Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Werken en wonen in de VS

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Rens_R
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Werken en wonen in de VS

Bericht door Rens_R »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om tijdelijk te wonen en werken in de VS, voor mij is alles nieuw en veel onduidelijk. Ik wordt niet via een bedrijf uitgezonden naar de VS. Ik hoop ongeveer een jaartje te kunnen wonen en werken als voorbeeld in Walmart of iets dergelijks. Welk visum heb ik hiervoor benodigd en waar kan ik dit regelen?

In de VS leek het mij leuk om een appartement te huren, kan je zomaar een appartement huren of? Of is er iets anders aan te raden aangezien ik alleen ben.

Ik heb momenteel een autorijbewijs en ik neem aan dat ik een internationaal rijbewijs moet gaan aanvragen. Ook leek het mij leuk om motor te rijden in de VS, kan je zomaar ook daar een motorrijbewijs halen of?

Zijn er bepaalde dingen / zaken waar ik echt rekening mee moet houden. Belangrijkste info, ergens voor moet oppassen etc.
Ik hoor het graag :D

Groetjes Rens
mtl
Amerika-expert

Re: Werken en wonen in de VS

Bericht door mtl »

Om in de VS te kunnen werken heb je inderdaad een werkvisum nodig. Die kan alleen door de werkgever aangevraagd worden. Wellicht dat die werkgever je ook behulpzaam kan zijn bij vinden van woonruimte.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb in je voorsteltopic aangegeven dat je het beste je vragen in het forum over tijdelijke visa kunt stellen (zie hier). Dit is niet het juiste subforum. Ik heb een moderator gevraagd dit te verplaatsen.
Een visum krijgen voor wat jij wilt is niet mogelijk. Vragen over een internationaal rijbewijs (dit is een onzinpapiertje) of woonruimte zijn nog lang niet aan de orde.

Marianne
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik ga ervanuit dat een moderator het topic verplaatst, daarom reageer ik alvast hier.

Ik heb ooit een standaardlijstje gemaakt met meest gebruikte mogelijkheden om naar de VS te emigreren, deze plaats ik hieronder:

1) De DV Lottery winnen.
2) Trouwen met een Amerikaans staatsburger.
3) Binnen een bedrijf opklimmen en dan binnen dat bedrijf een transfer maken naar de VS, L1 visum.
4) Een baan vinden in de VS die aan de eisen voldoet, H1-B visum.
5) Voldoende investeren in een bedrijf in de VS (en dan ook meer dan 50% van de aandelen hebben), en een bepaald aantal mensen een baan bieden.
6) Een bijzondere skill hebben en daarin in NL al wat bereikt hebben, denk aan David Beckham of Rutger Hauer.

Bekijk verder ook dit plaatje en deze twee topics.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Wat jij wil kan niet, lullig misschien, maar vergeet het maar.
Een baantje bij de Walmart of zo levert je geen werkvisum op.
Je maakt een betere kans elders in de wereld denk ik, Australië bv.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Inderdaad. Vergeet dat plan van je maar, want dat gaat dus niet gebeuren.
Je kan gewoonweg niet op de bonnefooi naar de V.S. verkassen, en zeker niet op de manier zoals jij die voor ogen hebt, voor een baantje bij Walmart.
Is misschien zuur, maar we gaan hier geen valse hoop wekken. En nee, het is niet een kwestie van "waar 'n wil is, is 'n weg", zoals je hier wel vaker hoort over soortgelijke dromen.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer