Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ferno67
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Ferno67 »

Glorious schreef:
27 jan 2025, 20:46
@fietser dat zeggen ze bij Autoeurope tegen iedereen (met een Budget reservering). Als je echter op Budget.com gaat kijken dan zie je daar 500k of 1Mio. Heel onduidelijk dus.
Ik ga ervan uit dat dit per 1/1/2025 naar 500k is gegaan bij Budget maar dat nog niet alle webpagina's/brochures/brokers geupdate zijn.

Precies en als je de voucher goed doorleest kom je dit tegen:

"Auto Europe verschaft geen verzekering. De verzekeringsdekking wordt verschaft door de autoverhuurder, zoals deze is aangegeven. Extra verzekeringen kunnen, indien gewenst, ter plaats met een toeslag worden afgesloten."

Dat wil zeggen dat je niet kunt beroepen op wat AutoEurope medewerker in een mail vertelt (al zou dat wel moeten) en bij evt. problemen zullen ze hier echt naar wijzen. :(
Maar als op je voucher staat dat je USD 1.000000 dekking hebt en verder niets staat over dat het zal wijzigen (bij mij staat dat wel) voor verhuur periode na 01/01/2025, hebben ze denk ik wel wat uit te leggen.
Femke31!
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Femke31! »

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wilde een pakketreis boeken via expedia met een huurauto van Sixt. Bij het boeken staat dan; inclusief aansprakelijkheidsverzekering.
Verder kan ik niets vinden over wat er dan nog meer verzekerd is (bv als je schade maakt als n krasje of een deukje).

Hier op 't forum lees ik iets als dat er nooit eigen risico is als je uit europa komt of iets dergelijks maar ik kom er zelf niet meer uit wat nou wijsheid is.
Bij de 'kleine' lettertjes van expedia staat; " Als de huurauto wordt beschadigd of gestolen, kan het eigen risico in rekening worden gebracht. Ter plaatse heb je de mogelijkheid om een extra verzekering aan te schaffen om dit eigen risico te beperken. Expedia is niet aansprakelijk voor een dergelijk eigen risico of het aanschaffen van een extra verzekeringsdekking."

Waar moet ik nu vanuitgaan? Iemand ervaringen met expedias pakketreizen met sixt autoverhuur?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Expedia is een prima broker en ik heb er ook al eens een auto gehuurd. Ver terug, tijdens mijn 1e rondreis door de V.S.
Zoals je al schrijft, je hebt geen eigen risico en als CDW en SLI inclusief zijn, dan zit je goed. Maak je daar geen zorgen over. Maar waarom boek je je auto via een pakketreis? Is het niet veel goedkoper om dit los te boeken? Dan ben je ook nog eens flexibeler, mocht de prijs zakken. Sixt is over het algemeen niet de goedkoopste optie.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Femke31! »

dejong89 schreef:
28 jan 2025, 08:18
Expedia is een prima broker en ik heb er ook al eens een auto gehuurd. Ver terug, tijdens mijn 1e rondreis door de V.S.
Zoals je al schrijft, je hebt geen eigen risico en als CDW en SLI inclusief zijn, dan zit je goed. Maak je daar geen zorgen over. Maar waarom boek je je auto via een pakketreis? Is het niet veel goedkoper om dit los te boeken? Dan ben je ook nog eens flexibeler, mocht de prijs zakken. Sixt is over het algemeen niet de goedkoopste optie.

Misschien stel ik nu een domme vraag hoor maar ik kan dus niet expliciet vinden in de kleine lettertjes dat zoiets als CDW inclusief is. SLI staat er wel expliciet bij bij het boeken. En heb sixt gemaild maar die zeggen dit : "Thank you for your email.
Please be informed that if you booked a reservation through a third party and purchased insurance through them, we cannot guarantee that it will cover everything. We suggest purchasing insurance directly from Sixt so that we can provide complete information on coverage.
You can also visit this link to check the available insurance options we offer and their coverage: https://www.sixt.com/help-center/articl ... on-extras/."

Voor zover ik nu de opties (veel gepuzzeld) bekijk is het via pakketreis nu het voordeligst. Los de auto huren die we willen zit bij bv sixt en sunnycars op de €1500 voor de periode die we willen. Nu ziuden we €4000 betalen voor 2 personen vlucht, 3 dagen las vegas hotel en autohuur voor 24 dagen (in september). Het is onze eerste keer roadtrip in Amerika dus het is allemaal vrij nieuw en veel uitzoekwerk vandaar dat dit me voor nu wel een goede optie leek.
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Als je een auto bij Expedia.com boekt kom je standaard op hun US site. Daar kan wel een eigen risico van toepassing zijn bij de autohuur.
Als je Expedia.nl gebruikt zul je over het algemeen ook zien dat er bij staat "Cascoverzekering zonder eigen risico inbegrepen" (rechts bij je prijsdetails).
Femke31!
Amerika-ontdekker

Bericht door Femke31! »

jeppiepruts schreef:
28 jan 2025, 14:08
Als je een auto bij Expedia.com boekt kom je standaard op hun US site. Daar kan wel een eigen risico van toepassing zijn bij de autohuur.
Als je Expedia.nl gebruikt zul je over het algemeen ook zien dat er bij staat "Cascoverzekering zonder eigen risico inbegrepen" (rechts bij je prijsdetails).
Ik zie wat je zegt inderdaad staan als je via expedia alleen een auto boekt. Dan staat er : "Inclusief cascoverzekering zonder eigen risico.
Verhuurbalie overslaan en Inclusief aansprakelijkheidsverzekering"

Echter als ik het dus via het pakket (met hotel&vlucht) doe staat de casco er niet bij.
Er staat wel helemaal onder de website. Totaalprijs is incl belastingen en verzekering. (Mogelijk zijn er extra toeslagen van de autoverhuurder van toepassing, details worden vermeld in regels & beperkingen van verhuurder). Expedia stuurt me weer door naar sixt met deze vraag 😂 iets met kastje en de muur..
Wil het gewoon zeker weten voor ik voor onverwachte kosten sta haha.
Bij het pakket kan ik ook kiezen voor bv Avis maar daar staat ook geen aansprakelijkheidsverzekering bij in en slechtere recensies vandaar dat ik dan liever bij sixt ga.
Femke31!
Amerika-ontdekker

Bericht door Femke31! »

Dit staat in de regels die ik gevonden heb aan het eind van het boekingsproces.
Lekker onduidelijk (vind ik) welke verzekering dan dus wel en welk eigen risico.

De volgende regels en beperkingen worden aangeleverd door de autoverhuurder.

Bij het ophalen wordt er een restitueerbare borgsom van US$ 1.800,00 op je kaart gereserveerd. De borgsom zit niet inbegrepen bij de totaalprijs die voor de autoverhuur wordt weergegeven. Dit bedrag is restitueerbaar en zal automatisch worden gerestitueerd indien er tijdens de huurperiode geen diefstal plaatsvindt of schade wordt veroorzaakt.
Voor het betalen van de restitueerbare borgsom is een geldige creditcard op naam van de bestuurder en met voldoende saldo vereist.

Sommige verhuurders vereisen mogelijk dat je vooraf betaalt voor een volledige tank brandstof wanneer je de auto ophaalt.

Als de huurauto wordt beschadigd of gestolen, kan het eigen risico in rekening worden gebracht. Ter plaatse heb je de mogelijkheid om een extra verzekering aan te schaffen om dit eigen risico te beperken. Expedia is niet aansprakelijk voor een dergelijk eigen risico of het aanschaffen van extra verzekeringsdekking.

Ontvang een restitutie van 100% voor de verzekering als deze voor de ophaaltijd wordt geannuleerd. Deze wordt automatisch geannuleerd bij het annuleren van je autoreservering.
Verplichte belastingen, toeslagen en verzekeringskosten zijn bij de totaalprijs inbegrepen.
Tenzij anders aangegeven, worden tarieven in euro vermeld.
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@Femke31! Let bij Sixt wel op. Ik weet niet of het nu nog zo is en of het voor jou van toepassing is maar in de voorwaarden van Sixt stond altijd dat "Sixt alle staten uitsluit die niet direct grenzen aan de staat waarin gehuurd wordt." Voor een grote road trip is Sixt dus geen goede keus.
Ik zou dus even nakijken hoe dat voor jouw reis zit en of dat nog steeds zo is bij Sixt.
Zelf zou ik trouwens eerder voor Avis kiezen dan voor Sixt. Wat reviews ook zeggen.
Femke31!
Amerika-ontdekker

Bericht door Femke31! »

Trom schreef:
28 jan 2025, 14:38
@Femke31! Let bij Sixt wel op. Ik weet niet of het nu nog zo is en of het voor jou van toepassing is maar in de voorwaarden van Sixt stond altijd dat "Sixt alle staten uitsluit die niet direct grenzen aan de staat waarin gehuurd wordt." Voor een grote road trip is Sixt dus geen goede keus.
Ik zou dus even nakijken hoe dat voor jouw reis zit en of dat nog steeds zo is bij Sixt.
Zelf zou ik trouwens eerder voor Avis kiezen dan voor Sixt. Wat reviews ook zeggen.
Dit had ik idd al nagevraagd maar mag iig voor de gebieden waar wij willen wel. Waarom zou je voor Avis gaan?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Als je via Expedia.nl boekt zit alles er netjes bij in. CDW en SLI zonder eigen risico. Dat zit wel goed. Sixt is inmiddels wel een stuk flexibeler geworden met het rijden door bepaalde staten.

Waarom Avis en geen Sixt? Ik kan zelf 2 dingen bedenken. Prijs en verhuurlocaties. Stel, je krijgt pech en je moet ergens je auto wisselen. Dat kan gebeuren. (wij hebben het vorig jaar meegemaakt..) Dan heeft Sixt 100 locaties. Avis? 1400..

Maar, Wat kost een losse auto voor je periode? En een losse vlucht en hotel? Is zo'n pakket nou zo veel voordeliger? Voor een paar tientjes zou ik het los boeken. Zeker de huurauto en hotel. Die zijn nogal onderhevig aan prijs schommelingen en dan zijn die paar tientjes zo terugverdiend.

Bericht door Trom »

@Femke31! dejong89 geeft het al aan. Sixt is van oorsprong Duits en ze zijn aan het opschalen in de VS. Gevolg is dat er nu nog veel minder vestingen zijn. En je hoopt ze natuurlijk niet nodig te hebben maar toch lees je regelmatig op het forum dat mensen noodgedwongen hun auto moeten ruilen of dat er iets gerepareerd moet worden.
Mocht je voor Avis gaan en zelf gaan boeken kijk dan bij Avis.be, Avis.de, Avis.fr enz. De tarieven kunnen flink verschillen. Zeker interessant zijn ook Avis.dk en Avis.is
Een interessante code is bv N744100.
Ook Alamo kan interessant zijn en heeft veel vestingen. Je kunt vergelijken via ustravel.nl of alamo.de. Bij de laatste is de code THPPS15 vaak interessant.
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

@Femke31!
Het is niet toegestaan en ook niet nodig om een direct bovenliggend bericht volledig te quoten :wink:
Femke31!
Amerika-ontdekker

Bericht door Femke31! »

Bedankt en excuus, dit was me ontgaan!

Fijn om zo snel al wat helpende reacties te krijgen.
Ik ga toch nog eens puzzelen en kijken wat voordeliger is nu.

Kan iemand mij dan misschien nog een concreet 'definitief' antwoord geven op deze vraag:
In het vastgezette bericht staat dus dat je als je uit europa komt en in vs een auto huurt dit altijd "standaard" verzekerd is en zonder eigen risico is.
Is dit dan zo bij elk verhuurbedrijf, ongeacht via waar je boekt?(expedia, booking of verhuurbedrijf zelf)

Mijn angst is gewoon om voor vele kosten te komen staan na boeken omdat het allemaal zo vaag is.
Ik kan ook dagen zoeken naar informatie maar nergens uitsluitsel vinden. Daarnaast lees je natuurlijk veel gemixte recensies met enkele horrorverhalen over slechte service en bijkomende torenhoge kosten.
Tips over wél recent goede autoverhuur in Las Vegas zijn ook welkom.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Femke31! voor je op de bevestigingsknop drukt dien je jezelf altijd ervan te vergewissen of de benodigde verzekeringen erbij zitten (minimaal SLI/LIS en CDW/LDW). Als een website dit niet goed of duidelijk aangeeft zou ik er niet boeken.

In Amerika heb je geen eigen risico bij autohuur. Is altijd al zo geweest. Canada heeft dan wel weer een eigen risico bij autoverhuur.

Even een algemene opmerking: ik ben de laatste weken wat minder actief in dit topic maar wat merk ik ineens veel bangmakerij qua hoogte SLI/LIS hier in dit topic. USD 300.000 of USD 500.000 zou ineens niet voldoende zijn? :think: Ik krijg bijna de indruk dat hier ineens veel chauffeurs zijn die zichzelf niet vertrouwen in het verkeer? Alsof we ervan uitgaan dat we zware ongevallen veroorzaken? :?

Er zullen meerdere redenen zijn dat je je in veel gevallen niet meer tot USD 1.000.000 bij SLI/LIS kunt verzekeren. Bijv. omdat de verhuurbedrijven zien dat zo'n hoge verzekering niet nodig is op basis van ongevallen met huurauto's? Misschien wel om de autohuur goedkoper te maken? Wie zal het zeggen? Persoonlijk, en dat is dus mijn eigen mening, denk ik het eerste. Enkele jaren schreef ik dat hier ook al toen hier ook sprake was van een verlaging van de dekking van SLI/LIS.

Een ieder moet natuurlijk (zich verzekeren in dit geval :wink: ) doen waar hij of zij zich goed bij voelt maar laten we elkaar hier a.u.b. niet gek maken!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Femke31! schreef:
28 jan 2025, 19:47
Daarnaast lees je natuurlijk veel gemixte recensies met enkele horrorverhalen over slechte service en bijkomende torenhoge kosten.
Deze slechte verhalen zijn vaak met een korreltje zout te nemen. Vaak over lange rijen.
Ik heb meerdere keren in Las Vegas een auto gehuurd (Alamo,National,Hertz) en nooit geen problemen gehad.
Zolang jij alles goed geregeld hebt dan komt het echt wel goed. Laat je vooral niet bang maken.
Voor welke periode zoek je een auto? Wellicht kunnen we je een beetje op weg helpen...
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

@Coyote Ik zie geen bangmakerij over SLI. Er was een berichtenwisseling over de onduidelijkheid bij bepaalde brokers (met name autoeurope) over de hoogte van de dekking. Als je wat koopt (in dit geval autohuur) wil je natuurlijk wel weten wát je koopt.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
28 jan 2025, 20:12

Even een algemene opmerking: ik ben de laatste weken wat minder actief in dit topic maar wat merk ik ineens veel bangmakerij qua hoogte SLI/LIS hier in dit topic. USD 300.000 of USD 500.000 zou ineens niet voldoende zijn? :think: Ik krijg bijna de indruk dat hier ineens veel chauffeurs zijn die zichzelf niet vertrouwen in het verkeer? Alsof we ervan uitgaan dat we zware ongevallen veroorzaken? :?

Roland
Een rustgevende opmerking te midden van de kakofonie rond het onderwerp SLI/LIS
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Femke31!
Amerika-ontdekker

Bericht door Femke31! »

dejong89 schreef:
29 jan 2025, 09:34
Femke31! schreef:
28 jan 2025, 19:47
Daarnaast lees je natuurlijk veel gemixte recensies met enkele horrorverhalen over slechte service en bijkomende torenhoge kosten.
Deze slechte verhalen zijn vaak met een korreltje zout te nemen. Vaak over lange rijen.
Ik heb meerdere keren in Las Vegas een auto gehuurd (Alamo,National,Hertz) en nooit geen problemen gehad.
Zolang jij alles goed geregeld hebt dan komt het echt wel goed. Laat je vooral niet bang maken.
Voor welke periode zoek je een auto? Wellicht kunnen we je een beetje op weg helpen...

Voor 6 sept t/m 30 september. En dan t liefst iets van n SUV. Via sixt kwam ik dan uit op een toyota rav4 of vergelijkbaar. Vooralsnog zelf nog niet goedkoper gevonden dan via Expedia alles in een keer te boeken maar zoals ik al zei ben ik ook nog maar een leek in dit alles ;p
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Een hele snelle zoekactie levert bij Alamo.de met code thpps15 een 'Mittelkasse SUV' op voor € 1290,78.
Ter plaatse pas betalen, inclusief benodigde verzekeringen, gratis te annuleren en zonder borg.

Dan resteert er € 2200 voor vluchten en hotel in Las Vegas. Dat zou toch we moeten lukken in september, denk ik zo.

Ik ben bijzonder tevreden over Alamo, vooral omdat je er zelf je auto uit mag zoeken. Dat vind ik echt een plus. Maar ook omdat de service er normaal gesproken heel goed is, er niet moeilijk gedaan wordt als je van auto wilt wisselen, zelfs niet voor een 'eerste-wereld-probleem' omdat de stoelen niet lekker zitten, en ze hebben veel vestigingen door de US dus je kunt ook makkelijk geholpen worden.

Maar nog belangrijker: voor mij zou het prijsverschil veel groter moeten zijn om w'el alles in 1 bij Expedia te willen boeken.
Voornaamste reden? Dan ben je flexibel en via een broker of reisbureau ben je dat helemaal niet.

Voor diezelfde reis was de autouur nu trouwens 50$ goedkoper dan 3 maanden geleden. We huren 2 auto's dus dat is toch weer $100 verdiend! En we huren nog steeds via dezelfde partij :D
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Voor €1214 heb je bij ustravel.nl een midsize suv bij alamo voor die periode, Femke. :thumbup:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht