Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis mbrouwer88: RV-trip door Florida april 2025

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
mbrouwer88
Amerika-ontdekker

Reis mbrouwer88: RV-trip door Florida april 2025

Bericht door mbrouwer88 »

Hoi allemaal,

Tijd voor onze derde 3 reis door de states!
- In 2011 hebben we het westen en Hawaii bezocht (auto) (viewtopic.php?t=32623 en https://blog.marcobrouwer.net).
- In september 2016 hebben we Florida bezocht (auto), alleen kwam toen storm Hermine voorbij die wat roet in het eten heeft gegooid. En we zijn de Zika-muggen ook nog niet vergeten...
- Daarna hebben wij 2 prachtige dochters op de wereld mogen zetten, die zijn inmiddels 4 en 7 jaar oud. En het is nu -bijna 10 jaar later- eindelijk zover, weer richting de USA!

Sorry! Ik sta er om bekend hele verhalen te tikken. Als het je boeit, lees het gerust. Anders staan mijn vragen vooral onderaan haha.

We hebben ervoor gekozen om met een camper rond Florida te gaan trekken. Leek ons wel zo fijn, huiselijk en praktisch met de kinderen, en het scheelt een hoop gesleep met de bagage. We landen 18 april op Tampa (omdat dat een hoop centjes scheelde vergeleken met Orlando, en we hebben een directe heenvlucht), en halen de camper op in Orlando (El Monte Class A). Op 3 mei moeten we weer vertrekken vanaf Tampa.

In 2016 hebben we al een mooie ronde gedaan (Miami, Keys, Everglades, Westkust tot aan Crystal River, overgestoken en langs de oostkust naar beneden terug naar Miami). Helaas was alles vanaf noordelijker dan Weeki Wachee behoorlijk verwoest door de storm en veel gesloten. Ook de Keys waren grijs en grauw.

Ik ben op zoek naar goeie tips voor reizen met een camper, en voor de route, hopelijk willen jullie ons daarvan voorzien! :lol:

Praktische vragen over reizen met de camper:
- Kun je de koffers achterlaten bij El Monte tijdens je trip? We hebben namelijk van die harde reiskoffers.
- Is alles in de koelkast goed koud te houden tijdens rondtouren / campings zonder stroom? Hoe lang gaat zo'n propaantank mee, en kun je die onderweg vullen of zo?
- Kun je de generator de hele nacht aan laten, of wordt je gek van het kabaal?
- Hoe pak je het aan met avondeten? Ik denk echt zelf koken of met een taxi uit eten? Het valt me erg op dat campings (vreemd genoeg) bijna nooit een restaurant / takeaway hebben? Met een RV parkeren bij een restaurant lijkt me ook niet altijd even praktisch.
- Op zoek naar campings (vooruit reserveren lijkt me heel wijs) kom ik sites tegen als KOA, Thousand Trails, Harvesthosts, Goodsam en Hipcamp. Nog meer tips? Overnachten op farmcamps lijkt ons heel leuk vergeleken met de massa-campings, pakken we af en toe wel een met een hookup.
- Dit is onze eerste keer met een camper. Wel met bakwagens gereden, maar dit is weer wat groter. Ik ken de straten in de USA, stuk ruimer dan NL. Rustig rijden, afstand houden, ruime bochten, achteruit rijden / parken in RV site met een "spotter", kleine straten vermijden, je hoogte, breedte en lengte kennen, dan komen we toch wel een heel eind? Nog andere praktische tips?

Route:
We hebben in totaal 18 dagen, waarvan het halen/brengen van de camper natuurlijk wat dagen opeist. Wij zijn gek op natuur, maar geen strandgangers. Ook de pretparken hoeven van ons niet. Vorige keer hebben we de Cape Canaveral en Miami al gezien. Aangezien de jongste dochter net 4 jaar is, zijn lange hikes, wilde kanotochten enz. nog niet echt wat (Weeki Wachee gaan we zéker wel doen :wink: !).

Dag 01: Landen in Tampa (16h), huurauto ophalen, rijden naar Orlando, hotel.
Dag 02: Huurauto wegbrengen, taxi naar RV-bedrijf, RV ophalen (early pickup, max 11am), boodschappen doen, stukje naar het zuiden rijden, overnachten nabij Sebring.
Dag 03: Bezoeken Highlands Hammock State Park, doorrijden naar Homestead, daar ergens overnachten. Onderweg op zoek naar korte leuke stops (ik zie allerlei farms en zo die je kunt bezoeken, U-pink en zo, lijkt me heel leuk).
Dag 04: The Keys. Helemaal tot Key West hoeft niet, lijkt me ook niet praktisch met een grote camper. Wat is leuk? Robbie's? Turtle Hospital? Bahia Honda? Blue Hole? Nog andere state parks? Beetje op zoek naar de "hidden gems". Overnachten ergens op de keys.
Dag 05: The Keys. Op zoek naar leuke dingen! Of is 2 dagen te lang? Overnachten weer in de buurt van Homestead.
Dag 06: Everglades, overnachten in Flamingo (helemaal onderaan).
Dag 07: Everglades Shark Valley (tram tour was toen leuk!), Airboat tour nabij Everglades town. Overnachten in CHOKOLOSKEE?
Dag 08: Wat is er mooi / leuk rondom Naples / Bonita Springs / Fort Myers? Sanibel Island leuk? Een keer een shopping mall is leuk, maar veel meer stadse dingen hoeven niet. Overnachten ten noorden van Fort Myers?
Dag 09: Little Toot dolphin tour pakken / Honeymoon Island, overnachten in die regio? Is Little Toot te bereiken met een RV?
Dag 10: Weeki Wachee kanotour en daarna omstreken, daar overnachten.
Dag 11: Crystal River en omstreken, daar overnachten.
Dag 12: Nog in te vullen
Dag 13: Nog in te vullen
Dag 14: Nog in te vullen
Dag 15: Nog in te vullen
Dag 16: Nog in te vullen
Dag 17: Camper inleveren, huurauto ophalen. Rijden naar Tampa, hotel.
Dag 18: Terug naar huis vanuit Tampa.

Mijn vragen over de route:
- Is deze route "te strak" en alleen maar gehaast?
- Voor mijn gevoel zitten de mooie natuurdingen vooral in het zuiden (Keys, Everglades), en in het noorden (boven Tampa), zijn er leuke dingen daartussen in? Misschien meer via de binnenlanden naar boven trekken in plaats van de volgebouwde westkust?
- Wat is een goeie plek om schildpakken te spotten?
- Nog andere tips voor het spotten van wildlife? Wel beetje "veilig", met een kind van 4 in een kano tussen de alligators of beren door hoeft niet. Meer in de hoek van jeeptours of zo.
- Dag 12 t/m 16 heb ik nog onbepaald. Dat stuk boven Crystal River zijn we nog niet geweest omdat de orkaan daar toen de boel had aangevallen. Wat zijn aanraders in die regio?
- Wat zijn aanraders voor overnachten in State Parks? We doen nu alleen Flamingo aan, nog meer tips?

Alvast heel erg bedankt voor jullie tips en ervaringen!

Groetjes, Marco
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis mbrouwer88: RV-trip door Florida april 2025

Bericht door jojostravelusa »

Florida is niet onze meest favoriete staat, dus heel veel ervaring hebben we er niet mee, maar we zijn er wel 2x geweest, beide keren met een camper. De eerste keer was in 2001 en toen was onze zoon 5,5 jaar. De laatste keer vorig jaar met z'n tweeën.
Ik zie dat jullie vooral naar dure campings van ketens kijken. Vaak hebben die inderdaad iets van een speeltuintje of zo, maar ik zou me er niet blind op staren, want state park campings zijn veel goedkoper en meestal mooier gelegen.
Je vraagt je af of je veilig wild kunt kijken met kinderen. Wat goed te doen is, is een kayaktocht in Blue Spring SP. Het water is heel rustig en je glijdt er doorheen. Als jullie ieder een kind nemen is het echt te doen. En dan hopen dat je manatees ziet. Er zijn sowieso vogels en ja, ook alligators, maar die staan echt niet direct in de aanvalsmodus. Volg de gids en dan komt het vast goed. Veel beren zul je in Florida niet tegenkomen. Ze zijn er wel, maar niet in die aantallen als in het noorden.
Tot nu toe hebben we nog nooit problemen gehad met de koelkast, behalve met een wegbrenger, maar dat was een heel ander verhaal.
De generator kan en mag je niet de hele nacht aan laten. Daar zijn bepaalde uren voor. Je wilt het ook niet, want je wordt er inderdaad gek van.
V.w.b. eten zou ik zeggen, ga naar de Walmart, koop een kleine gasbbq en ga lekker zelf koken. Veel voordeliger en je hoeft niet elke avond nog weer ergens heen. En het is veel gezelliger om lekker met je eigen bedoeninkje bezig te zijn. Een keer uit eten kan altijd nog.
Het went snel, met een camper rijden en als je inderdaad hoogte, breedte en lengte in de gaten houdt en oplet met achteruit rijden, dan komt het vast wel goed.

Je zou naar onze reisverslagen van 2001 (is al even geleden, dat geef ik toe) en voorjaar 2024 kunnen kijken. Voor de laatste geldt dan m.n. het laatste deel van de reis.
https://jojos-florida-2001.blogspot.com/
https://total-eclipse-texas.blogspot.com/
Laatst gewijzigd door jojostravelusa op 26 feb 2025, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Iseut
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Iseut »

Wij hebben ook vaker met een camper gereisd in de VS, maar niet in Florida. Wel meermaals met de auto door Florida getrokken.

Ik begrijp dat jullie route nog niet echt uitgekristalliseerd is. Wij stonden met de camper ook het liefst op State Parks. Maar houd er rekening mee dat Florida tot ongeveer mei overspoeld wordt door overwinteraars met een camper. En dat de mooie plekjes binnen no time gereserveerd zijn. Zeker op plekken als de Keys. Ik zou daar zo snel mogelijk naar gaan kijken. Want met een class A heb je ook een grote plek nodig. Je kunt State Park campings zeker 6 tot misschien wel 11 maanden van tevoren reserveren, dus jullie zijn voor april wel aan de late kant vrees ik.

Als je met een camper gaat, dan zou ik zeker lekker zelf voor je eten zorgen. Dat vinden wij nu juist de charme ervan. Maar ik vind het dan ook heerlijk om door een Amerikaanse supermarkt te struinen en dingen uit te proberen. Het hangt van de omstandigheden af hoe lang je met de propaantank doet. Maar je kunt het vrij makkelijk tanken in de VS, vaak gewoon bij tankstations. Er zijn apps (bijvoorbeeld RV Parky) waar je kunt kijken waar het beschikbaar is.

Ik denk niet dat je bij El Monte koffers in bewaring kunt geven. Maar ik denk dat je die zonder enig probleem onder in je camper kwijt kunt.

Succes met plannen en veel plezier.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij leggen de koffers inderdaad ook altijd probleemloos in de berging onder in de camper. Ruimte zat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer