebben we die grote Ford niet genomen, stommerds !" De GMC zat niet lekker, kleine navigatie scherm, beetje afgeragde auto. De 2 grote koffers en 2 trolleys pasten er wel in, maar t hield niet over. Volgende morgen terug gereden naar SLC Airport : "switching cars because it's not comfortable". Na wat wachten en beetje smeken kregen we alsnog de Ford Expedition mee. Wat een feest was dat. Wat een dikke bonus was dat tijdens onze 3,5 week vakantie waar veel kilometers gemaakt zijn. Hij rijdt super lekker, hij zit heerlijk. 3e zitrij ingeklapt kun je 4 grote koffers en 4 kleine koffers kwijt.
Foto's:
Gereserveerd bij: Alamo
Opgehaald in: Salt Lake City Airport
Afgeleverd in: Denver Airport
Meegekregen: Ford Expediton 2024
Mijl stand: begin: 21,709, eind: 25,732, gereden: 2,825 mijl
Wanneer: 21 augustus 2024 t/m 14 september 2024
Totaalprijs huur: € 1596
Prijs per dag: € 63,84
Upgrade genomen: Free upgrade
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Kiezen
Waardering 10 (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10+ ! Heerlijke auto ! We konden kiezen uit een rij GMC Terrains en Nissan Rogue, maar de greeter zei dat we ook een witte Ford Expedition konden kiezen. Die stond in een andere rij. Toen we gingen kijken en eromheen liepen dachten we dat deze te groot voor ons 2en was, dus toch maar niet gedaan en de GMC Terrain gekozen. Maar onderweg naar Park City schreeuwde alles in mijn lijf: "waarom hebben we die grote Ford niet genomen, stommerds !" De GMC zat niet lekker, kleine navigatie scherm, beetje afgeragde auto. De 2 grote koffers en 2 trolleys pasten er wel in, maar t hield niet over. Volgende morgen terug gereden naar SLC Airport : "switching cars because it's not comfortable". Na wat wachten en beetje smeken kregen we alsnog de Ford Expedition mee. Wat een feest was dat. Wat een dikke bonus was dat tijdens onze 3,5 week vakantie waar veel kilometers gemaakt zijn. Hij rijdt super lekker, hij zit heerlijk. 3e zitrij ingeklapt kun je 4 grote koffers en 4 kleine koffers kwijt.
Foto's:
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Type gehuurd: 7 persoons SUV
Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: http://www.discountusacarrental.com/
Opgehaald in: Las Vegas
Afgeleverd in: Las Vegas
Meegekregen: Chevrolet Tahoe
Mijl stand: begin: 19.846, eind: nog aan het begin van tripje, worden zo'n 1500km
Wanneer: 15/10 - 22/10
Totaalprijs huur: €280
Prijs per dag: €40
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gekregen wat ik gehuurd heb.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: soort van keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. In eerste instantie naar Dollar gelopen (was goedkoopste boeking en grootste klasse auto). Daar moest ik een half uur wachten want ze hadden deze klasse niet. Even naar Hertz gelopen voor backup boeking, maar alle drie de rijen qua SUV's compleet leeg! Terug naar Dollar en er stond een Tahoe klaar.
Foto:
Verhuurder: Dollar
Gereserveerd bij: http://www.discountusacarrental.com/
Meegekregen: Chevrolet Tahoe
Mijl stand: begin: 19.846, eind: nog aan het begin van tripje, worden zo'n 1500km
Wanneer: 15/10 - 22/10
Totaalprijs huur: €280
Prijs per dag: €40
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gekregen wat ik gehuurd heb.
Keuzemogelijkheid of toegewezen: soort van keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9. In eerste instantie naar Dollar gelopen (was goedkoopste boeking en grootste klasse auto). Daar moest ik een half uur wachten want ze hadden deze klasse niet. Even naar Hertz gelopen voor backup boeking, maar alle drie de rijen qua SUV's compleet leeg! Terug naar Dollar en er stond een Tahoe klaar.

Foto:
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Type gehuurd: Klasse C (ben PC-lid , dus keuze uit 3 rijen)
Meegekregen: Ford Mustang
Mijl stand: begin: 1567, eind: ik rij er nu nog mee
Wanneer: van 22/10 - 24/10
Aantal dagen huur: 2
Totaalprijs huur: $ 30,74 (alleen de verzekering, ik had 2 dagen gratis met punten verdiend
Prijs per dag: $ 15,37
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen upgrade, gewoon kunnen kiezen door PC status
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10 voor Hertz, er stond werkelijk NIKS in alle drie de rijen, greeter aangesproken en hij vroeg wat ik wilde hebben en 3 minuten later had ie deze auto voor me gebracht. Voor de auto een 8: rijd werkelijk fantastisch, maar kreeg met geen mogelijkheid Android Auto aan de praat.
Foto:
Meegekregen: Ford Mustang
Mijl stand: begin: 1567, eind: ik rij er nu nog mee
Wanneer: van 22/10 - 24/10
Aantal dagen huur: 2
Totaalprijs huur: $ 30,74 (alleen de verzekering, ik had 2 dagen gratis met punten verdiend
Prijs per dag: $ 15,37
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): geen upgrade, gewoon kunnen kiezen door PC status
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 10 voor Hertz, er stond werkelijk NIKS in alle drie de rijen, greeter aangesproken en hij vroeg wat ik wilde hebben en 3 minuten later had ie deze auto voor me gebracht. Voor de auto een 8: rijd werkelijk fantastisch, maar kreeg met geen mogelijkheid Android Auto aan de praat.
Foto:
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Type gehuurd: Small pickup (categorie spar/O6)
Opgehaald in: Harry Reid Airport Las Vegas
Afgeleverd in: zelfde
Meegekregen: full-size pickup (categorie ppar/S)
Mijl stand: begin: 1581, eind: 2912, gereden: 1331 mijl
Wanneer: 15/10 tot 22/10
Aantal dagen huur: 8
Totaalprijs huur: 428 dollar
Prijs per dag: 53,50 dollar
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): upgrade gekregen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: zeker een 10. kleine pickup gehuurd, grote meegekregen, kleine zijn namelijk vrij zeldzaam. Gekregen een Ram 2500hd, 4x4 en volwaardig reservewiel, wat ik belangrijk vind ivm een week heel veel off-road en onverhard in Death Valley. Fijne auto, zeker als je alleen reist met alleen handbagage. Handbagage past op de vloer achter stoel, grotere koffers zouden daar weer op passen. Voor meer dan twee personen met bagage onhandig, want dan heb je geen afgesloten bagageruimte ... Ding was nieuw, werkende Sirius en draadloze Carplay. Wel een ontstellende zuiplap met 6.4 liter V8, ongeveer 1:6 gemiddeld, en in het terrein makkelijk 1:2. Heerlijke auto die ik zo weer zou nemen.
Foto:
Opgehaald in: Harry Reid Airport Las Vegas
Meegekregen: full-size pickup (categorie ppar/S)
Mijl stand: begin: 1581, eind: 2912, gereden: 1331 mijl
Wanneer: 15/10 tot 22/10
Aantal dagen huur: 8
Totaalprijs huur: 428 dollar
Prijs per dag: 53,50 dollar
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): upgrade gekregen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: zeker een 10. kleine pickup gehuurd, grote meegekregen, kleine zijn namelijk vrij zeldzaam. Gekregen een Ram 2500hd, 4x4 en volwaardig reservewiel, wat ik belangrijk vind ivm een week heel veel off-road en onverhard in Death Valley. Fijne auto, zeker als je alleen reist met alleen handbagage. Handbagage past op de vloer achter stoel, grotere koffers zouden daar weer op passen. Voor meer dan twee personen met bagage onhandig, want dan heb je geen afgesloten bagageruimte ... Ding was nieuw, werkende Sirius en draadloze Carplay. Wel een ontstellende zuiplap met 6.4 liter V8, ongeveer 1:6 gemiddeld, en in het terrein makkelijk 1:2. Heerlijke auto die ik zo weer zou nemen.
Foto:
- nwolf
- Amerikakenner
Type gehuurd: Premium Pick Up (4wd)
Gereserveerd bij: Alamo.de
Opgehaald in: Newark Airport New Jersey
Meegekregen: Jeep Wrangler (hybrid)
Mijl stand: begin: niet op gelet
Wanneer: 26/12 tot 29/12
Aantal dagen huur: 4
Totaalprijs huur: 192 dollar
Prijs per dag: 48 dollar
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Nee
Keuzemogelijkheid of toegewezen: gedwongen keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: ik geef het een 7. Op zich ben ik uiteindelijk wel blij geweest met deze leuke Jeep, maar het was niet de 1e keuze gezien ik het wel leuk vond eens een keer een echte PickUp mee te nemen
.
Alles vooraf geregeld, zelfs skip the counter en alles zou klaar staan bij aankomst op newark.... Nou niet dus. Kom ik aan bij de garage, krijg ik doodleuk te horen dat alle pickups weg zijn en ik dus maar iets anders moest uitzoeken. stonden 5 versies van de Tahoe dus dacht die is ook wel leuk maar dat mocht dan weer niet, nee volgens de medewerker mocht ik een mid-size SUV meenemen (stond een Nissan), na aan te geven geen interesse te hebben en hem aan het contract te houden mocht ik ook nog uit de Jeeps kiezen, dus dat is het geworden. Wel blij met de auto, maar vervelend hoe dit dan weer gaat en als je niet brutaal hebt ga je met een goedkopere auto weg uit de parkeerplaats...
Foto:
Opgehaald in: Newark Airport New Jersey
Meegekregen: Jeep Wrangler (hybrid)
Mijl stand: begin: niet op gelet
Wanneer: 26/12 tot 29/12
Aantal dagen huur: 4
Totaalprijs huur: 192 dollar
Prijs per dag: 48 dollar
Keuzemogelijkheid of toegewezen: gedwongen keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: ik geef het een 7. Op zich ben ik uiteindelijk wel blij geweest met deze leuke Jeep, maar het was niet de 1e keuze gezien ik het wel leuk vond eens een keer een echte PickUp mee te nemen

Alles vooraf geregeld, zelfs skip the counter en alles zou klaar staan bij aankomst op newark.... Nou niet dus. Kom ik aan bij de garage, krijg ik doodleuk te horen dat alle pickups weg zijn en ik dus maar iets anders moest uitzoeken. stonden 5 versies van de Tahoe dus dacht die is ook wel leuk maar dat mocht dan weer niet, nee volgens de medewerker mocht ik een mid-size SUV meenemen (stond een Nissan), na aan te geven geen interesse te hebben en hem aan het contract te houden mocht ik ook nog uit de Jeeps kiezen, dus dat is het geworden. Wel blij met de auto, maar vervelend hoe dit dan weer gaat en als je niet brutaal hebt ga je met een goedkopere auto weg uit de parkeerplaats...
Foto:
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerika-ontdekker
Type gehuurd: XFAZ
Verhuurder: Sixt (hadden dubbele boekingen bij Alamo en Hertz, maar auto's bekeken en toch voor Sixt gekozen)
Gereserveerd bij: Sixt (Platinum status)
Opgehaald in: Tampa
Afgeleverd in: Tampa
Meegekregen: BMW X7
Mijl stand: begin: 10500 eind: 12000, gereden: 1500 mijl
Wanneer: 10/01/25 t/m 25/01/25
Aantal dagen huur: 15
Totaalprijs huur: 920 USD
Prijs per dag: 45 USD
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): X7 gehuurd (I7 en Escalade aangeboden gekregen)
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Vrij keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9.5. Konden via goedkope upgrade een Bentley nemen, maar die was er op dat moment niet en omdat we de volgende dag al gingen rijden, de X7 gekozen. We waren met 3 personen, dus meer dan voldoende ruimte. Getwijfeld om toch een i7 te nemen (op advies van de Sixt medewerker), maar omdat een aantal loops wilden rijden, toch maar voor een hogere auto gekozen. Alles erop en eraan (luchtvering, dubbel open dak en Harman Kardon soundsystem en super comfortabel (op zowel de snelwegen als binnenwegen). Geen 10 gegeven, omdat het geen hybrid bleek te zijn.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud: (foto's volgen)
Verhuurder: Sixt (hadden dubbele boekingen bij Alamo en Hertz, maar auto's bekeken en toch voor Sixt gekozen)
Gereserveerd bij: Sixt (Platinum status)
Opgehaald in: Tampa
Afgeleverd in: Tampa
Meegekregen: BMW X7
Mijl stand: begin: 10500 eind: 12000, gereden: 1500 mijl
Wanneer: 10/01/25 t/m 25/01/25
Aantal dagen huur: 15
Totaalprijs huur: 920 USD
Prijs per dag: 45 USD
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): X7 gehuurd (I7 en Escalade aangeboden gekregen)
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Vrij keuze
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9.5. Konden via goedkope upgrade een Bentley nemen, maar die was er op dat moment niet en omdat we de volgende dag al gingen rijden, de X7 gekozen. We waren met 3 personen, dus meer dan voldoende ruimte. Getwijfeld om toch een i7 te nemen (op advies van de Sixt medewerker), maar omdat een aantal loops wilden rijden, toch maar voor een hogere auto gekozen. Alles erop en eraan (luchtvering, dubbel open dak en Harman Kardon soundsystem en super comfortabel (op zowel de snelwegen als binnenwegen). Geen 10 gegeven, omdat het geen hybrid bleek te zijn.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud: (foto's volgen)
Type gehuurd: Midsize SUV
Gereserveerd bij: hertz.nl
Opgehaald in: Orlando Airport (MCO terminal A parking)
Afgeleverd in: Orlando Airport (MCO terminal A parking)
Meegekregen: Mazda CX-30
Mijl stand: begin: 46xx, eind: 51xx, gereden: ~500 mijl
Wanneer: 12 - 26 feb
Aantal dagen huur: 14
Totaalprijs huur: $538
Prijs per dag: $38
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Geen midsize SUV beschikbaar helaas en geen zin om lang te wachten dus de CX-30 meegenomen
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring:
Hertz - 7
Auto - 8
Helaas vrij weinig keuze in de gold rij, geen enkele SUV. Vooral veel Kia Soul's... Na 15 min wachten kwam er een Mazda CX-30 binnen, deze maar meteen geclaimed omdat we geen zin hadden om langer te wachten en toch niet veel KM's gingen rijden. Als we een grote roadtrip zouden gaan maken hadden we langer gewacht of wellicht gevraagd wat er op de de terminal C parking beschikbaar was. Auto was verder prima, redelijk nieuw, lage KM stand, schoon en support voor Android Auto wat erg handig is voor Google Maps navigatie. Volgende keer weer Alamo daar hebben we eigenlijk nog nooit problemen gehad met SUV beschikbaarheid.
Gereserveerd bij: hertz.nl
Opgehaald in: Orlando Airport (MCO terminal A parking)
Afgeleverd in: Orlando Airport (MCO terminal A parking)
Meegekregen: Mazda CX-30
Mijl stand: begin: 46xx, eind: 51xx, gereden: ~500 mijl
Wanneer: 12 - 26 feb
Aantal dagen huur: 14
Totaalprijs huur: $538
Prijs per dag: $38
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Geen midsize SUV beschikbaar helaas en geen zin om lang te wachten dus de CX-30 meegenomen
Hertz - 7
Auto - 8
Helaas vrij weinig keuze in de gold rij, geen enkele SUV. Vooral veel Kia Soul's... Na 15 min wachten kwam er een Mazda CX-30 binnen, deze maar meteen geclaimed omdat we geen zin hadden om langer te wachten en toch niet veel KM's gingen rijden. Als we een grote roadtrip zouden gaan maken hadden we langer gewacht of wellicht gevraagd wat er op de de terminal C parking beschikbaar was. Auto was verder prima, redelijk nieuw, lage KM stand, schoon en support voor Android Auto wat erg handig is voor Google Maps navigatie. Volgende keer weer Alamo daar hebben we eigenlijk nog nooit problemen gehad met SUV beschikbaarheid.
Type gehuurd: Intermediate Electric Elite (Class C4, Polestar 2 or similar)
Gereserveerd bij: hertz Curacao site
Opgehaald in: PHX
Afgeleverd in: PHX
Meegekregen: Volkwagen Atlas SE model '24
Mijl stand: begin: 16.595 eind: 18.762
Wanneer: 14 Dec 24 - 7 jan 25
Aantal dagen huur: 24
Totaalprijs huur: $642
Prijs per dag: $26,75
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): PC
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen met Keuze uit de rijen
Hertz - 9, Auto - 9
Bij aankomst stond er inderdaad een keurige Polestar 2 voor me klaar. Ben toch nog even in de PC rijen gaan kijken en vond daar een VW Atlas (6 zits SUV met 2 captains chairs als 2e rij en "kleine" 3e rij). Deze auto is nog net iets groter dan een Ford Explorer en rijdt super fijn. Alles erop en eraan (stoel koeling/verwarming, ACC, wireless Carplay), zonder werkende navigatie (wel zeer groot centraal scherm) en een enorme kofferbak, zelfs met de 3e zitrij omhoog nog ruimte voor koffers. Gemiddeld ongeveer 26mpg gereden.
De volgende keer is dit wederom een serieus alternatief voor een Explorer, zeer luxe en confortabel en alle voorzieningen. Echt een aanrader.
Gereserveerd bij: hertz Curacao site
Opgehaald in: PHX
Afgeleverd in: PHX
Meegekregen: Volkwagen Atlas SE model '24
Mijl stand: begin: 16.595 eind: 18.762
Wanneer: 14 Dec 24 - 7 jan 25
Aantal dagen huur: 24
Totaalprijs huur: $642
Prijs per dag: $26,75
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): PC
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Toegewezen met Keuze uit de rijen
Hertz - 9, Auto - 9
Bij aankomst stond er inderdaad een keurige Polestar 2 voor me klaar. Ben toch nog even in de PC rijen gaan kijken en vond daar een VW Atlas (6 zits SUV met 2 captains chairs als 2e rij en "kleine" 3e rij). Deze auto is nog net iets groter dan een Ford Explorer en rijdt super fijn. Alles erop en eraan (stoel koeling/verwarming, ACC, wireless Carplay), zonder werkende navigatie (wel zeer groot centraal scherm) en een enorme kofferbak, zelfs met de 3e zitrij omhoog nog ruimte voor koffers. Gemiddeld ongeveer 26mpg gereden.
De volgende keer is dit wederom een serieus alternatief voor een Explorer, zeer luxe en confortabel en alle voorzieningen. Echt een aanrader.
- nwolf
- Amerikakenner
Type gehuurd: Toyota Rav4 (of gelijke)
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis.Is
Opgehaald in: Baltimore Airport (BWI)
Meegekregen: KIA SORENTO FWD 7 PASS
Mijl stand: begin: 29035
Wanneer: 01/03 tot 08/03
Totaalprijs huur: 273 dollar
Prijs per dag: 39 dollar
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Gratis
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Stond klaar
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9, op zich prima ervaring, toen ik aankwam op het vliegveld stond er een rij, maar omdat ik PC heb mocht ik meteen doorlopen naar de garage wat wel fijn was.
Nadat ik vriendelijk was geholpen kreeg ik een upgrade naar deze KIA. Leuke auto om te rijden (wel grappig, rij zelf een Hyundai Santa fe dus kende de auto goed
). Nette service vanuit Avis, geen gedoe.
Verhuurder: Avis
Gereserveerd bij: Avis.Is
Opgehaald in: Baltimore Airport (BWI)
Meegekregen: KIA SORENTO FWD 7 PASS
Mijl stand: begin: 29035
Wanneer: 01/03 tot 08/03
Totaalprijs huur: 273 dollar
Prijs per dag: 39 dollar
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): Gratis
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Stond klaar
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: 9, op zich prima ervaring, toen ik aankwam op het vliegveld stond er een rij, maar omdat ik PC heb mocht ik meteen doorlopen naar de garage wat wel fijn was.
Nadat ik vriendelijk was geholpen kreeg ik een upgrade naar deze KIA. Leuke auto om te rijden (wel grappig, rij zelf een Hyundai Santa fe dus kende de auto goed

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Type gehuurd: Midsize SUV
Gereserveerd bij: Hertz.nl (land: Curacao)
Opgehaald in: Las Vegas (Rental Center)
Afgeleverd in: Las Vegas (Rental Center)
Meegekregen: Ford Escape
Mijl stand: begin: 28436, eind: 29462, gereden: 1026 mijl
Wanneer: 6 - 19 april 2025
Aantal dagen huur: 13
Totaalprijs huur: $303 (€273 - dankzij de recente koersval van de dollar)
Prijs per dag: $23
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Slechts 2 SUV's in the PC aisle (Nissan Rogue en Buick Encore CX). De gereserveerde Ford Escape genomen.
Hertz - 7
Auto - 8
Hertz: Mijn naam stond niet op het bord. Na eerst een rondje over de PC/5*/Gold rijen te hebben gelopen (waar alleen de Nissan en Buick stonden),me gemeld bij de Gold balie. Daar werd mijn reservering uitgeprint met parkeerplek van mijn gereserveerde Mid-size SUV. Toen ik suggereerde dat ik ook uit de PC kon kiezen mocht de gereserveerde auto me niet aanstaan, werd wat lacherig gereageerd dat ik al een mid-size SUV had geboekt en niet moest rekenen op iets beters uit de PC rij. Inderdaad de Ford boven de Nissan of Buick gekozen.
Auto: Geen super design of krachtpatser, maar adequaat en voor mij alleen ruim genoeg. De elektrische achterklep en een werkende(!) wireless Android Auto waren erg prettig. Jammer dat Hertz de bandenspanning niet zelf controleert voor ze de auto meegeven (nu moeten ze wel want intussen brandt het waarschuwingslampje). Verbruik is netjes: 1/13,8km.
Gereserveerd bij: Hertz.nl (land: Curacao)
Opgehaald in: Las Vegas (Rental Center)
Afgeleverd in: Las Vegas (Rental Center)
Meegekregen: Ford Escape
Mijl stand: begin: 28436, eind: 29462, gereden: 1026 mijl
Wanneer: 6 - 19 april 2025
Aantal dagen huur: 13
Totaalprijs huur: $303 (€273 - dankzij de recente koersval van de dollar)
Prijs per dag: $23
Keuzemogelijkheid of toegewezen: Slechts 2 SUV's in the PC aisle (Nissan Rogue en Buick Encore CX). De gereserveerde Ford Escape genomen.
Hertz - 7
Auto - 8
Hertz: Mijn naam stond niet op het bord. Na eerst een rondje over de PC/5*/Gold rijen te hebben gelopen (waar alleen de Nissan en Buick stonden),me gemeld bij de Gold balie. Daar werd mijn reservering uitgeprint met parkeerplek van mijn gereserveerde Mid-size SUV. Toen ik suggereerde dat ik ook uit de PC kon kiezen mocht de gereserveerde auto me niet aanstaan, werd wat lacherig gereageerd dat ik al een mid-size SUV had geboekt en niet moest rekenen op iets beters uit de PC rij. Inderdaad de Ford boven de Nissan of Buick gekozen.
Auto: Geen super design of krachtpatser, maar adequaat en voor mij alleen ruim genoeg. De elektrische achterklep en een werkende(!) wireless Android Auto waren erg prettig. Jammer dat Hertz de bandenspanning niet zelf controleert voor ze de auto meegeven (nu moeten ze wel want intussen brandt het waarschuwingslampje). Verbruik is netjes: 1/13,8km.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Type gehuurd: Large Sedan (F) Chevrolet Malibu of gelijksoortig
Gereserveerd bij: Hertz Christmas Island
Opgehaald in: Philadelphia
Afgeleverd in: Philadelphia
Meegekregen: Chevrolet Equinox
Mijl stand: begin: 408, eind: 1205, gereden: 797 mijl
Wanneer: 17 april t/m 4 mei
Aantal dagen huur: 17
Totaalprijs huur: 575 dollar
Prijs per dag: 33 dollar
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gekregen als lid van de Hertz Presidents circle
Keuzemogelijkheid of toegewezen: veel keuze uit PC
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Cijfer 9! Bij aankomst in PHL stond mijn naam op het bord met daarachter PC, oftewel vrije keus uit de auto's in de presidents circle. Daar stonden naast diverse sedans (ook een luxe Mercedes maar daar pasten onze koffers nooit in) en pickups meerdere mooie suv's te wachten, waaronder een Nissan Roque, Jeep Renegade en Chevrolet Equinox fijne, ruime auto met genoeg vermogen voor een rit PHL-NYC-WAS-PHL. Handig dat hij zelfs live-services had waardoor Google maps werkte zonder verbinding met mijn telefoon.
Foto:
Gereserveerd bij: Hertz Christmas Island
Opgehaald in: Philadelphia
Afgeleverd in: Philadelphia
Meegekregen: Chevrolet Equinox
Mijl stand: begin: 408, eind: 1205, gereden: 797 mijl
Wanneer: 17 april t/m 4 mei
Aantal dagen huur: 17
Totaalprijs huur: 575 dollar
Prijs per dag: 33 dollar
Upgrade genomen (hoeveel ter plaatse bijbetaald/gekregen (gratis)): gekregen als lid van de Hertz Presidents circle
Keuzemogelijkheid of toegewezen: veel keuze uit PC
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Cijfer 9! Bij aankomst in PHL stond mijn naam op het bord met daarachter PC, oftewel vrije keus uit de auto's in de presidents circle. Daar stonden naast diverse sedans (ook een luxe Mercedes maar daar pasten onze koffers nooit in) en pickups meerdere mooie suv's te wachten, waaronder een Nissan Roque, Jeep Renegade en Chevrolet Equinox fijne, ruime auto met genoeg vermogen voor een rit PHL-NYC-WAS-PHL. Handig dat hij zelfs live-services had waardoor Google maps werkte zonder verbinding met mijn telefoon.
Foto:
2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
2023 Florida
2013 Florida
2012 Las Vegas
2012 Denver - SF - LA
2011 Nevada
2011 New York & Florida
2010 Florida
2009 New York
2004/1996/1995
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Type gehuurd: Intermediate SUV
Verhuurder: Budget
Gereserveerd bij: ba.com (pakketreis: vlucht + huurauto)
Opgehaald in: TPA (Tampa)
Afgeleverd in: MIA (Miami
Meegekregen: Hyunday Tucson
Mijl stand: begin: 30.267, eind: 31.672, gereden: 1.405 mijl
Wanneer: 17-04-2025 t/m 03-05-2025
Aantal dagen huur: 16 dagen
Totaalprijs huur: USD 926,36 (pre-paid)
Prijs per dag: USD 57,90
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 9, zie hieronder.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud: Zie foto's
Waardering/persoonlijke ervaring:
In tegentelling tot andere reizen naar Amerika waarbij ik altijd de auto 'los' huur, deze keer een pakketreis genomen via ba.com (vliegtickets + huurauto). Hierdoor betaalden we nagenoeg hetzelfde als 4 losse tickets. Een optie die nog wel eens vergeten wordt bij het zoeken naar tickets.
Voor het eerst een auto bij Budget gehuurd. Ik had gehoopt op Avis (BA geeft je de keuze uit Avis of Budget) maar de totaalprijs met een gelijkwaardige auto van Avis was ineens veel duurder. Daarom voor Budget gekozen. Geen ervaring met Budget dus dan is het altijd even afwachten hoe het gaat. We kwamen redelijk laat aan op TPA (rond 22:00 u). Er was enige zorg bij mij of het aanbod op dit tijdstip nog wel voldoende zou zijn. Bij de balie van Budget in Tampa stond een aardige rij (bij alle verhuurders trouwens). Na een kwartiertje wachten was ik aan de beurt. De medewerker nam alle tijd en dacht mij nog wel even de nodige (onnodige) verzekeringen/opties aan te kunnen smeren.
Roadside Assistence geweigerd, die neem ik nooit. Toen kwam het verhaal op de tol. Ik zou en moest dat er wel bijnemen zo beweerde hij. Volgens hem zou Budget anders bij elke tolpoort kosten berekenen. Nou had ik mij van te voren ingelezen en je betaalt alleen administratiekosten op de dag dat je daadwerkelijk van tolwegen gebruik maakt. Dat dus resoluut geweigerd. Hij probeerde het nog wel maar poot stijf gehouden en aangegeven dat ik de toloptie er niet bij wilde. Neem je die optie nl. niet dan is het automatisch toll-by-plate. Wij waren niet van plan veel tolwegen te gebruiken dus wij hadden dat ook niet nodig. Ook een eigen tolkastje vond ik niet nodig. Achteraf een goede keuze want wij hebben slechts 1 dag gebruik gemaakt van tolwegen in Florida. Ik had verwacht dat we er vaker gebruik van zouden gaan maken maar dat viel dus reuze mee.
Nadat de medewerker doorhad dat ik niets extra's wilde afsluiten werd het contract vlot uitgedraaid (nog op een oude matrix-printer
) en stond, zoals het hoorde, alleen het pre-paid bedrag erop vermeld en USD 0,00 bijbetalen. Het kan anders want mijn broer, die een dag later bij Thrifty in Denver huurde, kreeg zonder dat er enige vragen gesteld werden, een contract overhandigd met allerhande extra's erop vermeld (ruim USD 600 bovenop het pre-paid bedrag). Goed controleren blijft dus noodzakelijk, ook na een lange reisdag.
Ik kreeg de keuze uit een Ford Escape of een Hyundai Tucson. Gekozen voor de Hyunday Tucson en dat was geen verkeerde keuze. Deze Intermediate SUV was ruim voldoende voor ons vieren. Omdat we een vast adres hadden in Florida zouden we geen grote afstanden afleggen. Enkel een paar dagen met wat langere ritten. De kofferruimte viel mij 100% mee. We konden de bagage gemakkelijk kwijt (3 flinke koffers + rugzakken), later zelfs 2 grote reistassen + koelbox toegevoegd en ook dat ging prima.
Op de aangewezen plek stond onze Hyunday Tucson klaar met iets meer dan 30.000 mijlen op de teller en 1 lichte beschadiging (schaafplek) op de zijkant. Voor de rest zag de auto er zeer netjes uit. Het viel mij overigens op dat in de garage van Budget in Tampa heel veel auto's stonden. Er was dus volop voorraad met auto's in alle categorieën. De auto reed heerlijk. Kon goed meekomen in het verkeer. De Tucson was van allerhande extra's voorzien en een van de meest handige vond ik de draadloze Apple Carplay. Daardoor hoefde ik de telefoon niet elke keer aan te sluiten. Instappen en de telefoon had gelijk verbinding met de auto en stond Google Maps direct op de display van de auto. Het opladen van de telefoon ging draadloos. Die laadde niet snel op maar was verder geen probleem. Achterin ook eigen ventilatieroosters en dat was voor de kinderen wel fijn. Geen problemen gehad met de auto en het inleveren op MIA ging ook heel vlot. Een snelle inspectie en voordat ik alle koffers uit de auto had gehaald, had ik de email met de eindafrekening (USD 0,00) al binnen. Valt niets op aan te merken, gewoon zoals het hoort te gaan.
Afgezien van de volhardende medewerker bij het ophalen (daarom een 9), verder geen verkeerd woord over Budget en ik zou er zo weer een auto huren in de toekomst!
Roland
Verhuurder: Budget
Gereserveerd bij: ba.com (pakketreis: vlucht + huurauto)
Opgehaald in: TPA (Tampa)
Afgeleverd in: MIA (Miami
Meegekregen: Hyunday Tucson
Mijl stand: begin: 30.267, eind: 31.672, gereden: 1.405 mijl
Wanneer: 17-04-2025 t/m 03-05-2025
Aantal dagen huur: 16 dagen
Totaalprijs huur: USD 926,36 (pre-paid)
Prijs per dag: USD 57,90
Waardering (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best) en persoonlijke ervaring: Een 9, zie hieronder.
Foto + event. foto van kofferbakinhoud: Zie foto's
Waardering/persoonlijke ervaring:
In tegentelling tot andere reizen naar Amerika waarbij ik altijd de auto 'los' huur, deze keer een pakketreis genomen via ba.com (vliegtickets + huurauto). Hierdoor betaalden we nagenoeg hetzelfde als 4 losse tickets. Een optie die nog wel eens vergeten wordt bij het zoeken naar tickets.
Voor het eerst een auto bij Budget gehuurd. Ik had gehoopt op Avis (BA geeft je de keuze uit Avis of Budget) maar de totaalprijs met een gelijkwaardige auto van Avis was ineens veel duurder. Daarom voor Budget gekozen. Geen ervaring met Budget dus dan is het altijd even afwachten hoe het gaat. We kwamen redelijk laat aan op TPA (rond 22:00 u). Er was enige zorg bij mij of het aanbod op dit tijdstip nog wel voldoende zou zijn. Bij de balie van Budget in Tampa stond een aardige rij (bij alle verhuurders trouwens). Na een kwartiertje wachten was ik aan de beurt. De medewerker nam alle tijd en dacht mij nog wel even de nodige (onnodige) verzekeringen/opties aan te kunnen smeren.

Nadat de medewerker doorhad dat ik niets extra's wilde afsluiten werd het contract vlot uitgedraaid (nog op een oude matrix-printer

Ik kreeg de keuze uit een Ford Escape of een Hyundai Tucson. Gekozen voor de Hyunday Tucson en dat was geen verkeerde keuze. Deze Intermediate SUV was ruim voldoende voor ons vieren. Omdat we een vast adres hadden in Florida zouden we geen grote afstanden afleggen. Enkel een paar dagen met wat langere ritten. De kofferruimte viel mij 100% mee. We konden de bagage gemakkelijk kwijt (3 flinke koffers + rugzakken), later zelfs 2 grote reistassen + koelbox toegevoegd en ook dat ging prima.
Op de aangewezen plek stond onze Hyunday Tucson klaar met iets meer dan 30.000 mijlen op de teller en 1 lichte beschadiging (schaafplek) op de zijkant. Voor de rest zag de auto er zeer netjes uit. Het viel mij overigens op dat in de garage van Budget in Tampa heel veel auto's stonden. Er was dus volop voorraad met auto's in alle categorieën. De auto reed heerlijk. Kon goed meekomen in het verkeer. De Tucson was van allerhande extra's voorzien en een van de meest handige vond ik de draadloze Apple Carplay. Daardoor hoefde ik de telefoon niet elke keer aan te sluiten. Instappen en de telefoon had gelijk verbinding met de auto en stond Google Maps direct op de display van de auto. Het opladen van de telefoon ging draadloos. Die laadde niet snel op maar was verder geen probleem. Achterin ook eigen ventilatieroosters en dat was voor de kinderen wel fijn. Geen problemen gehad met de auto en het inleveren op MIA ging ook heel vlot. Een snelle inspectie en voordat ik alle koffers uit de auto had gehaald, had ik de email met de eindafrekening (USD 0,00) al binnen. Valt niets op aan te merken, gewoon zoals het hoort te gaan.
Afgezien van de volhardende medewerker bij het ophalen (daarom een 9), verder geen verkeerd woord over Budget en ik zou er zo weer een auto huren in de toekomst!

Roland
- Michael USA
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Type gehuurd: Full size Suv Chevrolet Tahoe oa.
Opgehaald in: Orlando airport
Afgeleverd in: Orlando airport
Meegekregen: Chevrolet Suburban
Mijl stand: begin: 46677, eind: 48195, gereden: 1518 mijl
Wanneer: 22 december 2024
Aantal dagen huur: 16
Totaalprijs huur: € 988
Prijs per dag: € 61,75
Upgrade genomen: ja
bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid
Waardering 10 (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best)[/size] en persoonlijke ervaring: 10
Aangekomen direct naar de garage met skip the counter. Gevraagd om een grotere wagen. Welke wilt u, was de vraag. Een Suburban. Hier heeft u de sleutels, fijn verblijf, was het antwoord.
Heel fijne grote wagen. Voor komende vakantie nu direct een Suburban gehuurd, maar nu bij Avis. Hier was de auto flink goedkoper. Ik ben pc, dus misschien nog een upgrade.
Opgehaald in: Orlando airport
Afgeleverd in: Orlando airport
Meegekregen: Chevrolet Suburban
Mijl stand: begin: 46677, eind: 48195, gereden: 1518 mijl
Wanneer: 22 december 2024
Aantal dagen huur: 16
Totaalprijs huur: € 988
Prijs per dag: € 61,75
Upgrade genomen: ja
bijbetaald/gekregen (gratis)): gratis
Keuzemogelijkheid of toegewezen: keuzemogelijkheid
Waardering 10 (1-10, waarbij 1 = slechtst, 10 = best)[/size] en persoonlijke ervaring: 10
Aangekomen direct naar de garage met skip the counter. Gevraagd om een grotere wagen. Welke wilt u, was de vraag. Een Suburban. Hier heeft u de sleutels, fijn verblijf, was het antwoord.
Heel fijne grote wagen. Voor komende vakantie nu direct een Suburban gehuurd, maar nu bij Avis. Hier was de auto flink goedkoper. Ik ben pc, dus misschien nog een upgrade.
Laatst gewijzigd door Michael USA op 14 mei 2025, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12912 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties