Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).
Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).
@paul-s83
Ik weet niet meer precies hoe het werkt maar misschien verstandig
om vooruit alvast een account aan te maken enof app downloaden en via de CC
iets erop te zetten. Dan is het alleen transponder nummer erin te zetten
plakken onder de spiegel zodra deze is aangeschaft.
Ik weet niet meer precies hoe het werkt maar misschien verstandig
om vooruit alvast een account aan te maken enof app downloaden en via de CC
iets erop te zetten. Dan is het alleen transponder nummer erin te zetten
plakken onder de spiegel zodra deze is aangeschaft.
Ik lees hier allerlei handige tips omtrent tolgelden. Wij maken een korte tourrit van Tampa naar wellicht Naples of Florida City. Hebben daarbij nog geen vaste route gepland - we zien wel. Volgens mij komen we richting zuid slechts 1x of 2x een tolgedeelte tegen. Ik voel daarom weinig voor al die technische of digitale opties (ben daarin ook niet zo handig...). Mijn vraag: kun je in ons geval niet beter met al dan niet contant geld betalen bij zo'n tolhuisje? Het zal misschien wat langer duren, maar we hebben geen haast.
@fietser Volgens mij is de Selmon Expressway van Tampa naar Naples cashless. Daar zijn dan geen bemande tollbooths. Je zou een route kunnen instellen waarbij tolwegen vermeden worden.
Die zijn er inderdaad steeds minder.
In Google Maps kun je ook filteren om wel of geen tol te rijden.
Dan heb je een beetje inzicht of het te doen is of soms niet anders kan.
Leuke is dat je vaak door leuke straten heen gaat maar het kost tijd
In Google Maps kun je ook filteren om wel of geen tol te rijden.
Dan heb je een beetje inzicht of het te doen is of soms niet anders kan.
Leuke is dat je vaak door leuke straten heen gaat maar het kost tijd

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Je kunt prima van Tampa naar Naples zonder tolwegen te gebruiken, buiten de spits uit Tampa vertrekken en je kunt de I4/I75 daar prima rijden zonder dat je een tolweg nodig hebt.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Bij welke verhuurder huur je de auto? Vaak kun je toll automatisch laten afrekenen via je kenteken. Bij de autoverhuurder betaal je dan een x-bedrag per dag dat je gebruik maakt van tolwegen + de tolkosten zelf. In de regel geldt er ook nog een max. aantal dagen dat je ervoor betaalt (tolkosten zelf wel altijd).
Mocht je niet regelmatig in Florida komen dan is zo'n oplossing vaak net zo makkelijk, zo niet makkelijker.
Roland
Dank voor de reacties en tips. Heel praktisch.
@Coyote, ik huur bij Budget via Autoeurope. Ik lees soms dat je beter geen gebruik kunt maken van de verhuurdersoptie om automatisch af te rekenen via kenteken. Het zou relatief duur zijn. Tsja. Ik denk overigens op slecht één plek van een eventuele tolroute gebruik te zullen maken: The Sunshine Skyway Bridge. Maar via Google Maps zag ik (dank aan andere tipgevers) dat je die kunt omzeilen over de I4 en de I75.
En nee, ons bezoek aan Florida zal eenmalig zijn, dus misschien is uw voorstel toch zo slecht nog niet...
@Coyote, ik huur bij Budget via Autoeurope. Ik lees soms dat je beter geen gebruik kunt maken van de verhuurdersoptie om automatisch af te rekenen via kenteken. Het zou relatief duur zijn. Tsja. Ik denk overigens op slecht één plek van een eventuele tolroute gebruik te zullen maken: The Sunshine Skyway Bridge. Maar via Google Maps zag ik (dank aan andere tipgevers) dat je die kunt omzeilen over de I4 en de I75.
En nee, ons bezoek aan Florida zal eenmalig zijn, dus misschien is uw voorstel toch zo slecht nog niet...
-
- Amerika-expert
@fietser Tolwegen vermijden lijkt mij de handigste oplossing 
*** edit voor Budget zie https://www.budget.com/en/products-serv ... ces/e-toll ***

*** edit voor Budget zie https://www.budget.com/en/products-serv ... ces/e-toll ***
Laatst gewijzigd door harryh op 01 feb 2025, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Handige en betaalbare optie, Roelb. En niet duur, zeker als je een enkele gebruik maakt van een tolweg. Wij hebben overigens ook bij Budget gehuurd, maar dan via Autoeurope. Maar hoe werkt zo'n e-toll service fee? Is dat een apparaatje (transponder) of een sticker op de voorruit, of gaat dat via je smartphone?
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Tsja, is maar net wat je voordelig vindt. Als je 1 tolweg hebt betaal je voor de tolweg + de 7 dollar alleen maar om de express lane te mogen gebruiken
.
Ok, je bent op vakantie en er zijn wel duurdere dingen, maar als je vaker gaat is 1x een transponder altijd nog goedkoper of als je op Orlando land gewoon de VTP.

Ok, je bent op vakantie en er zijn wel duurdere dingen, maar als je vaker gaat is 1x een transponder altijd nog goedkoper of als je op Orlando land gewoon de VTP.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
In principe hoef je er helemaal niets voor te doen. De huurauto is hier al van voorzien. E.e.a. zou ook in de voorwaarden terug te vinden moeten zijn. Zoek je reservering anders eens op via de website van Budget (zou mogelijk moeten zijn). Ik zou overigens gaan voor de gewone E-Toll, niet de E-Toll Unlimited.
Over E-Tolls wordt het volgende geschreven op de website van Budget:
RolandE-TOLL COLLECTION DEVICE AVAILABILITY
TOLL PAYMENT TAG PASS
You are responsible for payment of all tolls incurred during the rental period. We offer an optional service called e-toll that allows customers to use electronic toll lanes on highways, bridges, tunnels, and other tolled passages. All vehicles are pre-equipped to electronically process tolls. If you do not pay cash for tolls, you automatically opt into our e-toll service to which you agree to pay us or our toll program administrator with whom we will share your credit card/debit information for all tolls incurred during your rental and all related fees, charges, and penalties. The e-toll fees may take 4-8 weeks after the rental to be billed to your credit card/debit card on file.
E-TOLL SERVICE CONVENIENCE FEES
For our corporate renters who use their corporate discount number (BCD) on the rental contract, the convenience fee for e-Toll usage is $5.95 USD for each day the E-Toll device is used during the rental with a maximum of $29.75 USD per rental contract (plus toll charges).
For all other customers, the convenience fee for e-Toll usage is $6.95 USD for each day the E-Toll device is used during the rental with a maximum of $34.75 USD per rental contract (plus toll charges).
Additional Notes
All toll charges incurred will be paid at the maximum prevailing non-discounted or cash rates posted by the toll authority.
NO service charges will apply if e-Toll is NOT USED during the rental duration.
E-TOLL UNLIMITED
Available at participating locations in the following states: California, Colorado, Connecticut, Delaware, District of Columbia, Florida, Georgia, Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Kentucky, Maine, Maryland, Massachusetts, Michigan, Missouri, Nebraska, New Hampshire, New Jersey, New York, North Carolina, Oklahoma, Ohio, Pennsylvania, Rhode Island, Texas, Vermont, Washington, and West Virginia.
If you use the unlimited E-Toll service, all cost of tolls and convenience Fees are included. For this service, you pay a flat fee of $10.99 up to $23.99 USD per each day of the rental period, regardless of whether or not you incur any tolls, or a flat fee of $54.95 up to $119.95 USD per week. E-toll unlimited must be purchased at the beginning of the rental.
OPTING OUT OF E-TOLL
If you do not choose e-toll unlimited at the time of rental, you may avoid the standard e-toll fees on any given day during the term of the rental if you ensure the transponder shield box is in the "closed" position and you pay cash for all tolls, use your own adequately funded, properly mounted and compatible electronic toll device to pay for all tolls, or pay the toll authority directly and follow the toll authority rules and requirements.
For more information on tolling, please visit budget.com/etoll or check at the time of rental.
Heeft iemand dit onlangs bij Alamo gedaan? Wij hebben een lange tussenstop en ik ben bang (ken mijzelf) dat ik gewoon te moe ben om die transponder te halen..
-
- Amerika-expert
Als je geen transponder hebt staat Tollpass automatisch al aan bij Alamo https://www.alamo.com/en/customer-suppo ... tates.html
How do I useTollPass™?
Simply drive on the toll roads in the coverage area. A picture of the license plate will be captured at the toll plaza and payment for your toll will be made electronically. Your use of these lanes will automatically enroll you in our TollPass Service.
How do I pay for this service?
The debit or credit card on file with your rental will be charged for the following items:
TollPass Convenience Charge
$3.95 - $5.35 per usage day not to exceed $26.75 per rental period. Charges are in currency of rental location, not toll location. There is no TollPass Convenience Charge on rental days that you don't use a toll road.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Is dat niet raar als je een visitor toll pass in je auto hebt hangen zou dit toch niet geactiveerd mogen worden gezien het echt 2 verschillende dingen zijn.
@Meissie22 , als je de VTP in je auto laat hangen kost het je 10 dollar, dat is alles.
@Meissie22 , als je de VTP in je auto laat hangen kost het je 10 dollar, dat is alles.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
-
- Amerika-expert
@nwolf misschien lees ik het verkeerd, maar ik las de post van @Meissie22 als dat ze geen VTP gaat halen. Dan is er altijd nog tollpass.
Klopt idd, zoals ik het inschat zal ik gebruiken wat alamo biedt. En dat is dan max 27 dollar per huur periode plus de kosten die je maakt als je door de poortjes rijdt als ik het goed begrijp
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Meissie22 Ja, dat klopt. Zelf heb ik al meerdere keren op deze wijze gebruik gemaakt van de TollPass Service van Alamo buiten Florida. Houd er rekening mee dat het enkele weken tot enkele maanden kan duren voor alle tol afgerekend is. Ik kreeg nl. in oktober 2023 enkele weken nadat ik weer thuis was een afrekening op de creditcard en vervolgens nog een keer in december 2023. Waarom het tot december 2023 moest duren voordat alles verrekend werd, weet ik niet. Ik heb het wel gecontroleerd online en alle tolkosten klopten wel.
Roland
Roland
Echt als je op Orlando vliegt doe jezelf een plezier en regel die Visitor Toll Pass (VTP), je betaalt uiteindelijk dan alleen de tolkosten en geen extra kosten.
Je regelt de VTP vantevoren thuis online via de app. (CC + reisdata invullen)
Aangekomen op MCO ga je naar die VTP paal (in de hal bij de autoverhuur balies, daar moet je toch doorheen) en scant een QR code en die pass rolt eruit.
Hang dat ding aan je achteruitkijkspiegel en gaan met die banaan.
Bij terugkomst op MCO die pass droppen bij een dropbox.
Je regelt de VTP vantevoren thuis online via de app. (CC + reisdata invullen)
Aangekomen op MCO ga je naar die VTP paal (in de hal bij de autoverhuur balies, daar moet je toch doorheen) en scant een QR code en die pass rolt eruit.
Hang dat ding aan je achteruitkijkspiegel en gaan met die banaan.
Bij terugkomst op MCO die pass droppen bij een dropbox.
Tol in florida
Opmerking moderator
Nieuw topic samengevoegd met het reeds bestaande.
Ik heb verschillende topics doorgelezen, maar kom er niet uit. Ben waarschijnlijk beetje laat, we vertrekken zondag naar Miami en hebben denk ik een dag of 4 tol.
We huren bij avis dus 6.95 per dag en de tol. Als ik het goed begrijp kan visitor pass niet omdat het alleen op mco kan.
Wat zijn de alternatieven dan nog die ik nog zou kunnen regelen die goedkoper zijn dan avis? Ik zou nog iets bij amazon kunnen bestellen en in een dropbox afleveren.
Ik lees iets bij sunpass over prepaid toll by plate. Iemand hier ervaring mee.? Staat wel bij alleen op elligible towegen maar niet welke dat zijn.
Dan is er ook nog een sunpass mini welke ik wellicht nog op amazon kan bestellen maar deze moet op je raam geplakt en. Opgeladen worden.
Laatst gewijzigd door ONYX666 op 06 mar 2025, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
Re: Tol in florida
Zie het Florida topic hierover, laatste kop: Transponders
viewtopic.php?p=1281006#p1281006
viewtopic.php?p=1281006#p1281006
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht