Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).
Re: Tol in florida
Ja dat had il al gelezen, maar als ee transponder 25 kost ga ik niet veel goedkoper uit zijn dan 4 dag3n bij avis en wel veel meer moeite. Dan is de hierboven genoemde prepaid toll by plate of sunpass mini wellicht interresanter. Wellicht heeft iemand daar ervaring mee
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 68
Een Sunpass Pro kost bij de Publix $14.95 + tax en die kun je vaker gebruiken. Voor 4 dagen levert je dat inderdaad weinig financieel voordeel, maar die kun je uiteraard wel vaker gebruiken, of verkopen.
Je zou ook nog de tolwegen kunnen vermijden als je de kosten wilt vermijden, buiten de spits is dat prima te doen.
Je zou ook nog de tolwegen kunnen vermijden als je de kosten wilt vermijden, buiten de spits is dat prima te doen.
Vermijden is wat ik tot nu altijd hebben gedaan, maar we gaan naar sanibel en omrijden voor de brug nij naples is erg ver om.
Ik zie dat een sunpass mini maar 5 usd kost bij cvs en er staat voor 5 usd op.,dus eigenlijk gratis. Dus wellicht ga ik die proberen. Is een sticker, ik lees alleen wisselende ervaringen over het verwijderen van de sticker
Ik zie dat een sunpass mini maar 5 usd kost bij cvs en er staat voor 5 usd op.,dus eigenlijk gratis. Dus wellicht ga ik die proberen. Is een sticker, ik lees alleen wisselende ervaringen over het verwijderen van de sticker
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Sunpass Pro kost bij de Publix $14.95 + tax (ook bij Walgreens), je kan online checken of hij voorradig is in de winkel.
Het invullen van alle gegevens online duurt wel even, houdt hiermee rekening.
Mocht je ook vaker naar de states gaan & dan vooral oostkust en midden, kan je de sunpass PRO ook gebruiken.
Het invullen van alle gegevens online duurt wel even, houdt hiermee rekening.
Mocht je ook vaker naar de states gaan & dan vooral oostkust en midden, kan je de sunpass PRO ook gebruiken.
ik heb een walgreens die op onze route gevonden die zondagavond open is zowel de mini als de pro op voorraad hebben dan kan ik altijd nog beslissen.
dank je
dank je
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).
Wij waren vorige week dus in Washington en ik kon het niet laten om dan ook maar een transponder te kopen
.
Ik moet alleen even checken hoe ik deze moet activeren.
Deze kan in meer staten gebruikt worden (zal daarom ook wel duurder zijn, was 25,-).

Maar hou jullie op de hoogte.
Detail: de EZPass kun je dus niet in de winkel kopen en moet je bij een MTA kantoor halen, als je erbij zegt dat je al een account hebt krijg je deze zo mee, anders gaan ze moeilijk doen over dat je geen US adres hebt (overheid he
)
Ok... kleine update, ik kan dit dus pas gaan testen als ik of A) een VPN opzet (waar ik dus weinig trek in heb) of weer in de US ben want het aanmaken van een account kan online, maar ik wordt geweigerd (denk omdat ik uit de EU kom)....

Ik moet alleen even checken hoe ik deze moet activeren.
Deze kan in meer staten gebruikt worden (zal daarom ook wel duurder zijn, was 25,-).

Maar hou jullie op de hoogte.
Detail: de EZPass kun je dus niet in de winkel kopen en moet je bij een MTA kantoor halen, als je erbij zegt dat je al een account hebt krijg je deze zo mee, anders gaan ze moeilijk doen over dat je geen US adres hebt (overheid he

Ok... kleine update, ik kan dit dus pas gaan testen als ik of A) een VPN opzet (waar ik dus weinig trek in heb) of weer in de US ben want het aanmaken van een account kan online, maar ik wordt geweigerd (denk omdat ik uit de EU kom)....

2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida
@nwolf Ik ben benieuwd of het je lukt.
Ik heb me voor onze US reis die start in Boston verdiept in de aanschaf van een UNI transponder (te koop via Amazon voor 14.95 USD en 9 USD shipping cost). Deze werkt met een E-Pass account en kan gebruikt worden in 19 staten van Florida tot Main en de Midwest. Dit account kun je alleen aanmaken met een US license plate registration. Die heb ik echter pas als ik de huurauto heb opgehaald. Daarbij blijkt ook nog eens dat het 24 uur kan duren eer je license plate wordt weergegeven op de tolwegen van andere instanties.
hierbij nog een link naar een vergelijkingssite voor de verschillende transponders:
https://www.sonomad.com/blog/e-zpass-su ... to-florida
Ik heb me voor onze US reis die start in Boston verdiept in de aanschaf van een UNI transponder (te koop via Amazon voor 14.95 USD en 9 USD shipping cost). Deze werkt met een E-Pass account en kan gebruikt worden in 19 staten van Florida tot Main en de Midwest. Dit account kun je alleen aanmaken met een US license plate registration. Die heb ik echter pas als ik de huurauto heb opgehaald. Daarbij blijkt ook nog eens dat het 24 uur kan duren eer je license plate wordt weergegeven op de tolwegen van andere instanties.
hierbij nog een link naar een vergelijkingssite voor de verschillende transponders:
https://www.sonomad.com/blog/e-zpass-su ... to-florida
-
- Amerika-expert
Bedankt voor die link @Glorious.
Ik lees dat voor UNI ook nog een driver's license nummer nodig is. Ben benieuwd hoe dat werkt en of er net als bij Sunpass Pro een rental car kenteken tijdelijk kan worden gebruikt.
@nwolf voor jou is dit misschien interessant, je moet blijkbaar een staat kiezen waar je de meeste tolkosten gaat maken voor het beste voordeel.
"The main drawback is that the benefits of an E-ZPass, including reduced rates, generally apply only in the state where it is registered. Transponders registered in another state, while usable, typically won't enjoy the same rate benefits. "
Die site zegt ook:
"SunPass PRO also works wherever E-ZPass is accepted: in Delaware, Illinois, Indiana, Kentucky, Maine, Maryland, Massachusetts, Minnesota, New Hampshire, New Jersey, New York, Ohio, Pennsylvania, Rhode Island, Virginia, and West Virginia."
Ik lees dat voor UNI ook nog een driver's license nummer nodig is. Ben benieuwd hoe dat werkt en of er net als bij Sunpass Pro een rental car kenteken tijdelijk kan worden gebruikt.
@nwolf voor jou is dit misschien interessant, je moet blijkbaar een staat kiezen waar je de meeste tolkosten gaat maken voor het beste voordeel.
"The main drawback is that the benefits of an E-ZPass, including reduced rates, generally apply only in the state where it is registered. Transponders registered in another state, while usable, typically won't enjoy the same rate benefits. "
Die site zegt ook:
"SunPass PRO also works wherever E-ZPass is accepted: in Delaware, Illinois, Indiana, Kentucky, Maine, Maryland, Massachusetts, Minnesota, New Hampshire, New Jersey, New York, Ohio, Pennsylvania, Rhode Island, Virginia, and West Virginia."
Ik heb vanmiddag gebeld met het E-Pass Service Center. Vooral om te vragen hoe ik als buitenlander een E-pass account kan aanmaken zonder license plate. De overigens zeer behulpzame medewerker had niet meteen een antwoord voor me maar door me herhaaldelijk in de wacht te plaatsen en met haar supervisor te overleggen zijn we er toch uitgekomen.
Ze adviseerde me om de Uni transponder zelf aan te schaffen en zodra deze binnen is wederom telefonisch contact op te nemen. Zij zullen dan een nieuw account voor me aanmaken en die meteen linken met het unieke transponder nummer. Zelf een account aanmaken via de site gaat niet werken omdat je een license plate moet ingeven en een US adres waar ze automatisch een transponder naartoe sturen.
Ik heb vanmiddag de transponder besteld via Amazon.com en ga het dus gewoon uitproberen.
Ze adviseerde me om de Uni transponder zelf aan te schaffen en zodra deze binnen is wederom telefonisch contact op te nemen. Zij zullen dan een nieuw account voor me aanmaken en die meteen linken met het unieke transponder nummer. Zelf een account aanmaken via de site gaat niet werken omdat je een license plate moet ingeven en een US adres waar ze automatisch een transponder naartoe sturen.
Ik heb vanmiddag de transponder besteld via Amazon.com en ga het dus gewoon uitproberen.
Ik heb ondertussen de sunpass pro gekocht en geactiveerd, maar ik kan nergens de transponder van avis vinden om uit te zetten waar zit die?
-
- Amerika-expert
De meeste huurauto's in Florida hebben geen transponder maar toll-by-plate. Als ie er wel zit ie bovenaan de voorruit meestal met een schuifje om open of dicht te doen.
Zoals beloofd een update van mijn kant over de Uni transponder.
Vanmiddag wederom gebeld met het E-Pass Service Center. Ook deze keer werd ik te woord gestaan door een aardige medewerkster maar ook zij wist niet meteen hoe ze een account moest aanmaken voor een non-US resident. Dus ook deze keer werd ik weer herhaaldelijk in de wacht gezet zodat ze kon overleggen met haar supervisor.
Ik heb de volgende gegevens telefonisch aan haar doorgegeven:
- naam, adres en telefoonnummer (telefoonnummer hebben ze uiteindelijk weggelaten omdat dit niet door het systeem geaccepteerd werd)
- rijbewijsnummer
- gegevens van mijn auto in NL (kenteken, merk, model en bouwjaar). Er is bij aanvang een auto registratie nodig voor het aanmaken van het account. Deze kan ik tzt aanpassen met de gegevens van de huurauto.
- FL ID van de transponder en de kleur van de transponder (zwart of wit)
- credit card om een prepaid balance van 10 USD op het account te zetten.
Nadat we dit allemaal verwerkt hadden gaf ze me een accountnummer en activeerde ze een 4-cijferige pin die ik zelf mocht kiezen.
Hiermee kon ik via de E-pass website via "complete registration" mijn user-id en password instellen waardoor ik toegang heb tot de app en al mijn gegevens.
In juli en augustus zal ik het daadwerkelijk gebruik ervan kunnen testen en wederom een update geven.
Vanmiddag wederom gebeld met het E-Pass Service Center. Ook deze keer werd ik te woord gestaan door een aardige medewerkster maar ook zij wist niet meteen hoe ze een account moest aanmaken voor een non-US resident. Dus ook deze keer werd ik weer herhaaldelijk in de wacht gezet zodat ze kon overleggen met haar supervisor.
Ik heb de volgende gegevens telefonisch aan haar doorgegeven:
- naam, adres en telefoonnummer (telefoonnummer hebben ze uiteindelijk weggelaten omdat dit niet door het systeem geaccepteerd werd)
- rijbewijsnummer
- gegevens van mijn auto in NL (kenteken, merk, model en bouwjaar). Er is bij aanvang een auto registratie nodig voor het aanmaken van het account. Deze kan ik tzt aanpassen met de gegevens van de huurauto.
- FL ID van de transponder en de kleur van de transponder (zwart of wit)
- credit card om een prepaid balance van 10 USD op het account te zetten.
Nadat we dit allemaal verwerkt hadden gaf ze me een accountnummer en activeerde ze een 4-cijferige pin die ik zelf mocht kiezen.
Hiermee kon ik via de E-pass website via "complete registration" mijn user-id en password instellen waardoor ik toegang heb tot de app en al mijn gegevens.
In juli en augustus zal ik het daadwerkelijk gebruik ervan kunnen testen en wederom een update geven.
Dan gaat een Sunpass wel makkelijker.
Maar duidelijk hoe het gaat.
Maar duidelijk hoe het gaat.
@habbekuk Klopt, maar de Sunpass Pro was veel duurder in aanschaf via Amazon dan de Unipass. En de Sunpass pro is alleen te koop in winkels in Florida.
-
- Amerika-expert
Na aankomst even bij de dichtstbijzijnde Publix halen 

Dit is idd prima te doen! Vanuit Tampa naar de vakantievilla in Kissimmee was de route via tolwegen niet sneller. Zitten nu vlakbij de US 192 op Windsor Palms Resort en van hieruit kunnen wij prima richting Legoland, Gatorland, outlet centra, Disney Spring etc. zonder tolwegen. Later richting de oostkust, de keys en via de westkust weer terug naar Tampa. Verwacht dat ik daar ook geen enkele tolweg ga zienharryh schreef: ↑06 mar 2025, 23:39Een Sunpass Pro kost bij de Publix $14.95 + tax en die kun je vaker gebruiken. Voor 4 dagen levert je dat inderdaad weinig financieel voordeel, maar die kun je uiteraard wel vaker gebruiken, of verkopen.

Transponder gehaald vorige week (sunpass pro). Gebruik is makkelijk. Wel 1 tip: bij inlevering auto, zet in de sunpass app meteen de juiste tijd dat je de auto hebt ingeleverd. Ik zette een uurtje extra en in dat uurtje werd met dezelfde huurwagen 2 keer door een tol gereden......en ik mocht dus betalen
Les geleerd voor onze roadtrip deze zomer alvast.

Les geleerd voor onze roadtrip deze zomer alvast.
-
- Amerika-expert
Yep en aanpassen van die inlevertijd lukt niet meer weet ik uit eigen ervaring 

Ow, ook goed om weten. Dat maakt het wel lastig om exact in te schatten wanneer je de auto gaat inleveren.
-
- Amerika-expert
@deebee7 Als je het de moeite waard vindt, kun je proberen om bij Sunpass bezwaar te maken lijkt me, je hebt immers bewijs hoe laat je je huurauto hebt ingeleverd. In de app: Home > Go to Account > 3 horizontale streepjes > Customer Support > Submit Questions or Comments. Kies Category: Dispute > Toll. Geen ervaring of ze dat zullen toekennen maar proberen kan 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 7617 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf