Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
- Raziel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Bij mij hetzelfde....
maar ze hebben 72 uur de tijd om goed te keuren en dus ook om de betaling te accepteren.
als de aanvraag niet goedgekeurd wordt krijg je namelijk ook weer 17 dollar terug
maar ze hebben 72 uur de tijd om goed te keuren en dus ook om de betaling te accepteren.
als de aanvraag niet goedgekeurd wordt krijg je namelijk ook weer 17 dollar terug
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Ah ok, dan moet ik dus geduldig afwachten… Ik hoop maar dat het geen problemen geeft dat ik 2x betaald heb… Ik had in m’n overzicht ook gezien dat ik mijn huisnummer niet had opgegeven, dat heb ik tussen de 2 betalingen nog aangepast…
Wordt vervolgt…
Wordt vervolgt…
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Nog effe verder gezocht, onder de verwerking van 72u valt de betaling blijkbaar niet… Die 72u tellen pas vanaf betaling. Dus terug effe paniek!
- Raziel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
die van mij is goedgekeurd binnen 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Nee, nooit meegemaakt. Toevallig afgelopen weekend 3x een ESTA aangevraagd. Allemaal losse aanvragen en alle drie stuk voor stuk zonder problemen kunnen betalen. Alle ESTA's werden binnen een uur goedgekeurd.Vanessa007 schreef: ↑05 feb 2025, 12:29k heb gisteren een ESTA aangevraagd maar bij de betalingsstatus blijft UNPAID staan. De betaling is door Mastercard wel goedgekeurd (daar heb ik al voor gebeld). Volgens hen moeten die van ESTA de betaling nog aanvaarden.
Is dit iets wat vaker gebeurd? Want bij een vroegere aanvraag een aantal jaar geleden, ging dit wel direct.
Heb je het betaalscherm van de creditcard wel helemaal afgerond?
Soms moet je nog als laatste iets bevestigen in je creditcard betalingsscherm waardoor het scherm teruggaat en de betaling aan de merchant wordt teruggekoppeld. Bij alle drie de betalingen bij ons hebben we dat gedaan en bleef vervolgens het betaalscherm van de ESTA aanvraag (dus niet het betaalscherm van de creditcard op je telefoon/pc) even 'doordraaien' om vervolgens te bevestigen dat de betaling gelukt was.
Roland
@Vanessa007 Bij mij bleef hij ook op onbetaald staan tot aan de goedkeuring. Mijn Esta-aanvraag is na 6 uur goedgekeurd en die van mijn zoon is na 24 uur goedgekeurd. Na de goedkeuring stond het pas op betaald.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
@Coyote Het betaalproces is helemaal afgerond, het is ook te zien in mijn Paypalaccount.
@Dikkie Dit stelt me gerust! Maar vreemd dat dit dus niet bij iedereen zo is? Of letten andere mensen daar niet op?...
ik vind het toch verwarrend dan, want er staat letterlijk boven "Deze aanvraag is nog niet compleet en wordt niet in behandeling genomen tot de aanvraagkosten volledig zijn betaald."
@Dikkie Dit stelt me gerust! Maar vreemd dat dit dus niet bij iedereen zo is? Of letten andere mensen daar niet op?...
ik vind het toch verwarrend dan, want er staat letterlijk boven "Deze aanvraag is nog niet compleet en wordt niet in behandeling genomen tot de aanvraagkosten volledig zijn betaald."
Ik weet niet of het bij anderen niet zo is of dat ze niet opletten. Ik kan het eerlijk gezegd van mijn vorige aanvragen ook niet herinneren, maar toen kreeg ik meteen bevestiging dus dan staat het er denk ik ook niet.
Ik weet wel, dat ik best gespannen werd dat ik niet meteen een reactie kreeg. Ik zou als ik jou was de 72 uur afwachten en dan gaan bellen/mailen.
Ik weet wel, dat ik best gespannen werd dat ik niet meteen een reactie kreeg. Ik zou als ik jou was de 72 uur afwachten en dan gaan bellen/mailen.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wat een stress toch! En we moeten de US niet eens in, we hebben enkel een tussenstop van 2u in NY en vliegen dan door naar Guatemala...
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Bij mij duurde het 24 uur voordat ik bevestiging kreeg. Er stond ook dat de betaling nog niet bevestigd was. Betaald via paypal, volgende keer weer direct met de credit-card ipv paypal.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Dus bij jou stond bij de payment status ook UNPAID?
De aanvraag is ondertussen 40u geleden gedaan…
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Even
@Vanessa007
Paypal EUR > USD is ruim 4% duurder dan een gratis account bij Revolut, Wise, N26 etc. Voor zo'n klein bedrag als ESTA niet zo relevant, maar voor een totale vakantie maakt dat best wat uit, mochten je PayPal daar ook voor gebruiken uiteraard.

Paypal EUR > USD is ruim 4% duurder dan een gratis account bij Revolut, Wise, N26 etc. Voor zo'n klein bedrag als ESTA niet zo relevant, maar voor een totale vakantie maakt dat best wat uit, mochten je PayPal daar ook voor gebruiken uiteraard.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Bedankt voor de tip! Maar we blijven deze keer niet in de US, we maken enkel een tussenlanding van 2u in NY, daarna vliegen we door naar Guatemala.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@Vanessa007 Dus je hebt betaald met Paypal via je creditcard?? Althans, je schrijft eerder dat je dat Mastercard de betaling wel goedgekeurd heeft. Waarom niet rechtstreeks met je creditcard betaald?
Misschien ligt de vertraging wel aan het feit dat je met Paypal betaald hebt? Inmiddels al wel bevestiging gehad? Je aanvraag is inmiddels bijna 72 u geleden gedaan toch?
Wij hebben de betalingen afgelopen weekend trouwens met de (virtuele en éénmalige) Debitcard van Revolut gedaan. Voor alledrie dus een tijdelijke kaart aangemaakt. Ging erg makkelijk en bedragen werd direct in USD afgeschreven.
Roland

Misschien ligt de vertraging wel aan het feit dat je met Paypal betaald hebt? Inmiddels al wel bevestiging gehad? Je aanvraag is inmiddels bijna 72 u geleden gedaan toch?
Wij hebben de betalingen afgelopen weekend trouwens met de (virtuele en éénmalige) Debitcard van Revolut gedaan. Voor alledrie dus een tijdelijke kaart aangemaakt. Ging erg makkelijk en bedragen werd direct in USD afgeschreven.

Roland
-
- Amerikafan
- Contacteer:
@Coyote Ik heb inderdaad via Paypal met de Mastercard betaald, waarom? Een beetje uit gemakzucht denk ik...
De payment status staat nog steeds op UNPAID, dus nog geen goedkeuring gekregen...
Het kan liggen aan het feit dat ik met Paypal betaald heb, maar ik heb al contact gehad met ATOS (de overkoepelende organisatie van creditcards) en zei wisten mij te vertellen dat langs onze zijde alles ok is, het zijn de ESTA services die de betaling nog zouden moeten accepteren, althans dat was hun uitleg.

De payment status staat nog steeds op UNPAID, dus nog geen goedkeuring gekregen...
Het kan liggen aan het feit dat ik met Paypal betaald heb, maar ik heb al contact gehad met ATOS (de overkoepelende organisatie van creditcards) en zei wisten mij te vertellen dat langs onze zijde alles ok is, het zijn de ESTA services die de betaling nog zouden moeten accepteren, althans dat was hun uitleg.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
nemen jullie een printout ofzo mee als je vertrekt....? ik veronderstel dat de luchtvaartmaatschappijen dat online zelf kunnen zien?
(het is 7 jaar geleden dat ik naar de VS ben geweest)
(het is 7 jaar geleden dat ik naar de VS ben geweest)
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Nope nooit. Laatste keer was jaren geleden toen Air Europa er bij een overstap op Madrid expliciet om vroeg. Je kunt vanwege de elektronische controle niet eens meer inchecken als je ESTA niet op orde is. Ik had zo'n geval naast me staan bij de incheckbalie op Schiphol afgelopen november, was iets met zijn ESTA, moest met spoed een nieuwe regelen.
Ik print ze altijd uit en neem ze ook mee. Ook voor de administratie. De enige keer dat er naar gevraagd werd was zes jaar geleden in Zaventem. Wat nogal vreemd is aangezien een uitgeprinte esta-goedkeuring absoluut geen bewijs is van het hebben van een geldige esta.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Nog effe een vraagje ivm de UNPAID status van m’n ESTA. Is het een goed idee om de betaling nogmaals te doen maar dan nu rechtstreeks met m’n credit card?
Dat is dan de derde keer want na de eerste keer met Paypal dacht ik dat er gewoon iets misgegaan was en heb ik al opnieuw met Paypal betaald…
Dat is dan de derde keer want na de eerste keer met Paypal dacht ik dat er gewoon iets misgegaan was en heb ik al opnieuw met Paypal betaald…
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wanneer vlieg je, heb je geen tijd om nog even af te wachten? Is het niet zo dat je na 7 dagen weer opnieuw een aanvraag kunt doen?
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20589 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne