Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA topic (deel III)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Vanessa007
Amerikafan
Contacteer:

Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)

Bericht door Vanessa007 »

Martin & Marianne schreef:
07 feb 2025, 20:31
Wanneer vlieg je, heb je geen tijd om nog even af te wachten? Is het niet zo dat je na 7 dagen weer opnieuw een aanvraag kunt doen?

Marianne
De 18de, dus niet zo lang meer…
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vanessa007 schreef:
07 feb 2025, 08:58
De payment status staat nog steeds op UNPAID, dus nog geen goedkeuring gekregen...
Het kan liggen aan het feit dat ik met Paypal betaald heb, maar ik heb al contact gehad met ATOS (de overkoepelende organisatie van creditcards) en zei wisten mij te vertellen dat langs onze zijde alles ok is, het zijn de ESTA services die de betaling nog zouden moeten accepteren, althans dat was hun uitleg.
Hmm, ik snap überhaupt niet waarom je Paypal bij de betaling betrekt terwijl je in 1x met je creditcard had kunnen betalen.

Mijn gevoel zegt dat 'het probleem' dan bij Paypal ligt. Immers, je creditcard is al belast voor de betaling aan Paypal. Dus daar zal alles inderdaad goed zijn. En al staat er bij Paypal ook dat het betaald is, kennelijk is de betaling niet doorgekomen. Dus Paypal is de organisatie die je zou kunnen aanspreken omdat een betaling niet aankomt. Zij zouden moeten kunnen nagaan dat de betaling niet is doorgekomen (ook al staat in jouw account dat het betaald is). Zo werkt het ook bij banken als een bedrag niet aankomt bij de begunstigde. De uitvoerende instantie dient onderzoek te doen.

Wat wordt trouwens op je creditcard als ontvangende organisatie weergegeven? Is dat Paypal of ESTA (event. met iets van Paypal in de omschrijving)?

Ik zou actie ondernemen en niet afwachten! Dit duurt veel te lang.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

LeenG schreef:
07 feb 2025, 12:23
nemen jullie een printout ofzo mee als je vertrekt....? ik veronderstel dat de luchtvaartmaatschappijen dat online zelf kunnen zien?
(het is 7 jaar geleden dat ik naar de VS ben geweest)
Een printout gaat altijd mee. Er is nog nooit naar gevraagd overigens.

Maar...zoals mij moeder altijd zei: 'Beter ermee verlegen, dan om verlegen...' :D

Roland

Vanessa007
Amerikafan
Contacteer:

Coyote schreef:
08 feb 2025, 07:33
Wat wordt trouwens op je creditcard als ontvangende organisatie weergegeven? Is dat Paypal of ESTA (event. met iets van Paypal in de omschrijving)?
De omschrijving is “Paypal*uscostumsbo”
De betaling is nog steeds niet voltooid. Er staat “autorisatie in behandeling”, dit wil blijkbaar zeggen dat het een tijdelijk autorisatie is om er voor te zorgen dat het gevraagde bedrag wordt gedekt door de betaalmethode, het bedrag wordt van de betaalmethode afgeschreven wanneer de transactie wordt voltooid.
Het bedrag wordt dus gedekt en het is dus aan de ESTA services om de betaling te aanvaarden. Van mijn kant kan ik niets doen blijkbaar…
Rechtstreeks contact opnemen met Paypal kan maandag pas terug.
Ik overweeg dus om de betaling opnieuw te doen maar dan rechtstreeks met de credit card. Ik heb enkel schrik dat dit misschien een negatieve invloed gaat hebben!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat gaat geen negatieve invloed hebben, maakt niks uit als je een tweede aanvraag doet.

(En antwoord op een andere vraag, uitprinten absoluut niet nodig)
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

Coyote schreef:
08 feb 2025, 07:39
Er is nog nooit naar gevraagd overigens.
Bij mij vorig jaar in Dusseldorf wel, ze stonden er echt op om de Esta te zien. Ik heb toen ingelogd op mijn laptop en het laten zien. Anders mochten we niet mee.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ze waren te lui om zelf in het systeem te kijken? Op die manier lopen ze wel de kans dat iemand zonder geldige esta in het vliegtuig zit.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Coyote schreef:
Maar...zoals mij moeder altijd zei: 'Beter ermee verlegen, dan om verlegen...' :D
Roland
Herkenbaar :D
Nooit naar gevraagd maar voor de zekerheid altijd print en screenshot op de telefoons mee.
27 States so far...
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

@Vanessa007
Laat de aanvraag anders nu gewoon eruit lopen. Je hebt hem 4-2 ingediend als ik het goed lees. Dan kun je hem 11 of 12 februari opnieuw aanvragen:

Kan ik later betalen voor mijn aanvraag?

Betaling voor een enkelvoudige aanvraag:
Ja. Voor een enkelvoudige aanvraag kunt u binnen 7 dagen na indiening van de aanvraag betalen. Daarna heeft u geen toegang meer tot de aanvraag. Als er meer dan 7 dagen verstrijken na het indienen van uw aanvraag en u heeft de kosten niet betaald, moet u de aanvraag opnieuw indienen.
Bron:
https://esta.cbp.dhs.gov/faq?lang=nl&fo ... 0dienen%3F
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:

Roland
Yn it Frysk ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Vanessa007
Amerikafan
Contacteer:

Effe een update over mijn ESTA. Een half uur geleden de betaling opnieuw gedaan maar nu rechtstreeks met de credit card en hij is net goedgekeurd!! :thumbup:
Dus lesson learned, niet meer met Paypal betalen voor een ESTA!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat het gelukt is! :thumbup:

Marianne
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vanessa007 schreef:
08 feb 2025, 17:06
Effe een update over mijn ESTA. Een half uur geleden de betaling opnieuw gedaan maar nu rechtstreeks met de credit card en hij is net goedgekeurd!! :thumbup:
Dus lesson learned, niet meer met Paypal betalen voor een ESTA!
Dat is goed nieuws! Fijn ook dat je ESTA goedgekeurd is! :clap:

Ik wilde je nog adviseren de betaling nogmaals te doen maar dan rechtstreeks via je creditcard. Gelukkig had je zelf ook dat heldere moment. :thumbup:

Heeft het toch aan Paypal gelegen die op de één of andere manier de betaling niet goed doorzet. Zou hiervoor wel mijn beklag bij Paypal doen om de (volgens mij) 2x USD 21 terug te vragen. En inderdaad, heb je een creditcard, altijd rechtstreeks met je creditcard betalen ipv Paypal.

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

bedeve schreef:
08 feb 2025, 15:41
Coyote schreef:

Roland
Yn it Frysk ?
Uiteraard! :mrgreen:

Roland

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Corv schreef:
08 feb 2025, 13:26
Coyote schreef:
Roland
Herkenbaar :D
Nooit naar gevraagd maar voor de zekerheid altijd print en screenshot op de telefoons mee.
Wij hebben een keer een printje nodig gehad toen in Philadelphia de immigratie-officier in haar computer de ESTA van de jongste dochter niet kon vinden. Uit ons reisverslag van 2017:

"De immigratie-officier kan haar ESTA niet in haar computer terug vinden. Ze vraagt of ze een print van haar ESTA bij zich heeft. Wonder boven wonder, nou ja je weet nooit, had ik die gemaakt en meegenomen. Er komt een tweede officier bij, die naar de aanvraag kijkt. Hij vraagt ook de mijne en na wat toetsen ingedrukt te hebben, mag de jongste dochter ook Amerika in."

Martin
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Mijn dochter heeft de esta ingevuld via een bedrijf, niet zo slim, had haar de goede link gestuurd in januari maar drukke baan, kleine kindjes, ziekjes etc dus ze dacht ik Google wel even.
Nu moest ze 89 dollar pp betalen :? . Maar buiten dat grote bedrag, je geeft ook veel persoonlijke info. Nu heeft ze voor de zekerheid de cc geblokkeerd en ze kan evt het geld terug vorderen maar ze is bang dat als het wel doorgestuurd wordt naar de officiële instanties en ze vraagt opnieuw via de officiële site aan ze daar weer problemen mee krijgt. Of maakt het niet uit als het 2 x wordt aangevraagd? En hoe weet je zeker dat ze geen nep esta verklaring sturen..
Het is trouwens gov assist llc.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@ina Is alles ingediend en al door de partij aangevraagd?

Het is inderdaad onnodig, maar ze is zeker niet de eerste die perongeluk een ESTA via een derde partij aanvraagt en daardoor onnodig veel extra betaalt.
Terugvorderen kan, maar gaat zo'n partij wel akkoord met een claim gezien hun toch niet echt fout zijn en is het dus al echt ingediend?

Als je het bedrijf op Google bekijkt, zijn de recensies gewoon goed en lijkt het een legitiem correct bedrijf.
Het is heel erg onnodig veel geld, maar misschien gewoon een wijze en dure les.....

Bij een nieuwe aanvraag vervalt de eerste aanvraag automatisch en bijvoorbeeld de Esta website geeft dan aan dat een paspoort al is gekoppeld aan een Esta.

Een Esta kun je gewoon opvragen met gegevens via hier als individueel of groep,

https://esta.cbp.dhs.gov/

Refund policy van Govassist LLV via https://govassist.com/refund-policy/,

GovAssist LLC hanteert een restitutiebeleid dat alleen van toepassing is vóór de indiening van je reisdocumentaanvraag. Zodra je de aanvraag hebt goedgekeurd voor indiening, vervalt het recht op restitutie. Om een terugbetaling aan te vragen, moet je vóór de indiening contact opnemen met hun ondersteuningsteam via support@govassist.com en de vereiste gegevens verstrekken. Houd er rekening mee dat overheidskosten die aan officiële instanties zijn betaald, niet worden terugbetaald.

Dus laat haar direct checken of er al een aanvraag is gedaan via https://esta.cbp.dhs.gov/ met haar paspoort nummer, geboortedatum en blokje rechts van application number en zo niet contact opnemen voor annuleren van haar aanvraag.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

En wat nog het ergste is, dan betaal je 89 euro en krijg je van hun een Esta van een heel ander persoon, andere naam, ander geboortedatum.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Het is gewoon legale oplichterij. Maar dat is mijn mening. En door de Britse ETA vullen deze vage visumburootjes nog meer hun zakken.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Helemaal mee eens, ze kopen zich in bij Google zoekfunctie om bovenaan te staan, hier zou toch iets tegen gedaan moeten worden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer