Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visum aanvraag Frankfurt ivm sluiten visum dienst Amsterdam
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Visum aanvraag Frankfurt ivm sluiten visum dienst Amsterdam
Wij zijn van plan om in de juli of augustus een half jaar naar Amerika te gaan.
We willen daarvoor een B2 visum en moeten dus een DS-160 formulier invullen en een interview plannen op het consulaat.
Volgens de website travel.state.gov is de wachttijd in Amsterdam 18 dagen. Volgens de website van het consulaat in Amsterdam is het consulaat echter van maart tot en met mei gesloten voor visum interviews en wordt je doorverwezen naar consulaten in het buitenland. Het kan namelijk ook zijn dat de visum diensten langer niet beschikbaar zijn in Amsterdam.
Voor ons is dit geen optie dus we kijken idd maar naar het buitenland. In Brussels is de wachttijd voor residents 7 dagen, maar voor non-residents (buitenlanders) maar liefst 195 dagen. Ook geen optie dus.
In Frankfurt is de wachttijd 25 dagen maar wordt niets gezegd over non-residents. Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een visum in Frankfurt en of de wachttijden voor non-residents hier ook zo lang zijn?
We willen daarvoor een B2 visum en moeten dus een DS-160 formulier invullen en een interview plannen op het consulaat.
Volgens de website travel.state.gov is de wachttijd in Amsterdam 18 dagen. Volgens de website van het consulaat in Amsterdam is het consulaat echter van maart tot en met mei gesloten voor visum interviews en wordt je doorverwezen naar consulaten in het buitenland. Het kan namelijk ook zijn dat de visum diensten langer niet beschikbaar zijn in Amsterdam.
Voor ons is dit geen optie dus we kijken idd maar naar het buitenland. In Brussels is de wachttijd voor residents 7 dagen, maar voor non-residents (buitenlanders) maar liefst 195 dagen. Ook geen optie dus.
In Frankfurt is de wachttijd 25 dagen maar wordt niets gezegd over non-residents. Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een visum in Frankfurt en of de wachttijden voor non-residents hier ook zo lang zijn?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Visum aanvraag Frankfurt ivm sluiten visum dienst Amsterdam
Er zal nog wel iemand reageren die hier ervaring mee heeft, maar je kunt alvast eens wat oudere topics bekijken. Via de zoekfunctie heb ik deze topics gevonden.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Ik lees even (met grote schrik!) mee...moet nog 2 visa aanvragen en hoop dit dan eigenlijk in Brussel te kunnen doen..
-
- Amerika-ontdekker
Ik benieuwd wat je ervaring is in Brussel. Zou je kunnen laten weten hoe lang de wachttijd was?
-
- Amerika-ontdekker
net het hele process afgerond en voor 2 personen een afspraak in Brussel in April! het kon al eerder maar heb het nu ingepland in vakantie van mijn zoon. In België krijg je geen optie om hem buiten België te laten versturen, dus moet nog een keer terug om hem op te halen. dit moet je weer via een andere website inplannen, kan gratis maar wil je hem sneller hebben mag je weer betalen.
als er nog vragen zijn, laat het maar weten!
als er nog vragen zijn, laat het maar weten!
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt nog!
Ik heb inmiddels dezelfde ervaring. We kunnen in april terecht op de ambassade in Brussel
Ik heb inmiddels dezelfde ervaring. We kunnen in april terecht op de ambassade in Brussel
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ga halverwege juli ook richting de VS voor een duur van max zes maanden. Ikzelf regel mijn visa via mijn werk (waarvoor ik ook die kant op moet), echter moet ik voor mijn vrouw en dochtertje zelf de visa aanvragen.
Aangezien het consulaat dus dicht is de komende drie maanden, ben ik ook uitgeweken naar Brussel.
Maar nu kan ik er niet uitkomen hoe ik dit aan zou moeten lopen. Ik ben begonnen met tweemaal DS-160. Hierbij heb ik Brussel als locatie opgegeven voor ik met deze formulieren begon. Daarna netjes ingevuld en opgestuurd. Echter slaat nu de twijfel toe, of ik niet Amsterdam in had moeten vullen.
En in de afspraken website, waar je het interview in dient te plannen na het betalen. Kies ik hier dan ook weer voor Brussel? Of Amsterdam en dan uiteindelijk een afspraak in Brussel maken?
Het is mij onduidelijk of ik nog zaken via de NL ambassade moet doen, of alles via Brussel kan doen.
Op de BE ambassade las ik dit: ‘ Please note we can only process visa applications from Belgians, residents of Belgium, and individuals physically present in Belgium’, dit heeft mij erg doen twijfelen. Terwijl op de NL ambassade website staat dat een ieder ander U.S. consulaat te benaderen valt.
Hoor graag in welke volgorde jullie dit gedaan hebben voor een B2 visum. Alvast bedankt!
Aangezien het consulaat dus dicht is de komende drie maanden, ben ik ook uitgeweken naar Brussel.
Maar nu kan ik er niet uitkomen hoe ik dit aan zou moeten lopen. Ik ben begonnen met tweemaal DS-160. Hierbij heb ik Brussel als locatie opgegeven voor ik met deze formulieren begon. Daarna netjes ingevuld en opgestuurd. Echter slaat nu de twijfel toe, of ik niet Amsterdam in had moeten vullen.
En in de afspraken website, waar je het interview in dient te plannen na het betalen. Kies ik hier dan ook weer voor Brussel? Of Amsterdam en dan uiteindelijk een afspraak in Brussel maken?
Het is mij onduidelijk of ik nog zaken via de NL ambassade moet doen, of alles via Brussel kan doen.
Op de BE ambassade las ik dit: ‘ Please note we can only process visa applications from Belgians, residents of Belgium, and individuals physically present in Belgium’, dit heeft mij erg doen twijfelen. Terwijl op de NL ambassade website staat dat een ieder ander U.S. consulaat te benaderen valt.
Hoor graag in welke volgorde jullie dit gedaan hebben voor een B2 visum. Alvast bedankt!
-
- Amerika-ontdekker
Voor zover ik het bedrijf moet je alles via Brussel doen. Dus zowel op het DS-160 formulier als bij het maken van een afspraak via de website.
Het doen via het consulaat in Amsterdam is volgens mij een grote gok. Ze zijn tot en met mei dicht, maar geen garantie dat ze daarna weer open gaan. Plus ze zullen nog wel een inhaalslag moeten maken. Die 18 dagen kun je volgens mij niet van op aan.
De opmerking:
‘ Please note we can only process visa applications from Belgians, residents of Belgium, and individuals physically present in Belgium
Dit betekent zoals ik dat begrijp feitelijk vooral dat je fysiek aanwezig moet zijn in België tijdens het visum interview.
Het doen via het consulaat in Amsterdam is volgens mij een grote gok. Ze zijn tot en met mei dicht, maar geen garantie dat ze daarna weer open gaan. Plus ze zullen nog wel een inhaalslag moeten maken. Die 18 dagen kun je volgens mij niet van op aan.
De opmerking:
‘ Please note we can only process visa applications from Belgians, residents of Belgium, and individuals physically present in Belgium
Dit betekent zoals ik dat begrijp feitelijk vooral dat je fysiek aanwezig moet zijn in België tijdens het visum interview.
-
- Amerika-newbie
Dank voor je reactie Oscar, dat stelt mij gerust. Ik heb zojuist de fee betaald en hopelijk kunnen ze eind april terecht...
-
- Amerika-newbie
En weet er nu ook iemand wat de wachttijd in Frankfurt is?
Voor mijn stage ga ik vanaf halverwege augustus voor 6 maanden naar San Diego. Dit is nu misschien niet mogelijk door de lange wachttijden. Mijn universiteit heeft mij geadviseerd om Frankfurt te proberen, omdat het daar mogelijk is om vanaf 60 dagen voor je vertrek versneld een afspraak te plannen. Weet iemand of ze vanuit Frankfurt je paspoort terug opsturen? Ook zag ik dat iemand hier versneld een afspraak kon maken in Brussel, hoe is dit gelukt want de website zegt dat dit niet mogelijk is voor Nederlanders? Hoe vaak komen er eerdere datums vrij in Brussel? Ik twijfel nu wat een slimme keuze is, omdat Brussel toch een paar uur dichterbij is vergeleken met Frankfurt.
Laatst gewijzigd door RomyW op 19 mar 2025, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Halverwege februari? Dan heb je nog tijd zat. Het advies is om regelmatig te kijken of er data vrijkomen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
In het voorstel topic staat halverwege augustus en dat kan beter kloppen met de vraag.
-
- Amerika-ontdekker
Hi, die melding op de website van Brussel kun je negeren. Na betalen Fee kon ik al binnen maand een afspraak inplannen, let wel op dat in Brussel ze het paspoort met visum niet versturen buiten België. Je zult dit moeten ophalen bij een koerier en tegen betaling kun je dan langskomen wanneer je wilt of de gratis variant moet je een afspraak maken. Had ook ergens gelezen dat Frankfurt wel verstuurd naar buitenland..RomyW schreef: ↑19 mar 2025, 12:16Voor mijn stage ga ik vanaf halverwege augustus voor 6 maanden naar San Diego. Dit is nu misschien niet mogelijk door de lange wachttijden. Mijn universiteit heeft mij geadviseerd om Frankfurt te proberen, omdat het daar mogelijk is om vanaf 60 dagen voor je vertrek versneld een afspraak te plannen. Weet iemand of ze vanuit Frankfurt je paspoort terug opsturen? Ook zag ik dat iemand hier versneld een afspraak kon maken in Brussel, hoe is dit gelukt want de website zegt dat dit niet mogelijk is voor Nederlanders? Hoe vaak komen er eerdere datums vrij in Brussel? Ik twijfel nu wat een slimme keuze is, omdat Brussel toch een paar uur dichterbij is vergeleken met Frankfurt.
Heeft er iemand al geprobeerd een afspraak te plannen in Luxemburg?
-
- Amerika-ontdekker
Ter info, wij hebben inmiddels na onze afspraak in Brussel het visum gekregen, allemaal zonder problemen. Ook heeft het bedrijf waar je het visum moet ophalen nu de optie om het visum naar Nl te versturen, dat maakt het nog eenvoudiger.
-
- Amerika-newbie
Goed om te horen, daar zijn jullie weer vanaf! Hoe lang heeft het interview geduurd? Nog tips? Mijn vrouw en dochtertje hebben 8 mei hun interview, vind het erg spannend op een of andere manier.
Heb je dat bedrijf wat aflevering doet vooraf geregeld of na het interview?
Heb je dat bedrijf wat aflevering doet vooraf geregeld of na het interview?
Laatst gewijzigd door Marc&Marianne op 23 apr 2025, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Interview zelf is maar een paar minuten, daarvoor ben je wel iets van 1,5 uur bezig met checks, wachten, wachten..meeste vragen zijn erop gericht om vast te stellen wat je band met NL is en of je wel teruggaat. Papieren (reis/tickets/etc) hebben ze niet naar gekeken, wel gevraagd waar we heen gingen en wat ons plan was. Neem zo min mogelijk mee naar binnen dus geen laptops/Apple Watch. telefoon mag wel maar verder niets.
Aflevering heb ik vooraf geregeld, als het om wat voor reden niet doorgaat kun je je geld terugvragen, komt vast goed!
Aflevering heb ik vooraf geregeld, als het om wat voor reden niet doorgaat kun je je geld terugvragen, komt vast goed!
Laatst gewijzigd door Haltec op 23 apr 2025, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
@Haltec @Marc&Marianne
Een direct bovenliggend bericht quoten is niet nodig en niet toegestaan. Je reactie is duidelijker zonder de volledige quotes (net als bij whatsapp)
Een direct bovenliggend bericht quoten is niet nodig en niet toegestaan. Je reactie is duidelijker zonder de volledige quotes (net als bij whatsapp)

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 2199 Weergaves
-
Laatste bericht door USInsider
-
- 12 Reacties