Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JWTS 2025: eerste keer Amerika
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis JWTS 2025: eerste keer Amerika
Vergeet de Firehole Lake Drive niet. Kijk bij het visitor center bij OF wanneer de Great Fontain Geyser uitbarst en neem de tijd daarvoor. En bekijk ook wat mudpots, bijvoorbeeld bij de Fountain Paint Pot.
Marianne
Marianne
Zijn we weer met een vraag. Zoals het plan nu is gaan we:
Dag 23 - van Old Faithful Inn naar Colter Bay Village
Dag 24 - van Colter Bay naar Afton
Dag 25 - van Afton naar Salt Lake City
Dag 26 - van Salt Lake City naar St. George
De overnachting in Salt Lake City hebben we nog steeds niet geboekt. Nu blijkt het zo dat ze Salt Lake Temple en Temple Square flink aan het renoveren zijn (wat volgens mij dé bezienswaardigheden zijn?). Utah State Capitol lijkt ons wel interessant om te bezoeken, maar alleen daarvoor zou een overnachting en dus extra tijd in Salt Lake City niet perse nodig zijn. We overwegen dus om dit iets anders in te richten.
Optie 1:
Dag 24 - Colter Bay Village naar Afton
Dag 25 - Afton naar Springville - Onderweg stoppen bij Utah State Capitol
Dag 26 - Springville naar St. George - 45 minuten korter rijden dan overnachten in SLC, dus meer tijd voor Kolob Canyon
Optie 2:
Dag 24 - Colter Bay Village naar Jackson
Dag 25 - Jackson naar Springville
Dag 26 - Springville naar St. George
Bij optie 2 voegen we een dure overnachting in Jackson toe, maar hebben we wel iets meer tijd in Grand Teton voor ons gevoel. Vooral omdat we op dag 24 minder reistijd naar de overnachtingsplek hebben. De ochtend op dag 25 zouden we dan ook nog in Grand Teton kunnen spenderen. De reis naar Springville daarentegen is vanuit Jackson dan wel weer ruim 5 uur. Optie 1 is 100 euro goedkoper en optie 2 100 euro duurder ten opzichte van het huidige plan. Dus dat valt qua kosten ook nog te overzien.
Wat denken jullie van de opties?
Roadbook begint nu ook steeds meer vorm te krijgen met alle informatie die hier gedeeld is en de pagina's waar naar gerefereerd wordt. Erg leuk!
Dag 23 - van Old Faithful Inn naar Colter Bay Village
Dag 24 - van Colter Bay naar Afton
Dag 25 - van Afton naar Salt Lake City
Dag 26 - van Salt Lake City naar St. George
De overnachting in Salt Lake City hebben we nog steeds niet geboekt. Nu blijkt het zo dat ze Salt Lake Temple en Temple Square flink aan het renoveren zijn (wat volgens mij dé bezienswaardigheden zijn?). Utah State Capitol lijkt ons wel interessant om te bezoeken, maar alleen daarvoor zou een overnachting en dus extra tijd in Salt Lake City niet perse nodig zijn. We overwegen dus om dit iets anders in te richten.
Optie 1:
Dag 24 - Colter Bay Village naar Afton
Dag 25 - Afton naar Springville - Onderweg stoppen bij Utah State Capitol
Dag 26 - Springville naar St. George - 45 minuten korter rijden dan overnachten in SLC, dus meer tijd voor Kolob Canyon
Optie 2:
Dag 24 - Colter Bay Village naar Jackson
Dag 25 - Jackson naar Springville
Dag 26 - Springville naar St. George
Bij optie 2 voegen we een dure overnachting in Jackson toe, maar hebben we wel iets meer tijd in Grand Teton voor ons gevoel. Vooral omdat we op dag 24 minder reistijd naar de overnachtingsplek hebben. De ochtend op dag 25 zouden we dan ook nog in Grand Teton kunnen spenderen. De reis naar Springville daarentegen is vanuit Jackson dan wel weer ruim 5 uur. Optie 1 is 100 euro goedkoper en optie 2 100 euro duurder ten opzichte van het huidige plan. Dus dat valt qua kosten ook nog te overzien.
Wat denken jullie van de opties?
Roadbook begint nu ook steeds meer vorm te krijgen met alle informatie die hier gedeeld is en de pagina's waar naar gerefereerd wordt. Erg leuk!
Wat zijn je plannen op dag 23 ? Nog iets in YS doen of vooral spenderen in GT ? Want op dag 24 rij je GT al weer uit, dus heb je eigenlijk maar ca 24-28 uur in GT als ik het zo zie. Met een leuke wandeling bij Jenny Lake (wandel verder dan Inspiration Point de Cascade Canyon in !) en alle bezienswaardigheden/stops die je kunt doen in GT zou een wat langer verblijf daar juist prima zijn. Parkeren, auto in, auto uit, wandelschoenen aan, foto's maken. AL die korte stops kosten je meer tijd dan je denkt. Neem daarbij ook dat je wellicht nog eens ergens naar een beer gaat zoeken/kijken en de tijd vliegt ! Mijn advies dus: optie 2 ! De reis is nu tóch duur, dus haal er meeste uit
. Bovendien is Jackson een leuk plaatse, weer eens wat anders na al het natuurgeweld. Gewoon een beetje rondstruinen, een terrasje pakken en ergens lekker gaan eten. Echt gezellig daar, on Amerikaans...
Paul

Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben ook een fan van Jackson. En van zoveel mogelijk tijd voor Grand Teton, dus ja, optie 2.
De overnachting daarna zou je open kunnen laten. Misschien al verder rijden dan Springville? Wij brachten tussen Springville en Jackson nog een bezoek aan Antelope Island (zie hier ons verslag), en hadden meer dan genoeg tijd die dag.
Marianne
De overnachting daarna zou je open kunnen laten. Misschien al verder rijden dan Springville? Wij brachten tussen Springville en Jackson nog een bezoek aan Antelope Island (zie hier ons verslag), en hadden meer dan genoeg tijd die dag.
Marianne
@paulr plan is om 's morgens vroeg nog te stoppen bij de West Thumb Geysers in YS. Daarna direct door naar Grand Teton. Daar inderdaad de wandelingen doen die je voorstelt en bij Schwabacher Landing en de Barn een foto te schieten. Heb je wellicht nog meer goede tips om te doen in Grand Teton en eventueel voor een overnachting in Jackson?
En zo zitten wij er ook in, we willen juist zoveel mogelijk uit onze reis halen.
@Martin & Marianne dat klinkt ook als een goed idee! Zijn er in hotels buiten de hotspots vaak last-minute nog wel kamers vrij? Ik zag dat de Ranch Inn waar jullie overnacht hebben helaas gesloopt is... Heb je in Jackson ook ervaringen met andere hotels? Antelope Island zet ik op onze lijst om verder te bekijken.
Heb net een Super8 by Wyndham gevonden in Jackson Hole, maar dat is voor het mooie net te ver buiten Jackson zelf denk ik? Dan moeten we namelijk met de auto weer naar Jackson.
En zo zitten wij er ook in, we willen juist zoveel mogelijk uit onze reis halen.

@Martin & Marianne dat klinkt ook als een goed idee! Zijn er in hotels buiten de hotspots vaak last-minute nog wel kamers vrij? Ik zag dat de Ranch Inn waar jullie overnacht hebben helaas gesloopt is... Heb je in Jackson ook ervaringen met andere hotels? Antelope Island zet ik op onze lijst om verder te bekijken.
Heb net een Super8 by Wyndham gevonden in Jackson Hole, maar dat is voor het mooie net te ver buiten Jackson zelf denk ik? Dan moeten we namelijk met de auto weer naar Jackson.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
De laatste keer (2017) zaten wij in de Kudar Motel. Qua ligging geweldig.
Wij vonden de wandeling naar Inspiration Point prachtig. En bij Colter Bay is de wandeling naar Heron Point de moeite waard (zie hier). En het is leuk om even te kijken bij Oxbow Bend (zie hier).
Als je van West Thumb naar GT rijdt neem dan de Moose Fall ook even mee.
Marianne
Wij vonden de wandeling naar Inspiration Point prachtig. En bij Colter Bay is de wandeling naar Heron Point de moeite waard (zie hier). En het is leuk om even te kijken bij Oxbow Bend (zie hier).
Als je van West Thumb naar GT rijdt neem dan de Moose Fall ook even mee.
Marianne
Ik heb gelijk even gekeken naar Kudar Motel. Ligt inderdaad prachtig. Maar met 1.500 dollar per nacht excluding taxes wordt dat ons toch iets te gortig.
Waardevolle tips weer, heb weer een aantal extra opgeslagen locaties in Google Maps gezet. Dankjewel!

Waardevolle tips weer, heb weer een aantal extra opgeslagen locaties in Google Maps gezet. Dankjewel!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat zou ik ook wat te veel vinden.
Ik denk dat ze de prijzen nog niet hebben voor de zomer.
Wij hebben eigenlijk altijd te weinig tijd gehad voor Grand Teton, er zijn nog veel meer wandelingen die ik op mijn to do list heb, zoals Taggert Lake.
En we hebben er ook nog nooit moose gezien. Daar moet je ook wat geduld voor hebben.
Marianne

Wij hebben eigenlijk altijd te weinig tijd gehad voor Grand Teton, er zijn nog veel meer wandelingen die ik op mijn to do list heb, zoals Taggert Lake.
En we hebben er ook nog nooit moose gezien. Daar moet je ook wat geduld voor hebben.
Marianne
Ik zou de uitzichtpunten (Swabacher, barn, oxbow bend, etc) dan de eerste dag doen. Je bent die dag waarschijnlijk (te) laat voor een parkeerplaats bij Jenny. Die doe je dan na de overnachting bij Colter Bay. Wij vonden de wandeling naar Trapper Lake ook leuk. Erg rustig, niet al teveel stijging, alleen het laatste stuk….
In Jackson zijn Ubers en er is volgens mij ook wel een bus shuttle system…. Als het de Super8 bij de Albertsons is ben je er zo !
In Jackson zijn Ubers en er is volgens mij ook wel een bus shuttle system…. Als het de Super8 bij de Albertsons is ben je er zo !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Parkeren bij Jenny Lake is wel een probleem. Wij hebben er eens in de ochtend vergeefs rondjes gereden maar later op de dag was er wel plaats (hier het verslag). Alleen dreigde het toen te gaan onweren waardoor we afgezien hebben van de wandeling. Ik zou het echter zeker proberen als je er later op de dag bent.
Marianne
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Dat is ook onze ervaring; prima parkeren vanaf een uur of 2, maar daarvoor stampvol.
Maar om 2 uur met de boot naar de overkant is ook meer dan genoeg tijd om daar te wandelen. Mocht je de laatste boot missen kun je ook teruglopen, een leuke wandeling.
In 2015 verbleven wij in de Antler Inn. In 2019 in The Alpine Motel. Niks bijzonder maar prima en op paar minuten loopafstand van het centrum.
Maar om 2 uur met de boot naar de overkant is ook meer dan genoeg tijd om daar te wandelen. Mocht je de laatste boot missen kun je ook teruglopen, een leuke wandeling.
In 2015 verbleven wij in de Antler Inn. In 2019 in The Alpine Motel. Niks bijzonder maar prima en op paar minuten loopafstand van het centrum.
Klopt, de keren wij weg reden na het wandelen was er weer plek, maar…. Het weer in de bergen is vaak in de ochtend het mooist en meest stabiel. In de middag regelmatig meer bewolking, soms een bui en meer kans op onweer. Vandaar dat wij toch altijd vroeg opstaan en zo vroeg mogelijk op een parking zijn waar we een wat langere wandeling plannen.
@paulr @Martin & Marianne @Tantelotje bedankt weer voor het meedenken. Zojuist de boel omgezet en alle overnachtingen zijn dan nu echt geboekt. In Jackson hebben we toch gekozen voor 49'er Inn & Suites. Op loopafstand van het centrum en niet veel duurder dan de Super8 locatie. Feitje: dit is nu wel de duurste overnachting geworden
Voor de activiteiten in Grand Teton hebben we nu in ieder geval een middag en volle dag. Voelt veel beter om het om deze manier te doen. Afhankelijk van het weer en beschikbaarheid parkeerplaats kunnen we schuiven met activiteiten.
We zullen weer onze ideeën en planningen delen om met jullie te sparren.

Voor de activiteiten in Grand Teton hebben we nu in ieder geval een middag en volle dag. Voelt veel beter om het om deze manier te doen. Afhankelijk van het weer en beschikbaarheid parkeerplaats kunnen we schuiven met activiteiten.
We zullen weer onze ideeën en planningen delen om met jullie te sparren.

Zijn we weer met het delen van een dagplanning: ditmaal dag 16 - Keystone naar Deadwood.
Aangezien we de dag ervoor al naar Needles Highway, Sylvan lake en Wildelife Loop Road willen gaan. Kunnen we vanuit Keystone een route door Badlands NP rijden richting Deadwood. Dit zou een route zijn van 200 mijl en zonder stops 4 uur duren.
Wat overwegen we globaal om te doen:
- Notch Trail wandelen (+- 1:30 uur)
- Stoppen bij de vele viewpoints
- Wall Drug Store bezoeken
Is dit realistisch qua tijd en bezienswaardigheden om te doen? Het is een uithoek in de reis, maar ziet er uniek uit!
Aangezien we de dag ervoor al naar Needles Highway, Sylvan lake en Wildelife Loop Road willen gaan. Kunnen we vanuit Keystone een route door Badlands NP rijden richting Deadwood. Dit zou een route zijn van 200 mijl en zonder stops 4 uur duren.
Wat overwegen we globaal om te doen:
- Notch Trail wandelen (+- 1:30 uur)
- Stoppen bij de vele viewpoints
- Wall Drug Store bezoeken
Is dit realistisch qua tijd en bezienswaardigheden om te doen? Het is een uithoek in de reis, maar ziet er uniek uit!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
De Dakota's vonden wij zeer de moeite waard en juist omdat het in een uithoek ligt zou ik zeggen, meenemen. Maar het lijkt mij niet realistisch als dit het enige bezoek aan Badlands NP is. Wij vonden het er bovenverwachting mooi en het is zonde om dan alleen even de Notch Trail te doen en weer door te scheuren. In Wall Drug Store kun je zoveel tijd besteden als je wilt. Toen wij er waren was het niet druk en waren we er zo doorheen, mede doordat het winkels zijn en wij niet van het winkelen zijn. In het hoogseizoen is het veel drukker en kost het meer tijd om ergens bij te kunnen om te kijken.
Wij waren in 2022 o.a. in Zuid Dakota. Misschien heb je wat aan ons verslag. Wij reisden echter wel met een camper.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Wij waren in 2022 o.a. in Zuid Dakota. Misschien heb je wat aan ons verslag. Wij reisden echter wel met een camper.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Wij zijn er nog niet geweest, maar ik zou inschatten dat het toch wel te doen is? Vertrek Keystone 8 am. Wandeling Notch Trail rond 10 am. Viewpoints vanaf 12 noon. Wall Drug Store vanaf 4 pm. Daarna doorrijden naar Deadwood waar je rustig ‘s avonds nog kunt aankomen. Het is lang licht in de periode dat jullie gaan.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Ik denk ook dat het prima kan.
Wij waren zomer 2024 in Badlands. Omdat wij overnachtten in Wall en 's avonds ook nog wat wilden doen, zijn we toen naar een uitzichtpunt bij Badlands gereden. Die middag hadden we trouwens de drugstore bezocht, maar voor ons valt het een beetje in de categorie: heb je een winkeltje gezien, dan heb je ze allemaal wel gezien, dus dat was hooguit een half uur.
De volgende morgen reden we via Badlands naar Custer. We deden de Windows trail, stopten op verschillende plekken voor foto's, natuurlijk het VC, en dat was met een uur of 3 of 4 wel genoeg.
Als je overal langer zou kunnen blijven zou dat natuurlijk heel lekker zijn. Ik zou nog wel eens een week naar Yosemite willen bijvoorbeeld of een week Yellowstone. Gewoon een stoeltje meenemen in de auto en wachten op wildlife of genieten van de prachtige omgeving, onbekende wandelingen doen. Maar dat neemt niet weg dat je ook een goede indruk kunt krijgen in 2 of 3 dagen.
Ik vond het echt wel een mooi park, maar ik zou er toch geen hele dag hoeven doorbrengen.
Wij waren zomer 2024 in Badlands. Omdat wij overnachtten in Wall en 's avonds ook nog wat wilden doen, zijn we toen naar een uitzichtpunt bij Badlands gereden. Die middag hadden we trouwens de drugstore bezocht, maar voor ons valt het een beetje in de categorie: heb je een winkeltje gezien, dan heb je ze allemaal wel gezien, dus dat was hooguit een half uur.
De volgende morgen reden we via Badlands naar Custer. We deden de Windows trail, stopten op verschillende plekken voor foto's, natuurlijk het VC, en dat was met een uur of 3 of 4 wel genoeg.
Als je overal langer zou kunnen blijven zou dat natuurlijk heel lekker zijn. Ik zou nog wel eens een week naar Yosemite willen bijvoorbeeld of een week Yellowstone. Gewoon een stoeltje meenemen in de auto en wachten op wildlife of genieten van de prachtige omgeving, onbekende wandelingen doen. Maar dat neemt niet weg dat je ook een goede indruk kunt krijgen in 2 of 3 dagen.
Ik vond het echt wel een mooi park, maar ik zou er toch geen hele dag hoeven doorbrengen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoe ziet de rest van dit deel er uit? Is het een idee om dichter bij Badlands te overnachten? Misschien de Cedar Pass Lodge? Dan heb je een avond en ochtend in het park.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Eens met Tantelotje. Voor ons was Badlands NP. Leuk voor een paar uurtjes, we vonden het mooi, maar vooral ook heel veel van hetzelfde. Dus wij hadden het wel snel gezien. Wel leuk om gezien te hebben! Maar geen top 5 voor ons.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Leuk om alle verschillende ervaringen met Badlands NP te lezen.
Onze dagen zien er als volgt uit in de regio South Dakota:
Dag 14 - 30-05-2025 - Rocky Mountain NP naar Keystone - 360 mijl / 6 uur
Dag 15 - 31-05-2025 - Keystone
Dag 16 - 01-06-2025 - Keystone naar Deadwood - 45 mijl / 1 uur
Dag 17 - 02-06-2025 - Deadwood naar Cody - 375 mijl / 6 uur
Dag 14 en 17 zijn lange reisdagen, dus minder tijd voor activiteiten. Dag 14 staat Mount Rushmore gepland, dag 15 Needles Highway, Sylvan Lake, Wildlife Loop en Iron Road en dag 17 Devils Tower.
@jojostravelusa je verslag gaan we doornemen, snel gescand maar staan mooie tips tussen!
@Felicitas zo dachten wij ook inderdaad.
@Tantelotje dankjewel voor het delen van je ervaring, nemen we mee in de overweging. Helaas hebben we niet langer de tijd (alsof 4 weken op reis niet lang genoeg is
), maar we willen wel veel zien en moeten dus keuzes maken.
@Martin & Marianne ik heb dat hierboven even uitgetypt.
@jill1234 dankjewel voor het delen van je ervaring!

Onze dagen zien er als volgt uit in de regio South Dakota:
Dag 14 - 30-05-2025 - Rocky Mountain NP naar Keystone - 360 mijl / 6 uur
Dag 15 - 31-05-2025 - Keystone
Dag 16 - 01-06-2025 - Keystone naar Deadwood - 45 mijl / 1 uur
Dag 17 - 02-06-2025 - Deadwood naar Cody - 375 mijl / 6 uur
Dag 14 en 17 zijn lange reisdagen, dus minder tijd voor activiteiten. Dag 14 staat Mount Rushmore gepland, dag 15 Needles Highway, Sylvan Lake, Wildlife Loop en Iron Road en dag 17 Devils Tower.
@jojostravelusa je verslag gaan we doornemen, snel gescand maar staan mooie tips tussen!
@Felicitas zo dachten wij ook inderdaad.

@Tantelotje dankjewel voor het delen van je ervaring, nemen we mee in de overweging. Helaas hebben we niet langer de tijd (alsof 4 weken op reis niet lang genoeg is

@Martin & Marianne ik heb dat hierboven even uitgetypt.
@jill1234 dankjewel voor het delen van je ervaring!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 13666 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties