Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden
Re: Revolut topic (prepaid credit card), vragen en antwoorden
@asv60
Dat klopt veel handelingen in Amerika 1 in Slovenie.
Ik heb Locatiebeveiliging nu aangezet moest wel even de kaart deblokkeren.
Dat klopt veel handelingen in Amerika 1 in Slovenie.
Ik heb Locatiebeveiliging nu aangezet moest wel even de kaart deblokkeren.
Ik heb de kaart gisteren geblokkeerd. Heb de kaart nooit geblokkeerd omdat ik hier ookharryh schreef: ↑03 okt 2024, 10:32@habbekuk da's wel veel. Gebeurt dit terwijl je je kaart in de app geblokkeerd hebt? Ik heb de mijne altijd geblokkeerd staan als ik 'm langere tijd niet gebruik en nergens last van. Met m'n ICS kaart wel overigens, die is zojuist vervangen omdat Mastercard mogelijk fraude heeft gedetecteerd.
nog wel eens de kaart gebruik. Na de vakantie nog niet.
Eens kijken wat er nu gaat gebeuren, locatie dus maar aangezet weet niet wat ze controleren.
Bij een transactoe waar ook checken waar mijn telefoon is ?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
https://help.revolut.com/nl-NL/help/car ... -mismatch/
"Locatiegebaseerde beveiliging is een functie die beschikbaar is in alle plannen die de laatst bekende locatie van je mobiele apparaat vergelijkt met de locatie van de kaartterminal op het moment van een betaling. Als de twee locaties niet overeenkomen, kan de transactie worden geweigerd om je geld te beschermen in het geval dat je kaart is gestolen.
De locatiegebaseerde beveiligingsfunctie werkt alleen voor fysieke kaarten, niet voor virtuele kaarten."
"Locatiegebaseerde beveiliging is een functie die beschikbaar is in alle plannen die de laatst bekende locatie van je mobiele apparaat vergelijkt met de locatie van de kaartterminal op het moment van een betaling. Als de twee locaties niet overeenkomen, kan de transactie worden geweigerd om je geld te beschermen in het geval dat je kaart is gestolen.
De locatiegebaseerde beveiligingsfunctie werkt alleen voor fysieke kaarten, niet voor virtuele kaarten."
Dank harryh
Ik heb locatie ook maar aangezet en de kaart geblokkeerd zoalng ik deze niet gebruik.
Het is makkelijk om dit zelf direct vanuit de app te doen.
Blijft vreemd dat ik niet direct een push melding vanuit de app heb gekregen
dat er een foutive cvv code is gebruikt. Dit is natuurlijk voor online betalingen.
Ook zie ik bij een niet gelukte transactie staan chip en pinbetaling mislukt dat
is dan ook weer vreemd en moet er een kaart gebruikt zijn..
Ik heb locatie ook maar aangezet en de kaart geblokkeerd zoalng ik deze niet gebruik.
Het is makkelijk om dit zelf direct vanuit de app te doen.
Blijft vreemd dat ik niet direct een push melding vanuit de app heb gekregen
dat er een foutive cvv code is gebruikt. Dit is natuurlijk voor online betalingen.
Ook zie ik bij een niet gelukte transactie staan chip en pinbetaling mislukt dat
is dan ook weer vreemd en moet er een kaart gebruikt zijn..
Ondanks dat mijn kaart geblokkeerd is krijg ik om de week
een melding om een betaling naar skine.com te bevestigen.
Zojuist ook weer een bedrag van € 35,44.
Er staat bij dat de kaart is geblokkeerd en ik kan de betaling direct weigeren.
Toch wel apart is er toch iemand met die gegegevns bezig.
een melding om een betaling naar skine.com te bevestigen.
Zojuist ook weer een bedrag van € 35,44.
Er staat bij dat de kaart is geblokkeerd en ik kan de betaling direct weigeren.
Toch wel apart is er toch iemand met die gegegevns bezig.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Wat raar steeds hetzelfde bedrijf. Je zou denken als ze(de boeven) weten dat de kaart geblokkeerd is, ze het niet blijven proberen.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Amerika-expert
De kaart is denk ik manueel in de app geblokkeerd @asv60. Ik zou een nieuwe kaart aanvragen. Tijdens een reis wil je geen kaart permanent moeten laten blokkeren @habbekuk.
Nee klopt wilde het even aankijken. Nu maar even gedaan 

Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je met een Revolut creditcard zonder koersopslag kunt betalen en pinnen? Maar dat lijkt toch niet helemaal zo te zijn. Volgens mij kun je maar 200 euro kostenloos pinnen.
Kosteloze geldopname tot 5 opnames bij geldautomaat of € 200 per lopende maand (wat het eerst komt), daarna wordt een toeslag in rekening gebracht. Die toeslag bedraagt 2% van de opname, met een minimumtoeslag van € 1 per opname.
En houd onderstaande in dat als ik mijn kaart wil gebruiken in de US dat ik de basisvaluta in mijn Revolut account op USD moet zetten?
We brengen geen kosten in rekening voor het gebruiken van uw Revolut-kaart om aankopen te doen in uw basisvaluta. We kunnen echter kosten in rekening brengen als u uw kaart gebruikt om geld op te nemen of uit te geven in een andere valuta.
Sorry maar ik snap nog niet helemaal hoe dit werkt
Kosteloze geldopname tot 5 opnames bij geldautomaat of € 200 per lopende maand (wat het eerst komt), daarna wordt een toeslag in rekening gebracht. Die toeslag bedraagt 2% van de opname, met een minimumtoeslag van € 1 per opname.
En houd onderstaande in dat als ik mijn kaart wil gebruiken in de US dat ik de basisvaluta in mijn Revolut account op USD moet zetten?
We brengen geen kosten in rekening voor het gebruiken van uw Revolut-kaart om aankopen te doen in uw basisvaluta. We kunnen echter kosten in rekening brengen als u uw kaart gebruikt om geld op te nemen of uit te geven in een andere valuta.
Sorry maar ik snap nog niet helemaal hoe dit werkt

-
- Amerika-expert
Je maakt naast je standaard Euro rekening een 2e in USD aan. Daar kun je USD opzetten die je betaalt met EUR. Die USD worden dan als eerste gebruikt voor een betaling met een kaart, zolang er USD saldo staat, zonder verdere kosten. Pinnen doe ik daar niet mee, ik gebruik cashback, bv bij Walmart, dan is het een "gewone" kaartbetaling zonder kosten of maximum.
Dank je wel voor de uitleg Harry!
En die tip van de Walmart is echt goud. Daar heb ik nou nog nooit aan gedacht
En die tip van de Walmart is echt goud. Daar heb ik nou nog nooit aan gedacht

Hoi allen, ik heb het topic doorgelezen maar nog een paar vragen.
Het lijkt mij het handigst als mijn partner en ik beide een standaard revolut kaart aanvragen.
Vragen die ik heb:
- we gaan van 17/4 t/m 3 mei op reis. Is de 200 euro geldopname per kaart per kalendermaand of 1 maand gerekend vanaf de eerste keer dat je geld opneemt? (heb al gelezen dat voor het omwisselen 1000 euro per maand is gerekend vanaf je start , dus wissel je 17/4 om, dan kan je pas 17/5 weer omwisselen als je 1000 euro hebt gedaan)
- Als je de revolut kaart koppelt aan je apple pay of google pay, heb je geen fysieke kaart nodig? In welke situaties kan fysieke kaart toch handig zijn?
- Kan je wel meer als 1000 euro op de kaart zetten, zit daar ook een beperking op per maand?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties
Het lijkt mij het handigst als mijn partner en ik beide een standaard revolut kaart aanvragen.
Vragen die ik heb:
- we gaan van 17/4 t/m 3 mei op reis. Is de 200 euro geldopname per kaart per kalendermaand of 1 maand gerekend vanaf de eerste keer dat je geld opneemt? (heb al gelezen dat voor het omwisselen 1000 euro per maand is gerekend vanaf je start , dus wissel je 17/4 om, dan kan je pas 17/5 weer omwisselen als je 1000 euro hebt gedaan)
- Als je de revolut kaart koppelt aan je apple pay of google pay, heb je geen fysieke kaart nodig? In welke situaties kan fysieke kaart toch handig zijn?
- Kan je wel meer als 1000 euro op de kaart zetten, zit daar ook een beperking op per maand?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Volgens mij zijn alle vragen wel eens aan bod gekomen in dit topic. Lees het nog maar eens door.
- Bij mijn weten wordt het per kalendermaand gerekend (doe dit wel op doordeweekse dagen als de beurs geopend is). Toevallig dit weekend EUR naar USD overgezet voor een vriendin en hoewel het gratis was, stond er ook bij dat je doordeweeks betere koersen krijgt.
- Je kunt een virtuele Revolut pas aanmaken en die in je Wallet zetten (dat kan op je iPhone én op je AppleWatch). Dat is gratis. Echter, een fysieke kaart kan handig zijn omdat je soms niet met ApplePay kunt betalen. Met je fysieke pas kun je dan toch betalingen doen. Dus ik zou er altijd een fysieke kaart bij nemen. Voor die EUR 7,99 zou ik het niet laten.
- Je zet geen geld op je kaart maar op je rekening! Je kunt gerust meer dan EUR 1000 op je EUR-rekening, of meer dan USD 1000 op je USD-rekening zetten. Het is immers een gewone betaalrekening. Dus als je nu een Revolut rekening opent en bijbehorende USD-rekening dan kun je in feb, mrt, apr elke maand EUR 1000 kosteloos omwisselen naar USD. Als je dan halverwege april naar Amerika gaat heb je ruim voldoende op je USD-rekening staan (hoewel ik je uitgave patroon natuurlijk niet ken
) om er in Amerika van alles mee te betalen. En mocht dat nog niet voldoende zijn, de kosten zijn nu ook weer niet zoveel dat het onvoordelig wordt. Ik heb vorig jaar mei extra omgewisseld in een maand, dus meer dan EUR 1000. Kosten waren bijna te verwaarlozen.
Roland

- Bij mijn weten wordt het per kalendermaand gerekend (doe dit wel op doordeweekse dagen als de beurs geopend is). Toevallig dit weekend EUR naar USD overgezet voor een vriendin en hoewel het gratis was, stond er ook bij dat je doordeweeks betere koersen krijgt.
- Je kunt een virtuele Revolut pas aanmaken en die in je Wallet zetten (dat kan op je iPhone én op je AppleWatch). Dat is gratis. Echter, een fysieke kaart kan handig zijn omdat je soms niet met ApplePay kunt betalen. Met je fysieke pas kun je dan toch betalingen doen. Dus ik zou er altijd een fysieke kaart bij nemen. Voor die EUR 7,99 zou ik het niet laten.
- Je zet geen geld op je kaart maar op je rekening! Je kunt gerust meer dan EUR 1000 op je EUR-rekening, of meer dan USD 1000 op je USD-rekening zetten. Het is immers een gewone betaalrekening. Dus als je nu een Revolut rekening opent en bijbehorende USD-rekening dan kun je in feb, mrt, apr elke maand EUR 1000 kosteloos omwisselen naar USD. Als je dan halverwege april naar Amerika gaat heb je ruim voldoende op je USD-rekening staan (hoewel ik je uitgave patroon natuurlijk niet ken

Roland
Ja bedankt , alles doorgelezen en dank voor je reactie.
Helder zo.
En wat betreft uitgaven. Max 200 euro per maand geld opnemen per maand, en max 1000 euro wisselen van euro naar USD maar kan als je dus eerder hebt omgewisseld (bijv feb 1000 omgewisseld, maart en april ook zo) dan kan je zeg 3000 euro/USD zeg maar uitgeven zonder issues in een maand.
Hoeveel je uitgeeft is geen probleem begrijp ik. Zolang je je maar houdt aan de 1000 euro omwisselen per maand.
Helder zo.
En wat betreft uitgaven. Max 200 euro per maand geld opnemen per maand, en max 1000 euro wisselen van euro naar USD maar kan als je dus eerder hebt omgewisseld (bijv feb 1000 omgewisseld, maart en april ook zo) dan kan je zeg 3000 euro/USD zeg maar uitgeven zonder issues in een maand.
Hoeveel je uitgeeft is geen probleem begrijp ik. Zolang je je maar houdt aan de 1000 euro omwisselen per maand.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Wat ik vooral ook handig vind bij Revolut, is dat je als je beide een rekening hebt, er gratis een gezamelijke rekening kunt aanmaken. Ik heb dat met mijn vriendin nu gedaan voor onze komende reis en we storten er regelmatig beide iets op en zo "sparen" we en hebben straks in Amerika direct een gezamelijke pot. Tevens hebben we een gezamelijke fysieke kaart laten maken.
Zijn er N26-gebruikers hier? Kan iemand bevestigen dat je bij N26 geen fees betaalt en dat de wisselkoers van https://www.mastercard.com/global/en/pe ... rency.html wordt aangehouden?
Ik weet dat je maximaal €2500 per maand kunt storten bij N26 en dat alleen de allereerste storting gratis is en hierna altijd 3% betaald per storting. Dit is dus niet weinig, maar de vraag is als je uitgeeft en fees betaald dan loopt dat ook weer op....
SEPA/IBAN overboekingen naar je rekening zijn dan wel weer gratis en eventueel terugstorten ook.
Revolut is op zich echt top, maar de fees lopen flink op na de eerste €1000 per maand, en over de weekendtarieven begin ik maar niet.
Plus pakket is 3000 per maand, maar kost dan wel weer 4 euro per maand.
Vorig jaar augustus was er geen weekendtoeslag meer en ik herinner mij dat ze een email hadden gestuurd dat ze geen extra weekendtoeslag meer gingen doorberekenen, maar in mijn account zie ik nog steeds staan gratis van maandag t/m vrijdag.
Tijdens mijn laatste vakantie vorig jaar zomer gebruikte ik eerst Revolut en schakelde ik na de €1000-limiet over naar Wise. Met N26 wil ik mijn volgorde van gebruik aanpassen, eerst N26, dan Revolut en uiteindelijk Wise.
Mijn voorkeur direct omzetten naar dollar vooral nu zit er niet, omdat ik niet weet wat ik ga uitgeven.
Twijfel eigenlijk nog in N26, dus zou iemand zijn ervaring willen delen.
Ik weet dat je maximaal €2500 per maand kunt storten bij N26 en dat alleen de allereerste storting gratis is en hierna altijd 3% betaald per storting. Dit is dus niet weinig, maar de vraag is als je uitgeeft en fees betaald dan loopt dat ook weer op....
SEPA/IBAN overboekingen naar je rekening zijn dan wel weer gratis en eventueel terugstorten ook.
Revolut is op zich echt top, maar de fees lopen flink op na de eerste €1000 per maand, en over de weekendtarieven begin ik maar niet.
Vorig jaar augustus was er geen weekendtoeslag meer en ik herinner mij dat ze een email hadden gestuurd dat ze geen extra weekendtoeslag meer gingen doorberekenen, maar in mijn account zie ik nog steeds staan gratis van maandag t/m vrijdag.
Tijdens mijn laatste vakantie vorig jaar zomer gebruikte ik eerst Revolut en schakelde ik na de €1000-limiet over naar Wise. Met N26 wil ik mijn volgorde van gebruik aanpassen, eerst N26, dan Revolut en uiteindelijk Wise.
Mijn voorkeur direct omzetten naar dollar vooral nu zit er niet, omdat ik niet weet wat ik ga uitgeven.
Twijfel eigenlijk nog in N26, dus zou iemand zijn ervaring willen delen.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toevallig heb ik dat afgelopen weekend ook gedaan.

Ook in verband met een gezamenlijke reis naar Amerika. Overboeken naar de gezamenlijke kan eenvoudig vanaf je bestaande eigen Revolut rekening of vanaf je normale NL-bankrekening dmv een SEPA-overschrijving. Ook wij hebben één fysieke kaart besteld.
Echter, toen ik gisteren iets online wilde betalen, kon ik geen eenmalige kaart voor de gezamenlijke rekening aanmaken (wel voor eigen rekening zoals ik al vaker gedaan heb). Uiteindelijk betaald met de dezelfde kaart die nu aangemaakt wordt. Op je telefoon kun je die al gebruiken. Eenmalig online betalingen aangezet, betaald en weer uitgezet. Ging ook prima. Weet niet wat de reden is dat je voor de gezamenlijke rekening geen eenmalige kaart kunt aanmaken.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit weekend ook EUR naar USD omgewisseld via Revolut maar er werden geen kosten berekend. Wel komt er een melding in beeld maar die melding kreeg ik gisteren, toen ik nogmaals ging omwisselen, ook. Ik heb het vermoeden dat die melding bedoeld is om een betaald pakket te nemen met wellicht betere koersen??Resetovic schreef: ↑03 feb 2025, 23:27Revolut is op zich echt top, maar de fees lopen flink op na de eerste €1000 per maand, en over de weekendtarieven begin ik maar niet.
De koers is niet denderend op dit moment, bijna 1 op 1. Maar goed, het gemak om in USD te kunnen betalen vind ik belangrijker.
Als je het gratis pakket neemt bij Revolut en bewust EUR naar USD omwisselt dan heb je aan die EUR 1000 per maand meer dan genoeg.
Roland
@Coyote Dank voor je bevestiging betreft de weekendtoeslagen. Indien het ongeveer 1 op 1 blijft in april, dan is Revolut het meest geschikte als je bijvoorbeeld 2000/3000 euro direct omzet naar dollars.
N26 kan dan toch wel het meest gunstig zijn, omdat er geen limiet van 1000 euro op zit, en de basis Mastercard koers is weer iets beter dan die van Revolut. Wise heeft wel een hogere koers gelijk met Mastercard, maar Wise rekent dan wel weer altijd fees.
N26 kan dan toch wel het meest gunstig zijn, omdat er geen limiet van 1000 euro op zit, en de basis Mastercard koers is weer iets beter dan die van Revolut. Wise heeft wel een hogere koers gelijk met Mastercard, maar Wise rekent dan wel weer altijd fees.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht